دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 31 موضوع دانشجوی پسادکتری می پذیرد علمي

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 31 موضوع دانشجوی پسادکتری می پذیرد

پیام خراسان -  دومین فراخوان پذیرش پسا دکتری (post doc) سال 1401 دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد.
در دومین فراخوان پسا دکتری داخل دانشگاهی1401 با حمایت مالی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجموع 31 دانشجو در فیلدهای تحقیقاتی پذیرش می شوند.
علاقمندان به شرکت در دوره مذکور می توانند در صورت داشتن شرایط احراز، مستندات و مدارک لازم را از روز 12 مرداد تا 12 شهریور 1401 به همراه نام استاد مربوطه به آدرس ایمیل Ramresearch@mums.
ac.ir ارسال کنند. همچنین علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و در صورت هر گونه سوال با شماره 38437594 دانشگاه علوم پزشکی مشهد تماس بگیرند.
تعریف دوره پسادکتری؛
دوره پسادکتری دوره‌ای است موقت و معین (حداقل یک سال و حداکثر سه سال) که برای انجام فعالیت‌های پژوهشی به منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی و ضرورت‌ تحقیقات مستقل برای متقاضی گذراندن این دوره و در حوزه مرتبط با تخصص وی ایجاد می شود.
دانشجوی پسادکتری؛
دانشجوی پسادکتری فردی است که دارای مدرک دکتری تخصصی (Ph.D) بوده و متقاضی ورود به دوره‌های معین فعالیت‌های علمی به منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی و ضرورت‌ تحقیقات مستقل برای حضور در مرزهای دانش جهانی در حوزه تخصصی مربوطه است.
متقاضیان مذکور متفاوت از سایر دانشجویان دانشگاه بوده و مشمول استفاده از خدمات ارائه شده به سایر دانشجویان همچون خوابگاه، سلف سرویس، سرویس‎های ایاب ذهاب و غیره نیستند.
شرایط داوطلبین پسادکتری داخل دانشگاهی:
داشتن مدرک PhD/ PhD by Research مورد قبول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بیش از یکسال از تاریخ اتمام تعهدات قانونی و یا سه سال از تاریخ اخذ مدرک PhD / PhD by Research نگذشته باشد.
تبصره 1: افرادی که بیش از سه سال و کمتر از 7 سال از تاریخ فارغ التحصیلی آنها گذشته است در صورتیکه دارای حداقل سه مقاله اصیل پژوهشی نمایه شده در ISI منتشره در سه سال اخیر داشته باشند، نیز می توانند برای این دوره اقدام کنند.
داشتن حداقل سه مقاله اصیل علمی پژوهشی دارای DOI و نمایه شده در ISI (science citation index expanded بعد از تاریخ شروع به تحصیل به عنوان دانشجوی D و به عنوان نویسنده اول یا مسئول
تبصره 1: ارائه یک مقاله اصیل پژوهشی به عنوان نویسنده اول یا مسئول نمایه شده در ISI با ضریب تاثیر 10 و بالاتر می‌تواند جایگزین دو مقاله از بند 2 شود.
تبصره 2: داشتن هر یک از شرایط زیر می تواند جایگزین یکی از مقالات بند 2 شود:
الف: دومقاله اصیل پژوهشی نمایه شده در Pubmed یا ESCI به عنوان نویسنده اول یا مسئول در سه سال اخیر
ب: دو مقاله مروری/ مرور نظامند و متاآنالیز نمایه شده در ISI به عنوان نویسنده اول یا مسئول در سه سال اخیر
ج: ارائه یک ثبت اختراع معتبر خارجی در (US patent, European patent)
برخورداری از صلاحیت‌های عمومی و عدم منع قانونی برای فعالیت به عنوان دانشجو.
انتخاب یکی از اساتید واجد شرایط جدول اعلام نیاز واخذ نامه موافقت از استاد مربوطه.
مدارک لازم:
نامه پذیرش یا شروع به تحصیل دوره PhD / PhD by Research که نشان دهنده تاریخ شروع دوره PhD / PhD by Research باشد.
مدرک فارغ التحصیلی دوره PhD / PhD by Research برای فارغ التحصیلان وزارت بهداشت صورتجلسه دفاع کفایت می کند.
تکمیل ((جدول مقالات)) و ارسال فایل پی دی اف مقالات علمی و مستند ایندکس آن مطابق بند 2 شرایط داوطلبین.
رزومه علمی(cv).
اسکن/ تصویر نامه موافقت شرکت داوطلب از استاد راهنمای مربوطه.
فیلدهای تحقیقاتی دومین فراخوان پذیرش پسا دکتری (post doc) سال 1401 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

استاد راهنمافیلد تحقیقاتیرشته تحصیلی متقاضیان
دکتر امیرحسین صاحبکار درمان های نوین بیماری های قلبی عروقی، متابولیک و نورودژنراتیکلیه رشته های علوم پایه نظیر بیوتکنولوژی، ایمونولوژی، بیوشیمی، تغذیه، فیزیویولوژی، نانوتکنولوژی، شیمی، آمار و رشته های تخصصی داروسازی
دکتر مجید غیور مبرهن-دکتری تخصصی تغذیه، ریاضی ، آمار، انفورماتیک، پزشکی مولکولی، بیوشیمی
دکتر محمدحسین بسکابادی 1. بررسی اثر پیشگیرانه عصاره آبی- الکلی آویشن شیرازی و کارواکرول درمقایسه با آگونیست گیرنده PPARγ، پیوگلیتازون بر تغییرات ریوی خاصل از پاراکوات استنشاقیدکتری تخصصی فیزیولوژی، فارماکولوژی، ایمنولوژی، علوم داروئی و سم شناسی
2. بررسی رابطه علائم بالینی، یافته های رادیولوژیک، عوامل اکسیدان و آنتی اکسیدان سرو و تعداد کل و انواع گلبول های سفید خون در بیماران مبتلا به کورونا
دکتر محمد رمضانی ایمونوتراپی دکتری تخصصی در کلیه رشته های داروسازی
دکتر سیدمحمود حسینی اختلال حافظه و یادگیری مرتبط با التهاب عصبی فیزیولوژی، بیوشیمی، آناتومی، پزشکی مولکولی، ایمونولوژی
دکتر زهرا مشکات بررسی اثرات ضد ویروسی و ضد سرطانی نانوذرات گیاهی دکتری تخصصی ویروس شناسی پزشکی یا پزشکی مولکولی
دکتر خدیجه جامی الاحمدی ژن درمانی در سرطان. سلولهای بنیادی و سرطان. مقاومت پرتویی و دارویی در سرطان و مهار آن. بازکاربرد دارویی در سرطاندکتری تخصصی در یکی از رشته های بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی داروئی، دکتری تخصصی ژنتیک انسانی/ مولکولی ، پزشکی مولکولی ، بیوتکنولوژی دارویی، و رشته های مرتبط با زیست شناسی
دکتر محسن نعمتیتغذیه بالینی دکتری تخصصی بهداشت و ایمنی مواد غذایی
دکتر راضیه قدسی طراحی سنتز و بررسی اثر ترکیبات جدید ضد سرطان دکتری تخصصی شیمی دارویی
دکتر ملیحه حسن زاده مفرد شناسایی بیومارکر و ریسک فاکتورهای مرتبط با سرطان دهانه رحم دکتری تخصصی پزشکی مولکولی،بیوانفورماتیک پزشکی و ژنتیک
دکتر بی بی فاطمه کلالی نیا مهندسی بافت و سلول درمانی دکتری تخصصی بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مهندسی بافت، مهندسی شیمی
دکتر الهام خداوردی سامانه های داورسانی پاسخگو به محرک و ژل شونده در محل توسط هیدروژل ها و کریستال های مایع -
دکتر خدیجه میرزایی سلامت ناباروری و جنسی دکتری تخصصی سلامت باروری ، بیوشیمی، روانشناسی،داروشناسی
دکتر محمدطاهر بروشکیبررسی نقش گیرنده های گلوتامات بر اثرات محافظتی روغن دانه انار در سمیت ناشی از جنتامایسین در موش صحرائیدکتری تخصصی سم شناسی، فارماکولوژی، بیوشیمی و فیزیولوژی
دکتر محسن علی اکبریانجراحی سرطان، کیست هیداتید کبد و پیوند کبدفارغ التحصیلان دکتری تخصصی دارای تجربه کاری یا تحقیقاتی در حوزه های مرتبط با پیوند solid organ یا Bone marrow Transplantیا ایمونولوژی یا پاتوبیولوژی پیوند
دکتر سعید اسلامی کوهورت پرشین و انفورماتیک پزشکی دکتری تخصصی انفورماتیک پزشکی، کامپیوتر، اپیدمیولوژی و آمار
دکتر امیر معین تقوی ساخت سمان سرامیکی مورد استفاده در بازسازیهای استخوان و جراحی های ایمپلنت
دکتر بی بی مرجان رضوی سم شناسی سلولی و مولکولی دکتر ی تخصصی سم شناسی
دکتر مونا علی بلندیمهندسی کایمریک Tcell ها دکتری تخصصی بیوتکنولوژی و یا نانوفناوری دارویی
دکتر رضا باقری سرطان ریه و مری دکتری تخصصی بیوتکنولوژی و تغذیه و پزشکی مولکولی
دکتر زهرا میرفیضی استوارتریت و استوپروز دکتری تخصصی ژنتیک
دکتر محمدناصر شافعی علوم اعصاب دکتری تخصصی اعصاب، فیزیولوژی و فارماکولوژی
دکتر امید رجبی تهیه نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن (Fe3O4) به روش آب فوق بحرانی و طراحی تولید صنعتی آن به روش QbD دکتری تخصصی شیمی
دکتر عباس عبداللهی سرطان کلورکتال- جراحی سرطان دکتری تخصصی تغذیه، پزشکی مولکولی و سایر رشته های علوم پایه پزشکی
دکتر مریم صاحباری روماتولوژی/ لوپوس/ ایمونولوژی/ اپیدمیولوژی دکتری تخصصی ایمونولوژی / ژنتیک/ اپیدمیولوژی
دکتر مهدی بخشایی آلرژی و سینوزیت دکتری تخصصی بیوتکنولوژی و تغذیه و پزشکی مولکولی و علوم پایه
دکتر کاظم انوری ژنتیک سرطان ژنتیک انسانی با گرایش مولکولی و رشته های وابسته به علوم پایه پزشکی و فارماکولوژی
دکتر سید امیر آل داوود ژنتیک سرطان ژنتیک انسانی با گرایش مولکولی و رشته های وابسته به علوم پایه پزشکی و فارماکولوژی
دکتر محمد سوختانلو تولید آنتی بادی دکتری تخصصی بیوتکنولوژی - بیوشیمی- نانوتکنولوژی -ایمنولوژی- شیمی- زیست فناوری
دکتر محمدرضا صابری -دکتری تخصصی شیمی

صدور 2 هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد

برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد

شناسایی 650 فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز

خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

(ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ

دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

اختصاص 50 میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد

استاندار خراسان‌شمالی: راه‌و‌شهرسازی پیگیر جذب اعتبار جاده بجنورد - جنگل باشد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

انتصاب رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه

ماجرای بیست‌وسومین دستگیری یک دزد توسط پلیس مشهد!

2 واحد صنفی در طبس پلمب شد