پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیران استان خراسان رضوی با صدور پیام‌های جداگانه روز خبرنگار را گرامی داشتند اجتماعي

مدیران استان خراسان رضوی با صدور پیام‌های جداگانه روز خبرنگار را گرامی داشتند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش ایرنا، رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی روز سه‌شنبه و در پیام خود ضمن اشاره به اینکه خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند عنوان کرد: 17 مرداد یادآور تلاش، فداکاری و ایثار خبرنگارانی است که برای تحقق رسالت خود، از هیچ کوششی دریغ نداشتند و در این راه به امید جهانی بهتر، جان گذاشتند.
مسعود میرزائی شهرابی افزود: امسال روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و عاشورای حسینی مصادف شده است؛ این تلاقی فرصت مناسبی است تا ابعاد این نهضت را از منظر رسانه و در بستر رسانه مورد توجه قرار گیرد. حرکت و رفتار امام در ذات خود رسانه‌ای به بلندا و عظمت تاریخ است و عاشورا عظیم‌ترین تولید رسانه‌ای تا ابد با تمام ویژگی‌های پیام و پیام‌رسانی و تاثیرات بر مخاطب خواهد بود.
وی اظهار کرد: بی تردید خبرنگاری جهاد برای پاسداشت حقیقت و ارتقاء سطح آگاهی افراد به منظور رسیدن به رشد فکری در راستای روشنگری است و این مهم از ضروریات غیر قابل انکارِ مسئولیت اجتماعی خبرنگاران است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در پیام خود آورده است: خبرنگاران، دانش آموختگان مکتب حضرت زینب (س) در عرصه رسانه هستند.
دکتر محمد علی کیانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی افزود: خبرنگاران، دانش آموختگان مکتب حضرت زینب (س) در عرصه رسانه هستند، کسانی که در فراز و نشیب‌ها هرگز از رسالت سنگین خود عقب ننشستند و بصورت شبانه روزی برای روشن نگه داشتن مرزهای آگاهی جامعه تلاش می‌کنند.
در این پیام ضمن اشاره به روایتگری صحیح حضرت زینب(س) از واقعه عاشورا آمده است: ایشان ضمن خنثی کردن فتنه دشمنان علیه دین اسلام با روایتگری واقعه عاشورا امتداد بخش این نهضت برای همگان شدند و امروز نیز خبرنگاران به عنوان پرچمداران آگاهی بخشی به جامعه نقش اصلی را در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن بر عهده دارند.
وی افزود: امروز شاهد بیشترین حملات، هجمه‌ها و هم افزایی‌ها برای منصرف کردن ملت به پا خاسته ایران از مسیری که انتخاب کرده اند، هستیم و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشترین تحرکات دشمن علیه ما بیش از تحرکات امنیتی، مسائل تبلیغاتی و رسانه‌ای است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه خبرنگاران با درک موقعیت حساس و حیاتی، در برهه‌های مختلف به رسالتِ آگاهی بخشی و امیدآفرینی خود عمل و در همراهی با مردم و مسوولان، به خوبی پیام رسانی و روشنگری کردند. در دوران همه گیری کرونا، نقش ارزنده و مهم رسانه های گروهی بیش از پیش برای همگان روشن شد که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری و ترویج دستورالعمل های بهداشتی، ضمن افزایش دانش سلامتی جامعه در زمینه واکسیناسیون و ترغیب گروه های هدف در مشارکت در این برنامه نقش مهم و موثری را ایفا کردند.
همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در پیام خود به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار آورده است: هفدهم مرداد سالروز شهادت مظلومانه‌ی خبرنگار باغیرت و وظیفه شناس محمود صارمی، یادآور مجاهدت های اصحاب خبر و رسانه در مسیر مقدس اطلاع‌رسانی به جامعه است. تقارن روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و عاشورای حسینی، شاید فرصت و نشانه ای است تا صاحبان قلم‌ رسالت آزادگی خود را به فراموشی نسپارند.
محسن مرادی افزود: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به ویژه شهید محمود صارمی و تبریک این روز به همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی در استان خراسان رضوی، از توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار، ‌تشکر و قدردانی نموده، از درگاه خداوند متعال برای همگان سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت می نمایم.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد نیز با صدور پیامی خطاب به خبرنگاران نوشت: خبرنگاران راهیان وادی آگاهی و راویان عشق و آزادی و نیک اندیشان بلند نظر عرصه‌ی اطلاع رسانی اند. با تأسی از رویکرد و الگوی حسینی، روز خبرنگار امسال که مصادف با این ایام شده، فرصتی مغتنم برای قدرشناسی از جهادگران عرصه فرهنگ است که هوشمندانه و آگاهانه، در عرصه "جهاد تبیین" نقش آفرینی روشنگرانه‌ای می‌کنند تا با ترسیم افق‌هایِ روشنِ پیش روی توسعه ایران اسلامی و شهرستان مشهد، روایتی صواب از جهت‌گیری‌ها، اقدامات، فعالیت‌ها و تصمیمات خدمتگزاران صادق مردم ارائه دهند.
محسن داوری افزود: با قدردانی از همه خبرنگاران و اهالی رسانه و وقوف به مشکلات و تنگناهایی که در عرصه اطلاع رسانی بهنگام دارند؛ انتظار دارم تمام دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان مشهد مقدس، قدرشناسی، همراهی و حمایتی همه جانبه از این عزیزان انجام دهند و همچنین توفیق و سربلندی روز افزون خبرنگاران را در انجام رسالت کاری و توسعه و شکوفایی میهن اسلامی را از درگاه خدا مسالت دارم.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز با تبریک فرارسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار در پیام خود آورده است: زندگی انسان امروز، بیش از هرزمان دیگر مرهون تلاش فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی است. آنان که بدون هیچ چمداشتی، آگاهی بخشی به جامعه را رسالت خویش قرارداده و با تراوش رنج و غم و شادیِ مردم از قلم متعهد خود همدلی را عینیت می بخشند.
شیوا خوش نسب افزود: برخود واجب می دانم فرارسیدن 17 مرداد سالروز شهادت مجاهد اهل قلم شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر ورسانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاشهای بی شائبه و ستودنی ایشان در وادی آگاهی بخشی و نیک اندیشی، تشکر و قدردانی نمایم. از خداوند منان موفقیت روزافزون این عزیزان را در همه عرصه ها مسائلت می نمایم.
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز ضمن تاکیر بر اینکه قلمِ خبرنگار است که اندیشه را ثبت می کند نوشت: امام حسین (ع) ثابت کرد که پیروزی به زنده ماندن در میدان نبرد نیست؛ پیروزی به زنده ماندن قرن‌ها پس از صحنه و میدان نبرد است و زنده‌تر و محبوب‌تر از امام حسین (ع) چه کسی را می‌توان نام برد؟
جلیل سروری افزود: 17 مرداد، روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم است و ضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه، جد و جهد شما در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسوولانه را ارج می‌نهیم. بی شک، دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود.
وی خطاب به خبرنگاران اضافه کرد: از اینکه در آموزش همگانی و اطلاع رسانی برای ارتقاء سواد سلامت جامعه یار و یاور هستید، سپاسگزارم و به راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است، چنانچه پیامبر خدا در حدیثی فرموده است "حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس" و از همین روست که حق گویی و مطالبه گری حق، توسط خبرنگاران، مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ است.
برچسب‌ها شهدای خبرنگار محمود صارمی انقلاب اسلامی ایران خبرنگار عاشورای حسینی استانداری خراسان رضوی روز خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایران عاشورا

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/466386/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است