پیام خراسان

آخرين مطالب

امید به رونق گردشگری در شعاع حمایت دولت سیزدهم/ خراسان رضوی پذیرای بیش از 50 درصد گردشگران خارجی گفتگو

امید به رونق گردشگری در شعاع حمایت دولت سیزدهم/ خراسان رضوی پذیرای بیش از 50 درصد گردشگران خارجی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان- یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از 1400 بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود.

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسوولان دولت سیزدهم اعم از رییس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

به گزارش ایرنا، عملکرد دولت مردمی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نشان می دهد چرخ صنعت گردشگری آرام آرام حرکت خود را آغاز کرده است که به تعبیری سونامی سفر در نوروز امسال در کشور و خراسان رضوی، رشد فروش و صادرات صنایع دستی و البته تقویت صیانت از میراث فرهنگی را در یکسال گذشته نتیجه تصمیمات موثر، رویکرد مثبت و البته دیدگاه حمایتی دولت از این بخشها حکایت دارد.

خراسان رضوی، دریایی از ظرفیت های گردشگری

خراسان رضوی با داشتن ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری و اثرگذاری بی‌نظیر این صنعت در اقتصاد استان، جایگاه والایی در این بخش دارد به گونه‌ای که توسعه این صنعت می‌تواند به عنوان بستری جهش‌آفرین برای اقتصاد منطقه عمل کند، منوط به اینکه چالش‌های ناشی از کرونا بگذارد. در عین حال وجود بیش از 19 هزار هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی و فعالیت در تولید 85 هنر و صنایع دستی، خود ظرفیتی بی بدیل برای این استان است که در کنار بیش از 10 هزار اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی، جاذبه‌ها و ظرفیتهای بی نظیری را برای این استان به ارمغان آورده است.

وجود بارگاه منور رضوی به عنوان قبله دلها و گل سرسبد جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در مشهد شناخته می‌شود، که جذب مسلمانان و شیعیان جهان به این قبله موجب تحول شگرف در عرصه گردشگری این کلانشهر است و به تبع همین جاذبه‌ها بیش از نیمی از ظرفیتهای اقامتی کشور در کلانشهر مشهد مستقر است که به واسطه همین شرایط خاص، قابل تصور است که خسارات ناشی از توقف و محدودیت سفر تا چه میزان می تواند به اقتصاد گردشگری مشهد آسیب بزند.

استان خراسان رضوی تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه افزون بر 30 میلیون گردشگر داخلی و سه میلیون گردشگر خارجی، که بیش از دوسوم گردشگران ورودی به کشور را شامل می شد، میزبانی می کرد، که باید اذعان کرد با توجه به داشتن جاذبه‌های استثنایی در زمینه‌های گردشگری زیارت، فرهنگی، طبیعی و گردشگری حلال و حیات وحش و امثال آن، هنوز راه طولانی تا رسیدن به مقصد دارد.

بدین منظور ایرنای خراسان رضوی در میزگردی با حضور دست اندرکاران این حوزه، که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، تلاش کرد اقدامات، فعالیتها و رویکردهای دولت سیزدهم در خطه تاریخی خراسان رضوی را بررسی کند.

امید به رونق گردشگری در شعاع حمایت دولت سیزدهم/ خراسان رضوی پذیرای بیش از 50 درصد گردشگران خارجی

خراسان رضوی میزبان 50 درصد گردشگران خارجی ورودی به کشور 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه رونق ورود گردشگران خارجی در خراسان رضوی نیز از اتفاقات خوب و تحسین برانگیز در مدت گذشته از فعالیت دولت سیزدهم است، ادامه داد: طی یکسال گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده اند و البته برگزاری تورهای آشناسازی ویژه زائران خارجی هم طراحی و برنامه ریزی شده است.

سیدجواد موسوی اظهار کرد: این روند ناشی از تصمیم خوب و موثر دولت برای بازگشایی مرز هوایی به شهر مشهد، بعد از فروکش کردن نسبی ویروس کرونا بود که منجر به ثبت رکورد ورود 50 درصدی گردشگران خارجی ورودی به کشور به مقصد خراسان رضوی شد.

وی هدفگذاری در حوزه گردشگری را توجه به منویات رهبری برای پنج برابر کردن ورود گردشگران خارجی دانست و افزود: در این راستا برگزاری نشست مشترک با کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان در کنار امضای تفاهمنامه ورود زائر، برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: برای تحقق اهداف و توسعه گردشگری، هوشمندسازی روند صدور مجوزها در دستور کار است.

موسوی اظهار کرد: توانمندی ها و ظرفیتهای خوب استان در حوزه تاسیسات گردشگری موجب شد سونامی ورود زائران و گردشگران در نوروز امسال به استان به خوبی مدیریت شود.

امید به رونق گردشگری در شعاع حمایت دولت سیزدهم/ خراسان رضوی پذیرای بیش از 50 درصد گردشگران خارجی

اختصاص 180 میلیارد تومان اعتبارات سفر رییس جمهوری

موسوی با اشاره به سفر هیات دولت به خراسان رضوی و مصوبات خوب در سه حوزه زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: در این سفر اختصاص 180 میلیارد تومان به امر توسعه زیرساختهای سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مصوب و قرار شد طی سه سال تخصیص یافته و جذب شود. 

این مسوول اظهار کرد: علاوه بر این تشکیل و برگزاری شورای عالی زیارت با حضور خود رییس جمهوری از رخدادهای منحصر به فردی بود که در این سفر محقق شد.

وی گفت: همچنین تغییر نام شهرستان بینالود به طرقبه-شاندیز و افزایش مجوز صادرات نقره از کشور از 300 گرم به 3 کیلوگرم از جمله اتفاقات خوبی بود که در این سفر تحقق یافت و مسیر را برای رونق بیشتر این بخش باز کرد.

وی با اشاره به رویکرد جدی در توسعه گردشگری داخلی و خارجی در استان گفت: پیشنهاد داده‌ایم کلانشهر مشهد، به واسطه جایگاه بی نظیر در حوزه سفر و زیارت، به منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود تا شاهد افزایش سفر به این منطقه باشیم.

خراسان رضوی دارنده سهم 50 درصدی سرمایه‌گذاری پروژه‌های هفته دولت  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان امسال دارای بیشترین حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های در دست ساخت گردشگری و رتبه نخست کشور در طرح های هفته دولت در این بخش است.

موسوی افزود: همزمان با هفته دولت 17 طرح در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با حجم سرمایه گذاری سه هزار و 800 میلیارد تومان در استان به بهره‌داری خواهد رسید که خود تحولی بزرگ در این عرصه است.

وی ادامه داد: امسال مجموع حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های هفته دولت در کشور هفت هزار و 300 میلیارد تومان است که سه هزار و 800 میلیارد تومان آن در این استان محقق شده و به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از جایگاه اثرگذار خراسان رضوی و حجم بالای فعالیتهای آن در سه حوزه کاری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: 15 پروژه از این تعداد متعلق به بخش خصوصی است که شامل واحدهای اقامتی و بومگردی و 2 پروژه شامل بازارچه صنایع دستی در مشهد و پایگاه اطلاع رسانی در شهرستان طرقبه شاندیز متعلق به بخش دولتی است.

وی بیان کرد: افتتاح این طرح ها برای 868 نفر ایجاد اشتغال مستقیم می کند که این طرح ها در طول ساخت و اجرا نیز برای سه هزار نفر اشتغال داشته‌اند.

وی افزود: پروژه‌های بخش خصوصی در شهرستانهای گلبهار، چناران، مشهد، کوه‌سرخ و نیشابور آماده‌سازی و بهره‌برداری می‌شود.

موسوی اظهار کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری نشان از ظرفیت بالای استان برای جذب و ارائه خدمات به زائران و مسافران است که باید مورد حمایت قرار گیرد و برای تسهیل تداوم آن همکاری بیشتری لازم است.

امید به رونق گردشگری در شعاع حمایت دولت سیزدهم/ خراسان رضوی پذیرای بیش از 50 درصد گردشگران خارجی

رونق ساخت تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون 231 طرح با قابلیت ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 11 هزار نفر در بخش گردشگری استان در حال اجرا است، که در نوع خود بی نظیر است.

احمد دیناری گفت: این طرح های در دست ساخت که شامل مجتمع گردشگری عمومی، مراکز تفریحی و سرگرمی، هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، زائرسرا و دهکده‌های سلامت، مجتمع‌های گردشگری و غیره است دارای حجم سرمایه‌گذاری معادل 131 هزار میلیارد تومان است که از این حیث رتبه نخست کشور را داریم.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم 130 موافقت اصولی و مجوز جدید برای ایجاد تاسیسات گردشگری در استان صادر شده است.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین برای 2 منطقه نمونه گردشگری در استان سرمایه گذار پیدا کرده و در حال تهیه طرح جامع گردشگری برای این دو منطقه هستیم.

دیناری در ادامه گفت: در حوزه اعتبارات بخش عشایری و روستایی نیز 4 میلیارد تومان به هنرمندان تولید کننده هنرهای سنتی و صنایع دستی تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین بالغ بر یک میلیارد تومان معرفی به صندوق توسعه ملی به منظور اعطای تسهیلات ثبت شده است که پرداخت این تسهیلات موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای 10 هزار نفر و غیرمستقیم برای 30 هزار نفر می‌شود.

این مسوول با اشاره به دیدگاههای حمایتی دولت از حوزه گردشگری و اهمیت به سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: برگزاری نشست ملی معاونان سرمایه‌گذاری کشور به میزبانی مشهد و تشکیل سه کارگروه در حوزه امور اراضی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی رویدادی منحصر به فرد در راستای توجه به اهمیت سرمایه گذاری و شناسایی و رفع مشکلات در این مسیر است.

وی افزود: علاوه بر این تعیین و اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی صدور مجتمع های بین راهی از دیگر اتفاقات خوبی است که موجب ساماندهی این مجتمع ها و هدفمندشدن ارائه خدمات به زائران و مسافران می‌شود.

امید به رونق گردشگری در شعاع حمایت دولت سیزدهم/ خراسان رضوی پذیرای بیش از 50 درصد گردشگران خارجی

رونق گردشگری در پساکرونا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز با اشاره به خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا و توقف و تعطیلی سفر و گردشگری گفت: این روند طی مدت 2 سال خسارات گسترده‌ای به این بخش و البته بخشهای مرتبط از جمله صنایع دستی و میراث فرهنگی وارد کرد، ضمن اینکه اقتصاد و اشتغال استان را به شدت تهدید کرد.

یوسف بیدخوری افزود: این استان دارنده بیش از 50 درصد واحدهای اقامتی کشور است و با داشتن بیش از 2 هزار و 700 واحد تاسیسات گردشگری، رتبه نخست این بخش را در کشور داراست.

وی ادامه داد: با فروکش کردن نسبی شیوع ویروس کرونا، اگرچه بخشی از محدودیتها برداشته شده و انتظار رونق در سفر بود اما همچنان 20 درصد واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری بازگشت به کار نداشته اند، که البته با رویکرد مثبت دولت و رفع کامل محدودیتها و تقویت نگاه حمایتی، شاهد جریان پیدا کردن دوباره خون در رگهای صنعت گردشگری و زیارت هستیم به شکلی که رونق حضور دوباره مسافران و زائران را مشاهده می کنیم.

بیدخوری افزود: برای تقویت گردشگری و سفر، طرح "مهمان امام رضا(ع)" نیز در استان در نظر گرفته شده است که تسهیلات فراوان و بی سابقه‌ای در این زمینه اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: در ایام کنونی و همزمان با ایام محرم، شاهد تکمیل 70 درصدی ظرفیت واحدهای اقامتی در استان هستیم که این روند بسیار خوبی از رشد این بخش را نشان می‌دهد.

امید به رونق گردشگری در شعاع حمایت دولت سیزدهم/ خراسان رضوی پذیرای بیش از 50 درصد گردشگران خارجی

حمایت از هنرمندان صنایع دستی، محور فعالیتها

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه این بخش به شدت به صنعت گردشگری وابسته است، گفت: با رونق گردشگری می توان به رونق کار هنرمندان صنایع دستی و فروش تولیدات آنها امیدوار بود.

رضا ابراهیم‌نیا افزود: پرداخت تسهیلات به هنرمندان این حوزه از جمله اقدامات حمایتی است و در یکسال گذشته 21 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به آنان اعطا شده است.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال تبصره 18 نیز گفت: سقف تسهیلات در این بخش برای استان 25 میلیارد تومان بود که در یکسال اخیر 22 میلیارد تومان در این سرفصل پرداخت شده است.

این مسوول با بیان اینکه 19 هزار هنرمند استان معاش خود را از طریق فعالیت در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی تامین می‌کنند، افزود: بیش از 9 هزار هنرمند فعال در حوزه تولید و طراحی انواع صنایع دستی در استان "کارت صنعتگری" دریافت کرده‌اند، همچنین چهار هزار و 403 مجوز معتبر در استان برای فعالیت در عرصه صنایع دستی صادر شده است.

ابراهیم نیا ادامه داد: دریافت 17 نشان ملی صنایع دستی برای محصولات و تولیدات هنرهای سنتی و صنایع دستی هنرمندان استان دیگر رویداد مثبت این حوزه است.

وی گفت: ارزش صنایع دستی صادر شده از خراسان رضوی در یکسال گذشته هشت میلیون دلار بوده است که رقم قابل قبولی است.

امید به رونق گردشگری در شعاع حمایت دولت سیزدهم/ خراسان رضوی پذیرای بیش از 50 درصد گردشگران خارجی

ثبت 305 اثر تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی نیز حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی را مهمترین وظیفه این معاونت دانست که ثبت ملی آثار، مهمترین اقدام برای دستیابی به این هدف است، گفت: طی یکسال گذشته ثبت 305 اثر تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی استان در فهرست آثار ملی میسر شده است.

احسان زهره‌وندی گفت: ابلاغ 15 مورد تعیین حریم آثار تاریخی، تهیه شناسنامه برای چهار هزار و 300 شی تاریخی در استان، مرمت 336 اثر تاریخی و 123 بنای تاریخی در استان از دیگر اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته بوده است.

وی گفت: افزوده شدن پایگاه میراث فرهنگی مزار جام و افزایش شمار پایگاههای میراث فرهنگی استان به 8 مورد از دیگر اقدامات شاخص طی یکسال گذشته از فعالیت دولت مردمی در حوزه میراث فرهنگی بوده است.

زهره‌وندی گفت: تاکنون بیش از هزار و 800 اثر، بنا، محوطه و آثار تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی منقول و غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

امید به رونق گردشگری در شعاع حمایت دولت سیزدهم/ خراسان رضوی پذیرای بیش از 50 درصد گردشگران خارجی

برخورد قاطع با متجاوزان میراث فرهنگی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز گفت: در راستای صیانت و حفاظت از آثار و ثروتهای تاریخی و فرهنگی و جلوگیری از تعرض و تجاوز به این ثروتهای ملی، با متخلفان این حوزه با جدیت برخورد می شود که در این رابطه طی یکسال گذشته دستگیری 178 متجاوز و متخلف در استان ثبت شده است.

سرهنگ محمدعلی مدیر افزود: همچنین طی این مدت 57 مورد حفاری غیرمجاز شناسایی و با متخلفان برخورد شد، 999 قطعه شی تاریخی کشف شد که 575 قطعه آن اصل بود و 160 مورد سرکشی از آثار و محوطه‌های تاریخی استان انجام شد.

وی بیان کرد: در این مدت 20 مورد گشت مشترک با شورای حفظ حقوق بیت المال برگزار شده است و از تمام ظرفیتهای موجود از جمله بسیج، سازمانهای مردم نهاد، دهیاری ها، کلانتریها و غیره برای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی استان استفاده می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/468198/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت