پیام خراسان

آخرين مطالب

نظر ضرغامی درباره رونق گردشگری در مشهد/ معاون رئیسی: کارنامه دولت بسیار خوب است/ چرا پاسخ ایران به مذاق آمریکا خوش نیامد؟ فرهنگي

نظر ضرغامی درباره رونق گردشگری در مشهد/ معاون رئیسی: کارنامه دولت بسیار خوب است/ چرا پاسخ ایران به مذاق آمریکا خوش نیامد؟
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز 12 شهریورماه 1401 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 532 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 146 نفر از آنها بستری شدند.
متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 30 بیمار مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به 143 هزار و 947 نفر رسید.
در حال حاضر 8 شهرستان در وضعیت قرمز، 116 شهرستان در وضعیت نارنجی، 302 شهرستان در وضعیت زرد و 22 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
آمار واکسیناسیون در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون 65 میلیون و 10 هزار و 585 نفر دُز اول، 58 میلیون و 395 هزار و 128 نفر دُز دوم و 30 میلیون و 865 هزار و 847 نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 154 میلیون و 270 هزار و 560 دُز رسید.
در شبانه روز گذشته 37 هزار و 897 دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
***
تعبیر انتقادی ضرغامی درباره شورای نگهبان
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفتگویی با شرق داشته که بخش‌هایی از آن را می خوانید: 
«-بعد از یک‌سری اتفاقات در انتخابات و رفتار ناصوابی که شورای نگهبان در مورد برخی از نامزدها که واقعا صلاحیت داشتند، اعمال کرد، واقعا تمایلی به امور اجرائی نداشتم...اما ایشان[آقای رئیسی] چند‌بار درخواست همکاری اجرائی را مطرح کردند. در‌نهایت من پذیرفتم و گفتم اگر این همکاری برای شما لازم است، آماده‌ام هرجا که شما بخواهید، همکاری کنم و بنابراین برای من فرقی نداشت که کدام بخش به من سپرده می‌شود و بر عهده خودشان گذاشتم.
-یکی از آن موانع این است که کلا کسی این وزارتخانه را به حساب نمی‌آورد و مأموریت‌های ما اصولا به رسمیت شناخته نشده است. در ادبیات بزرگان کشور در مورد همه مسائل صحبت می‌شود اما در مورد گردشگری به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مباحث نجات‌بخش اقتصاد صحبتی نمی‌شود و اصلا بی‌اعتنایی خاصی وجود دارد.
-من همیشه جزئی از حاکمیت و در دل آن بوده‌ام؛ نه براندازم و نه به دنبال تضعیف حاکمیت هستم، پس اگر موضوعی را مطرح و آسیب‌شناسی می‌کنم از سر دلسوزی است. امروز هم می‌گویم که کار در کشور متوقف است و باید انرژی زیادی مصرف کنیم. امروز بعد از یک سال می‌توانیم بگوییم بسیاری از نظرات ناصواب و زاویه‌دار در مورد گردشگری اصلاح شده است.
-اگر منظور شما این است که در مورد آقای علم‌الهدی صحبت کنم، در حال حاضر چنین برنامه‌ای ندارم و فعلا مسئله من نیست. اما برای سیاست‌های گردشگری وزارتخانه، هیچ خط قرمزی قائل نیستیم و با توجه به اینکه گردشگری و شادی و تفریح حق همه مردم است، این سیاست‌ها را در همه کشور اعمال می‌کنیم و هر جایی هم مانعی باشد، مانع را برطرف می‌کنیم تا مردم از حقشان بهره‌مند شوند.
مشهد در کنار بخش زیارتی یکی از مراکز تفریحی بزرگ کشور است و به طور میانگین افرادی که برای زیارت به مشهد می‌آیند، حدود دو ساعت برای زیارت می‌روند و باقی زمان را در بخش‌های دیگر تفریحی حضور دارند. البته من به معنویت مشهد حساس هستم و معتقدم باید این فضا حفظ شود.
-هر گردشگری حواشی خودش را دارد! اروپایی‌ها می‌آیند، مسئله جاسوس‌بودن داریم. مثلا در فلان منطقه یک عکس می‌اندازند، دستگیر می‌شوند و باید دنبال داستان را بگیریم و پیگیری کنیم. گردشگر قطری آمده رفته شکار و دستگیر شده و ماجرای خودش را دارد و عراقی‌ها هم حواشی خودشان را دارند. در هر حالتی تلاش ما این است که مشکلات گردشگری را حل کنیم و بروز این مسائل برای گردشگران طبیعی است.»
***
چرا پاسخ ایران به مذاق آمریکا خوش نیامد؟
روزنامه ایران نوشت: «ایران در پاسخ به این ابتکار عمل و متن پیش‌نویس طرف اروپایی، درخواست مکتوب‌سازی دو قول شفاهی طرف غربی را داد.
بسته شدن پرونده‌های سیاسی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران قبل از انجام تعهدات و توافق توسط آژانس نیز از دیگر موارد بود. این نشان می‌‌دهد که اگر ایران توافقی را بپذیرد، قطعاً برای برداشته شدن فشارهای مشتمل بر تحریم و آنچه که از طریق آژانس بر سر ایران می‌‌رود، است. هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که هم توافق شود و هم مذاکره‌کنندگان، اهرم فشار را در دستان طرف غربی بویژه فرانسه و امریکا باقی بگذارند.
امتیاز باید در برابر امتیاز باشد و قرار نیست که یکسویه شکل بگیرد خصوصاً که اگر این امریکا باشد که نقض عهد کرده و در مقابل هم اروپا هیچ‌گاه به جبران مافاتی که ناشی از نقض عهد امریکا بوده برنخاسته است.
در متن پاسخی که در هفته‌های گذشته از سوی غربی‌ها به ایران ارائه شد، عبارات و کلمات کلی و مبهمی گنجانده شده بود که راه را برای فرار امریکا از تعهدات خود در آینده باز می‌‌گذاشت؛ این تاکتیکی است که همواره امریکایی‌ها در قراردادهای گوناگون با کشورهای دوست و دشمن خود به کار می‌‌برند.
اینکه جمهوری اسلامی بعد از پاسخ امریکا مجدداً نسبت به برخی موارد باقیمانده آن از جمله بسته شدن قطعی پرونده‌های ایران در آژانس اصرار دارد و طرف غربی چنین درخواستی را آن هم علیرغم قول‌ها و وعده‌های مختلفی که داده شده اجابت نمی‌کند، بیشتر باعث سوء‌ظن به غربی‌ها می‌‌شود.
چرا که اگر در طرف غربی حسن نیتی وجود داشت قطعاً مواردی را که قول شفاهی انجام آن را داده بود به شکل مکتوب درمی‌‌آورد و در متن می‌‌گنجاند و موارد مبهم را دقیق‌سازی می‌‌کرد. این مقاومت طرف غربی قطعاً برای عدم امتیازدهی، شیوه مرسومی است که سابقه طولانی دارد؛ این موارد از چانه‌زنی‌های معمول مذاکراتی غربی‌ها است.
با توجه به سرد شدن هوا و فرا رسیدن فصل سرما و افزایش قیمت انرژی، زمان به نفع جمهوری اسلامی ایران می‌‌گذرد. طرف غربی بویژه اروپا زیر فشار روزافزون خواهد بود و افزایش قیمت‌های انرژی متعاقبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی بویژه برای اروپا خواهد داشت.»
توافق احتمالی نباید نقطه ابهام داشته باشد
به گزارش ایرنا، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر تصریح کرد: مهم برای ایران این است که توافق احتمالی هیچ گونه نکته احتمالی، امور مبهم یا شکافی نداشته باشد که ایالات متحده بتواند در آینده برای لغو آن، از این شکاف‌ها بهره‌برداری کند.
وی افزود: همان گونه که در توافق هسته‌ای سال 2015 واشنگتن توانست در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ از شکاف‌ها و عبارت‌های مبهم در توافق بهره‌برداری کند.
این کارشناس افزود: این بار اما ایران برای تدوین برنامه هسته‌ای و ایجاد یک چارچوب متوجه این مسأله شده است و به همین دلیل برای ایالات متحده دشوار خواهد بود که این توافق را لغو کند.
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم، آمریکا هرگز نتواند بدون پرداخت هزینه، توافق را لغو کند، به همین دلیل هیچ موضوع استثنایی در پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا وجود ندارد.
وی ادامه داد: همچنان برخی اصطلاحات و عبارت‌های مبهم به قوت خود باقی است و ایران خواستار شفافیت آنهاست و ایالات متحده نباید با این مسأله مخالفت کند.
وزارت خارجه برای اقناع افکار عمومی تلاش کند
روزنامه همشهری نوشت: «ما با ابزاری به نام «گزاره‌‌برگ» مواجه هستیم. نقطه اوج «بازی روایت‌‌ها» در پروسه احیای توافق هسته‌‌ای، معطوف به زمانی است که طرفین قصد دارند «گزاره‌برگ» یا به قول بازیگران غربی «فکت‌شیت» خود را در قبال توافق احتمالی منتشر کنند. در اینجا طرف غربی تلاش خواهد کرد تا با استناد به تکنیک‌هایی مانند «بازخوانی تعهدات کلان ایران در برجام» و «عبور زیرکانه از نقاط افتراق توافق جدید با نسخه اصلی»، خود را پیروز این ماراتن طولانی‌مدت نشان دهد.
بدون شک مقام‌‌های آمریکایی و اروپایی اذعان به شکست خود در قبال موضوع‌‌هایی مانند «ارائه تضمین‌‌های فنی» و «پذیرش راستی‌‌آزمایی امضای بازگشت آمریکا به برجام» را خط قرمز خود قلمداد می‌‌کنند. بنابراین باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهیم که از این مرحله به بعد، بخش اعظم بازی ضد‌ایرانی غرب معطوف به حوزه «دیپلماسی عمومی» خواهد بود.
نقطه اوج این بازی نیز «جنگ روایت‎ها» و حساس‎ترین بخش این جنگ نیز مربوط به زمان ارائه رسمی گزاره‌برگ‎هاست. بدیهی است که در اینجا دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان نیز باید بخش مهمی از تلاش خود را معطوف به حوزه «دیپلماسی عمومی» و اقناع افکارعمومی دنیا در قبال «قدرت چانه‌زنی» خود در مذاکرات کند.
فراموش نکنیم که هدایت و مدیریت بازی روایت‎ها نیز به اندازه مدیریت میز مذاکره با طرف مقابل از اهمیتی ویژه برخوردار است. اتخاذ مواضع متناقض(با ترکیبی از خوش‌بینی و بدبینی نسبت به احیای برجام) ازسوی آمریکا و اتحادیه اروپا ناظر به آینده‎ای نزدیک است.
هم‌افزایی وزارت امورخارجه کشورمان به‌عنوان نهاد رسمی سیاست خارجی کشور و رسانه‌ها و سایر مجاری ارتباطی با افکارعمومی دنیا در این مجال، فراتر از یک الزام محسوب می‌شود.»
***
باید از اقتصاددانان در مجمع تشخیص استفاده کرد
ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام به انصاف گفت: «من تصور می‌کنم فعالیت مجمع در این دوره‌ی اخیر به آن حدی که باید باشد مورد توجه قرار نگرفته است و قاعدتا در این دوره جدید باید اعضای مجمع به گونه‌ای تعیین شود که هم چابک‌سازی صورت بگیرد و هم اینکه افراد موثر در مجمع حضور پیدا کنند. مجمع محل افرادی که به نوعی قبلا فعالیت‌های سیاسی یا حکومتی داشتند و الان دیگر امکان فعالیت ندارند نیست و جایگاه بسیار پر اهمیت‌تری دارد.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه «ترجیح می‌دهم که مصداقا وارد این موضوع نشوم چون اینها در حیطه‌ی تشخیص مقام معظم رهبری است»، گفت: به شکل کلی عرض می‌کنم که چون مشکلات عمده کشور اقتصادی است، من افرادی که بالاخص در اقتصاد کلان صاحب نظر هستند را برای حضور در مجمع پیشنهاد می‌کنم و همنطور استفاده‌ی مجمع تشخیص از کارشناسان زبده‌ای که در بخشهای مختلف اعم از بخش خصوصی یا دولتی کار کردند و صاحب نظرهستند تا بتواند این نهاد موثرتر فعالیت کند.
ایمانی در توضیح بیشتر پیشنهاد خود برای حضور اقتصاددانان در مجمع تشخیص گفت: به نظر من حضور اقتصاددان‌هایی که اقتصاد کلان را خوب می‌فهمند هم از نظر تئوریک و هم از نظر عملی برای کشور با مشکلاتی که با آن مواجه است خیلی اهمیت دارد. الان بعضی از افرادی که در مجمع تشریف دارند البته آقایان بسیار بزرگ و محترمی هستند ولی خیلی کارایی زیادی ندارند و صرفا در مجمع حضور پیدا می‌کنند و موثر نیستند. به نظر من افرادی که موثر هستند و صاحب نظرند و با نظراتشان می‌توانند تعیین‌کننده باشند باید در مجمع حضور پیدا کنند و احتیاج هم نیست که تعداد افراد زیادی باشند. مجمع باید یک مقداری به لحاظ کمّی تعدادش محدودتر باشد که بتواند به خوبی ایفای نقش کند.
***
انتقاد روزنامه اصولگرا از خبرگزاری دولت
خراسان با انتقاد از گزارش ایرنا با عنوان «نگاهی به عملکرد دولت در تیتر یک روزنامه‌ها» نوشت: « گزارشی که دو روز پیش ایرنا از بررسی تیتر یک 23 روزنامه منتشر کرد آن قدر پر اشتباه است که حتی احتمال سهوی بودن اشتباهات را به کمترین حد ممکن می رساند. انگار برخی در خبرگزاری ایرنا برای رسیدن به مقاصدشان دست به هر نوع تخریبی آن هم با نمودارهایی از آمار و ارقامی ساختگی می زنند ...
این گونه گزارش ها که شائبه سیاسی بودن آن پررنگ تر از روزنامه نگاری آن است، می تواند خطر خفقان در نقد و مطالبه از دولت را به همراه داشته باشد.»
***
رضایت کامل معاون رئیسی از عملکرد دولت رئیسی
سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره عملکرد دولت به ایسنا گفت: در مجموع کارنامه دولت در حوزه سیاست خارجی، صنعت، کشاورزی، فرهنگ، صادارت، ورزش، گردشگری و سایر حوزه ها در سال اول بسیار خوب است. غلبه بر کرونا با همت رئیس جمهور و وزارت بهداشت و دیگر نهادها هم زمینه ساز رونق کسب و کار مردم شد.
وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی آثار اقدامات دولت در سفره مردم قابل لمس خواهد بود، گفت: دولت روز به روز گام های اساسی تری برای بهبود وضعیت معیشت مردم برمی دارد و در این تردید وجود ندارد، اما به خاطر طرح اصلاح یارانه ها، التهاباتی در بازار ایجاد شد و عواملی مثل تورم جهانی و سوء استفاده عده ای در داخل کشور هم بر نوسان قیمت‌ها افزود. واقعیت این است که در داخل کشور سازمان قدرتمندی برای کنترل بازار نداشتیم. سازمان تعزیرات هم امکانات لازم برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان را در اختیار نداشت، البته اخیرا از سوی سران سه قوه اختیاراتی به این سازمان تفویض شد ولی باز هم کافی نبود. احیای وزارت بازرگانی هم براساس ضرورت نظارت بر بازار و قیمت ها مطرح شد. در هر حال با کوشش فراوان به تدریج به سمت آرامش و کاهش التهابات می رویم و امیدواریم شرایط روز به روز بهتر شود و مشکلات مردم کاهش یابد.
حسینی تاکید کرد: دولت تلاش خود را برای بهبود معیشت مردم به کار گرفته است. به طور مثال خرید گندم با قیمت بیش از سال های قبل کمک زیادی به کشاورزان بود و انگیزه آنان بر کاشت گندم را افزایش داد چون خرید آن از سوی دولت تضمین شده است. افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان یا افزایش یارانه ها به 400 هزار تومان برای کمک به معیشت مردم بود. الان هم بحث افزایش حقوق کارکنان در دولت مطرح است. هرجا این امکان حمایت بیشتر از کارکنان زحمت‌کش و دیگر اقشار جامعه فراهم باشد، دولت اقدام می کند ولی باید کارهای اساسی و عام المنفعه را در شمار اولویت‌ها قرار داد، زیرا پول پاشی بین مردم نقش مُسَکن را دارد و چاره کار نیست، بلکه باید دنبال سرمایه گذاری برای افزایش تولید در کشور باشیم. در عین حال تاکید رهبری و رئیس جمهور بر این است که در تصمیمات اتخاذ شده، باید توان اقشار کم درآمد جامعه را باید در نظر داشت و از این رو دولت در تلاش است که قیمت ها حتی المقدور کنترل شود و در جایی که قیمت ها افزایش می یابد، با تدابیری مثل پرداخت یارانه جبران شود.
***
تاج نباید وارد انتخابات فدراسیون فوتبال می شد
انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، به دلیل شائبه هایی که در مورد مسائل مالی به وی وارد است، تعجب و انتقادات بسیاری را به همراه داشت.
در این خصوص، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به جماران گفت: مهدی تاج در انظار عمومی به عنوان یکی از مدیرانی شناخته می‌شود که یک قرارداد نامناسبی را به کشور تحمیل کرده است. از فساد ایشان که در برخی رسانه‌ها گفته می شود خبری ندارم، اما وقتی که نگاه‌ها به یک نفر منفی است، به نظر می‌رسد تا زمانی که این اتهامات رفع شود، خود او نباید پا به عرصه بگذارد. زمانی که پرونده قضایی او باز است و این برای مردم که فرق بین فدراسیون و دولت را نمی‌دانند، حرف و حدیث‌های بسیاری پیش می‌آورد؛ می‌گویند دولت جمهوری اسلامی از یک فاسد حمایت کرده و این امر بازخورد خوبی ندارد. به نظرم وقتی کسی با این خصوصیت بین مردم شناخته می شود قبل ورودش باید اتهاماتش برطرف شده و مردم را قانع کرده باشد که من آن چیزی که پشت سرم گفته می‌شود نیستم؛ امروز این حضور و اتفاق قشنگ نیست.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/469977/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات