پیام خراسان

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

اشتغال‌زایی توسط گروه جهادی اصناف اسفراین/ جهادگرانِ متخصص سياسي

اشتغال‌زایی توسط گروه جهادی اصناف اسفراین/ جهادگرانِ متخصص
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بجنورد-رئیس سابق اصناف اسفراین پس از بازنشستگی اقدام به ایجاد گروه جهادی متشکل از متخصصان اصناف کرده است و حال این گروه جهادی 210 نفره موفق به اشتغالزایی، اعطای وام و حل مشکلات مردم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، عبدالله کمایستانی یکی از منتخبین مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل، متولد سال 1345 و اهل شهرستان اسفراین خراسان شمالی است که به اتفاق دوستان و همکاران خود، فعالیت چشمگیر و گسترده‌ای در زمینه اشتغالزایی داشته است.
وی حدود 23 سال رئیس اصناف اسفراین و نماینده خراسان شمالی در شورای اصناف کشور و همچنین عضو کمیسیون واردات و صادرات شورای اصناف بوده و از همان ابتدای فعالیت خود تاکنون دغدغه انجام کارهای خیر و دستگیری از نیازمندان را داشته اما از سال 1397 و بعد از بازنشستگی خود، به صورت منسجم و رسمی به این کار دیگری پرداخته است.
این فرد با تشکیل گروه جهادی بسیج اصناف در جهت پیگیری و حل مشکلات مردم فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داده است.
تشکیل 94 صندوق قرض‌الحسنه
این مرد تلاشگر یکی از کسبه‌های بازار اسفراین است که در راستای حل یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز مردم، طرحی را مطرح می‌کند که حاصل آن راه اندازی 94 صندوق قرض‌الحسنه در محلات مختلف جهت اعطای وام به نیازمندان می‌شود؛ در هر صندوق بین 30 تا 300 نفر عضو هستند که اغلب این صندوق‌ها در روستاها راه اندازی شده است.
این منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل به همراه دیگر دوستان خود، قریب به 6 هزار فرد جویای کار را شناسایی کردند تا با اعطای وام به آن‌ها زمینه اشتغال‌شان را فراهم کنند.
آن‌ها در این راستا حدود 300 شغل خانگی را شناسایی و به آموزش این مشاغل به صورت رایگان در محلات مختلف پرداختند تا راه و روش ایجاد مشاغل خانگی با کمترین میزان هزینه را به افراد جویای کار بیاموزند.
این مرد دغدغه‌مند و دیگر دوستانش برای بازار فروش این محصولات خانگی، اجناس تولیدی را امانی در اختیار وانت داران قرار دادند تا در محلات و روستاهای مختلف به فروش برسانند و در ایام کرونا نیز زمینه فروش اینترنتی این محصولات را فراهم کردند و بدین شکل به فروش محصولات این افراد نیز کمک داشتند.
ایجاد 700 شغل خانگی برای افراد جویای کار
آن‌ها با این اقدامات خود و در سطح صندوق‌های تشکیل شده توانستند 700 شغل خانگی ایجاد کنند و 4 کارگاه خیاطی را نیز راه اندازی کردند که در هرکدام از این کارگاه‌ها حدود 35 نفر مشغول به کار هستند.
تهیه 12 دستگاه بلوک زنی و ایجاد 8 گلخانه از دیگر اقداماتی است که این گروه دغدغه‌مند در زمینه اشتغالزایی انجام داده‌اند.
یکی دیگر از کارهای ارزشمند این افراد، آزادسازی 35 زندانی و حمایت از خانواده‌های آن‌ها می‌باشد؛ در این راستا و برای ایجاد اشتغال این افراد نیز زمین‌های بایر خیرین را شناسایی و در اختیار خانواده زندانیان قرار داده شد تا با کاشت محصول و بهره برداری از آن بتوانند درآمدی را کسب کنند.
آن‌ها همچنین تعدادی از این افراد را با همکاری خیرین، فرمانده سپاه و امام جمعه و با جلب اعتماد کسبه در مشاغل مختلف مشغول به کار کردند.
این افراد در سال 1398 برای یک بانوی سالخورده که با نوه‌اش زندگی می‌کرد و به لحاظ اقتصادی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد، 10 مرغ خانگی خریداری کردند تا بوسیله آن‌ها کسب درآمد داشته باشند که این کار موجب شد این بانو علاوه بر فروش روزانه تخم مرغ‌ها با جوجه گرفتن از آن‌ها تعداد مرغ‌های خود را به 300 عدد افزایش دهد و 5 بانوی دیگر را نیز در کنار خود مشغول به کار کند؛ این نمونه‌ای از اشتغال‌هایی است که به کمک این صندوق‌ها راه اندازی شده؛ شغلی که هزینه اولیه راه اندازی آن، تنها 400 هزار تومان بود.
تشکیل گروه جهادی 210 نفره با 60 تخصص مختلف
از دیگر اقدامات این مرد فعال، تشکیل یک کارگروه جهادی متخصص برای انجام کارهای تاسیساتی نیازمندان بود؛ در ابتدا این کارگروه با 3 نفر شروع به کار می‌کند اما اکنون تعداد اعضای گروه به 210 نفر در 60 تخصص مختلف از قبیل کفاش، خیاط، جوشکار، کولر ساز، آرایشگر و… افزایش یافته است.
گروه جهادی بسیج اصناف که مسئولیت آن برعهده کمایستانی است هر هفته به یکی از روستاهای اسفراین می‌روند؛ این گروه تاکنون به 34 روستای اسفراین رفته و در مسجد روستا مستقر شده‌اند و به کارهای مردم در زمینه‌های مختلف همچون تعمیرات، جوشکاری، نجاری، عمرانی و… پرداخته‌اند.
کمایستانی در توضیح اقدامات این گروه جهادی اظهار می‌کند: هر هفته حدود 40 نفر از ما به روستاهای مختلف می‌رویم و یک روز کامل به انجام کارهای مختلف همچون تعمیر چرخ خیاطی، تعمیر دوچرخه بچه‌ها و… می‌پردازیم؛ این کار یک شور و نشاطی را میان اهالی ایجاد می‌کند که وصف ناشدنی است.
وی در ادامه افزود: بارها پیش آمده که ما در طول یک روز اردو، حدود 70 چرخ خیاطی را تعمیر کرده‌ایم و این کار ما همچنان نیز تداوم دارد.

پیام خراسان


اجرای برنامه و مسابقات ورزشی میان نوجوانان روستاها و اهدای جوایز و تجهیزات ورزشی همچون توپ و تیر دروازه به آن‌ها، برگزاری جلسات مشاوره برای افراد، ویزیت رایگان پزشک و تأمین داروی مورد نیاز بیماران، عیادت از بیماران و سالمندان روستا و انجام کارهای آن‌ها از جمله اصلاح سر و صورت و اهدای لباس نو به آن‌ها از دیگر اقدامات این گروه جهادی می‌باشد که تمامی منابع آن از طریق خیرین مهیا می‌شود.
این اقدام دلنشین و در عین حال متفاوت این گروه موجب شده که افرادی در شهرهایی همچون گنبد کاووس، قم، گرگان و مشهد نیز الگو گرفته و گروه‌هایی مشابه این تیم و فعالیت‌های‌شان در این استان‌ها نیز تشکیل شود.
تحسین اقدامات گروه جهادی بسیج اصناف توسط سردار غلامرضا سلیمانی
حالا چند سالی است که آوازه اقدامات این گروه جهادی در کشور پیچیده تا جایی که به گفته آقای کمایستانی حتی سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفین کشور از اقدامات آن‌ها در زمان اجرای عملیات در یکی از روستاهای شهرستان بازدید کرده و این گروه را به خاطر شور و شعفی که در روستاها ایجاد می‌کنند، تحسین کرده است و گزارش کار این گروه را به همراه ویدئویی از اقدامت‌شان به رهبر معظم انقلاب نیز ارسال کرده‌.
همچنین سردار حزنی ، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شخصاً از این گروه جهادی بازدید داشته و بعد از دیدار خود به دلیل فعالیت ارزشمند این گروه، هدایای ارزنده‌ای را برای تک تک اعضای این گروه ارسال کرده است.
گروه جهادی بسیج اصناف اسفراین در جشنواره جهادگران برتر کشور که قریب به 600 گروه جهادی در آن شرکت کرده بودند نیز توانست رتبه اول را در سال 1398 به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/438078/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند