پیام خراسان

آخرين مطالب

دیار خورشید مهیای میلاد سرور کائنات فرهنگي

دیار خورشید مهیای میلاد سرور کائنات
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- زمین و آسمان در آستانه میلاد پیامبر اکرم محمد امین (ص) غرق در نور و سرور است و در اقصی نقاط دنیای اسلام این عید بزرگ جشن گرفته می‌شود، حال و هوای مشهدالرضا (ع) نیز که میعادگاه ارادتمندان اهل بیت (ع) در ایران است در این ایام کاملا متفاوت و شادمانه است.

به گزارش ایرنا، هفدهم ربیع‌الاول مبارک‌ترین روز در تاریخ بشریت و میلاد وارث پیامبران است، روزی که خداوند به" آمنه بنت وهب" پسری عطا کرد که منجی بشریت و ختم مرسلین شد.
فرستاده خدا محمد مصطفی(ص) مردی کامل بود که به امانت داری، وفای به عهد، تواضع، اخلاق نیک، سیرت پاک، اکرام دیگران و سخاوتمندی نظیر نداشت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) می‌‏فرماید: هنگامی که پیامبر خدا (ص) متولّد شد، بت‏های آویزان به کعبه، همگی به رو به زمین سقوط کردند و شب هنگام، ندایی از آسمان شنیده شد که حق آمد و باطل درهم کوبیده شد، به راستی که باطل نابود شدنی است.
ایام میلاد آن حضرت، همیشه برای مسلمانان جهان به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد مطرح بوده و در این ایام در گوشه و کنار دنیای اسلام شور و نشاط برپاست، مشهدالرضا (ع) نیز به عنوان کانون تجمع مسلمانان در ایام میلاد جد ضامن آهو حال و هوایی متفاوت دارد و در کوچه های این شهر شوری بی‌حد برپاست و مشتاقان ولایت شادمانه به استقبال میلاد نور رفته‌اند.
نورافشانی و جشن‌های عید در عید
یکی از ملموس‌ترین اقدامات در زادروز پیامبر اکرم (ص) در خطه خورشید فضاسازی شهری و نورافشانی است، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: راه‌اندازی گذر مهربانی و جشن‌های عید در عید از جمله اقدامات این سازمان در ایام ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در بوستان‌های بزرگ سطح شهر است.
مجتبی منتظری افزود: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی همراه با نورافشانی و اجرای سرود و مسابقه از جمله برنامه‌های ویژه جشن میلاد رسول از 29 مهر تا اول آبان است.
وی اضافه کرد: همچنین شهرداری مشهد برای فضاآرایی شهری، 260 هزار متر ریسه رنگی در پل‌ها، روگذرها، سرگذرها و معابر اصلی شهر و در سایر خیابان‌های سطح شهر نصب کرده است.
رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت:هزار عدد پرچم بیرقی نیز سر در مغازه‌ها و معابر اطراف حرم رضوی با عنوان "اسعد الله" و سه هزار عدد پرچم بیرقی رنگی هم در مسیر خطوط بی.‌آر.تی با ترکیب سبز، زرد، آبی و قرمز نصب شده‌ است.
منتظری افزود: تصاویر 18 شهید وحدت نیز در 42 سازه قاب عکس در سطح شهر مشهد به نمایش درآمده است.
کارناوال شادی در محدوده حرم رضوی
شهردار منطقه ثامن شهرداری مشهد نیز از برگزاری کارناوال شادی در محلات این منطقه با محوریت مساجد و به صورت مشارکتی توسط شهروندان در این ایام خبر داد.
سید فرهاد حجازی افزود: جشن بزرگ وحدت نیز همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در محله هاتف و با مشارکت مسجد صاحب الزمان (عج) برپا می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری طرح اهدای کمک مومنانه، تهیه جهیزیه برای نوعروسان محله و برگزاری پاتوق های سرود میدانی در معابر منتهی به حرم مطهر از دیگر ویژه برنامه های فرهنگی ویژه میلاد پیامبر اکرم (ص) است.
شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: شست و شو و گلاب پاشی روزانه 60 هزار متر مربع از خیابان‌ها و مبادی منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) و آذین‌بندی منطقه از دیگر اقدامات این شهرداری در هفته وحدت بوده است.
نمایش 150 نماد نوری
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز با اشاره به فضا آرایی، آذین‌بندی و زیباسازی کلانشهر مشهد، همزمان با ایام ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در راستای منظرسازی و فضا آرایی محیط شهری اقدامات گسترده‌ای انجام شده که نمایش 34 المان شمسه ویژه تبریک هفته وحدت،150 المان نوری خورشیدی تبریک هفته وحدت، رفع نقص و روشن نمودن ریسه های چراغانی در سطح شهر به طول بیش از 231 کیلومتر و جانمایی و نصب بیش از 340 سازه‌ اکران تبلیغات مذهبی در سطح مناطق 13 گانه از آن جمله است.
مهدی یعقوبی افزود: همچنین با توجه به حضور زائران و مجاوران در بارگاه نورانی امام رضا(ع)، بیش از 2 میلیون متر طول از جداول سطح شهر با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر، هزار و 437 ایستگاه اتوبوس در محدوده حرم رضوی و تمامی معابر منتهی به حرم مطهر، به صورت مکرر توسط بیش از سه هزار نفر نیروی کارگری تنظیف و شست و شو می‌شود.
وی اضافه کرد: در این ایام 900 چشمه سرویس بهداشتی عمومی به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمت به زائران و مجاوران فعال است و با هماهنگی صورت گرفته با هیات امنای برخی از مساجد اطراف حرم مطهر رضوی، حدود 800 چشمه سرویس بهداشتی دیگر این مساجد نیز با افزایش ساعت خدمات دهی به زائران و مجاوران، در این ایام فعال خواهد بود.
نقاره‌خوانی و سایر برنامه های حرم رضوی
دبیر ستاد مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی نیز در تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: 26 برنامه در حرم مطهر رضوی با مدیریت عالی حرم مطهر برگزار می‌شود که برگزاری مراسم نقاره نوازی ولادت حضرت رسول اکرم و امام جعفر صادق(ع)، توزیع هدایای متبرک بین زائران، آزادسازی زندانیان و توزیع شیرینی در مراسم ولادت حضرت پیامبر اعظم(ع)، گل‌آرایی ویژه حرم مطهر رضوی، چراغانی حرم مطهر رضوی، نصب پرچم و کتیبه مناسبتی در ایوان‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی، توزیع بسته‌های صبحانه بین نمازگزاران و توزیع ناهار یا شام در بین مهمانان اهل‌ سنت حرم مطهر رضوی از آن جمله است.
عبدالحمید طالبی افزود: مراسم شب میلاد رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) نیز یکم آبان‌ ماه بعد از نماز مغرب وعشا ویژه عرب‌زبان‌ها در رواق دارالمرحمه، مراسم شب میلاد رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) یکم آبان‌ماه به صورت لاتین با استفاده از بستر فضای مجازی، مراسم شام میلاد رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) دوم آبان‌ماه ساعت 19 ویژه آذری‌زبان‌ها از دیگر برنامه های حرم مطهر رضوی است.
وی ادامه داد: عرض ارادت گروه‌های سرود به ساحت پیامبر اعظم به‌صورت اجرای میدانی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی، عرض ارادت گروه‌های نمایشی به ساحت پیامبر اکرم(ص) به‌صورت اجرای میدانی در ورودی‌های حرم مطهر رضوی و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در محل رواق امام‌خمینی تا دوم آبان از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی است.
دبیر ستاد مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی گفت: برپایی جشن ازدواج بیش‌از 800 زوج حاشیه شهر مشهد مقدس در حرم مطهر، اردوی افراد زندانی در بند اصلاح و تربیت، ایستگاه‌های پذیرایی در مجمع‌های بین‌راهی منتهی به مشهد مقدس، جشن‌های محوری در استان‌ها با مشارکت خادمیاران رضوی کانون‌های خدمت رضوی از دیگر برنامه های فرهنگی ویژه ایام میلاد است که توسط بنیاد کرامت رضوی اجرا می‌شود.
برچسب‌ها
شهرداری مشهد آستان قدس رضوی ولادت حضرت محمد هفته وحدت پیامبر اکرم قرآن کریم شهر مشهد هفته وحدت

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/421209/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تخلف عرضه خارج از شبکه 66 کیسه آرد خبازی در بیرجند

برای دومین بار؛ تزریق 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

شناسایی 832 خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است

مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!

(تصاویر) شکسته شدن 2 بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور

خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر

جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد

آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024

تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان

25 میلیمتر باران در مشهد بارید

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی

تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم

تلاطم رودخانه علی‌سالار در بشرویه

جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی فرصت مجدد دارند

تصاویر دوچرخه‌های رنگارنگ سرقتی در گوشی یک دزد

فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس

تالاب کجی نمکزار نهبندان 30 درصد آبگیری شد

سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

شیشه 36 در خراسان جنوبی

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

اعزام یک هزار و 500 زائر در سه روز اول عملیات حج عمره

️پوشش 100 درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟

عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی

توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه

برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود

جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟

هوای مشهد پاک شد

صدای آرامبخش باران بهاری در مشهد + فیلم

بارش 25 میلیمتر باران در مشهد

مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با 25 میلیمتر باران

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

کشف 20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی

500 تن ماهی در شیروان تولید شد

حدود 4 هزار متر از مسیل «کال‌پسته» بجنورد ساماندهی شد

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود

عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»