پیام خراسان

آخرين مطالب

پشت پرده ایجاد میدان تره‌بار جدید در شیراز چیست اجتماعي

پشت پرده ایجاد میدان تره‌بار جدید در شیراز چیست
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


ایسنا/فارس رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: آیا شیراز تنها ظرفیت یک میدان تره بار دارد؟ چه پشت پرده‌ای وجود دارد که اجازه راه‌اندازی میدان در چهار طرف این کلانشهر داده نمی‌شود؟ در حالی که زنجیره کشاورزی با این کار کامل می‌شود.
محمد طاهری چهارشنبه ٥ آبان در یک نشست خبری با اشاره به شعار مردمی بودن شورای ششم شیراز، یکی از ارکان موثر تحقق این نگاه را رسانه دانست و با بیان اینکه صیانت از بیت‌المال جزو مهمترین برنامه‌های این دوره مدیریت شهری شیراز است، گفت: رسانه‌ها کمک کنند و اگر اسناد و تصویری مبنی بر اجحاف در حق بیت‌المال وجود داشته باشد، ارائه کنند.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه از دیگر شعارهای جدی شورای ششم، نشاط شهروندان است، گفت: احداث و راه‌اندازی شهر بزرگ بازی در شیراز در کمیسیون گردشگری در حال بررسی است.این موضوع در شمار طرح‌هایی است که به درستی تعریف نشده و سال‌ها از طرح آن زمان می‌گذرد.
طاهری با بیان اینکه تبلیغات محیطی به عنوان یک دستگاه مجزا در ساختار سازمانی معاونت شهرداری وجود ندارد، در حالی که یک تکلیف قانونی است، به اهمیت طرح توسعه حرم سوم اشاره و تاکید کرد: شیراز باید به تراز سومین حرم اهل بیت(ع) برسد.
او شیراز سر سبز، شیراز آرام، ترافیک کم، بهبودی در حوزه تجاری و شیراز با نشاط را از مولفه‌های این تراز برشمرد و گفت: باید ظرفیت‌های همه جانبه این کلانشهر در کنار هم دیده شود، مثلا در محور دسترسی به منابع کشاورزی قرار داریم اما تقریبا از آن هیچ استفاده‌ای نشده است.
رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: شیراز یکی از قطب‌های بزرگ الکترونیک کشور بوده که به دلیل اهمال این ظرفیت از بین رفته و به دیگر استان‌ها واگذار شده است.
طاهری با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز باید به جد کار کنیم، شیراز را در زمینه گردشگری سلامت توانمند توصیف و خاطرنشان کرد: باید موانع دستیابی به توسعه گردشگری احصاء و رفع و نقاط قوت نیز تقویت شود.
این عضو شورای شهر شیراز، نسبت به تمرکز مطب پزشکان و مراکز تشخیصی و درمانی پزشکی در خیابان زند شیراز، آن را موجب بروز و تزاید ترافیک خودرو دانست و گفت: تمام عوامل ترافیک‌زا در خیابان زند وجود دارد اما مشکل اصلی ترافیک، تراکم مراکز پزشکی است.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه باید هندسه فضای برخی از خیایان‌های شیراز تغییر کند، بیان کرد: اگر بناست توریسم درمانی شکل بگیرد، جایش در خیابان زند نیست.
طاهری در پاسخ به سئوال ایسنا در خصوص رویکرد شورای ششم نسبت به باغ‌های شیراز، گفت: یکی از طرح‌هایی که اخیرا کلیات آن را تصویب کرده‌ایم، طرحی تحت عنوان بزرگترین باغ جنوب غرب آسیاست که پیشنهاد داده‌ایم برای اجرای آن باغ‌ها به صورت یک منطقه یکپارچه طراحی شده و تنها عبور افراد در آن مجاز باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که اگر مثلثی از سرمایه گذار، شهرداری و مالکین ایجاد شود، قطعا باغ‌ها حفظ و حراست خواهند شد.
طاهری ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خانه‌هایی که نام میراثی دارند، دعوت کردیم و مقرر شد که هیئتی سه نفره میراثی بودن یا نبودن این خانه‌ها را بررسی کند که خانه‌های میراثی حفاظت می‌شوند و غیر میراثی‌ها تخریب، البته همه اینها باید در قالب یک طرح با حفظ شئونات تاریخی و میراثی قرار بگیرد.
او با تاکید بر اینکه باید این موضوعات در قالب یک طرح مهندسی جامع تدوین شود، عنوان کرد: اگر می‌گوییم گردشگر مذهبی بیاید باید گفت که ابتدا باید زیرساخت‌های آن فراهم شود، در حالی‌که امروز وضعیت فعلی اطراف حرم در شان شیراز برای پذیرفتن گردشگر مذهبی نیست.
رئیس شورای شهر شیراز به اجرای طرح پارک حاشیه‌ای(سی‌پی) هم اشاره و آن را در شمار یکی از قراردادهای ضعیف قلمداد کرد و افزود: این طرح از نظر حقوقی غیرقابل قبول بوده و یک طرفه به نفع شرکت محترم مقابل است و جای بازنگری در کمیسیون حمل و نقل دارد.
طاهری با بیان اینکه طی دو سه دهه گذشته نسبت به موضوع تامین منابع پایدار برای شهرداری غفلت و در این باره تنها شعار داده شده است، گفت: محل کسب درآمد شهرداری کماکان عوارض ساختمانی است و این هم روزی تمام خواهد شد.
رئیس شورای شهر شیراز، کاهش میزان صدور پروانه ساختمانی در این کلانشهر را محسوس دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری امسال چند نوبت تخفیف اعلام کرده تا بلکه رغبتی برای سرمایه گذاران ایجاد شود.
طاهری با بیان اینکه متاسفانه در شیراز و استان فارس توجه به سرمایه گذاری توجه شعاری بوده است، گفت: این کلانشهر ظرفیت زیادی در گردشگری دارد. به عنوان مثال باید بازار هنر در تمام محلات باشد یا بازارهای قدیمی و حمام‌های قدیم باید احیاء شوند. اصرار ما بر حمایت از سرمایه گذار و رفع مسائل ملکی توسط شهرداری است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/423163/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

ویزیت رایگان 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

افزایش 47 درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد