پیام خراسان

آخرين مطالب

امام جمعه قشم: زیارت یکی از محکم ترین مولفه های سبک زندگی دینی مردم است فرهنگي

امام جمعه قشم: زیارت یکی از محکم ترین مولفه های سبک زندگی دینی مردم است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار خادمان حرم رضوی که در قالب کاروان زیر سایه خورشید به جزیره قشم وارد شده اند، اظهار داشت: امروز شما خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) با همراه داشتن پرچم‌ متبرک گنبد و بارگاه امام مهربانی ها به عنوان سفیران معنوی میهمان مردم خوب جزیره قشم هستید.
وی ادامه داد: مردم این جزیره و شاید به یک تعبیر دیگری مردم ایران هر روزشان را به یاد حضرت امام رضا علیه السلام سپری می کنند و در طول روز در ذهن و کلام آنان ذکر نام آن امام همام وجود دارد و آن را به زبان می آورند و طبیعی است که جیره خوار باید همیشه اربابش را صدا بزند و همیشه باید به یاد آقا و سرورش باشد.
امام جمعه قشم توضیح داد: این کار بزرگ اعزام کاروان زیر سایه خورشید که با هدف تلاش برای ترویج و فرهنگ سازی زیارت ائمه اطهار(ع) به نقاط مختلف کشور در دهه کرامت انجام می شود، در این چندین سالی که به راه افتاده سنتی شده برای یاد امام رضا و خاطره آن امام رئوف را در ذهن همه مردم مضاعف کرده است.
حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: مردم هم واقعا با نیت بر طرف شدن نیازهای روحی و روانی و حتی گره گشایی در زندگی فردی خود با عنایت و اعتقاد به امام رضا (ع) در آیین استقبال و حضور کاروان زیر سایه خورشید حاضر می شوند.
وی با اشاره به اینکه صبح امروز در حال تماشای کلیپ معروفی از ماجرای علمی که امام رضا(ع) به علامه حسن‌زاده آملی آموخت بودم، گفت: علامه حسن‌زاده آملی می فرمودند در عنفوان جوانی و آغاز درس زندگانی که در مسجد جامع آمل، سرگرم به صرف و تهجد، عزمی راسخ و ارادتی ثابت داشتم؛ در رویای مبارک سحری به ارض اقدس رضوی تشرف حاصل کردم و به زیارت جمال دل آرای ولی الله اعظم، ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا - علیه و علی آبائه و ابنائه آلاف التحیه و الثناء- نائل شدم.
امام جمعه قشم افزود: علامه حسن زاده آملی فرمودند: در آن لیله مبارکه قبل از آن که به حضور باهر النور امام (ع) مشرف شوم، مرا به مسجدی بردند که در آن مزار حبیبی از احباء الله بود و به من فرمودند: در کنار این تربت دو رکعت نماز حاجت بخوان و حاجت بخواه که بر آورده است، من از روی عشق و علاقه مفرطی که به علم داشتم نماز خواندم و از خداوند سبحان علم خواستم.
وی اظهار داشت: علامه آملی فرمودند: سپس به پیشگاه والای امام هشتم، سلطان دین حضرت امام رضا - روحی لتربه الفداء و خاک درش تاج سرم - رسیدم و عرض ادب کردم، بدون اینکه سخنی بگویم، امام که آگاه به سرّ من بود و اشتیاق و التهاب و تشنگی مرا برای تحصیل آب حیات علم می‌دانست فرمود: نزدیک بیا.
حجت الاسلام حاجبی ادامه داد: علامه فرمودند، نزدیک رفتم و چشم به روی امام گشودم، دیدم آب دهانش را جمع کرد و بر لب آورد و به من اشارت فرمود که بنوش، امام خم شد و من زبانم را در آوردم و با تمام حرص و ولع از کوثر دهانش آن آب حیات را بوسیدم و در همان حال به قلبم خطور کرد که حضرت امیرالمومنین علی(ع) فرمود: پیغمبر اکرم(ص) آب دهانش را به لبش آورد و من آن را بخوردم که هزار در علم و از هر در هزار در دیگری به روی من گشوده شد.
وی با بیان اینکه از این جور عنایت ها از طرف امام رضا (ع) به اولیاء الهی زیاد بوده تا برسد به مردم عوام که همیشه و هر روز سر این سفره حضور دارند، گفت: سنت این پرچم گردانی و حضور کاروان زیر سایه خورشید یک سنت بسیار مبارکی شده است و مردم منتنظر می مانند تا این پرچم مبارک و این کاروان از راه برسد و تا به زیارت این پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) بیایند.
امام جمعه قشم گفت: زمانی که ما بچه تر بودیم یادمان می آید که فقط در ایام محرم یا مناسبت های خاص می گفتند که عَلَم و پرچم فلان امامزاده یا آستان مقدس در حال آمدن به شهر و روستا است و مردم آن سامان چندین روز منتظر می مانند تا آن عَلَم به آنجا بیاید و بعد نذورات داشتند و عنوان می کردند این نذورات مربوط به علم فلانی است که این اعتقادات بسیار محکم و دقیق است.
وی با اشاره به اینکه اتصال معنوی و مادی زندگی افراد به رهبران الهی، اولیای دین به ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین یک امر واقعی است و مردم از آن حاجت می گرفتند و می دیدند که حاجات شان بر آورده می شود، گفت: امروز هم این اتصال و باور همین طور محکم است آن کسانی که ادعا می کنند که مردم نسبت به دین و باورهای دینی خود سست شدن بیایند و همین جلسات و حضور مردم پای پرچم متبرک حضرت علی بن الموسی الرضا(ع) را ببینند.
حجت الاسلام حاجبی افزود: این ادعای دشمن اصلا دلیلی ندارد و درست نیست، بلکه خلاف آن ادعا همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند امروز جوانانی است که در اعتکاف ها حضور دارند و حضور جوانانی که در این مراسم های دینی و مذهبی پای کار هستند بسیار پر شور است.
خادمان حرم رضوی به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) صبح امروز (چهارشنبه 18 خرداد 1401) وارد جزیره قشم شدند، تا با ورود آنان به سرزمین آب و آفتاب قشموندان اعم از شیعه و سنی همزمان با هشتمین روز دهه مبارک کرامت زیر سایه خورشید قرار بگیرند.
2 تن از خادمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین محمد صالح جواهری مسوول کاروان زیر سایه خورشید استان هرمزگان در قالب این کاروان از طریق بندر مسافری شهید ذاکری به این جزیره وارد شدند و در بدو ورود مورد استقبال جمعی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار گرفتند.
کاروان زیر سایه خورشید که با هدف تلاش برای ترویج و فرهنگ سازی زیارت ائمه اطهار(ع) به نقاط مختلف کشور در دهه کرامت سفر می کنند و خادمان امام رضا (ع) پس از برگزاری آیین استقبال در بندر مسافری شهید ذاکری با حضور در گلزار شهدای شهرستان قشم و مرقد مطهر امامزاده سید مظفر (ع)، با زیارت این امامزاده و قرائت فاتحه در گلزار شهدای جزیره با مقام شامخ شهدا تجدید میثاق کردند.
با حضور کاروان زیر سایه خورشید به نگین خلیج فارس شاهد پیچش نسیم خوش امام رضا (ع) در سراسر سرزمین آب و آفتاب هستیم که این نسیم جان فزا به تقویت روحیه معنوی قشموندان به ویژه نوجوانان و جوانان کمک می کند.
حضور پرچم متبرک و مطهر رضوی در این کاروان موجب تمسک جستن و پرکشیدن دل‌های بی‌تاب و امام رضایی قشموندان به صحن و سرای امام مهربانی‌ها است.
با حضور کاروان زیر سایه خورشید به سرزمین عجایب هفتگانه سفیران امام رئوف با حضور در این جزیره، دل‌های عاشق و ارداتمندان اهل بیت(ع) را به آستان مبارک حضرت شمس الشموس(ع) گره زدنند.
خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) امروز با همراه داشتن پرچم‌ متبرک گنبد و بارگاه امام مهربانی ها به عنوان سفیران معنوی، عطر رضوی را در گوشه گوشه نگین خلیج فارس منتشر می‌کنند و قشموندان با تبرک جستن به پرچم سبز رضوی و امام رئوف(ع)، حال و هوای معنوی خاصی را تجربه می کنند.
تقسیم نمک در بین قشموندان و نبات تبرّک در بین بیماران بستری در بیمارستان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در مدت حضور خادمان امام رضا(ع) در قشم است.
اعضای این کاروان در جزیره قشم یک روز اقامت خواهند داشت که امروز چهارشنبه پس از دیدار با حجت الاسلام «غلامرضا حاجبی» امام جمعه قشم به دیدار برخی خانواده شهدای معزز و معظم شهدای جزیره اعزام می شوند و بعد از نماز مغرب و عشا برگزاری مراسم جشن در امامزاده سید مظفر قشم و زیارت مردمی پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) حاضر خواهند شد.
حضور در گلزار شهدای شهرستان قشم و مرقد مطهر امامزاده سید مظفر (ع)، دیدار با خانواده شهید «غلامشاه ذاکری» و شهید «عماد کهوری»، دیدار با آزاده سرافراز «جاوید ایزدپناه» و دیدار با خانواده پاسداران و بسیجیان سپاه قشم از برنامه های پیش بینی شده برای این کاروان است.
دیدار با خانواده پاسداران نیروی دریایی در شهرک ذوالفقار و شهرک امام حسن مجتبی علیه السلام طولا، دیدار مردمی در مسجد ولی عصر (عج) روستای طولا، دیدار مردمی در شهرک علی بن ابیطالب(ع)، حضور در دفتر امام جمعه و برگزاری مراسم جشن در امامزاده سید مظفر قشم همزمان با نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه های حضور کاروان زیر سایه خورشید در جزیره قشم است.
دهه کرامت دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در 11 ذی‌القعده (21 خرداد امسال) به پایان می رسد.
در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای اول ماه ذی‌القعده سالروز ولات حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختران، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، 6 ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و 9 ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر داز توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
برچسب‌ها امام رضا آستان قدس رضوی دهه کرامت

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/457338/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

ویزیت رایگان 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

افزایش 47 درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود