پیام خراسان

آخرين مطالب

جای خالی اینترنت پر سرعت در روستاهای مرزی سربیشه/ وصل 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار اینترنت تا پایان امسال مقالات

جای خالی اینترنت پر سرعت در روستاهای مرزی سربیشه/ وصل 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار اینترنت تا پایان امسال
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


گروه استان‌ها-برخی روستاهای خراسان جنوبی محروم از اینترنت پر سرعت هستند و دانش آموزان مجبورند هر روز مسافتی را تا رسیدن به جایی که اینترنت پر سرعت آنتن می‌دهند طی کنند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، کافی است پا در جاده بگذاری و راهی شوید، از مشکلات راه و جاده‌های کم عرض که بگذری به روستاهایی می‌رسید که تا مرز فاصله زیادی ندارند اما با تمام وجود در زادگاهشان زندگی می‌کنند.
هر چند با مشکلاتی از قبیل آب مواجه هستند اما پای کار ایستاده‌اند مردمانی کویرنشین که با صعه صدر خود درس استقامت می‌دهند اما از وقتی کرونا آمد مشکلات این مردمان چند برابر شد و با تعطیلی مدارس و آموزش‌ها در بستر فضای مجازی کار را برای دانش‌آموزان سخت کرده است چرا که مجبورند در نبود اینترنت کیلومترها بروند تا به اینترنت پر سرعت برسند.
حکایت تضادی از شاد و ناشاد
فقط حکایت درد یک خانواده نیست حکایت ده‌ها, صدها و هزاران خانواده است که در ایران با این مشکل گرفتارند و هر روز دانش‌آموزی در شهر یا روستایی به معلم زنگ می‌زند من می‌خواهم با اشتیاق درس بخوانم و خود را برای کنکور و آینده آماده کنم، چه کنم؟ از تدریس جا می‌مانم؟ 
نهاد آموزش و پرورش سعی کرده است تا در دوران کرونایی، با شعار آموزش تعطیل نیست بیش از پیش وظایف خویش را بر دوش خانواده سوار کند و در شرایطی تلاش شده است تا آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کند که هنوز زیرساخت‌های لازم جهت اجرایی کردن چنین طرحی وجود نداشت.
حال اگر این امکانات در خانواده فراهم باشد، آیا والدین زمان کافی جهت همراهی و آموزش فرزندان، به ویژه در مقاطع ابتدایی را دارند؟ چرا که به نظر می‌رسد بدون همراهی والدین، آموزش مجازی عملاً امکان پذیر نخواهد بود و در صورتی که والدین زمان کافی جهت همراهی فرزندان را داشته باشند آیا سواد و علم کافی جهت آموزش فرزند خود را دارند و اگر سواد دارند آیا مهارت آموزش دادن به آنان را دارند و آیا دانش آموزان قادرند با چنین روندی ارتباط برقرار کنند و تن به چنین الزام ناخوشایندی از نظر آنها بدهند؟
هدف از قرار گرفتن یا قرار دادن آموزش و پرورش در شرایط پایلوت آموزش مجازی، احتمالا این بوده است که حتی در شرایط محدودیت‌زای کرونایی، آموزش ادامه داشته باشد و متوقف نشود و با وجود آگاهی نسبت به کمبودها و مشکلات این روند، پا در عرصه خودآزمایی گذاشت تا با تلاش در رفع نواقص و کمبودها و رفع ایرادها، بتوان آموزش مجازی ساختارمند و اصولی‌تری را در آینده پایه‌گذاری کرد از جمله ایرادات و انتقادات وارده به این سیستم که تا به اینجا در حال آشکار شدن است.
امکانات جدید شبکه شاد برای دانش‌آموزان نابینا/ ایجاد رشته موسیقی در مدارس نابینایانسرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در گرگان: 70درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند/ نسخه جدید "شاد" رونمایی می‌شودوعده وزیر ارتباطات برای استفاده رایگان دانش آموزان از شبکه شاد برنامه شادی که خانواد‌ها را ناشاد و بچه‌ها را غمزده می‌کند وقتی طراحی این برنامه را تدبیر می‌کردند چرا در قسمت حضور و غیابش این نکته مطرح نشد دانش‌آموز کم بضاعتی که توان خرید تبلت یا گوشی نداشته چگونه تیک حاضر بزند؟
دانش‌آموز دختر روستایی دورافتاده از امکانات اینترنت که مادرش می‌گوید هر روز صبح برای اینکه به اینترنت دسترسی پیدا کند باید مسیری را پیاده به تپه روبه‌روی روستا برود و تک و تنها آنجا به درس گوش دهد. چرا در این برنامه قید نشد که اگر اتفاقی برای این دانش‌آموز بیفتد چه کسی جوابگوی خانواده اش است.
جای خالی اینترنت پر سرعت در روستاهای مرزی سربیشه
جای خالی اینترنت پر سرعت در روستاهای مرزی سربیشه درد بزرگی است که این روزها بیشتر از قبل گریبانگیر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها شده است. نبود اینترنت پر سرعت انجام بسیاری از کارهایی که به وسیله فضای مجازی انجام می‌شود را در روستاهای مرزی سربیشه مختل کرده است.
یکی از اهالی روستای توت شهرستان سربیشه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: سه سال است که تجهیزات، برق دکل و کارهای مربوطه در روستای توت انجام شده اما هنوز خبری از اینترنت نیست که نیست و اهالی این روستا سه سال است که چشم انتظار اینترنت پر سرعت هستند.
نخعی با بیان اینکه باید با اتصال اینترنت پر سرعت در روستای توت که اینترنت تجمعی است 9 روستای دیگر هم باید از آن استفاده کنند افزود: با آمدن کرونا و آموزش‌ها در فضای مجازی مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند را دو چندان کرده است.
وی با بیان اینکه فرزندان ما برای آموزش به دلیل نبود اینترنت پر سرعت مجبور هستند هر روز مسافتی را تا درح طی کنند و با این رفت و آمد علاوه بر خطرات مسیر جاده هزینه‌های مالی هم برای دانش‌آموزان دارد گفت: از روستای توت هر چه به سمت مرز بروید وضعیت اینترنت همین گونه است و دانش‌آموزان مشکلات زیادی برای آموزش دارند.
به سراغ روستای گلوباغ می‌رویم آنجا هم اهالی روستا معتقدند که 78 دانش‌آموز مقطع متوسطه دارد که 28 دانش‌آموز هر روز تا مسافت درح را طی می‌کنند.
جمعیت بالای روستاهای نوار مرزی، فاصله زیاد روستاها تا سربیشه، نبود اینترنت پر سرعت برای دانش‌آموزان، طی کردن مسافت هر روزه برای فرا گرفتن علم و دانش اینها همه دست به دست همدیگر می‌دهند تا ضروزت اینترنت پر سرعت را در 25 پارچه آبادی بیشتر شود و جالب‌تر آن که از 25 پارچه آبادی در روستاهای نوار مرزی سربیشه تنها دو روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند.
وصل 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال به اینترنت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز در گفت‌گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای پوشش اتصال روستاهای درح سربیشه از سال گذشته اقدامات زیادی از محل ارتباطات اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان از جمله 30 کیلومتر فیبرنوری اجرا شده است.
مصطفی بهی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون تعدادی از روستاهای درح شهرستان سربیشه به اینترنت پر سرعت متصل شدند گفت: از سال گذشته تاکنون 9 سایت برای پوشش 12 روستا در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون هفت سایت به بهره‌برداری رسیده و 9 روستا را تحت پوشش قرار داده است.
وی با بیان اینکه برای روستاهای باقی مانده برنامه‌ای که داریم این است که 20 روستا به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند گفت: قرار است 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال و مابقی در شش ماه اول سال 1401 به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند.
انتهای پیام/254/ح

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/431297/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل در ازمیغان

دستگیری سارق 46 «کامپیوتر خودرو» در مشهد

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

اجرای بیش از 40 عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

توقیف 48 خودرو در نیشابور

متهم به 46 فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد

احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب

رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم

سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند

افزایش 50 درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید

طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟

شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم

مشارکت بیش از 4 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی

نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس

بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی ادامه دارد

صحرای طبس به روایت تصویر

بیش از 3 تن مرغ غیر قابل‌مصرف در بیرجند معدوم شد

اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی

سارق 46 «کامپیوتر خودرو» در مشهد دستگیر شد

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد

هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی

رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»

واریز 7000 میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان 15 روز قبل از اعزام ادغام کنند

اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

100 هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد

کشف اسکلت مرد مشهدی وسط خانه!

«وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید

50 اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد

خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)