پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی مطرح کرد:

اتصال 1545 مدرسه روستایی و شهری به شبکه ملی اطلاعات اقتصادي

اتصال 1545 مدرسه روستایی و شهری به شبکه ملی اطلاعات
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از اتصال یک هزار و 545 مدرسه روستایی و شهری به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

سید علی مرتضوی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: از سال 1398 تاکنون یک هزار و 545 مدرسه شهری و روستایی در راستای عدالت آموزشی، ارتقا آموزش استان و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
به گزارش ایسنا، در ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه آمده است: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات) با رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی مکلف است با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هوشمند سازی مدارس، امکان دسترسی الکترونیک (سخت‌افزاری- نرم‌افزاری و محتوا) به کتب درسی، کمک‌آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی‌های رایانه‌ای آموزشی، استعداد سنجی، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و مهارت‌های فنی و اجتماعی را به‌صورت رایگان برای تمامی دانش‌آموزان شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم نماید. دولت برای تأمین هزینه‌های این ماده می‌تواند از مشارکت بخش غیردولتی استفاده نماید. هزینه‌های مذکور به‌عنوان هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی تلقی می‌شود.»
مرتضوی افزود: از یک هزارو 545 مدرسه متصل به شبکه ملی اطلاعات، 511 مدرسه شهری و یک هزار و 34 مدرسه روستایی بوده است.
وی در خصوص نحوه اتصال مدارس شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس تاکنون 511 مدرسه شهری و 372 مدرسه روستایی توسط مخابرات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است؛ 52 مدرسه روستایی از پوشش «های وب» و 610 مدرسه از پوشش سایر اپراتورها بهره مند شده‌اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی گذشته، ماهانه 30 گیگابایت اینترنت رایگان به مدارس شهری و روستایی استان اختصاص یافته است، افزود: بر اساس پویش صورت گرفته، اغلب مدارس در آموزش مجازی با کمبود حجم مواجه بودند که حجم پوشش مخابرات استان با موافقت وزارت ارتباطات و تامین هزینه آن، از 30 گیگابایت به 70 گیگابایت افزایش یافت.
این مسئول در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط وزارت ارتباط به منظور حمایت از فرآیند آموزش در ایام شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: استفاده رایگان از سامانه شاد برای همه کاربران، تخصیص بسته های اینترنت هدیه برای معلمان، تخصیص ترافیک رایگان سامانه های آموزش مجازی مراکز علمی، دانشگاهی و حوزه های علمیه برای دانشجویان از جمله این اقدامات بوده است.
مرتضوی با بیان اینکه 13 درصد از مدارس کل استان به شبکه ملی اطلاعات متصل نشده‌اند، اظهار کرد: بر اساس قانون 67 برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات باید زمینه دسترسی خدمات الکترونیکی در 80 درصد مناطق محروم و روستایی بالای 20 خانوار را بر بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم آورد که این امر در استان ما محقق شده است؛ حدود 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش اینترنت پرسرعت و شبکه تلفن همراه هستند.
وی ادامه داد: اتصال مابقی روستاها به شبکه ملی اطلاعات در سال جاری و مابقی در سال 1401 انجام می‌شود که برای تسریع اجرای پروژه ها، نیاز به کمک از طرف استانداری به منظور تامین اعتبار هزینه های نامتعارف برق و جاده وجود دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هدف از وجود شبکه همراه و اینترنت روستایی را امکان ایجاد دولت الکترونیک، کاهش رفت و آمد روستاییان به شهرها، بهبود امکانات رفاهی در روستاها، ایجاد مشاغل آنلاین در روستاها برای فروش محصولات کشاورزی، محصولات دامی، بهبود اوضاع اقتصادی و ایجاد مهاجرت معکوس در روستاها عنوان کرد و ادامه داد: بهبود آموزش تحصیلی دانش آموزان روستایی با فراهم نمودن آموزش آنلاین در زمان های خاصی مانند شیوع ویروس کرونا از دیگر مزایای وجود اینترنت پرسرعت در روستاها است.
این مسئول در خصوص فعالیت هایی که در دوران کرونا توسط این اداره صورت گرفته، اظهار کرد: نصب، راه اندازی و ارتقای سایت های تلفن همراه، گسترش مسیر فیبر نوری و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از جمله اقدامات صورت گرفته در ایام کرونا است.
مرتضوی با بیان اینکه قرار گرفتن استان در یک منطقه کوهستانی، مشکلاتی برای ایجاد پوشش ارتباطات همراه و اینترنت ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در این خصوص مجبور به راه اندازی یک سایت برای هر روستا هستیم تا وضعیت ارتباطی در این مناطق بهبود یابد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به استان از محل اعتبارات توسعه خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات، تصریح کرد: در استان 119 سایت تلفن همراه جدید (75 ایرانسل، 5 همراه اول و 39 های وب) نصب و راه اندازی شده و 17 سایت ارتقا یافته است؛ همچنین برای تامین پهنای باند اپراتورهای تلفن همراه و مراکز مخابراتی روستایی، 321 کیلومتر مسیر فیبر نوری در مناطق روستایی و مرزی استان با اختصاص مطلوب سهم کشوری اجرا شده است.
وی در پایان در خصوص این سوال که با توجه به مشکلات جغرافیایی، اعتبار خاصی در نظر گرفته شده است، گفت: اعتبارات به صورت ملی و متمرکز در وزارتخانه تصویب می شود و از آنجایی که برنامه های این مجموعه به صورت ملی است، امکان تهیه برش استانی برای آن ها وجود ندارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/442816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق