پیام خراسان

آخرين مطالب

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی:

تهیه‌کنندگان به فیلم‌هایشان ظلم کردند/ سینمادار حق دارد به فکر منافع خود باشد فرهنگي

تهیه‌کنندگان به فیلم‌هایشان ظلم کردند/ سینمادار حق دارد به فکر منافع خود باشد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: در زمان شیوع کرونا تهیه‌کنندگان به فکر منافع خود بودند و فیلم‌هایشان را در اختیار سینما قرار نمی‌دادند و اکنون این حق سینمادارها است که به فکر منافع خود باشند و سالن‌های اصلی سینماهای خود را در اختیار فیلم‌های پرفروش قرار دهند.

احمدرضا بهبهانی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تاثیر تغییر ظرفیت سالن‌های سینما و حذف محدودیت‌های کرونایی بر میزان فروش فیلم‌ها، اظهار کرد: قرار شده است که محدودیت‌ها برداشته شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. ظرفیت سینماها اکنون به 70 درصد در هر سانس تغییر پیدا کرده، اما با همین 70 درصد هم وضعیت استقبال مردم و فروش سینما نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. با این حال اگر ظرفیت به 100 درصد تغییر پیدا کند به مراتب در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه که تمام بلیت‌ها به فروش می‌رسند، مخاطبان بیشتری می‌توانند به سینماها بیایند و شاید خسارت سینماها در دوران کرونا جبران شود. همچنین برداشته‌شدن منع تردد شبانه نیز اتفاق خوبی بود که در استقبال از سانس‌های آخر شب سینما تاثیر داشته است.
روز گذشته ظرفیت سالن‌های سینما هویزه تکمیل شد
وی با اشاره به اینکه روز گذشته ظرفیت سالن‌های پردیس سینمایی هویزه مشهد در تمام سانس‌ها تکمیل شد، افزود: با توجه به اینکه سه‌شنبه‌ها بلیت به صورت نیمه‌بهاء به فروش می‌رسد معمولاً استقبال بیشتری هم در این روز صورت می‌گیرد. بر همین اساس ظرفیت سالن‌های ما در روز گذشته تکمیل شد و تمام بلیت‌ها به فروش رفت. اگر بخواهم به پرمخاطب‌ترین فیلم‌ها نیز اشاره کنم باید بگویم که فیلم‌های گشت ارشاد3، دینامیت و منصور اخیراً بیشترین مخاطب را در پردیس سینمایی هویزه داشته‌اند. در میان فیلم‌های جدید از آتابای زیاد استقبال صورت نگرفت، اما در حد خود فروش خوبی داشته است.
سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی در رابطه با فیلم‌سوزی‌هایی که در اثر اکران همزمان تعداد بالایی از فیلم‌ها رخ می‌دهد، بیان کرد: تهیه‌کننده فیلمی که مخاطب چندانی نداشته باشد، خودش هم به این موضوع آگاه است و می‌داند که فیلم او در اکران عمومی فروش بالایی نخواهد داشت. حتی هنگامی که با سینمادار صحبت می‌کند در رابطه با این بحث می‌شود که کدام سالن را به اکران فیلم اختصاص دهند. ما نیز به تناسب مخاطب هر فیلم سالن‌ها را تقسیم می‌کنیم. فیلم‌های پرفروش را در چند سالن اصلی اکران می‌کنیم و فیلم‌هایی که مخاطب کمتری دارند را به سالن‌های کوچکتر می‌فرستیم.
وقتی 8 سالن داریم و 15 فیلم به اکران درمی‌آید چه کاری از ما ساخته است؟
بهبهانی با بیان اینکه صحیح نیست که حجم بسیاری از فیلم‌ها به صورت همزمان اکران شود، خاطرنشان کرد: هنگامی که باید فیلم‌ها را برای اکران در اختیار سینماها قرار می‌دادند و سینمادارها از وضعیت فروش ناراضی بودند، هیچ‌کس راضی به اکران فیلمش نمی‌شد، اما حالا که مشاهده کردند چند فیلم فروش بالایی داشته همه می‌خواهند که تا پیش از جشنواره فیلم فجر فیلم‌های خود را در سینماها اکران کنند. مشخص است که این تهیه‌کنندگان خودشان به فیلم‌هایشان ظلم کردند. اگر وقتی فیلم‌های کمی روی پرده بود آن‌ها فیلم‌هایشان را در اختیار سینماها قرار می‌دادند قطعاً در سالن‌های بزرگتر و بهتری به اکران درمی‌آمد و سانس‌های بیشتری به آن اختصاص داده می‌شد.
وی ادامه داد: در زمان شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا سالن‌های یک و دو سینما هویزه تعطیل شد؛ چراکه فیلم پر مخاطبی وجود نداشته که به آن سالن‌ها برود، اما اگر آن زمان فیلم‌های کم‌فروش‌تر هم در چرخه اکران وجود داشت آن‌ها را به سالن‌های اصلی می‌فرستادیم، اما خودشان نخواستند. آن زمان تهیه‌کنندگان فیلم‌های خود را به اکران آنلاین می‌فرستادند، اما وقتی دینامیت به سینما آمد و فروش بالایی داشت، همه خواستار اکران در سینما شدند. با این شرایط اکنون خیلی‌ از فیلم‌ها آسیب می‌بیند. تهیه‌کنندگان تماس می‌گیرند که به فیلم آن‌ها سالن‌ و سانس خوب اختصاص دهیم، اما وقتی 8 سالن داریم و 15 فیلم به اکران در می‌آید چه کاری از ما ساخته است؟ مجبور هستیم که همه را راضی نگه‌داریم و سالن‌های خوب را در اختیار فیلم‌های خوب و پرمخاطب‌تر قرار دهیم. در زمان شیوع کرونا تهیه‌کننده به فکر منافع خودش بود و طبیعی است که اکنون نیز هر سینماداری به فکر منافع خود باشد.
بازدید سعید سهیلی از سینماهای مشهد
سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی در رابطه با بازدید شب گذشته سعید سهیلی، کارگردان فیلم گشت ارشاد3 از اکران‌های فیلم خود در سینماهای مشهد، عنوان کرد: آقای سعید سهیلی، کارگردان فیلم گشت ارشاد3 شب گذشته در کنار بازدید از سینماهای دیگر مشهد به پردیس سینمایی هویزه مشهد هم آمد و شاهد استقبال مردم از این فیلم بود. او چند دقیقه در سالن یک همراه با مردم به تماشای فیلم خود نشست و از سینما بابت شرایط اکران تشکر کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/435569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آتش‌سوزی یک مهمانپذیر در اطراف حرم مطهر رضوی

بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی

تولید بیش از 50 اثر گرافیکی درباره واقعه صحرای طبس

اعزام تیم واکنش سریع شرکت آبفای خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان

کاشت 300 اصله شاه‌توت در مزرعه دانشگاه آزاد فردوس

دشت‌های زیبای کلزا در خراسان شمالی به روایت تصاویر

خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ (+ عکس)

توزیع 8 هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران خراسان شمالی

کشف و ضبط مقادیری گوشت چرخ کرده فاسد از یک اغذیه فروشی در سبزوار

اهدای عضو به 4 بیمار زندگی دوباره بخشید

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت