پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

فضای دانشگاه فردوسی به انسان انگیزه و اراده می‌دهد علمي

فضای دانشگاه فردوسی به انسان انگیزه و اراده می‌دهد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی گفت: فضا و پردیس دانشگاه فردوسی به گونه‌ای است که با ورود به این مجموعه انسان را بسیار با اراده می‌کند و فضا به نوعی ترسیم شده که هنگام ورود، انگیزه‌مندی دانشجویان برای کسب علم بیشتر می‌شود اما طی این 2 سال از حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه محروم بودیم.

دکتر محمد کافی امروز، سوم آبان ماه، در آیین ورودی نودانشجویان دانشگاه فردوسی 1400 که در تالار رودکی کانون‌های فرهنگی و هنری این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به 2 سال اخیر که با ویروس کرونا مواجه شدیم، دانشگاه آن صفا و رونق گذشته را ندارد. امیدواریم شرایط روز به روز بهتر شود و به نحوی رقم بخورد که بتوانیم حضور فیزیکی دانشجویان را در دانشگاه فردوسی مشهد شاهد باشیم. 
وی افزود: دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد در کنار کسب دانش، جامعه‌پذیری را فرا می‌گیرد. او می‌آموزد چگونه در یک تیم کار کند و روابط اداری خود را تنظیم می‌کند. دانشجو تجربه می‌کند که انسانیت و کمک به هم نوع چه لذتی دارد. این آموزش‌ها در فضای مجازی ایجاد نمی‌شود و انتقال آن کار دشواری است. 

پیام خراسان


رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد بزرگترین مرکز علمی شرق ایران در دایره‌ای به قطر 1000 کیلومتر است که مرکز علمی با این اعتبار وجود ندارد. مرکز علمی که به برکت حضور دانشجویان توانمند، استادان بسیار نخبه و فرهیخته، کارکنان و کارشناسان فضایی ایجاد کرده که در عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی کرده است. در حوزه دانشجویی افتخارات دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در عرصه‌های مختلف بسیار چشمگیر است.
وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز دانشگاه فردوسی مشهد زبان‌زد است و در جشنواره‌های مختلف مانند حرکت، رویش و... که شما در دوران تحصیل بیشتر با آن آشنا خواهید شد، از مسابقات مختلف تا برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بسیار فعال و پرانرژی ظاهر شدند و صاحب رتبه و مقام هستند. 
کافی خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی دانشجویان هم از لحاظ کمیت و کیفیت در سطح دانشگاه‌های کشور سرآمدند و در عرصه ورزش، تنها دانشگاهی هستیم که جام قهرمانی المپیاد ورزشی دانشجویان کشور را که مهم‌ترین رویداد ورزشی است، از تهران به مشهد آوردیم. اکنون این افتخارات به شما به ارث رسیده و نباید تنها در کلاس درس، آزمایشگاه و کارگاه محصور کنیم بلکه باید در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و کلیه فعالیت‌های داوطلبانه‌ای که در دانشگاه است، ورود کنید تا در همه آن‌ها فعال باشید. 
وی تصریح کرد: به گواه افرادی که از ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد دیدن کرده‌اند، زیرساخت‌هایی که در عرصه‌های مختلف به ویژه ورزشی در این دانشگاه وجود دارد، بی‌نظیر است و دانشگاهی وجود ندارد که لیست کاملی از تمام ورزش‌ها را داشته باشد. شاید جالب باشد که ما در پردیس، اسب‌سواری و مجموعه‌ای از ورزش‌ها را داریم. همچنین بهترین زمین‌های ورزشی، آبی و نیز چهار زمین چمن فوتبال وجود دارد. بنابراین ظرفیت‌هایی در این دانشگاه وجود دارد که در کمتر دانشگاهی دیده می‌شود.

پیام خراسان


رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در این دانشگاه کانون‌ها و هیات‌های مختلفی وجود دارد که این ظرفیت را پوشش می‌دهند و زمینه این‌گونه فعالیت‌ها را فراهم می‌کنند اما آنچه که رسالت مهم و اصلی شماست، درس خواندن و تجهیز شدن به علم است. منتهی امروز تفاوتی که با گذشته دارد، تنها دانش و حقایق فراگرفتن علمی نسبت به گذشته راحت‌تر شده و آنچه که کار را سخت می‌کند، این است که در رقابت فشرده‌ای که در سطح ملی و بین‌المللی وجود دارد، به قدری توانمند شوید که بتوانید در این رقابت فشرده موفق باشید تا مهارت اشتغال‌زایی و کارآفرینی را یاد بگیرید. 
وی اضافه کرد: بنابراین این موارد اولویت‌هایی است که دانشگاه به صورت جدی به آن‌ می‌پردازد. امروز در دانشگاه پارک علم و فناوری و مراکز مختلف رشد فعال شده و دانشجویان و دانش‌آموختگان به موازات تحصیل و پس از تحصیل می‌توانند شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را تشکیل دهند و دانشگاه هم به آنان کمک می‌کند در بازار رقابت موفق شوند. آنچه که ما به عنوان مدیران دانشگاه به دنبال آن هستیم، این است که دانش‌آموخته دانشگاه فردوسی در رقابت جهانی و ملی آن قدر ظرفیت داشته باشد که بتواند راحت شغل داشته باشد. تاکنون چنین وضعیتی بوده و دانش‌آموختگان در داخل و خارج از کشور برای دانشگاه افتخار کسب کردند.
کافی عنوان کرد: شما دانشجویان نو ورود به خانواده بزرگ 30 هزار نفری پردیس دانشگاه وارد شدید. در این خانواده ما باید راه و رسم دوستدار محیط زیست بودن و شیوه زندگی مسالمت‌آمیز و اسلامی را یاد بگیریم. در این مکان باید بیاموزیم که چقدر مهم است که انرژی را هدر ندهیم و به همه جانداران کره زمین توجه کنیم که اگر هر کدام از آن‌ها نباشد، زیست بوم کشور دچار مشکل می‌شود. تمام تلاش‌مان این است و بستر را آماده کردیم که در این خانواده بالنده شوید و رشد کنید. 
وی گفت: گاهی اوقات در بعضی از موارد سخت‌گیری‌هایی می‌شود که به نفع شماست. استادان ما اگر به نحوی به نسبت دانشگاه‌های دیگر از دانشجو انتظار بیشتری دارند، به این خاطر است که توانمندتر شوید. دانشگاه فردوسی مشهد یک دانشگاه بین‌المللی است. در حال حاضر 2600 دانشجو از 20 کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و فرصت خوبی است که در کنار یکدیگر به رشد و تکامل برسید. 
دانشجویان امروز مدیران آینده کشور هستند
حجت الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق، رئیس نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه فردوسی مشهد، در ادامه این مراسم بیان کرد: با توجه به اینکه ما در مشهد و در جوار امام رضا(ع) هستیم، باید این نکته را متذکر شوم که خوشا به حال شما دانشجویان که در این شهر تحصیل می‌کنید و در کنار این امام معصوم(ع) هستید. این فرصت برای بسیاری از هم‌ردیفان شما مقدور نیست و این چند سال به سرعت می‌گذرد و تنها خاطرات آن می‌ماند. 
وی افزود: بنابراین باید از فرصت حضور در مشهد مقدس استفاده کنید و بار معنوی خود را برای سراسر عمر در این زمان با امام رضا(ع) ببندید. امیدوارم که سال‌های خوشی را در این دانشگاه و شهر سپری کنید. مدیران دانشگاه فردوسی مشهد در تلاش هستند که شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم کنند.
حسینی مطلق بیان کرد: دانشجویان امروز مدیران آینده کشور هستند و همه ما روزی بازنشسته می‌شویم و شما باید مدیران این دانشگاه و شهر باشید. بنابراین روزی که قصد دارید از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شوید، امیدواریم با یک نسل فرهیخته و با نشاط روبه‌رو شویم و به شما افتخار کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/422058/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم