پیام خراسان

آخرين مطالب

کنایه احمد نادری به وندالیسم هواداران ایرانی ترند شد/ نسخه رژیمی رامبد جوان برای مردم ایران در کانون توجه کاربران/ پیگیری جدی مذاکرات وین توسط کاربران ایرانی/ آلودگی هوای تهران و مشهد در صدر جست و جوهای مردمی فرهنگي

کنایه احمد نادری به وندالیسم هواداران ایرانی ترند شد/ نسخه رژیمی رامبد جوان برای مردم ایران در کانون توجه کاربران/ پیگیری جدی مذاکرات وین توسط کاربران ایرانی/ آلودگی هوای تهران و مشهد در صدر جست و جوهای مردمی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.
به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «مشهد چرا تعطیل است؟»، «توپ طلا چند کیلو است؟»، «رامبد جوان»، «دلیل آلودگی هوای تهران چیست؟»، «وندالیسم»، «مذاکرت وین» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
دلیل آلودگی هوای تهران چیست؟ همزمان با سرد شدن هوای تهران و نیز پایداری جو و عدم بارش باران و برف، دوباره آلودگی هوا میهمان ناخوانده مردم تهران شده است.

پیام خراسان

افزایش نگران کننده شاخص آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران و پیگیری هایی که به همین دلیل توسط مسئولان انجام می شود، حالا بسیاری از مردم و کاربران فضای مجازی را نیز نگران کرده و در این باره در گوگل به دنبال یافتن اطلاعات دقیق هستند.
کاربران در گوگل به صورت مشخص به دنبال پاسخ سوال دلیل آلودگی هوای تهران چیست؟ هستند.
واقعیت این است که دلیل آلودگی هوای شهر تهران یک یا دو دلیل خاص نیست و اشاره به همه آنها از حوصله این خبر خارج است ولی خلاصه اینکه مازوت سوزی، وارونگی هوا، وسایل نقلیه، مصرف گاز و... از جمله دلایل این آلودگی آزار دهنده است.
بیشتر بخوانید
مشهد چرا تعطیل است؟ این تنها تهران نیست که در روز و هفته های جاری اسیر آلودگی هوا شده است و شهرهایی مشهد نیز با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند.

پیام خراسان

بر همین اساس در مشهد و در روز گذشته پیش دبستانی‌ها و مدارس تمامی مقطع نواحی هفت‌گانه مشهد، تبادکان، احمدآباد و رضویه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل شد. همچنین کلیه‌ی مدارس استثنایی مشهد نیز فردا تعطیل شدند.
مسولان شهری اعلام کردند که این تصمیم در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان و کاهش تردد‌های درون شهری اتخاذ شده است.
موضوعی که در میان کاربران ایرانی سوال مشهد چرا تعطیل است را به یک ترند مهم تبدیل تبدیل کرد.
بیشتر بخوانید
آلودگی هوای مشهد رو به افزایش رفت توپ طلا چند کیلو است؟ توپ طلا یک جایزهٔ فوتبالی سالیانه است که از سوی مجلهٔ فرانس فوتبال به بهترین فوتبالیست سال جهان اعطا می‌شود.
این جایزه از سال 1956 میلادی اعطا شده‌است، اگرچه در فاصلهٔ سال‌های 2010 تا 2015 میلادی در طی قراردادی با فیفا، این جایزه به‌طور موقت با بازیکن سال فوتبال جهان ادغام شد و به‌عنوان توپ طلای فیفا نام گرفت.
با این حال، این همکاری در سال 2016 میلادی پایان یافت و جایزه تحت نام توپ طلا به کار خود ادامه داد و نام جایزهٔ سالیانهٔ فیفا نیز به بهترین بازیکن مرد فیفا تغییر یافت.
بعد از گمانه‌زنی‌های زیادی که در مورد برنده توپ طلای سال 2021 وجود داشت، نهایتاً در روزهای پیش مشخص شد که لیونل مسی برنده این جایزه شده است.
فوق ستاره آرژانتینی برای هفتمین بار این جایزه مخصوص نشریه فرانس فوتبال را از آن خود کرد تا فاصله خود با رقیب همیشگی‌اش یعنی کریستیانو رونالدو را به دو توپ طلا برساند.
حالا و به دنبال همین مهم توپ طلا به ترند گوگل تبدیل شده است و سوال هایی مثل توپ طلا چند کیلو است نیز پرسیده می شود!

پیام خراسان

برای یافتن پاسخ این سوال بد نیست توضیحات زیر را بخوانید:
طبق آنچه ملریو دیتس ملر سازنده توپ طلا می‌گوید، این جام از دو نیم‌کره از آلیاژ برنج (ترکیب از دو فلز روی و مس) تشکیل می‌شود که روی هر دو سوی آن چکش‌کاری‌هایی صورت می‌گیرد. سپس این دو نیم‌کره به جوشکار طلا سپرده می‌شود تا با مواد مخصوص آنها را به یکدیگر متصل کند. در مرحله بعدی، محصول که حالا به شکل یک کره کامل درآمده، به حکاک سپرده می‌شود تا روی آن پنج ضلعی و شش ضعلی‌های مشابه با توپ فوتبال واقعی حک کند. او برای این کار کره برنجی را در ماده‌ای شبیه قیر غوطه‌ور می‌کند و سپس با مدادی مخصوص طرح موردنظر را روی توپ می‌کشد و شروع به حکاکی روی آن خطوط می‌کند. در مرحله بعد ماده قیرمانند از روی توپ برداشته می‌شود و توپ به جوشکار طلا سپرده می‌شود تا مراحل پرداخت را روی آن انجام دهد و لوگوی فرانس فوتبال روی توپ درج شود. پس از این مرحله، توپ طلا که حالا شکل نهایی خود را پیدا کرده است، در طلای مذاب غوطه‌ور و روی پایه صخره‌ای شکل نصب می‌شود. در نهایت توپ طلا که در تولید آن پنج کیلوگرم طلای 18 عیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به فرانس فوتبال تحویل داده می‌شود.
بیشتر بخوانید
مسی توپ طلای 2021 را تصاحب کرد رامبد جوان رامبد جوان که مجری برنامه خندوانه شبکه نسیم است و چندی پیش به واسطه اقدام فرزندآوری در کانادا سوژه کاربران ایرانی شده بود، اخیراً نیز با سخنان عجیبی که زده دوباره ترند گوگل فضای مجازی شده است.
رامبد جوان بازیگر سینما و تلویزیون و مجری برنامه خندوانه به تازگی و در اینستاگرامش ویدیویی تبلیغاتی برای رژیم‌های لاغری منتشر کرده است که در آن به گرانی‌های اخیر اشاره می‌کند.

پیام خراسان

او در این ویدیو از مردم می‌خواهد به خورد و خوراک خود توجه کنند و با توجه به افزایش هزینه‌ها، رژیم سالم غذایی بگیرند! این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر با انتقادات زیاد کاربران روبه‌رو شده است.
وندالیسم به تازگی احمد نادری نماینده تهران و رحیم زارع نماینده آباده به اتفاق حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی در اسپانیا، در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، تماشاگر بازی رئال مادرید با سویا شدند.
واقعیت آن است که جمعی از نمایندگان مجلس برای شرکت در نشست اتحادیه بین‌المجالس راهی مادرید شده‌اند و در این بین با توجه به عکس‌ها و مطالبی که منتشر می‌کنند، از گشت و گذار هم غافل نیستند.
مثلا احمد نادری ضمن انتشار عکس‌های خود و همراهانش در استادیوم، توییت کرد: «کاش وقت بود تا مردم‌نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خونگرم بودند. هیچ نشانه‌ای از وندالیسم ندیدم.»
کنایه نادری به وندالیسم هواداران ایرانی، خشم فوتبالی‌های توییتر را در پی داشت و واژه وندالیسم را ترند شبکه های اجتماعی کرد.
شدت انتقاد کاربران توییتر نیز باعث عذرخواهی نادری شد تا در توییت مجددش بنویسد اگر باعث رنجش مردم شده است عذر می‌خواهد.
هرچند مردم ایران از این عذرخواهی ها زیاد شنیده اند و اساساً با این عذرخواهی ها می دانیم که قرار نیست چنین رفتارهای عجیبی پایان بپذیرد تا فردا چه پیش آید و سفر بعدی کجا باشد!

پیام خراسان

گفتنی است وندالیسم به معنای تخریب کنترل نشدهٔ اشیاء و آثار فرهنگی باارزش یا اموال عمومی است که یک ناهنجاری اجتماعی به حساب می‌آید.
بیشتر بخوانید
نماینده تهران، تماشاگر مسابقه رئال مادرید در اسپانیا مذاکرت وین به دنبال خروج آمریکا از برجام و لغو یک به یک تعهدات ایران در قبال برجام، دور جدیدی از مذاکرات در پایان دولت حسن روحانی با مسئولیت عباس عراقچی در وین آغاز شد که بنا به نقل قول‌هایی به واسطه قرار گیری در ماه‌های پایانی دولت روحانی با موفقیت قابل ذکری همراه نبود.

پیام خراسان

پس از آغاز به کار دولت سید ابراهیم رئیسی در ایران دوباره تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات وین به جریان افتاد. در این مرحله علی باقری- معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران مسئول پیگیری مذاکرات است.
علی باقری - معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان 12 آبان ماه 1400 خبر داد که به واسطه تماس با انریکه مورا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، 8 آذر زمان آغاز دور جدید مذاکرات میان ایران و 5+1 خواهد بود.
حالا و با آغاز این دوره از مذاکرات در دولت جدید بسیاری امیدوارانه این مذاکرات را دنبال می کنند و باعث شده اند که ترند برتر گوگل شود.
بیشتر بخوانید
آغاز به کار رسمی کارگروه لغو تحریم ها در وین

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/435453/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند