پیام خراسان

آخرين مطالب

وحدت راز برادری ما و ویرانگر عقاید تفرقه افکن است اجتماعي

وحدت راز برادری ما و ویرانگر عقاید تفرقه افکن است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ بهاءالدین محی الدین عزالدین، شیخ طریقت نقشبندی از کردستان عراق، در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در سخنانی اظهار داشت: خداوند پاک و منزه پیامبران خود را برای اقامه دین و الفت و دوری از تفرقه و اختلاف برانگیخت.
وی افزود: خداوند بلند مرتبه در کتاب خود فرمود: « شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّینِ مَا وَصَّىٰ بِهِ نُوحًا وَالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَمَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَىٰ وَعِیسَىٰ ۖ أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ» (شوری/13) (از [احکام‌] دین، آنچه را که به نوح در باره آن سفارش کرد، براى شما تشریع کرد و آنچه را به تو وحى کردیم و آنچه را که در باره آن به ابراهیم و موسى و عیسى سفارش کردیم که: «دین را برپا دارید و در آن تفرقه‌اندازى مکنید.
» . بنابراین اولویت دعوت پیامبر (ص) زمانی که به مدینه منوره پا گذاشتند، احداث مسجد قبا و ایجاد برادری و عقد اخوت میان مهاجرین و انصار بود لذا مردم از روحیه دشمنی و جاهلیت به مهرو الفت اسلام روی آوردند.
وی افزود: اما امروز مسلمانان بیش از هر زمان دیگری بدان نیاز دارند. زیرا دلیل همه این درگیری ها، اختلافات و تفرقه ها و دشمنی ها میان امت مسلمان عدم همبستگی و دوستی و محبت و برادری است و مهم ترین توصیه دین اسلام تثبیت وحدت و درک برادری اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: خداوند در کتاب خود فرمود: « وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَهٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ » (آل عمران/103) (نعمت خدا را بر خود یاد کنید: آنگاه که دشمنان [یکدیگر] بودید، پس میان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شدید؛ و بر کنار پرتگاه آتش بودید که شما را از آن رهانید. این گونه، خداوند نشانه‌هاى خود را براى شما روشن مى‌کند، باشد که شما راه یابید.) لذا همه مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشند. ما در شرایط فعلی به شدت به همبستگی و برادری و انسجام برای خدمت به مسلمانان و اسلام و مقابله با دشمنان نیاز داریم. برادری و وحدت همه ما را گرد هم می آورد به ویژه که وحدت، اهمیت زیادی دارد زیرا همین وحدت راز برادری ماست و مسلمانان را کمک می کند تا دستی واحد علیه دشمنان صهیونیستی و امریکایی و وهابی باشند؛ وحدت نشانگر اعتقادات ما و ویرانگر همه عقاید تفرقه افکن است.
این عالم عراقی ادامه داد: وحدت، مشتی آهنین در برابر عقاید تخریب گر وهابی است. وحدت یعنی الفت و دوستی و محبت به یکدیگر؛ وحدت یعنی با جمع بودن و موفقیت؛ وحدت طنابی محکم و راه عزت و کرامت و قدرت و برتری است.
وی تاکید کرد: کشورهای غربی، صهیونیست ها و وهابی ها از همبستگی دوباره جامعه اسلامی بیمناک هستند و غرب برای خدشه وارد کردن به وحدت مسلمان طرح های زیادی دارد و خطرناک تر از آن رژیم صهیونیستی و باز هم خطرناک تر از آن ترویج و گسترش عقاید وهابی در جهان است. بنابراین وحدت اسلامی برای ما واجب است و اینکه دلهای مسلمانان همه با هم یکی شود و روحیه الفت و محبت و همکاری میانشان رخنه کند و مسلمانان اهداف مشخص و معینی داشته باشند و تنها هدف مسلمان تحقق این اهداف و دستیابی به این نتایج باشد به این معنا که مسلمانان شرق و غرب همکاری فرهنگی اقتصادی و سیاسی داشته باشند.
شیخ طریقت نقشبندی عراق افزود: از این رو وحدت مسلمانان وحدت دلها و سخن و هدف و نتیجه است و این نیز تنها هدف رهبر بزرگ انقلاب، حضرت آیت الله سید علی خامنه ای است. خداوند به ایشان خیر زیاد دهد زیرا ایشان رهبر محبت و خدمت به مسلمانان هستند. خدا به مسئولین مخلص ایران نیز برای این کنفرانس باشکوه و مفید و بزرگ خیر دهد. این اجلاس مشتی آهنین در برابر افکار اختلاف افکن دشمنان صهیونیستی و وهابی است.
وی تصریح کرد: یکی از روشهای اهل بیت - علیهم سلام الله - اهمیت چنگ زدن به ریسمان وحدت است. رهبر بزرگ انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای نیز فرمودند همه مسلمانان باید هوشیار بوده و بصیرت داشته باشند و همواره نسبت به طرح های دشمن هوشیار باشند. بسیاری از علمای مسلمان و دلسوزان ملت های مسلمان نیز همین عقیده را دارند و اینکه هر عملکرد یا گفته ای که به اختلاف بیانجامد و هر توهینی به مقدسات مسلمانان یا تکفیر یکی از مذاهب اسلامی خدمت به جبهه کفر و شرک و خیانت به اسلام است و شرعا حرام است.
وی با اشاره به اینکه جبهه استکبار و صهیونیسم همواره در صدد ایجاد تشکیک میان امت و ایجاد بی ثباتی است تا بتواند خنجرش را بر بدن امت فرو کند و ضربه کاری خود را بزند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از زمانی که تاسیس شد سیاست مبتنی بر وحدت و دوری از اختلاف مسلمانان را مطرح کرد به گونه ای که امام راحل رحمت الله علیه فرمود: تفرقه افکنی از سوی شیطان و اتحاد و وحدت از سوی خداوند رحمان است. برگزاری چنین کنفرانس هایی دلیلی آشکار بر این نیت است.
وی در پایان از خداوند متعال مسئلت کرد که همه را موفق به خدمتگزاری به اسلام و احیای وحدت اسلامی واقعی و روشهای مکتب اهل بیت سلام الله علیهم فرماید. همچنین برای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به جهت برپایی کنفرانس وحدت موفقیت و پیروزی را خواستار شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/422726/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

اعزام نخستین گروه حجاج عمره از 3 استان جنوبی کشور

«هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی

64 نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند

محاسبه هزینه حمل بار بین المللی

43 روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند

رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد

13 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

42 سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند

شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است

امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است

برخورد 3 دستگاه خودرو حادثه آفرید

(تصاویر) استقبال پرشور از جواد عزتی و الناز حبیبی در مشهد

سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و 21 مصدوم برجا گذاشت

شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

واژگونی پژو پارس در مه‌ولات با 2 کشته و مصدوم

42 سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقودالاثر مشهدی پایان یافت

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت

اجتماع مردمی حمایت از طرح «نور» در مشهد

«شیروان» قهرمان مسابقات کشتی باچوخه کشوری شد

شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

مشارکت 31 استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد

اجتماع عظیم مردم متدین مشهد مقدس در حمایت از طرح «نور»

سردار رادان در مشهد: توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است

اجتماع مردم مشهد در حمایت از طرح «نور»

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان

تمهدیدات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری پرندگان اتخاذ شود

آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی

موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود

نواخته شدن زنگ سپاس معلم در گناباد

رئال مادرید و کسب 4 تساوی پیاپی برای اولین‌ بار در لیگ قهرمانان اروپا

45 واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد

دانشمندان عمیق‌ترین گودال آبی جهان را در مکزیک کشف کردند

تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

دغدغه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی از ایران با گازوئیل

صادرات زعفران ایرانی با نام افغانستان!

جنجال جدید طلافروشان

آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت

آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد