پیام خراسان

آخرين مطالب

گزارش ایسنا از دومین گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1400

توصیه‌های نفرات برتر کنکور ریاضی برای رسیدن به موفقیت علمي

توصیه‌های نفرات برتر کنکور ریاضی برای رسیدن به موفقیت
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی نخبگان و متخصصان سرمایه‌های هر کشور هستند. آن‌ها با تلاش و تفکر خود می‌توانند اندیشه مردم را بارور سازند و مسیر جامعه بشریت را تغییر دهند و برای کشور خود علوم و فنون، فرهنگ نو، ثروت، عزت و افتخار بیافرینند. بنابراین کشورهایی که در نخبه‌پروری، حفظ و حمایت‌ از آن‌ها می‌کوشند، در فرآیند جهانی شدن در بسیاری از زمینه‌ها پیشی می‌گیرند.

سال جاری به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آستان قدس رضوی دومین گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1400 با عنوان آینده روشن در چهار گروه تجربی، ریاضی، انسانی و هنر در حال برگزاری است. در دومین مرحله از این برنامه تعداد زیادی از رتبه‌های برتر علوم ریاضی و فنی در مشهد گرد هم آمدند. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی ایسنا با جمعی از این دانشجویان برتر حاضر در این گردهمایی است.

پیام خراسان


لطف خدا را نباید در مسیر موفقیتم نادیده بگیرم
محمدمهدی حیدری‌نسب از زابل، رتبه 9 کنکور سراسری ریاضی سال 1399 و دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف، خاطرنشان می‌کند: در این مسیر تلاش زیادی داشتم و البته حمایت‌های خانواده و کمک دوستان نیز بسیار مهم و موثر بود تا بتوانم دشواری‌هایی که این مسیر داشت را پشت سر بگذارم. علاوه بر این نیز لطف خدا را نباید در کسب این موفقیت نادیده بگیرم.
حیدری‌نسب در خصوص برگزاری این اردو در مشهد بیان می‌کند: از سال گذشته تا کنون به دلیل مجازی بودن کلاس‌ها فرصتی نبود که دوستان‌مان را ببینیم. این اردو باعث شد که با دوستان دیداری داشته باشیم و با دانشجویان دانشگاه نیز آشنایی بیشتری پیدا کنیم. همچنین سیاحتی و زیارتی بودن این اردو نیز کیفیت آن را دوچندان کرد و فرصتی شد تا از صحبت‌های رئیس جدید دانشگاه نیز استفاده کنیم.
دانشجوی رتبه 9 کنکور سراسری 1399 با اشاره به برگزاری حضوری و مجازی کلاس‌های دانشگاه عنوان کرد: به نظر من اگر دانشگاه‌ها حضوری شود، بهتر است زیرا قطعا کیفیت برگزاری حضوری کلاس‌ها بهتر از شیوه مجازی است اما به هر حال با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا چاره‌ای نیست جز اینکه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.
برای رسیدن به موفقیت باید از تفریحات خود گذشت
پانیذ سولمانشاهی، رتبه 9 کشوری از تهران، توانسته در رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شود.
او می‌گوید: من مدرسه دولتی قبول شده‌ام اما کمتر پیش می‌آید دانش‌آموز یک مدرسه دولتی رتبه کشوری را به دست آورد. به همین دلیل بسیار تلاش کردم و انگیزه بالایی برای قبولی در دانشگاه داشتم. زمان کنکور حتی روزی 14 تا 15 ساعت مطالعه داشتم و زندگی من کاملا روی درسم متمرکز شده بود چون واقعا هدفم رسیدن به دانشگاه بود.
وی تصریح می‌کند: طی زمان آماده شدن برای کنکور از همه تفریحات و دوستان خود گذشتم و تنها درس می‌خواندم. توصیه من به دانش‌آموزان این است که یک سال را به درس خواندن اختصاص دهند و به موضوع دیگری فکر نکنند. من استعداد خاصی نداشتم و تنها همت خودم بود که نتیجه گرفتم. خانواده مهم‌ترین نقش را در موفقیت من داشت. آنان سعی می‌کردند محیط خانه به شکلی باشد که بتوانم درس خود را به خوبی بخوانم زیرا با توجه به اینکه باید از طریق فضای مجازی درس خود را دنبال می‌کردم، نقش خانواده در این زمان بسیار پررنگ بود.
سولمانشاهی بیان می‌کند: آمدن به مشهد حس خوبی بود و بعد از پنج سال توانستم به حرم مطهر رضوی مشرف شوم که برای من حال و هوای خوبی را به همراه داشت. زمان کنکور شرایط دشواری دارد و قطعا توکل به خداوند و عنایت به ائمه(ع) می‌تواند در این مسیر کمک بسیاری به ما کند. قصد دارم در این مسیر فعالیت‌هایی انجام دهم تا حال کشورم بهتر شود. 

پیام خراسان


این گردهمایی فرصت خوبی برای آشنایی با روحیات اخلاقی دانشجویان است
آرمین ثقفیان از اصفهان رتبه چهارم کنکور ریاضی سال 1400 را کسب کرده است.
او در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: در مسیر موفقیت من قطعا عوامل زیادی دخیل بود که در این میان حمایت‌های خانواده و کمک‌های معلمان بسیار موثر بوده است.
وی اظهار می‌کند: البته در کنار این حمایت‌ها و کمک‌ها نیز تلاشی که داشته‌ام، هم بسیار موثر و مهم بوده و همیشه قبولی در دانشگاه معتبر و اینکه آینده شغلی خوبی داشته باشم، برایم اهمیت داشته و این تفکرات بود که انگیزه‌ای را در من ایجاد کرد و باعث ‌شد برای ادامه مسیری که انتخاب کرده‌ام، مصمم شوم. دشواری‌های آن را تحمل کردم و مسیر را ادامه دادم و خوشحال هستم که توانستم به آن موفقیت نهایی دست پیدا کنم.
ثقفیان عنوان می‌کند: خوشبختانه این اردو تجربه خوبی بود و با کیفیت خوبی نیز برگزار شد. با توجه به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان طی 2 سال اخیر یکدیگر را ندیده بودند، این مراسم فرصتی را فراهم آورد تا یکدیگر را ببینیم؛ با بعضی از دانشجویان دانشگاه خود و دانشگاه‌های دیگر آشنا شویم و با روحیات اخلاقی یکدیگر نیز آشنایی پیدا کنیم.
دانشجوی رتبه چهارم کنکور سراسری 1400 با اشاره به تفاوت کیفیت برگزاری مجازی کلاس‌های دانشگاه نسبت به حضوری بودن آن بیان می‌کند: البته که کلاس‌های مجازی کیفیت کلاس‌های حضوری را ندارد اما با این وجود به نظر من در شرایط کنونی نیازی نیست کلاس‌های دانشگاهی به صورت حضوری برگزار شود و قطعا در شرایط کنونی گزینه مناسبی نخواهد بود.

پیام خراسان


موفقیت به تلاش، استمرار و امید بستگی دارد
مهراد میلان‌لو از لاهیجان که رتبه هشت کشور و رتبه سه منطقه 2 را در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف به دست آورده است، اضافه می‌کند: درس خواندن روش خاصی ندارد که همه دانشجویان برتر یک روش خاصی را دنبال کرده باشند و دیگران از انجام آن ناتوان باشند. این موضوع بیشتر بستگی به تلاش، استمرار و امید داشته و به هدف هر کس بستگی دارد که تا لحظه آخر به طور مستمر تلاش کند و خسته نشود.
وی تصریح می‌کند: اگر دانش‌آموزان این روش را پیش گیرند، قطعا موفق خواهند شد. من عامل موفقیت خود را استمرار و امید داشتن می‌دانم. البته آرامش‌بخشی خانواده در این دوران بسیار مهم است و به انگیزه و هدف دانش‌آموز کمک می‌کند. دوران کرونا باعث شد بیشتر کلاس‌ها مجازی برگزار شود اما مهم‌ترین عامل انگیزش خود فرد و کمک معلمان اوست. 
دانشجوی رتبه سه گروه ریاضی عنوان می‌کند: من برای کنکور از هیچ کلاس و فیلم آموزشی استفاده نکردم و تنها منبع، کتاب‌های آموزشی بود که از آن‌ها زیاد استفاده کردم. در نتیجه کاری که تصور می‌کردم درست است، انجام می‌دادم. به همین منظور نیازی به کلاس‌های کنکور نداشتم و از آن‌ استفاده نکردم. سفر به مشهد مقدس یک فرصت بسیار خوبی بود و بسیار خوشحال هستم که در کنار دیگر دانشجویان قرار دارم و برای اولین بار با همکلاسی‌های خود آشنا شدم.

پیام خراسان


کنکور تنها راه موفقیت نیست
علی انصاری، رتبه سه کنکور ریاضی سال 99 و منطقه یک رشته مهندسی کامپوتر که در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کند، می‌گوید: یکی از عوامل موفقیت من که بسیار موثر بود، والدینم بودند که حمایت خوبی از من در دوران کنکور انجام دادند. قطعا در این موفقیت تلاش خودم هم دخیل بود که به هدف نهایی خود دست یابم. تمرکز من کسب رتبه بالا نبود بلکه همه تلاشم این بود که به رشته و دانشگاه مورد علاقه خود دست پیدا کنم. بنابراین سعی کردم در این راه ناامید شوم چراکه تنها مسیر موفقیت کنکور نیست.
وی بیان می‌کند: قاعدتا هر فردی استعدادهایی دارد که نهفته است و باید آن‌ را کشف کند و به خود باور داشته باشد. معلمان در ایجاد این علاقه‌مندی در من موثر بودند اما تاثیر زیادی نداشتند. با توجه به اینکه من ساکن مشهد هستم و این سعادت را دارم که در این شهر زندگی کنم اما این اولین دورهمی است که هم سن و سال‌های خودم را در یک مکان مذهبی می‌بینم و حس جالبی است. این موضوع باعث شد بسیار افسوس بخورم که چرا در این یک سال اخیر کلاس‌های آموزشی فعال نبود. 
رتبه سه کنکور ریاضی اظهار می‌کند: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم که به خود سخت نگیرند و اگر به رشته‌ای علاقه دارند، تلاش کنند به آن برسند و اگر در جایی نتیجه‌ای که می‌خواستند، نگرفتند، ناامید نشوند زیرا مسیرهای زیادی برای موفقیت وجود دارد. باید یادآور شوم کنکور تنها مسیر موفقیت نیست. همچنین از والدین می‌خواهم که به علاقه فرزندشان توجه کنند و آن‌ها را مجبور به کاری که نمی‌خواهند، نکنند. از مسئولان هم انتظار دارم که کلاس‌ها را به زودی بازگشایی کنند و حامی دانشجویان باشند. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/423091/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی

برپایی 2 اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشهد

قیمت انواع روغن بکر گیاهی در میادین و بازارهای میوه و تره بار

650 فقره انشعاب غیر مجاز در شهرستان طرقبه - شاندیز قطع شد

سراشیبی طلاق در خراسان شمالی با زبان آمار

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی

برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

کمک هزینه 118 میلیاردی برای بیماران صعب‌العلاج خراسان جنوبی

زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند | هزینه خدمات درمانی برای حجاج چقدر است؟

برداشت غیرمجاز سالانه 30 میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

جهش حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی در دولت سیزدهم

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

(تصاویر) مسابقات فوتشال در کلات

خدمت حدود 8 هزار جهادگر در ماه رمضان به مردم خراسان رضوی

فوت گردشگر ناپدید شده در جنگل‌های ساری