پیام خراسان

آخرين مطالب

برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در سال 1401 اعلام شد فرهنگي

برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در سال 1401 اعلام شد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به عملکرد این ستاد در سال گذشته برنامه‌های سال جاری آن را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، 22 فروردین‌ ماه در نشست خبری این ستاد در رابطه با فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در خراسان رضوی اظهار کرد: سیاست‌های کلی ستاد اقامه نماز کشور هر سال پس از پیشنهاد دفتر مقام معظم رهبری به استان‌ها ابلاغ می‌شود و ما نیز در راستای تحقق آن برنامه‌ها فعالیت می‌کنیم. یکی از برنامه‌هایی که هر سال تکرار می‌شود، این است که تمام وزارتخانه‌ها برشی از برنامه‌های سال خود در حوزه نماز را ابلاغ می‌کنند که سال گذشته حدود 60 تفاهم‌نامه از 60 سازمان به دست ما رسید. عملکرد ادارات و سازمان‌ها در سال 1400 در سامانه سجاده در حال بارگزاری است و تا یک ماه دیگر این عملکرد جمع‌آوری و در مراسم طرح شهید رجایی از آن تقدیر خواهد شد.
وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، یکی از ضرورت‌ها پاسخگویی به مسائل دینی و برگزاری نشست با دانش‌آموزان است که از برنامه‌های ثابت ما در ستاد اقامه نماز محسوب می‌شود. سال گذشته حدود 211 نشست به صورت حضوری و آنلاین برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها توسط اساتید و مدرسان مرکز تخصصی برگزار کردیم چراکه اعتقاد داریم در موضوع تربیت دینی ابتدا خانواده‌ها مهم هستند.
سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از دیگر برنامه‌هایی که در سال 1400 اجرا شد، آموزش معارف نماز به پرسنل و کارمندان بود که در این راستا 30 نشست برای ادارات برگزار و حدود 30 هزار نفر در آن‌ نشست‌ها شرکت کردند.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ادامه داد: هدف دیگری که آن را دنبال کردیم، برگزاری نشست با مدیران دستگاه‌ها در راستای بومی‌سازی برنامه‌های ابلاغی بود. نقش ما در این خصوص نقش مشارکتی بود و در این راستا با حدود 30 سازمان همکاری کردیم. همچنین در سال 1400 تلاش کردیم نشریه‌ای الکترونیکی تحت عنوان یاوران نماز تولید کنیم و تمام برنامه‌های با محوریت نماز را در این نشریه جای دهیم که طراحی آن صورت گرفت.
سبحانی‌نیا اضافه کرد: در طول دوران کرونا بیش از 200 بسته آموزشی مجازی تولید کردیم که شامل بسته‌های 100 ثانیه‌ای و 10 دقیقه‌ای است. همچنین بیش از 700 بسته آموزشی در حال حاضر آماده داریم. یکی دیگر از اقداماتی که در سال 1400 انجام شد، برگزاری جشنواره نماز و انتظار در 2 منطقه نیشابور و سبزوار بود که طی یک مراسم شب شعر از شاعران برگزیده در این جشنواره تجلیل شد.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان 1400 نیز با هدف آشنایی اذکار نماز یک مسابقه با همین عنوان برگزار و حدود 30 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند. همچنین در دهه فجر 1400 مسابقه تفسیر گام دوم انقلاب با عنوان فجر دوم را برگزار و بیش از 10 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند.
سبحانی‌نیا ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش اولویت اول ستاد اقامه نماز است، 27 اجلاس نماز، خانه، مدرسه و مسجد برگزار کردیم و از آنجا که در فرهنگ دینی سه کانون تربیت خانه، مدرسه و مسجد مورد اهمیت و چگونگی تربیت دینی از خانه تا مدرسه و مسجد مطرح و بهترین کانون‌های تربیت موثر، نخست خانه و سپس مدرسه و مسجد است، این اقدام صورت گرفت. در این راستا به دلیل اینکه آپارتمان‌نشینی اخلاق اجتماعی ضعیف شده است؛ لذا طرحی با عنوان «دوستان بیایید هر هفته یک کار خوب را تمرین کنیم» را در دستور کار قرار دادیم که به واسطه آن 40 فعالیت مثبت در قالب پوستر منتشر شد.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: در گذشته یک روحانی در هر محله حضور داشت که به سوالات دینی مردم پاسخ می‌داد. با اقتباس از این موضوع پایگاه سلامت معنوی در محیط‌های اداری ایجاد شده که قرار است توسعه داده شود و هفته‌ای یک مرتبه با حضور یک روحانی در ادارات برگزار خواهد شد.
وی در رابطه با برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در سال 1401 تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های سال گذشته که در سال جاری نیز اجرایی خواهد شد، برنامه‌های جدیدی در دست اقدام است که از میان آن‌ می‌توان به برگزاری جلسات متمرکز معارف نماز اشاره کرد که کارکنان از ادارات مختلف در این جلسات حضور خواهند یافت. همچنین تصویرگری داستان‌های قرآنی با محوریت نماز در حال تولید است که با هدف انتقال این مفاهیم به کودکان و نوجوانان در 6 نمایشگاه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. برگزاری مسابقه سرود یکتایی با هدف بلندمدت نیز از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز در سال جاری است که با هدف زیباخوانی و تصحیح قرائت نماز طراحی شده است.
سبحانی‌نیا افزود: تدوین سند پنج‌ ساله توسعه فرهنگ نماز در خراسان رضوی نیز در دست اقدام است که هدف ما از تدوین این سند جلوگیری از موازی‌کاری و هر نوع اقدام اضافی است که بر اساس اقتضائات استان طراحی شده است. همچنین برگزاری مسابقه علمی، فرهنگی و هنری «فجر تا فجر» که شامل تمام فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری در حوزه نماز است را در دستور کار قرار دادیم که از دهه فجر امسال تا سال آینده به صورت ادامه‌دار اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/452635/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد

«سیلاب» بخش‌هایی از «سنگان» را فرا گرفت

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

پیشرفت 46 درصدی بوستان 5 هکتاری بانوان طُرق مشهد

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود

پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

23 هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است

از تخریب 50 راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

ساخت هزار و 500 مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

طی دو سال گذشته، 308 کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان

آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری

رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

ویزیت رایگان 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

افزایش 47 درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد