پیام خراسان

آخرين مطالب

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد:

نتایج منفی حضور نداشتن دانش‌آموزان در مدارس به زودی نمایان می‌شود گفتگو

نتایج منفی حضور نداشتن دانش‌آموزان در مدارس به زودی نمایان می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - گناباد- رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: حضور نداشتن دانش‌آموزان در فضای مدارس یکی از بزرگترین تهدیداتی است که به طور طبیعی در آینده‌ای نه چندان دور نتایج منفی خود را بر پیکره جامعه تحمیل می‌کند که امید است با بازگشایی آرام و تدریجی مدارس این تهدیدات کاهش یابد.

حسین احمدی روز شنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس با رعایت پروتکلهای بهداشتی و مسایل پیشگیرانه، بازدهی آموزشی را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: گرچه شیوع ویروس همه‌گیر کرونا موجب تامین امنیت بهداشتی دانش‌آموزان شد ولی کاهش بهره‌وری و افت تحصیلی دانش‌آموز را نیز در پی داشت.
رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: از جمله آسیبهای تحصیل دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی حضور آنها در فضای محدود منزل، بی‌تحرک ، تغییرات رفتاری و تغذیه‌ای، کم‌حرفی، افزایش وزن و چاقی است که امیدواریم با بازگشایی آرام و تدریجی مدارس این تهدیدات کاهش یابد.
وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و بنابر دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش با توجه به واکسیناسیون دانش‌آموزان، بازگشایی تدریجی مدارس همراه با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید مورد توجه قرار دارد.
احمدی با اشاره به این که هیچ مدرسه‌ای در سطح شهرستان گناباد نباید با وقفه آموزشی و تحصیلی همراه شود ادامه داد: آموزش مقاطع تحصیلی مختلف در آغاز سال تحصیلی جدید مجازی، حضوری و یا ترکیبی از این دو است.
رییس آموزش و پرورش گناباد گفت: بر این اساس حضور دانش‌آموزان در مدارس بر اساس گروه بندی متغیر است و در دوره ابتدایی کلاسهای درسی مدارس کم جمعیت که تراکم دانش‌آموزی آنها 15 نفر است یا مدارس چندپایه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مدارس حضوری دایر و از بستر شبکه شاد برای ارسال تکالیف و ارزشیابی استفاده می شود و این مدارس از سوم مهرماه به صورت کاملا حضوری فعالیت خود را آغاز کردند.
وی افزود: دسته دوم، مدارس مناطق روستایی با جمعیت کلاسی کمتر از 30 نفر است که به گروه الف و ب تقسیم شده اند و آموزشهای آنها به صورت سه روز در هفته انجام می شود و آغاز فعالیت این مدارس از سوم مهرماه به صورت مجازی است و بعد از فراهم شدن شرایط لازم از هفته سوم مهرماه به صورت حضوری دایر می شوند.
احمدی ادامه داد: در گروه سوم فعالیت آموزشی مدارس با جمعیت دانش‌آموزی 300 نفر قرار دارد که از ابتدای مهرماه به صورت مجازی و از هفته نخست آبان ماه به صورت حضوری دایر می شوند.
وی گفت: با هدف ایجاد بستر مناسب بازگشایی مطلوب مدارس از سه ماه گذشته کمیته‌های ساماندهی نیروی انسانی، کمیته انتصابات، کمیته بهبود مدیریت، کمیته بهبود فضا و کمیته بهداشت و سلامت اقدامات لازم برای آموزشهای حضوری و مجازی و نیز آموزشهای تلفیقی حضوری و مجازی در مدیریت آموزش و پرورش گناباد تشکیل شده و آمادگی ها افزایش یافته است.
رییس آموزش و پرورش گناباد افزود: پیگیری برای تامین نیروی انسانی و معلم در پایه های مختلف تحصیلی، توجه و اهمیت به آراستگی فضای فیزیکی مدرسه و کلاس، تمهیدات لازم برای تهیه ملزومات بهداشتی در سطح مدارس و کلاسهای درس در راستای تامین سلامتی دانش آموزان و معلمان شامل مواد ضدعفونی سطوح و دست، مایع شوینده و ماسک از جمله اقدامات مهم آموزش و پرورش گناباد در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید است.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای استمرار آموزش در فضای مجازی و آماده کردن زیرساخت های اینترنتی و شناسایی مناطق و مدارس مشکل دار، پیگیری وضعیت دانش آموزان مدارس کمتر توسعه یافته از لحاظ تامین دستگاه هوشمند تبلت یا گوشی با کمک خیران، برنامه ریزی برای توانمندسازی معلمان در زمینه تهیه، تدوین و تولید محتوای آموزشی از سایر اقدامات در این زمینه است.
از مجموع 16 هزار و 649 نفر دانش‌آموز که در قالب 911 کلاس درس و 224 مدرسه طی سال تحصیلی جدید در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، 9 هزار و 565 نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و 796 نفر در دوره متوسطه اول و 2 هزار و 288 نفر در دوره متوسطه دوم قرار دارند.
مرکز شهرستان 93 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و 508 هزار و 885 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید 19 جان 118 هزار و 792 نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون 897 هزار و 876 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.
هم‌اینک 29 شهرستان کشور در وضعیت قرمز، 224 شهرستان در شرایط نارنجی و 165 شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 30 شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.
همچنین تاکنون 34 میلیون و هفت هزار و 380 شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و 15 میلیون و 93 هزار و 292 نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به 49 میلیون و 100 هزار و 672 دوز رسیده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان 231 میلیون و 904 هزار و پنج نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و 751 هزار و 405 نفر را گرفته است. 208 میلیون و 519 هزار و 968 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با 43 میلیون 669 هزار 695 بیمار مبتلا به کووید 19 و همچنین 705 هزار و 293 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.
برچسب‌ها
مدارس حسین احمدی گناباد وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/411430/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد

پاکسازی محیط شهری طبس از زباله با عنوان کمپین بی زباله

رنجش شهروندان دوگنبدان از تاخیر در راه اندازی خط تاکسی در محله باغ فردوس + تصویر

زیرساخت‌های خدمات بین راهی دیگ رستم متحول می شود

آغاز کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی

مسئولان خراسان‌ شمالی یک ساعت معلم می‌شوند

هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ

رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

3×3 ریتریت؛ مکانی عالی برای دور شدن از زندگی پر هیاهوی شهری(+عکس)

تحقق 100 درصدی واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان درگز

افتتاح نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز در چناران

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت

کیفیت هوای مشهد در اولین روز اردیبهشت، ناسالم است

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر مربع افزایش یافت

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

تکمیل بیمارستان «عطار» نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

125ون طبق شیوه‌نامه وزارت کشور باید از طریق تاکسیرانی واگذار شود

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

کشف اموال مسروقه میلیاردی در شیروان

فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

کیفیت هوای مشهد ناسالم است

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

کشف تعداد زیادی از اموال مسروقه در شیروان

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد / منابع آگاه از ریخت و پاش‌های زیاد خبر می‌دهند

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 1 اردیبهشت

واگذاری 37 هزار و 528 مورد انشعاب برق در خراسان رضوی

درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار