پیام خراسان

آخرين مطالب

برترین‌های کنکور از تجربیات خود می‌گویند علمي

برترین‌های کنکور از تجربیات خود می‌گویند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی همیشه گفته شده که نخبگان سرمایه‌های هر کشوری هستند و چرخه دانش و فناوری در هر کشور نیز به دست این افراد چرخانده می‌شود، اما آیا حمایت از این سرمایه‌ها امروزه در حد شعار است یا اینکه به واقعیت عینی تبدیل شده است؟ که اگر با بعضی از این افراد در این خصوص صحبت داشته باشیم بهتر و دقیق‌تر می‌توانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه دهند.

امسال به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آستان قدس رضوی نخستین گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1400 با عنوان «آینده روشن» در چهار گروه تجربی، ریاضی، انسانی و هنر در حال برگزاری است. در نخستین مرحله این برنامه بیش از 550 نفر از رتبه‌های برتر علوم تجربی در مشهد گرد هم آمدند. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی ایسنا با جمعی از دانشجویان برتر است.
کلاس‌های دانشگاهی به صورت حضوری برگزار شود
آوا فاضلی رتبه 9 علوم تجربی 1400 از اصفهان است که رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول شده است، در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: در واقع موفقیت من حاصل دو سال تلاش جدی و مستمر بوده است، البته که سال آخر سختی‌های زیادی به همراه داشت و ساعات زیادی به درس خواندن اختصاص می‌دادم اما باز هم این‌گونه نبود که تمام زندگی من به درس خواندن اختصاص پیدا کرده باشد زیرا به ابعاد دیگر زندگی هم نیاز داشتم چرا که اگر تنها به درس خواندن می‌پرداختم روحیه‌ام را از دست می‌دادم و نمی‌توانستم به مسیر خود ادامه دهم.

پیام خراسان


فاضلی بیان می‌کند: این در حالی است که من در کنار درس خواندن فعالیت‌های موسیقی و کلاس‎های ورزشی را داشتم و در ادامه مسیر و پس از رفتن به دانشگاه و در کنار فعالیت‌های دانشگاهی، تصمیم دارم به فعالیت‌های هنری و فرهنگی که به آن‌ها علاقه دارم، بپردازم. البته در این مسیر خانواده انتظار داشتند که رتبه خوبی را کسب کنم اما من شخصی هستم که روحیه رقابتی و جنگجو بودن را دارم و همین باعث شد که برای به دست آوردن رتبه خوب در این آزمون، تلاش بیشتری داشته باشم.
این رتبه برتر کنکور سراسری 1400 اظهار می‌کند: من با توجه به علاقه‌ای که به رشته پزشکی داشتم این رشته را انتخاب کردم و در این مسیر نیز هدف بلند مدتی را برای خودم طراحی کرده‌ام و تصمیم دارم تا تخصص و فوق تخصص ادامه دهم و بتوانم روزی جراح قلب و عروق شوم اما شاید در طی این سال‌ها اتفاقاتی در زندگی شاهد باشم که منجر شود تصمیم خود را تغییر دهم.
فاضلی عنوان می‌کند: قطعا یکی از دلایلی که رشته پزشکی را انتخاب کردم کمک به مردم است، زیرا به نظر من اینکه یک انسان بتواند جان انسان دیگری را نجات دهد بسیار لذت بخش است و اگر در آینده شرایطی پیش آید که مانند شرایط کرونایی دو سال اخیر که به هر حال کادر درمان با سختی‌های زیادی مواجه بودند اگر در آینده این شرایط پیش آید قطعا در خط مقدم خواهم ماند.
وی تاکید می‌کند: من خواهشی که از مسئولان دارم این است که تلاش کنند کلاس‌های دانشگاهی به صورت حضوری برگزار شود زیرا در رشته پزشکی دروسی هستند که نمی‌توان آن‌ها را به صورت مجازی پشت سر گذاشت و در حقیقت کیفیت کلاس‌ها بدین شکل کاهش پیدا می‌کند.
تلاش و حضور در فضای رقابتی عامل موفقیت خود می‌دانم
محمدرضا کریمی سعیدآبادی از کاشان که رتبه 205 کنکور سراسری علوم تجربی در سال 1399 را کسب کرده و در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال تحصیل است، بیان می‌کند: در حقیقت کنکور ماراتنی است که نیاز به تلاش زیادی دارد و به نظر من این تلاش بیشتر از استعداد می‌تواند موفقیت را برای فرد حاصل کند و قطعا هر فردی که تلاش بیشتری داشته باشد از فردی که استعداد بیشتری دارد، موفقیت بهتری را کسب خواهد کرد.
کریمی سعید آبادی اظهار می‌کند: من در مدرسه تیزهوشان درس خوانده‌ام و یکی از عوامل موفقیت خود را بودن در این مدرسه به دلیل فضای رقابتی که وجود داشت؛ می‌دانم، زیرا این فضای رقابتی عامل مهمی است و باعث شد درسم را در دبیرستان بهتر بخوانم، همچنین ویژگی دیگری که این مدرسه داشت این بود ما مدام مقایسه می‌شدیم و این امر نیز یکی دیگر از عواملی بود که باعث شد انگیزه بیشتری برای درس خواندن پیدا کنم و در نهایت بتوانم این موفقیت را از آن خود کنم.
این دانشجوی پزشکی بیان می‌کند: البته که من پیش از کنکور بین دو رشته دندانپزشکی و پزشکی شک داشتم که کدام یک را انتخاب کنم اما بالاخره رشته پزشکی را به دلیل اینکه شاخه‌های متنوعی داشت انتخاب کردم که البته باید بگویم کمک کردن و نجات مردم برای من کار لذت بخشی است که همین امر نیز به من انگیزه بیشتری داد تا اینکه در نهایت این رشته را انتخاب کنم.
کریمی سعید آبادی خاطرنشان کرد: این علاقه من به کمک کردن و نجات مردم به گونه‌ای است که اگر من در طی دو سال اخیری که با بیماری کرونا مواجه هستیم، جزو کادر درمان بودم حاضر بودم مانند سایر پزشکانی که در خط مقدم این کار بودند من هم در خط مقدم حضور می‌داشتم.
وی عنوان می‌کند: با توجه به تحقیقاتی که در خصوص رشته پزشکی داشتم، باید بگویم که این رشته در کشور ما از جایگاه نسبتا خوبی قرار دارد اما این در حالی است که رشته‌های ریاضی و انسانی که نخبگان زیادی هم در این دو رشته دارد اما به دلیل عدم حمایت‌ها باعث شد که این افراد را در کشور نداشته باشیم، اما این در حالی است که در خارج از کشور به نخبگان خود اهمیت بسیار زیادی قائل هستند و از آن‌ها حمایت‌های لازم را دارند.
این دانشجوی رشته پزشکی می‌گوید: من انتظاری که از مسئولان دارم این است که زمینه‌های پژوهشی را برای ما فراهم آورند و اینگونه نباشد که برای انجام کارهای خود ما مدام مشغله‌ این را داشته باشیم که آیا می‌توانیم پژوهش‌های خود را انجام دهیم یا خیر و برای انجام این پژوهش‌ها نیز مسیر طولانی را طی کنم تا به آن برسیم بلکه آن‌ها باید خودشان این مسیر را برای ما هموار کنند تا بتوانیم انتخاب‌ها و فعالیت‌های بیشتری را با خیال راحت انجام دهم.
کریمی سعید آبادی عنوان می‌کند: در کنار درس به ورزش علاقه خاصی دارم اما اگر در دانشگاه زمینه‌های لازم برای کارهای پژوهشی فراهم شود قطعا در این زمینه فعالیت جدی خواهم داشت زیرا این کار می‌تواند رزومه خوبی را برایم رقم بزند و مسلما زمانی که رزومه خوبی داشته باشم و این رزومه‌ها می‌تواند کمک کننده خوبی برای کار در بیمارستان‌های مطرح تهران باشد.

پیام خراسان


عدم حمایت‌ها همچنان جزو دغدغه‌های اصلی نخبگان است
نیما ابوالحسنی که رتبه اول رشته تجربی کنکور سال 1400 و در رشته پزشکی دانشگاه تهران نیز قبول شده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: قطعا برای دستیابی به این نتیجه ایده‌آل که در حال حاضر به دست آوردم تلاش زیادی داشتم، چرا که برای بهترین بودن باید تلاش زیادی داشت اما اینطور هم نبود که بخواهم تمام شبانه‌روز را به درس خواندن اختصاص دهم.
ابوالحسنی عنوان می‌کند: در حقیقت اگر به طور میانگین بخواهم بگویم که در طی روز چند ساعت درس خوانده‌ام باید بگویم که من از سال دهم تا امسال به صورت پیوسته مطالعه داشتم و حدود 30 درصد از روز را نیز به درس خواندن اختصاص می‌دادم. البته شاید بعضی از افراد تصور کنند که برای رتبه برتر شدن باید تمام زندگی را کنار گذاشت و تنها درس خواند اما به نظر من این باور اشتباهی است زیرا فردی که این‌گونه باشد و تمام زندگی خود را تنها به درس خواندن اختصاص دهد، شبیه ربات می‌شود و پس از مدتی این برنامه برای او خسته کننده خواهد شد.
این رتبه برتر کنکور تجربی بیان می‌کند: از این‌رو به نظر من که در این مسیر بوده‌ام و این راه را تجربه کرده‌ام، بهتر است کسی که تصمیم دارد در کنکور شرکت کند و درس بخواند؛ در کنار این هدف اصلی تفریح و زندگی عادی خود را هم داشته باشد تا بتواند با روحیه بهتری به این مهم دست پیدا کند. من فرد تک بعدی نیستم زیرا پیش از این نیز نبوده‌ام و در کنار درسم فعالیت‌های دیگری هم انجام می‌دادم و مسلما در ادامه و با توجه به اینکه در این رشته پذیرفته شده‌ام تک بعدی نخواهم بود و تصمیم دارم در ادامه راه مهارت‌هایی در زمینه خوشنویسی، موسیقی و سایر هنرها به عنوان مکمل در کنار رشته پزشکی کسب کنم.
وی تصریح می‌کند: البته که طبیعی است هر شغلی خطرات و سختی‌های خود را به همراه داشته باشد و رشته پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست و من به عنوان فردی که در این رشته پذیرفته شده‌ام باید تمام سختی‌های این شغل را بپذیرم و قطعا پیش از این هم پذیرفته‌ام که تصمیم گرفتم به این رشته ورود پیدا کنم.
ابوالحسنی اضافه می‌کند: من به عنوان فردی که دانشجو شده‌ام نیاز به مستقل شدن دارم که مسلما این استقلال از سوی خانواده‌ها باید صورت گیرد و از طرفی نیز حمایت‌های دولت هم باید باشد تا خانواده‌ها بتوانند اجازه استقلال به فرزندان خود را بدهند.
وی تصریح می‌کند: منظور من از این استقلال این نیست که دولت هزینه‌های تحصیل مرا متقبل شود بلکه منظور این است با توجه به اینکه بنیاد نخبگان در کشور ما راه‌اندازی شده خوب است حمایت‌هایی که این بنیاد از نخبگان کشور می‌کند با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد افزایش پیدا کند که این مهم تا حدی می‌تواند به مستقل شدن جوانانی مانند من کمک کند و امیدوارم که شاهد این اقدام در کشور باشیم.
اجبار شغلی بیشترین دلیل من برای انتخاب رشته پزشکی بود
امیرحسین صالحی رتبه 75 ایثارگری، رتبه 171 منطقه 2 و رتبه 769 کشوری که در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز قبول شده است، در ادامه این گزارش می‌گوید: در طول زمان مطالعه برای کنکور یک سال مطالعه جدی و 6 ماه مطالعه جدی‌تر داشتم. تنها زمانی که برای کنکور هزینه کردم همین 6 ماه دوم بود. پیش از این 6 ماه مانند دانش‌آموزان عادی در مدارس درس می‌خواندم. در دوران مدرسه با کمی تلاش در مدارس نمونه دولتی قبول شدم. هزینه‌ای برای کلاس‌های کنکور نکرده‌ام.
وی خاطرنشان می‌کند: در زمان انتخاب رشته، فعالیت‌های صنعتی و رشته‌ مکانیک اولویت من بود اما به دلیل چیدمان برنامه‌های تحصیلی که توسط مدیران و سیاست مداران شکل گرفته، زمینه لازم برای فعالیت‌های صنعتی که علاقه‌ام بود وجود نداشت. با در نظر گرفتن آینده خود، رشته پزشکی را انتخاب کرده و از آن راضی هستم. شاید تنها مشکل رشته پزشکی فرسایشی بودن آن باشد. البته این فرسایش با علاقه‌ای که در افراد ایجاد می‌کند در طول زمان از بین می‌رود. با توجه به اینکه هیچ آینده‌ای در سایر رشته‌ها نمی‌دیدم، اجبار شغلی، بیشترین دلیل من برای انتخاب رشته پزشکی بود.
صالحی اضافه می‌کند: هیچ برنامه بلند مدتی برای کودکان از زمان تولد تا زمان ورود به بازار کار وجود ندارد. در سال 81 که من متولد شدم هیچ پیش زمینه‌ای برای من چیده نشد تا در 20 سال آینده به عنوان یک فرد قدرتمند در زمینه علایقم فعالیت کنم.
وی عنوان می‌کند: ممکن است در آینده نسبت به رشته پزشکی که علاقه و اولویت اولم نبود دلسرد شده و لغزش داشته باشم. سعی می‌کنم در جنبه خاصی مانند سلول‌های بنیادی همه تمرکز خود را بگذارم. اساسی ترین درمان برای هر مشکلی از پایه و بنای آن است. سلول‌های بنیادی پایه و بنای همه درمان‌ها است. حتی جنینی که در حین لقاح ایجاد می‌شود از سلول‌های بنیادی شکل می‌گیرد. اگر به این علم پیشرفت بدهیم می‌توانیم به بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، سی‌پی و ام اس کمک کرده و درمان‌ آن‌ها را پیدا کنیم.
این رتبه برتر کنکور سراسری با اشاره به اینکه در دوران تحصیل مدرسه در المپیاد ریاضی در اردبیل رتبه سوم را کسب کردم، بیان می‌کند: به نظرم در مسیر نخبه پروری در ایران بیشتر تقدیر و تشکر می‌کنند تا بخواهند زمینه لازم برای پیشرفت در آینده را فراهم کنند، برای مثال پس از کنکور رتبه زیر هزار من با رتبه یک کشوری و رتبه 3000 کشور هیچ تفاوتی نخواهد کرد و هیچ تاثیری بر آینده ما نخواهد گذاشت.
صالحی می‌گوید: درحال حاضر اگر بخواهم مقاله‌ای بنویسم نیاز به آزمایشگاه و پشتیبانی مالی دارم. معاون آموزشی دانشگاه هیچ یک از این نیازها را فراهم نمی‌کند. پشتیبانی مالی را بایستی برای هر دانشجویی که قصد ورود به این زمینه‌ها را دارد، فراهم کنند.

پیام خراسان


رشته دندان‌پزشکی ترکیبی از علم و هنر محسوب می‌شود
نگین سرلک رتبه 10 کنکور تجربی 1400 عنوان می‌کند: فشاری که بر من وارد می‌شد بیشتر از اینکه از جانب خانواده یا مدرسه باشد، از سوی خودم بود زیرا می‌خواستم بهترین عملکرد را داشته باشم و هیچ‌وقت نمی‌خواستم سال‌ها در حسرت موضوعی باشم که قادر به بدست‌آوردن آن بودم.
وی در خصوص پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌اش اظهار می‌کند: من در رشته دندان‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شدم. بنده از ابتدا به این رشته علاقه‌مند بودم زیرا بخشی از این رشته به هنر مرتبط است و می‌توان گفت دندان‌پزشکی ترکیبی از علم و هنر محسوب می‌شود. خواهرم در سال 96 در رشته دندان‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی قبول شد و این اتفاق تاثیر زیادی در انتخاب من نیز داشت.
این رتبه برتر کنکور تجربی 1400 با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کسب موفقیت خود می‌گوید: من دوران دبیرستان را در مدرسه فرزانگان 2 تهران گذراندم و برای ورود به این مدرسه نیز تلاش زیادی کردم. مطالعه برای کنکور را از پایه دوازدهم و به صورت جدی شروع کردم اما در سال‌های دهم و یازدهم نیز درسم را به خوبی می‌خواندم و پایه خوب و قوی‌ای داشتم. با ورود به این رشته و آغاز بخش جدیدی از زندگی‌ام، دورنمای خوبی پیش‌بینی می‌کنم اما ترجیح می‌دهم تا زمان رسیدن به هدف‌هایم صحبتی در این مورد نداشته باشم.
می‌خواهم در تحقیقات و پژوهش به موفقیت برسم
حسین قیم رتبه 12 کنکور تجربی 1400 و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران تصریح می‌کند: از کودکی به پزشکی علاقه داشتم اما فکر نمی‌کردم بتوانم در دانشگاهی که مدنظرم است، قبول شوم. از همین رو تلاش‌هایم بیشتر شد و ثمره این تلاش‌ها را هم مشاهده می‌کردم. تقریبا پیش از کنکور به این خودباوری رسیده بودم که به آن دانشگاهی که مدنظرم است می‌توانم دست یابم.
وی خاطرنشان می‌کند:آغاز برنامه‌ریزی‌ام برای مطالعه مستمر از ابتدای سال دهم بود اما در واقع برای اینکه بتوانم به آن چیزی که می‌خواهم برسم از سال ششم تصمیم گرفتم که به صورت متفاوت درس بخوانم تا در ابتدا بتوانم پایه و بنیه خودم را قوی‌تر کنم. می‌دانستم که اگر تلاش نکنم یک روزی حسرت گذشته‌ام را خواهم خورد. باگ‌ها و مواردی که در این راه مزاحم بودند را حذف کردم تا تنها به هدفم فکر کنم.
قیم عنوان می‌کند: با توجه به اینکه برادرانم پزشک هستند می‌دانستم مسیر سخت‌تری پس از کنکور در پیش دارم. مسیر کنکور سخت بود اما مسیر رسیدن به موفقیت در دانشگاه سخت‌تر است. به همین دلیل لذت‌بخش بودن دوران دانشگاه را برای خودم مطرح نکردم. می‌دانستم که مسیر زندگی قرار است سخت‌ باشد و سعی کردم از این مسیر سخت لذت ببرم. هدف نهایی‌ام خوش‌گذرانی و لذت بردن در دوران دانشگاهی نیست. می‌خواهم اگر در آینده به موفقیتی دست پیدا کردم، این افتخار را برای خودم داشته باشم و به دنبال فخرفروشی نیستم.
این رتبه برتر کنکور علوم تجربی اضافه می‌کند: بسیاری از افراد اهداف مختلفی از پزشکی دارند. هدفم کسب و تولید علم بیشتر است. می‌خواهم در تحقیقات و پژوهش به موفقیت برسم تا اینکه تنها یک نسخه‌نویس باشم. می‌خواهم درباره مواردی که نمی‌دانیم بیشتر بدانم. رازهایی که نمی‌دانیم را کشف کنم و از بحران‌های سلامتی دور شویم. از کودکی اینگونه بوده‌ام که اگر بستری برایم فراهم نمی‌شد خودم آن را فراهم می‌کردم. یک سری مشکلات در زیرساخت‌ها و بسترها وجود دارد اما بیشتر مشکلات را در دانشجویان می‌بینم که مطالبه‌گر نیستند.
وی اظهار می‌کند: دو برادر بزرگتر از خودم دارم و از سنین پایین با فضای کنکور آشنا بودیم، اما فکر می‌کردم کنکور بسیار سخت‌تر از آن چیزی باشد که بتوانم در آن موفق شوم، از همین رو سعی کردم از سه سال قبل از کنکور درس خواندن و برنامه‌ریزی را آغاز کنم. به اینکه فکر می‌کردم تلاش مستمر برای کنکور سخت باشد اما آسان‌تر موضوعی بود که انتظارش را داشتم و حتی در سال آخر شرایطم بهبود پیدا کرد و به صورت ملایمی با کنکور کنار آمدم.
قیم ادامه می‌دهد: پیش از کنکور مشاوران اعلام می‌کنند که اگر در کنکور به جایی رسیدی به تمام اهداف زندگی‌ات دست پیدا کرده‌ای، در حالی که کنکور تنها یک وسیله برای رسیدن به مرحله سخت‌تری از زندگی است و آن موقع است که متوجه‌ می‌شوی باید هدفمندتر تلاش کنی. در واقع کنکور شروع یک مسیر جدید است و پایان یک مسیر نیست.

پیام خراسان


انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/419327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

ژاوی: رئال مادرید دو بار بهترین تیم دنیا را حذف کرده و این شانسی نیست

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار

کلانشهر مشهد؛ الگوی نوآوری در مدیریت شهری

پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس

اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب