پیام خراسان

آخرين مطالب

بزرگراه شازند به ازنا تا پایان سال 1402 زیر بار ترافیک می‌رود اجتماعي

بزرگراه شازند به ازنا تا پایان سال 1402 زیر بار ترافیک می‌رود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


«خیرالله خادمی» روز چهارشنبه در جریان بازدید از جاده‌های شهرستان شازند در جمع خبرنگاران، افزود: حدفاصل مسیر تهران تا بندر امام خمینی (ره) حدود 900 کیلومتر است که به‌صورت چهار و 6 بانده است.
وی بیان کرد: 27 کیلومتراز محدوده مسیر توره به بروجرد در گردنه زالیان باقی مانده که بر اساس بازدید و برنامه‌ریزی صورت گرفته، امید می‌رود بتوان تا پایان سال 1401 عملیات اجرایی باند دوم آن در 2 مرحله به اتمام برسد تا این گره بین استان مرکزی و لرستان رفع شده و به‌صورت چهارخطه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مسیر شازند به ازنا به طول 75 کیلومتر پرترافیک است که خوشبختانه عملیات اجرایی در تمام جاده 2 استان فعال شده و امید می‌رود که بتوان محدوده شهرستان شازند به طول 35 کیلومتر در 2 مرحله و تا پایان سال 1402 آماده افتتاح شود.
خادمی اظهار داشت: عملیات آسفالت 12 کیلومتر مسیر ابتدایی این جاده در ورودی شهرستان شازند به سمت لرستان باقی مانده که انتظار می‌رود بتوان تا پایان امسال با تزریق منابع مالی این مسیر را زیر بار ترافیک‌برد تا میزان تصادف‌ها در این محدوده کاهش یابد.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد به بروجرد تکمیل شده و به شهرستان شازند متصل می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربنایی حمل و نقل کشور گفت: عملیات اجرایی این طرح اکنون از سمت بروجرد آغاز شده و با اتمام اقدامات در محدوده خرم آباد به بروجرد، دستگاه‌ها و ماشین آلات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حوزه بروجرد به شازند فعال می‌شود و امید می‌رود این بخش از طرح را نیز در سه سال آتی به صورت آزادراه به کنارگذر متصل شود و مسیرهای ارتباطی چهارخطه بین استان لرستان و مرکزی در چهار سال آتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت : 2 جاده اصلی و استراتژیک و 2 طرح ملی در حوزه شهرستان شازند وجود دارد که عملیات اجرایی آن از سوی شرکت‌های مختلف در حال انجام است و به دلایلی روند پیشرفت طرح‌ها در حد انتظار نیست.
«محمود احمدی بیغش» تاکید کرد: مردم روستاهای ساکن در مسیر این جاده‌ها توقعاتی از جمله ایجاد زیرگذر برای تردد را دارند که با دعوت از معاون وزیر مقرر شد بازدیدهای لازم در این جاده ها انجام شود و منابع مالی این طرح‌های عمرانی نیز تامین ر شود که در این راستا قول‌های مساعد داده شد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امید می‌رود که بخش نخست عملیات اجرایی این جاده که از سوی شرکت بنادر از نیروگاه شازند به سمت ازنا و الیگودرز به طول 12 کیلومتر در حال انجام است تا پایان سال 1400 زیر بار ترافیک برود.
فرماندار شهرستان شازند نیز گفت: استان مرکزی در مسیر اصلی تردد 6 استان مهم کشور واقع شده که یکی از مباحث مهم آن در خصوص ترانزیت کالا است و متاسفانه شهرستان شازند دارای نقاط حادثه‌خیز فراوانی است.
«حسین رجبی» افزود: ایجاد آزادراه در مسیر اراک به شازند و لرستان و خرم آباد از اهمیت بالایی برخوردار است که در این نشست تدابیر لازم در خصوص رفع مشکلات موجود و همچنین تامین اعتبار طرح اندیشیده شد. 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 26 نفر در این جاده جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این طرح به طول 39 کیلومتر قرار بود در سال 1403 بهره‌برداری شود اما، با پیگیری‌ها 12 کیلومتر نخست آن آماده شده و امید می‌رود که 2 نقطه حادثه‌خیز آن نیز رفع شود.
فرماندار شهرستان شازند اظهار داشت: عملیات اجرایی هفت کیلومتر از جاده توره به بروجرد آغاز شده و قرار است که چهار کیلومتر از این مسیر ارتباطی 2بانده در منتهی الیه حوزه استحفاظی و ورودی لرستان به سمت شازند با نقاط حادثه‌خیز زیادی کلید بخورد و بقیه آن نیز با تامین اعتبار در اسرع وقت انجام شود و اجرای روشنایی راه زالیان نیز با هدف کاهش تصادف‌ها در دستور کار باشد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت:2 بانده کردن جاده شازند به ازنا و همچنین توره به بروجرد به طول 32 کیلومتر به لحاظ حجم ترافیک آغاز شده است.
«احمد مرزبان» افزود: اجرای عملیات 2بانده کردن این جاده به طول 13 کیلومتر در مرحله نخست انجام است که هشت کیلومتر آن با استفاده از 34 دستگاه ابنیه فنی تکمیل شده و به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: تاکنون 320 هزار مترمکعب خاک‌برداری سنگین انجام شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی امید می‌رود که تا پایان سال 1400 این طرح تا محدوده شهر شهباز به طول 10 کیلومتر به بهره برداری برسد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به مصوبات این بازدید گفت: در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای عملیات اجرایی جاده شازند به ازنا تامین و آسفالت جاده توره به بروجرد نیز با سرعت بیشتری انجام شود.
مرزبان تاکید کرد: آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت جاده کنونی توره به بروجرد به طول 10 کیلومتر و همچنین اجرای روشنایی در گردنه این مسیر از دیگر مصوبات سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور به شهرستان شازند بود.
شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در 33 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از 120 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.
برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی شازند

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/423146/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پهن‌شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

جذب 49 درصدی تسهیلات تبصره 18 در خراسان جنوبی

ماجرای گروگانگیری خون‌بار در سبزوار

برپایی 1064 شعبه اخذ رأی در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین

ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد

قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان

کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

خوشحالی مردم از آبرسانی به 7روستای قلندرآباد فریمان

افتتاح مدرسه 6 کلاسه در شهر نشتیفان خواف

«نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا

مصرف آب مشهد هفت هزار و 150 لیتر بر ثانیه است

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

5 رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد

5 رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد

مشارکت 43 درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال

قدردانی از 87 فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی

رقابت 2 نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات

مجوز اولین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند صادر شد

اطفای حریق منزل مسکونی در بولوار شهیدچراغچی مشهد

صرفه جویی 1200 مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند

ساخت 25 کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند

پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک

«آقای قاضی» به شبکه دو می آید

سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه‌قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟

رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور

آفت واردات بر بار برنج مازندران

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

افزوده شدن6 کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

عکس| تصویر رضا قوچان نژاد در کنار پسرش

نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد

اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن

زندگی دوباره 4 بیمار با اهدای عضو در مشهد

مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است

حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد

دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان

سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

عامل درگیری و قدرت‌نمایی با سلاح تقلبی در بجنورد دستگیر شد

میلیاردر زاغه‌نشین در بجنورد!

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار 2024