پیام خراسان

آخرين مطالب

نهمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان فاروج در سال جاری اجتماعي

نهمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان فاروج در سال جاری
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


نهمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان فاروج در سال جاری با محوریت بررسی راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مبتلابه جوانان و نوجوان به ریاست جعفری، رئیس دادگستری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، جواد جعفری رئیس دادگستری شهرستان در این نشست گفت : جوانان و نوجوانان سرمایه های بسیار خوب و ارزشمند جامعه هستند و رسیدگی به مشکلات و آسیب های اجتماعی این قشر وظیفه همه مسؤولین است .
وی با تبین هدف گذاری دقیق دشمنان و تمرکز آنان حول محور موضوعات فرهنگی و اجتماعی از جمله تغییر نگرش جوانان و به انحراف آنان در مسیر منافع و مطامع خود، به طراحی های دشمن در این خصوص اشاره و تصریح کرد: دشمن با طرح برنامه های مختلف در نظر دارد تا آینده کشور را به نابودی بکشاند .
رئیس دادگستری شهرستان فاروج اظهار داشت:گسترش روز افزون دامنه فعالیت ها در فضای مجازی و دسترسی آسان جوانان و نوجوانان به این فضا در شرایط کنونی می تواند هم به عنوان یک فرصت و هم یک تهدید تلقی شود.
وی از مواد مخدر بعنوان یکی از آسیب های جدی حوزه فضای مجازی نام برد و با اشاره به نقش مهم فرهنگ اسلامی در پیشگیری از وقوع جرائم بیان کرد:دستیابی دشمنان انقلاب و اسلام به اهداف شومشان در گرو فاصله گرفتن جوانان و نوجوان از فرهنگ اسلامی است که در مقابل می توان با نهادینه کردن فرهنگ اسلامی موجبات پویایی جامعه و حراست از ارزش ها و آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش فراهم کرد.
جعفری خاطرنشان کرد:امروز دشمنان در عرصه جنگ نرم با استفاده از ابزارهای مختلف از قبیل فضای مجازی و تبلیغات گسترده سعی می کنند تا با ترویج انحرافات اخلاقی در میان جوانان اذهان آنان را از اهداف آرمانگرایانه منحرف سازند .
وی ادامه داد: اقدام به خودکشی در بین جوانان و نوجوانان شیوع پیدا کرده است که در این بین اختلالات خلقی نظیر افسردگی و اضطراب یکی از دلایل خودکشی در بین جوانان و نوجوانان به شمار می رود و لازم است آموزش و پرورش با برگزاری برنامه های آموزشی از بروز این آسیب ها پیشگیری کند .
رئیس دادگستری فاروج همچنین با اشاره به راهکارهای مقابله با جنگ نرم تاکید کرد : مساله اختلاط دختر و پسر در دانشگاهها از دیگر عواملی است که باعث بروز آسیب های اجتماعی فراوان می شود و باید اقداماتی در نظام اسلامی صورت گیرد تا دانشجویان دختر وپسر در درازمدت بتوانند به راحتی و با آرامش خاطر در دانشگاهها به تحصیل بپردازند .
وی گفت:تجمل گرایی و سخت گیری خانواده ها یک آسیب و مانع جدی برای ازدواج جوانان است که متأسفانه برخی از خانواده ها همچنان بر این مسأله اصرار می ورزند.
جعفری اضافه کرد:افزایش سن ازدواج می تواند به افزایش ارتباط آزاد با جنس مخالف و دوستی های خارج از عرف بیانجامد که باعث آسیب های اجتماعی فراوان می شود .
وی بیان داشت : ازدواج سنت پیامبر اکرم (ص) و عامل مهم در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فاروج نیز در این جلسه گفت:کاهش آسیبهای اجتماعی باید به عنوان یک اصل مهم همواره مورد توجه قرار گیرد و دراین زمینه همه نهادها باید تلاش کنند.
سید حجت صفدری اظهار کرد:کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با گسترش فرهنگ پیشگیری امکان پذیر است و هزینه پیشگیری از وقوع جرم همواره کمتر از درمان است . 
وی با اشاره به طرح سبک زندگی اسلامی که به عنوان توصیه هفتم حضرت آیت الله خامنه ای دامه ظلله) در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده؛ گفت:خطرات و زیان های ناشی از ترویج سبک زندگی غربی و لزوم مقابله جهادی همه جانبه و هوشمندانه با آن باید از سوی مسؤولین جدی گرفته شود و در مقابل این روش،سبک زندگی اسلامی-ایرانی در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد : کودکان و نوجوانان در دنیای واقعی و فضای مجازی با چالش هایی زیادی همچون اخبار و اطلاعات دروغ و محتوای مستهجن مواجه هستند و از همین رو در کشورهای گوناگون قوانین و سیاستهای متعددی برای مقابله با این مشکلات پیش بینی شده است. لذا در کشور ما نیز باید جلوی دسترسی کودکان به محتوای نامناسب که رفاه و آسایش آنها را در معرض تهاجم قرار می دهد گرفته شود تا حریم شخصی خانواده و امنیت کودکان مورد تهدید قرار نگیرد .
صفدری خاطر نشان کرد:بخش زیادی از اطلاعات موجود در اینترنت و آنچه در ماهواره عنوان می شود نادرست و نامطلوب است و کودکان از آن جهت که توان تشخیص خوب از بد را در هر مسأله ای ندارند و قادر به تفکیک اطلاعات درست از نادرست نیستند لذا بیش از بزرگسالان در معرض آسیب های اجتماعی ناشی از این اطلاعات هستند لذا باید دسترسی کودکان و نوجوان را به استفاده صحیح از فضای مجازی محدود کرد .
وی اظهار کرد : امروزه بسیاری از معضلات اجتماعی نظیر طلاق ناشی از کاهش ارزش های اجتماعی از جمله کمرنگ شدن اعتقادات دینی و باورهای اخلاقی است و آموزشهای کوتاه مدت نمی تواند از وقوع آسیبهای اجتماعی پیشگیری کند .
این مقام قضایی بیان کرد:به منظور تامین آسایش شهروندان و پیشگیری از وقوع جرائم برخورد قانونی با موتور سیکلت سواران متخلف و مزاحمت های خیابانی در دستور کار قرار دارد. 
وی گفت : اینکه عده ای بخواهند با موتور سیکلت برای مردم ایجاد رعب و وحشت کنند اصلا برای دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قابل قبول نیست .
صفدری گفت:ماموران پلیس راهور نسبت ثبت تخلفات موتور سوران اقدام نمایند و ضمن توقیف موتور سیکلت های متخلف در موارد مقتضی نسبت به تشکیل پرونده قضایی علیه آنان اقدام کنند .
دادستان عمومی و انقلاب فاروج در ادامه از تشدید نظارت بر فعالیت های مراکز ترک اعتیاد در این شهرستان خبر داد و گفت:بهزیستی با تقویت روند نظارت ها ، بازدیدها و بازرسی مداوم و مستمر از مراکز نگهداری و بازپروری معتادین، نواقص موجود را برطرف کند.
وی اظهار کرد:در مراکز بازپروری موضوع ماده 16 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر و فاقد سرپناه زیرنظر ستاد مبارزه با مواد مخدر یا شورای هماهنگی در استان نگهداری می شوند و باید این دستگاه ها سطح نظارت ها را بهتر و بیشتر از گذشته تقویت کنند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.
صفدری گفت : فقر می تواند با گسترش گناه در زندگی به نظام اعتقادی و زندگی عملی افراد ضربه بزند و بی اعتقادی و آسیب های روانی و اجتماعی را در جامعه تشدید کند .
وی اظهار داشت : اغلب مساجد شهرستان فاقد امام جماعت هستند و تنها در برخی از این مساجد در مناسبتهایی مانند ماه مبارک رمضان و ماه محرم برنامه هایی اجرا می شود و در سایر مناسبتها و ایام سال نماز جماعتی برپا نمی شود و طبعا روحانی نمی تواند مسائل و آسیبهای اجتماعی را برای مردم تبیین کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/446136/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد