پیام خراسان

آخرين مطالب

فعالیت‌های چندوجهی و بهره گیری از توان منطقه؛ ویژگی بارز جهاددانشگاهی اجتماعي

فعالیت‌های چندوجهی و بهره گیری از توان منطقه؛ ویژگی بارز جهاددانشگاهی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: این نهاد در بسیاری از حوزه‌های مهم کشور که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند ورود موفقی داشته و بسیاری از مسئولان نیز به این باور رسیده‌اند که اگر از توان جهاددانشگاهی استفاده شود خروجی مطلوبی خواهد داشت.
مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه 19 مردادماه در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی غیردولتی است به همان میزان که در فعالیت های علمی ورود کرده، در فعالیت های فرهنگی نیز اقدامات شاخصی انجام داده است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برخورداری جهاد دانشگاهی از نیروی متخصص و توانمند، افزود: اکنون به دنبال آن هستیم که ماموریت های مهمی در کشور به جهاد دانشگاهی واگذار شود.
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن خدمات زیادی انجام داده است، تصریح کرد: این نهاد در بسیاری از حوزه‌های مهم کشور که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند ورود موفقی داشته و بسیاری از مسئولان نیز به این باور رسیده اند که اگر از توان جهاددانشگاهی استفاده شود خروجی مطلوبی خواهد داشت. 
ابراهیمی با بیان اینکه کارهای سخت و پیچیده‌ای از ابتدای انقلاب تا به امروز توسط جهاد دانشگاهی انجام شده است، افزود: حوزه‌های مدیریت پسماند و منابع آب از جمله حوزه‌های مهمی هستند که جهاددانشگاهی می تواند با بهره گیری از ظرفیت علمی، فرهنگی و آموزشی خود و در قالب ماموریت به آن ورود داشته باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های این نهاد به دلیل چندوجهی بودن موفق پیش می‌رود، تصریح کرد: در این سال‌ها تلاش کرده‌ایم در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و علمی به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنیم.
ابراهیمی با بیان اینکه حوزه آسیب‌های اجتماعی و جهاد تبیین، بخش‌های مهم دیگری هستند که جهاددانشگاهی به جهت ضرورت به آن پرداخته است، افزود: در این نهاد به این باور رسیده‌ایم که کارهای انجام نشده، ناتمام و دشوار با برنامه ریزی و تعامل قابل انجام است.
وی از راه اندازی شورای جهاد تبیین در جهاددانشگاهی به منظور اجماع نخبگانی در حل مسائل مرتبط با این حوزه خبر داد و اظهار کرد: از توان نیروی انسانی متخصص و متعهد برای موفقیت در بخش‌ها و همچنین حوزه رسانه بهره خواهیم گرفت.

پیام خراسان

تلاش برای معرفی ظرفیت‌های منظقه
حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این نشست از همکاری و تعامل خوب حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی با فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت و تصریح کرد: این حوزه به معرفی مفاخر طراز اول کشور از جمله ابن حسام خوسفی به عنوان سراینده شهر آیینی، با برگزاری جشنواره‌های ملی پرداخته است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای مجازی مد و لباس ایرانی ـ اسلامی چارقد در خراسان جنوبی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا فرهنگ، آداب و رسوم کمتر به یاد مانده منطقه شرق کشور به خصوص خراسان جنوبی را زنده و هرچه بهتر به آیندگان معرفی کنیم.
مرادی با اشاره به برگزاری دوره‌های تدبر، تفسیر و محافل قرآنی به همت این معاونت، ادامه داد: سازمان دانشجویان فعالیت‌های دانشجویی استان را پوشش داده و فعالیت‌های فرهنگی در این خصوص را دنبال می‌کند. 
وی با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) با پتانسیل نیازسنجی از حوزه‌های بااهمیت جامعه، تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا، اولین خبرگزاری دانشجویان در ایران است که با رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره سعی کرده اخبار خوب، مفید و امیدبخش را منتشر کند.
مرادی با بیان اینکه حدود یک سالی است در زمینه چاپ کتاب مجوز گرفته‌ایم، بیان کرد: سازمان انتشارات در زمینه چاپ کتاب فعالیت می‌کند که علاقمندان می‌توانند برای چاپ کتاب به این سازمان مراجعه کنند.
ارائه آموزش‌ها به تناسب شرایط منطقه
مجتبی ابراهیمی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در حوزه معاونت آموزشی جهاددانشگاهی مجموعه‌ای از آموزش‌ها متمرکز می‌شود که شامل آموزش‌های بلندمدت و آموزش کوتاه مدت است.
وی با بیان اینکه بیش از 700 دوره تدوین شده از سوی مرکز وجود دارد که آموزش‌ها را به فراخور منطقه ارائه داده و هرساله بازنگری می‌شود، افزود: بخشی از آموزش‌ها در حیطه هنر و فرهنگ بوده که در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.
ابراهیمی با بیان اینکه در بخش آموزش‌های کوتاه مدت در شش گروه فعال هستیم، اظهار کرد: قوی‌ترین شبکه آموزش‌های کوتاه مدت کشور مربوط به جهاددانشگاهی است. 
ضرورت تشکیل تیم تخصصی تبییینی در حوزه رسانه
سپیده قلندری اسفدن، سردبیر و مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: یکی از چالش‌های مهم رسانه این است که مجوزهای خبری به راحتی صادر شده، اما کمبود خبرنگار متخصص داریم.
وی با اشاره به ضرورت پایش خبرنگاران، تصریح کرد: لازم است دوره‌هایی ویژه خبرنگاران در طول سال برگزار شود تا در این حوزه تخصص نیز توانمند شویم که در این بخش خبرگزاری ایسنا آمادگی همکاری دارد.
سردبیر ایسنا با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا در برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای و جهاد تبیین و برگزاری نشست‌های تخصصی فعالیت‌های شاخصی انجام داده است، اظهار کرد: نکته مهم دیگر این است که در حوزه رپورتاژ آگهی خبرگزاری‌ها نیز باید درنظرگرفته شوند.
قلندری اسفدن با ارائه پیشنهاد تشکیل تیم تخصصی تبییینی در حوزه رسانه در فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیان ایده‌های مدیران رسانه در هر بازه زمانی، یادآور شد: سال گذشته با همکاری خانه مطبوعات دوره‌های مجازی را برای خبرنگاران برگزار کردیم که امیدواریم با تعاملات این دوره‌ها ادامه داشته باشد.

پیام خراسان

انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/466525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان