پیام خراسان

آخرين مطالب

کاهش نرخ بیکاری 5.3 درصدی اولویت خراسان رضوی است سياسي

کاهش نرخ بیکاری 5.3 درصدی اولویت خراسان رضوی است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آخرین نرخ بیکاری در این استان 5.3 درصد است که کاهش آن در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امین بابایی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بردسکن در محل فرمانداری این شهرستان افزود: امسال نگاه دولت این است که یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود و در همین راستا سامانه رصد به روز رسانی و اکنون از زیرساخت قوی برخوردار شده است.
وی با بیان اینکه سامانه رصد باز است و دستگاهای اجرایی می‌توانند نسبت به ثبت نام افراد متقاضی اقدام کنند، اظهار داشت: در سامانه رصد جدید فرآیندها و مسیرها تعریف شده و هر کس با کدملی خود ثبت سامانه و با پرداخت تسهیلات، ایجاد اشتغال می‌کند.
بابایی ادامه داد: در ادامه مسیر اشتغالزایی ناظران اداره کار با نظارت و تایید اشتغالزایی مهر تایید بر ادامه روند آن می‌زنند، اشتغالی پایدار است که لیست بیمه در تامین اجتماعی ثبت و به عنوان اشتغال پایدار شناخته شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پارسال از تعهد 104 هزار نفری اشتغال در استان خراسان رضوی، 127 هزار شغل تحقق یافته است و برای امسال نیز 115 هزار شغل هدف‌گذاری شده است.
بابایی با اشاره به روند هدفمندسازی یارانه‌ها و سوالات متداول مردم افزود: یارانه 400 هزار تومانی برای دهک‌های اول تا سوم و یارانه 300 هزارتومانی برای دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر ، 19 اردیبهشت به حساب سرپرستان واریز شد.
وی گفت: واریز این مرحله در راستای اجرای سیاست‌های دولت در کاهش و رفع فقر مطلق، کاهش فاصله طبقاتی، تصمیم به هوشمندسازی و باز توزیع یارانه کالاهای اساسی صورت گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفین دوره قبل نیز به‌ زودی از طریق وبگاه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: با تصمیمات اتخاذ شده و بنا به دستور رییس جمهور متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم و یا از ثبت نام یارانه جامانده‌اند، بعد از طی مراحل ثبت‌نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولین یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهره‌مند خواهندشد.
وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرایط موجود رسالت خدمات‌رسانی در جامعه را بر عهده دارد و در سطح استان با توجه و تمرکز به مدیریت بهره‌وری با تعامل پاسخگویی صحیح و شفاف به مردم ارائه خدمت می‌دهیم.
بابایی تصریح کرد: متاسفانه مشکلی که در بحث یارانه جدید پیش آمد این بود که بسیاری از افرادی که برای ازدواج فرزندان خود تسهیلات گرفته‌اند، از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند که نیاز است این مشکل رفع شود و در خصوص این افراد بازنگری صورت گیرد که با به‌روز رسانی سایت تمامی افراد جامانده و از قلم افتاده می ‌توانند، ثبت نام کنند و یا اعتراضات خود را ثبت نمایند.
وی بیان اینکه عدالت در پرداخت یارانه‌ها در مجموع از لحاظ رفاهی به نفع مردم است، گفت: رفع اختلاف طبقاتی و کاهش فقر مطلق از رویکردهای این اقدام است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از دهک خانوار و یارانه پرداختی از طریق پیامک با شماره 09200006369 از وضعیت خود مطلع می‌شوند.
فرماندار بردسکن نیز در این جلسه عملکرد حوزه اشتغال دستگاههای اجرایی این شهرستان و دبیرخانه کارگروه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعهد اشتغال این شهرستان در سال گذشته هزار و 540 نفر بود که با تلاش اعضای کارگروه قریب 2 هزار نفر تحقق پیدا کرد.
علی دهقان‌زاده با بیان اینکه پارسال چهار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی جذب شهرستان بردسکن شد، گفت: 83 درصد این تسهیلات در حوزه بانوان اختصاص پیدا کرد.
ربیس کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بردسکن افزود: در تسهیلات تبصره 16 که بالغ بر 23 میلیارد تومان بود، کمیته امداد و بهزیستی بردسکن بیش از 95 درصد این تسهیلات را جذب کردند.
دهقان‌زاده به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان بردسکن درحوزه کشاورزی و معادن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بردسکن درحوزه کشاورزی و معادن یکی از قطب‌های استان است .
بردسکن در فاصه 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
برچسب‌ها
اشتغال زایی بردسکن

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/454403/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد