پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی:

وحدت ضرورت غیر قابل انکار زندگی دیروز، امروز و فردای ماست فرهنگي

وحدت ضرورت غیر قابل انکار زندگی دیروز، امروز و فردای ماست
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی با اشاره به جزئیات برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی، گفت: هر امتی که به سرافرازی می‌اندیشد باید به وحدت و همگرایی بیاندیشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌رضا جوانشیر یکشنبه، 25 مهر ماه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت ضرورت غیر قابل انکار زندگی دیروز، امروز و فردای ماست. هر امتی که به سرافرازی می‌اندیشد باید به وحدت و همگرایی هم بیاندیشد.
وی ادامه داد: تمدن‌سازی اسلامی به عنوان یک اقدام راهبردی و حیاتی از رهگذر وحدت و اخوت امت اسلامی قابلیت تحقق دارد و امروز پرچمدار و طلایه دار امر وحدت و اخوت مقام معظم رهبری است و دغدغه رهبری در موضوع وحدت از سر اعتقاد و نگاه قلبی است که این تکلیف همه ما را روشن می‌کند.
جوانشیر تصریح کرد: همه ما در این حوزه مکلف هستیم و باید احساس مسئولیت کنیم همچنین ضرورت دارد اصحاب رسانه نیز در این مسیر گام‌های جدی بردارند. خراسان از قدیم‌الایام مهد برادری، اخوت، هم‌افزایی و همدلی بوده و حضور علمای با بصیرت در این خطه یک ظرفیت مهم در حوزه ایجاد وحدت در امت اسلامی بوده و به فضل الهی امروز در خراسان همه علمای شیعه و سنی قائل بر این هستند که همه باید به طبل وحدت بکوبیم و از اختلاف دوری کنیم.
رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه اختلاف‌انگیزی دشمنان انقلاب تاکنون بهای زیادی را پرداخت کردیم و همین حوادث اخیر در افغانستان یک نمونه از این اختلاف‌انگیزی‌ها بود که در راستای محکومیت این قضیه علمای اهل سنت هم بیانیه صادر کردند و نشان دادند راه آنان از راه اختلاف‌انگیزان جدا است.
وی گفت: در راستای برگزاری برنامه‌های دهه وحدت با نگاه استفاده از همه ظرفیت‌ها در بستر استان جلسات متعدد برگزار شده و طراحی و برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است. ضمن اینکه در چینش برنامه رعایت شرایط کرونا لحاظ و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است. محور چینش برنامه‌ها جشن‌های میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) است که با رعایت‌های بهداشتی در نقاط مختلف و مساجد استان پیش‌بینی شده است. این برنامه‌ها هم در شهرستان‌های تلفیقی هم در مساجد اهل سنت و هم در مساجد شیعیان دنبال خواهد شد.
رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی به صورت وبینار و حضوری که در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: در هفته وحدت تکریم از شهدای وحدت را در دستور کار داریم و از آنجا که قرآن محور وحدت است، لذا برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته را در دستور کار داریم.
جوانشیر به برگزاری برنامه در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست هم‌اندیشی، برگزاری جشنواره‌های هنری ویژه بانوان و همایش‌هایی با محوریت زنان در نظر گرفته شده که در این هفته اجرایی خواهد شد.
وی به برخی دیگر از برنامه‌ها در این هفته اشاره کرد و گفت: همه برنامه‌های هفته وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تأکید ضوابط بهداشتی و ظرفیت حداقلی پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه با تشکیل ستاد بزرگداشت هفته وحدت در هر شهرستان برنامه‌های متعددی در آن شهرستان برگزار خواهد شد. در شهرستان‌های استان شهرداران در حوزه فضاسازی و تزئینات محیطی قول مساعدت و همکاری داده‌اند که فضاسازی متفاوتی نسبت به سال گذشته در موضوع وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) انجام شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف مهربان، معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی در ادامه به تشریح جزئیات برنامه‌های هفته وحدت اشاره و عنوان کرد: تکریم شهدا و ایثارگران که در این راستا غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای شیعه و سنی در تمام شهرستان‌های تلفیقی در دستور کار است.
وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای وحدت، شهیدان شوشتری و محمدزاده با حضور مسئولان کشوی، اعزام پیام‌آوران ایثار به مساجد اهل سنت جهت بیان خاطرات دوران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدای اهل سنت و تکریم آنان و برگزاری یادواره شهدای محله در منزلشان با محوریت شهدای اهل سنت در دستور کار است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری اردوی یک‌روزه وحدت با حضور خانواده شهدای شیعه و سنی در شهرستان تایباد نیز از دیگر برنامه‌ها در راستای تکریم فرهنگ ایثار و شهادت در این هفته است. همچنین برگزاری جشن‌های مردمی مشترک در مساجد شیعه و سنی، برگزاری نشست‌های صمیمی میلاد نور با حضور علمای شیعه و سنی در مساجد یکدیگر، برگزاری نشست‌های تخصصی و تقریبی روحانیون و فرهیختگان شیعه و سنی از جمله برنامه‌های هفته وحدت است.
مهربان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های ویژه تقریبی با محوریت قرآن کریم که در این راستا برپایی 10 محفل قرآنی با حضور عموم شیعه و سنی در شهرستان‌های تلفیقی همراه با سخنرانی سخنرانان شاخص استان و همچنین برگزاری کرسی تلاوت ملی استان کردستان از گلزار شهدای این استان و پخش از شبکه چهار تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: بیش از 20 مسابقه کتابخوانی، پیامکی، ختم قرآن و... با محوریت نبی مکرم اسلام و هفته وحدت در سطح استان به ویژه در آستان قدس رضوی، چهار محفل شب شعر وحدت با حضور شعرای شیعه و سنی در شهرستان‌های تلفیقی و برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر، کتاب و... در این هفته صورت خواهد گرفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های تقریبی خانواده، بانوان شیعه و سنی، تصریح کرد: برگزاری 6 کارگاه و کرسی هم‌اندیشی سبک زندگی اسلامی با رویکرد زندگی مسالمت‌آمیز ویژه بانوان شیعه و سنی مناطق تلفیقی، تکریم خانواده‌های آسیب‌پذیر اهل سنت ذیل طرح مواسات و همدلی در مناطق تقریبی و برگزاری جشنواره‌های شادی و نشاط ویژه خانواده‌های شیعه و سنی در مناطق تلفیقی در دستور کار است.
مهربان افزود: تکریم و تجلیل از پیشگامان وحدت و خدمت جهادی در مناطق تلفیقی، برگزاری همایش منادیان وحدت و نکوداشت هفت نفر از چهره‌های پیشکسوت تقریبی تایباد و باخرز، دیدار و تکریم از روحانیون معمر اهل سنت و تجلیل از خیرین در این هفته صورت خواهد گرفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی به برنامه‌های حوزه خبر و رسانه اشاره کرد و گفت: تولید و پخش 5600 دقیقه برنامه توسط صداوسیمای خراسان رضوی، برگزاری دوره آموزشی تبیین موضوع وحدت ویژه فعالان فضای مجازی، تهیه و تولید پنج نماهنگ تقریبی با 20 پوستر با موضوع وحدت و انتشار آن در فضای مجازی از جمله برنامه‌ها در حوزه خبر و رسانه است.
وی اعزام 20 مبلغ روحانی شیعه به مساجد و نمازهای جمعه اهل سنت و اعزام 10 مبلغ اهل سنت به مساجد و نمازهای جمعه شیعیان در مناطق مرزی را از اقدامات ستاد در این هفته عنوان کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/419331/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند