فقر یادگیری پیامد بحران همهگیری
علمي
بزرگنمايي:
پیام خراسان- نتایج تحقیقی بینالمللی میگوید که بیماری همهگیر کووید بدترین شوک تاریخی را به آموزش و یادگیری جهانی وارد کرده است.
70 درصد از کودکان 10 ساله در کشورهای با
درآمد پایین و متوسط نمیتوانند به راحتی بخوانند و بنویسند و اکنون در
«فقر یادگیری» بسر میبرند.
تخمین زده میشود کودکانی که تحصیلشان
مختل شده، ممکن است 21 تریلیون دلار در آینده از دست بدهند. از دولتها
خواسته میشود از راهبردهای اثبات شده و مقرون به صرفه برای ترمیم سریع
آسیب استفاده کنند.
بر اساس گزارشی از نهادهای برجسته جهانی
از جمله بانک جهانی و یونسکو ما با یک فاجعه یادگیری جهانی به دلیل اختلال
در آموزش میلیونها کودک ناشی از همهگیری کووید 19 مواجه هستیم.
رابرت جنکینز، مدیر آموزش جهانی یونیسف، گفت: نمیتوانیم اجازه دهیم یادگیری کودکان به یک قربانی دیگر همهگیری کووید 19 تبدیل شود.
محققان هشدار دادند این آسیب ممکن است
برای برخی از دانشآموزان جبرانناپذیر باشد. برای جلوگیری از بروز یک
فاجعه به اقدام فوری نیاز است. در این مسیر معکوس کردن صرف آسیبی که
همهگیری به آموزش وارد کرده، کافی نخواهد بود.
نتایج بررسیها نشان میدهد برای دستیابی
به بهبودی سریع تنها بازگشت کودکان به مدرسه کافی نیست و باید برنامه درسی و
تدریس متناسب با نیازهای یادگیری دانشآموزان تنظیم شود و کشورها باید
فورا روی مقرون به صرفهترین راهها برای مقابله با فقر یادگیری تمرکز
کنند.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/464311/