پیام خراسان

آخرين مطالب

شهرک انرژی برای تامین برق واحدهای صنعتی در خراسان رضوی راه‌ندازی می‌شود اجتماعي

شهرک انرژی برای تامین برق واحدهای صنعتی در خراسان رضوی راه‌ندازی می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر فرشچی روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: یکی از برنامه های سازمان صنایع کوچک ایجاد شهرک انرژی و بهره گیری از ظرفیت بادی و خورشیدی برای تولید برق مورد نیاز است که مطالعات ایجاد این شهرک برای تامین برق مورد نیاز صنایع از سوی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در حال انجام است.
وی اظهار داشت: سیاست شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی حفظ وضعیت موجود واحدهای صنعتی و بررسی مشکلات احتمالی آنها است، بدین منظور حتی مدیران و دست اندرکاران این شرکت در واحدها حضور می یابند و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی می کنند تا مانع از تعطیلی واحدها شوند.
فرشچی عمده مشکلات شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی را کمبود زمین بویژه در شهرستان مشهد برای پاسخگویی به نیاز سرمایه گذاران جدید و متقاضیان توسعه واحدهای صنعتی ذکر و بیان کرد: افزون بر این هزینه های تامین آب و برق شهرکهای صنعتی از دیگر مشکلاتی است که فشار مضاعفی را به این شرکت وارد کرده است.
وی با اشاره به تفاهم سه جانبه بین شرکت شهرکهای صنعتی، برق منطقه ای و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در خصوص تامین برق شهرکهای صنعتی گفت: هرچند هر سه نهاد برای تامین برق وارد عمل شده اند اما هزینه های این پروژه بسیار بالا است اما در تلاش هستیم تا سال آینده تفاهم نامه مزبور به نتیجه برسد.
وی بیان کرد: در پی کاهش سهم شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در تامین هزینه های برق رسانی به شهرکها هستیم، چراکه وضعیت این شرکت به صورت درآمد- هزینه است و هر چه هزینه های کمتری داشته باشد، وجوه کمتری نیز از واحدهای تولیدی خواهد گرفت.
مشکل تامین زمین واحدهای صنعتی در مشهد تا پایان امسال رفع می‌شود
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: مشکل کمبود زمین باعث شده است که برخی فعالان اقتصادی و صاحبان تولید نتوانند طرحهای توسعه ای خود را در شهرکها اجرا کنند و به ناچار به استان دیگری رفته اند، یا اینکه ما نتوانستیم پاسخگوی نیاز متقاضیان سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی مشهد به دلیل کمبود زمین باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال با تمهیدات اندیشیده شده مشکلات مربوط به کمبود زمین در مشهد حل شده و به نتیجه برسد.
فرشچی ادامه داد: برای حل مشکل معارضین شهرک صنعتی مشهد 5، قوه قضائیه و شخص استاندار و معاونین ورود جدی داشته و آن شهرک را از نزدیک مورد بازدید قرار داده و مشکلاتش را بررسی کرده اند که امیدواریم با پیگیری آنان مشکل متصرفین و معارضین این شهرک برطرف شود.
وی ظهار داشت: در هفته آینده نشستی در خصوص تعیین تکلیف معارضین شهرک صنعتی 5 مشهد برگزار می شود تا بتوان با حل این مشکل واگذاری اراضی آن را به سرمایه گذاران جدید آغاز کرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در خصوص تلاش این شرکت در جهت باز پس‌گیری زمین های راکد از سرمایه گذاران فاقد فعالیت در شهرکها و نواحی صنعتی گفت: از سال گذشته پیگیری مجدانه ای در این زمینه انجام گرفته و تاکنون 26 هکتار آزادسازی و به سرمایه گذاران جدید واگذار شده است.
وی بیان کرد: توسعه برخی شهرکها از جمله شهرک ماشین سازی و فناوریهای نوین و شهرک توس در دستور کار قرار گرفته و تقریبا توسعه شهرک ماشین سازی قطعی شده است، در حال رایزنی برای جابه جایی نقاطی در شهرکهای صنعتی هستیم که برای توسعه در نظر گرفته شده اند تا بتوان در نقاطی که توسعه امکان پذیر نیست به نقاط دیگری در شهرکهای مورد نظر منتقل شود.
حمایت از 14 واحد دانش بنیان توسط شرکت شهرکهای صنعتی
فرشچی با اشاره به استقرار 60 واحد دانش بنیان و فناور در شهرکها و نواحی صنعتی از مجموع 380 واحد دانش بنیان و فناور موجود در خراسان رضوی بیان کرد: برای حمایت از واحدهای دانش بنیان از سال گذشته تاکنون 14 واحد مورد حمایت این شرکت قرار گرفته اند.
وی حمایتهای شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از واحدهای دانش بنیان پیرامون اختصاص تسهیلات بانکی، واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی تقاضا محور بدون برگزاری مزایده، خرید زمین و انشعابات آن در قالب پرداخت هزینه نقدی کمتر با اقساط بلندمدت، استفاده از مشاوران برای رفع مشکلات صنایع کوچک در خصوص تولید و نیازهای فناورانه آنها را مورد تاکید قرار داد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی واحدهای صنعتی مستقر در ناحیه صنعتی امان آباد (پارسیان) گفت: ناحیه مزبور جزو نواحی صنعتی زیرپوشش شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیست و چندین سال قبل که مدیریت نواحی صنعتی از سازمان جهاد کشاورزی به شرکت شهرکهای صنعتی واگذار شد، ناحیه صنعتی "امان آباد" از قافله جا ماند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر اسناد حقوقی ناحیه صنعتی امان آباد دچار مشکل است و مسائلی هم پیرامون مشاع بودن اراضی در اختیار آنها و وفقی بودنشان مطرح است، در صورتی که مشکلات اسنادی ناحیه صنعتی مزبور برطرف شود، شرکت شهرکهای صنعتی نسبت به صدور مجوز شهرک غیردولتی برای آن اقدام می کند.
تغییری در روند صدور پروانه ساخت حاصل نشده است
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در خصوص تعامل با سازمان نظام مهندسی ساختمان در صدور مجوزهای ساخت برای واحدهای تولیدی گفت: تعاملاتی تاکنون با آن سازمان وجود داشته است اما در انتهای سال گذشته نامه ای از سوی یکی از دستگاه های نظارتی به این شرکت ابلاغ و در راستای آن تفاهم نامه ای با سازمان مربوطه انجام گرفت.
فرشچی اظهار داشت: اجرای تفاهم نامه مزبور مستلزم تامین بسترهایی برای بخش صنعت بود که نگاه ویژه سازمان نظام مهندسی را در بخش کاهش هزینه های مربوطه می طلبید، افزون بر این صدور تاییدیه نقشه های ساخت از سوی سازمان نظام مهندسی نیز طولانی شده بود.
وی بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود نشستی با ریاست سازمان بازرسی و سازمان صنعت معدن و تجارت و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار و به این موضوع منتج شد که تا زمانی که بسترهای مناسب در سازمان مزبور شکل گیرد و قوانین مربوطه در این خصوص بررسی شود، همچنان صدور پروانه ساخت برای واحدهای صنعتی مانند روال گذشته (قبل از انعقاد تفاهم نامه) انجام گیرد و شرکت شهرکهای صنعتی نسبت به انتخاب مهندس ناظر از بین مهندسین دارای اشتغال به کار و پروانه مهندسی مورد تایید اداره کل راه و شهرسازی استفاده کند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت واحدهای صنعتی تحت تملک بانکها به دلیلی بدهی گفت: تلاش شده است مشکلات واحدهای صنعتی با بانکها به صورت برگزاری نشستهای فی مابین شرکت با بانک و صاحب واحد بررسی و حل شود، در مجموع تلاش شده که حتی جانشین برای مدیریت واحد صنعتی در نظر گرفته شود اما کار واحد به تعطیلی نیانجامد.
وجود 278 واحد راکد در شهرکها و نواحی صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر از 49 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان 41 مورد فعال بوده و تاکنون 5 هزار و 7 مورد قرارداد با سرمایه گذاران در این شهرکها و نواحی صنعتی منعقد شده است.
وی بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 794 واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی بهره برداری شده که از این تعداد 2 هزار و 516 واحد فعال و 278 واحد غیرفعال هستند که در حال برگزاری نشستهای بررسی برای فعال کردن این واحدها هستیم.
فرشچی اظهار داشت: از 2 هزار و 148 طرح صنعتی در حال اجرا در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی، هزار و 285 طرح فعال بوده و 890 طرح غیرفعال است.
وی خاطر نشان کرد: پارسال پرونده های مربوط به 820 واحد صنعتی در کمیسیونها و نشستهای داوری خراسان رضوی بررسی شد که منجر به فسق قرارداد و خلعیت 292 قرارداد شد و به بیش از 500 مورد هم اعطای مهلت دادیم تا بتوانند واحد را تکمیل کنند.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: هم اینک 301 واحد کارگاهی در شهرکها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده یا در حال ساخت است که از این تعداد 284 واحد به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: در مجموع یکهزار و 553 هکتار از اراضی شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی در اختیار سرمایه گذاران است که تاکنون 62 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و برای 80 هزار نفر شغل ایجاد نموده اند .
فرشچی اظهار داشت: در صورتی که طرحهای صنعتی در حال اجرا که در مرحله نصب ماشین آلات و ساخت و ساز هستند به بهره برداری برسند، 44 هزار فرصت شغلی و 135 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به واحدهای فعال شهرکها و نواحی صنعتی استان اضافه می شود.
وی بیان کرد: برنامه ریزی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی این است که 278 واحد صنعتی راکد را تا پایان سال آینده تعیین تکلیف کند که تعهد امسال شرکت تعیین تکلیف 60 واحد راکد است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: همزمان با هدف دولت 17 طرح صنعتی و زیربنایی در 11 شهرک و ناحیه صنعتی استان به بهره برداری می رسد.
برچسب‌ها پارسیان مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قوه قضاییه شهرک

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/467302/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم