پیام خراسان

آخرين مطالب

پرونده‌های تخلف صنفی در خراسان جنوبی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود سياسي

پرونده‌های تخلف صنفی در خراسان جنوبی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی گفت: در روند اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها همکاران ما پرونده‌های تخلفی که از سوی سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود را خارج از نوبت و به‌صورت ویژه رسیدگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین حسین‌پور شنبه‌ شب در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: اخیرا با هدف بازدارندگی برخی تخلفات، تمامی جرایم مندرج در قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی تا پنج برابر افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به فعال بودن شعب تعزیرات حکومتی در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: اداره‌ کل تعزیرات استان در راستای اجرای صحیح طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها همگام و هم‌سو با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سازمان جهاد کشاورزی در جهت تثبیت و تعادل بازار و جلوگیری از تخلفات احتمالی تلاش می‌کند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: امروز متن پیش‌نویس اصلاح برخی از احکام مرتبط با تعزیرات حکوکتی با هدف تنظیم بازار به استان ابلاغ شد و در این ابلاغیه اختیارات شعب تعزیرات در مدت اجرای طرح افزایش یافته است.
وی افزود: همچنین همکاران ما می‌توانند تابلوی تخلف را در واحد صنفی نصب کرده و واحدهای متخلف را قبل از صدور رای پلمب کنند.
حسین‌پور گفت: واحدهای صنفی استان منصف، متدین و متعهد هستند ولی اگر افرادی بخواهند از این موقعیت سوء‌استفاده و فرصت‌طلبی داشته باشند، تعزیرات حکومتی با آنان برخورد جدی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه جریمه درج نکردن قیمت کالا تا سقف 10 میلیون تومان افزایش یافته است افزود: مردم استان می‌توانند برای همراهی با اجرای این طرح در صورت مشاهده تخلف از طریق تلفن گویای 135 گزارش شکایت خود را به ما اعلام کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از دستگاه‌های نظارتی خراسان جنوبی درخواست کرد پرنده‌های تخلفاتی را روزانه از طریق سامانه ارسال کنند تا به موقع رسیدگی و بارندگی لازم را در کمترین زمان داشته باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در پنج ماه پایانی سال گذشته میزان تولید گوشت مرغ خراسان جنوبی 39 هزار تن بوده که 16 هزار و 378 تن در داخل استان مصرف و 19 هزار 860 تن به خارج استان ارسال شده است.
مهدی جعفری افزود: از ابتدای سال جاری چهار هزار و 745 تن مرغ در استان تولید شده است، همچنین در مدت 600 تن برنج، هزار و 292 تن روغن و هزار و 250 تن شکر توزیع شده است.
وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده توسط جهاد کشاورزی از آذرماه سال گذشته تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری هم گفت: در این مدت 23 هزار و 507 مورد بازرسی از سطح بازار استان انجام شده است، همچنین 23 هزار و 610 مورد گزارش مردمی در سامانه 124 داشته‌ایم که به 21 هزار و 100 مورد شکایت پاسخ داده شده است.
جعفری ادامه داد: در این مدت ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات حکومتی 18 هزار و 195 میلیون ریال و ارزش پرونده‌های اختفاء و عرضه خارج از شبکه هم 42 میلیون و 813 میلیون ریال بوده است، در مجموع بیش از 60 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی از آذرماه سال گذشته تاکنون در استان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه تعداد بازرسان استان 160 نفر هستند که 40 نفر در مرکز استان فعالیت دارند، اضافه کرد: کمبود نیرو و خودرو مهمترین مشکل ما در نظارت از واحدهای صنفی است.
رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بازرسی‌ها از نانوایی‌های استان انجام می‌شود، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری هم هزار و 665 مورد بازرسی از سایر واحدهای صنفی به غیر از نانوایی‌ها انجام شده و شکایت مردمی در سامانه 124 هم 216 مورد بوده که به همگی پاسخ داده شده است.
جعفری ادامه داد: در بازرسی‌های ابتدای سال جاری تاکنون 480 پرونده به ارزش 195میلیون ریال تشکیل شده و ارزش پرونده‌های اختفاء و عرضه خارج از شبکه هم 570 میلیون ریال بوده است.
وی گفت: مهمترین مشکل ما در استان نبود کارخانجات روغن، عدم نقدینگی مباشران روغن، کمبود انبار و سردخانه است که باید در این زمینه تدابیر لازم در دستورکار قرار گیرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان جنوبی هم گفت: امروز از سمت وزارت خانه مطبوع 2 سهمیه کالا برای خراسان جنوبی ابلاغ شده که از فردا توزیع شهرستانی آن آغاز خواهد شد.
مجید اسداللهی افزود: در این خصوص شکر خانوار به میزان 580 تن و به قیمت هر کیلوگرم، 18 هزار و 180 تومان و 976 تن برنج با قیمت قبلی ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه افزایش درخواست‌ها را برای آرد را از طرف شهرستان‌ها داریم، اضافه کرد: توزیع آرد در شهرستان به صورت سیستمی و هوشمند توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود در این شرایط خارج از ظرفیت شبکه موجود برای ما امکان تخصیص آرد وجود ندارد در حالی که تقاضا زیاد است.
برچسب‌ها
نظام صنفی خراسان جنوبی ستاد تنظیم بازار سازمان تعزیرات حکومتی هدفمندی یارانه

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/454360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

لزوم اخذ مجوز ماده ٢٣ برای بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه