پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان:

پاشنه آشیل کارگزاران فناوری نبود بازار است علمي

پاشنه آشیل کارگزاران فناوری نبود بازار است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان گفت: پاشنه آشیل فعالیت کارگزاران حوزه فناوری نبود بازار برای محصولات‌شان است.

رضا قنبری در وبینار تجربه پارک علم و فناوری خراسان در حوزه توسعه بازار شرکت‌های فناور که شب گذشته، چهار آبان ماه، برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه پارک علم و فناوری بالا بردن سرعت فروش و افزایش کسب ثروت از طریق علم است. پارک را باید یک شرکت دید که خدماتی را در راستای توسعه بازار شرکت‌های عضو و همکار خود ارائه می‌کند. ما با مشتریان باید هم‌آفرینی کرده و فرهنگ سازمانی خود را ایجاد کنیم. ساختار سازمانی ما بایستی باعث محقق شدن هدفمان که منجر به افزایش سرعت کسب ثروت از علم است، بشود.
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین تجربیات مثبت ما در همین راستا در سال‌های اخیر برگزاری کمپ نوآوری بود. با کمک این تجربه ما از یک ساختار وظیفه محور خود را به یک ساختار فرآیند محور نزدیک کردیم. در نتیجه مباحث طولانی مدتی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم بهتر است شرکت‌ها را از سمت بازار طبقه‌بندی کنیم. در این زمینه نیز مشکلاتی وجود داشت که با رفع آن‌ به این نتیجه رسیدیم که باید پردیس‌های تخصصی سمت بازار با توجه به بضاعت تیم‌های حل مساله ایجاد شود. با توجه به اینکه شرکت‌ها بیشتر در چه حوزه‌ای پیشران است، پردیس‌ها را چیدیم. اگر تعداد شرکت‌ها، مشتریان آن‌ و تعداد افرادی که در فرهنگ نوآوری هستند، بالا رود، سیستم دچار پیچیدگی‌های خاص خود می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: در پارک خراسان 370 شرکت دانش‌بنیان حضور دارد که 140 شرکت در مرحله رشد مقدماتی قرار دارد که درآمدی نداشته و ما به آن‌ها سرمایه تزریق می‌کنیم. ما با توسعه بازارهای جانبی برای کارگزاران سعی می‌کنیم تا آن‌ها را زنده نگهداریم. همه این مباحث در فرهنگ سازمانی اجرا می‌شود. مهم‌ترین کار یک مدیر این است که اصول سازمانی را پیدا کرده و سپس بر اساس آن فرهنگ سازمانی را شکل دهد. بزرگترین مساله‌ای که موجب تغییر فرهنگ سازمانی شد، برگزاری جلسات مفصل و طراحی مدل کسب‌وکار پارک علم و فناوری بود. تمام کارشناسان پارک بایستی در موفقیت پارک خود را سهیم بدانند و موفقیت پارک بایستی به سفره این افراد کمک کند.
اکبر امینی، معاون حمایت و پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین ماموریت‌های پارک‌های علم و فناوری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است. تنها تفاوت بارز پارک‌های علم و فناوری با شهرهای صنعتی و سایر فعالان اقتصادی در حوزه علم، دانش و تاثیر آن بر اقتصاد است. پارک‌های علم و فناوری از زمان تاسیس با این سیاست ایجاد شد که بتواند با استفاده از دستاوردهای علمی باعث رونق اقتصادی شود.
پارک خراسان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های کشور است
وی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در حوزه تجاری سازی فناوری‌ها موضوع شناخت بازار و جایگاه آن است. تفاوت عمده‌ای که بازار فناوری نسبت به بازارهای عادی دارد، در این است که برخی از این بازارها ناشناخته است. افرادی که می‌خواهند به بازار فناوری ورود پیدا کنند، بایستی بازار مناسب را برای محصول خود پیدا و آن را در بازار نهادینه کند. مورد مهم‌تر نیز ایجاد نیاز به محصول در بازار است. پارک خراسان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های کشور است که در اوایل دهه 80 شروع به کار کرد. این پارک در زمان شروع فعالیت حدود 20 سال سابقه پژوهشی تحت نظر سازمان پژوهش‌ها داشت.
حسینیان نژاد، رئیس اداره توسعه بازار و پروژه‌ها پارک علم و فناوری خراسان هم در ادامه اظهار کرد: با توجه به تنوعی که در حوزه‌های تخصصی وجود دارد، رسیدگی به درخواست‌های مختلف آن‌ نیز پیچیدگی خاص خود را دارد. در این مورد خدمات به 2 دسته خدمات عمومی و تخصصی تقسیم می‌شود. برخی از این خدمات در حوزه‌های مختلف شرکت‌ها مشترک است اما برخی دیگر از خدمات خاص حوزه مشخصی است. در زمینه جنس مورد نیاز مشتریان نیز با تنوع روبه‌رو هستیم. شرکت‌های دانش‌بنیان همه نوع مشتری دارند. با توجه به تجربه‌ای که در سال‌های اخیر کسب شده، در زمینه B2B و B2G موفق‌تر عمل می‌کنیم.
وی گفت: مشکلاتی نیز در زمینه پراکندگی اقدامات میان بخش‌های مختلف توسعه بازار پارک که شامل روابط عمومی، مراکز رشد، حوزه ریاست و... می‌شود، وجود دارد. توسعه بازار شرکت‌های خاص مربوط به یک واحد نبوده بلکه نیازمند طی شدن یک فرایند است. در این حوزه طی یک سال گذشته اقدامات را به تفکیک حوزه‌ها مرتب کرده و در گام بعد با ارزیابی عملکرد واحدها این چرخه کامل می‌شود. در حوزه حمایت از توسعه بازار تفاوت‌های بسیاری در قوانین وجود دارد. در حال تلاش برای مرتب کردن این قوانین هستیم تا شرکت‌ها و کارفرمایان در میان این قوانین مختلف سردرگم نشوند. تقویت و آموزش بخش خصوصی به صورت تخصصی یکی از رسالت‌های پارک است.
رئیس اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان افزود: در توسعه بازار موضوع بین‌الملل همواره مطرح است. یکسری مشکلاتی در زمینه شفاف شدن این مسیر نیز پیش‌روی ما قرار دارد که به عنوان اولویت دوم در حال برنامه‌ریزی در این خصوص نیز هستیم. کلیه خدمات ما در 2 بخش کاهش هزینه‌های شرکت و افزایش فروش آن‌ها قرار دارد. اغلب خدمات فروش از جنس تسهیل‌گری‌هایی در زمینه مالکیت فکری و تببین‌گری‌هاست که در حوزه بازرگانی شرکت‌ها و قراردادهای تجاری خدماتی ارائه می‌شود. خروجی که در نهایت از پارک‌ها انتظار می‌رود، آمار فروش شرکت‌هاست. هر چه بر خدمات مستقیم کار شود، افزایش فروش بیشتر می‌شود. یک گام موثر آگاهی بخشی به شرکت‌ها بود. فعالیت در زمینه پوشش ریسک قراردادها کمک مستقیم و موثری است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/423092/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد

«سیلاب» بخش‌هایی از «سنگان» را فرا گرفت

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

پیشرفت 46 درصدی بوستان 5 هکتاری بانوان طُرق مشهد

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود

پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

23 هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است

از تخریب 50 راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

ساخت هزار و 500 مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

طی دو سال گذشته، 308 کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان

آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری

رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار