پیام خراسان

آخرين مطالب

اشک شوق زائران پاکستانی در هوای زیارت/خادمان سنگ تمام می گذارند فرهنگي

اشک شوق زائران پاکستانی در هوای زیارت/خادمان سنگ تمام می گذارند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: به عشق زیارت قدم در جاده‌ها گذاشته‌اند. برای رسیدن به مشهد از مرز میر جاوه و سایر مرزهای ایران و پاکستان، چابهار و زاهدان عبور کرده‌اند و اکنون به بیرجند رسیده‌اند.
مقصود زائران پاکستانی ثامن الجج ((ع)) است که این روزها بسیاری از آنان میهمان مردم خراسان جنوبی می‌شوند و مردم خراسان جنوبی نیز به همت خیرین در موکب‌های برپا شده برای آنان سنگ تمام می‌گذارند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
عصر یکی از آخرین روزهای ماه صفر به موکبی می‌رویم که در یکی از استراحتگاه‌های بین راهی شهر بیرجند فضایی دلنشین را برای پذیرایی و استراحت از این زائران فراهم کرده است.
خادمان با روی باز از آنان پذیرایی می‌کنند و زائران نیز با تشکر و لبخندی بر لب خستگی را از دوش آنان بر می‌دارند.
مترجمی که مسلط به زبان فارسی و اردو است واسطه بین ما و این زائران می‌شود تا از حال و هوای آنان و اشتیاقشان برای سفر بپرسیم.
زینب بانوی میانسال پاکستانی که از پنجاب پاکستان راهی مسیر زیارت امام رضا (ع) شده است در گفت و گو با مهر گفت هفت روز است که در مسیر سفر به مشهد مقدس هستم.
شوق وصف ناشدنی زائر پاکستانی برای دیدن مشهد الرضا (ع)
وی با اشاره به اینکه تاکنون مشهد را ندیده است، ادامه داد: من بسیار مشتاق دیدن این شهر زیارتی هستم و شوق و حال و هوای من وصف ناشدنی است.
زائر پاکستانی امام رضا (ع) در پاسخ به این سوال که آیا دوری مسیر او را خسته کرده است، یادآور شد: من به هیچ وجه خسته نشده‌ام و تا دیدن حرم امام رضا (ع) مشتاق باقی می‌مانم.
یکی دیگر از زائران پاکستانی که خود را یوسف معرفی می‌کند به خبرنگار مهر گفت: می‌خواستم به زیارت کربلا در ایام اربعین بروم ولی ویزایم آماده نشد و آرزوی رفتن به کربلا بر دل من ماند.
اشک‌هایی که از حسرت زیارت کربلا می‌گوید
حرف از آرزوی زیارت کربلا که می‌زند اشک بر چشمانش جاری می‌شود و ادامه می‌دهد: در نهایت تصمیم برای سفر مشهد گرفتم و خوشحالم که أن شاء الله زائر امام خواهم بود.
یوسف با بیان اینکه تاکنون مدت 4-5 روز مسیر سفرش طول کشیده تا به این شهر (بیرجند) رسیده است، گفت: تاکنون چندین بار به ایران و شهر مشهد سفر کرده است.
مشهد قطعه‌ای از بهشت است
وی با تأکید بر اینکه مشهد قطعه‌ای از بهشت است، اظهار کرد: امام رضا (ع) فرموده‌اند هر کس من را در غربت زیارت کند در سه مقام بعد از مرگ و فوتش به دیدار او خواهم آمد.
این زائر عاشق پاکستانی دوباره چشمانش بارانی می‌شود و خبرنگار مهر نیز در پایان گفت و گو برای او آرزوی سفر بی خطر و زیارت مکرر ائمه معصومین (ع) را آرزو می‌کند.
جوان‌ترین زائر پاکستانی که در موکب نزدیک شهر بیرجند در حال پذیرایی و استراحت است زهرا نام دارد که در گفت و گوی با مهر خود را اهل پنجاب پاکستان معرفی می‌کند.
وی نیز از آرزویش برای زیارت می‌گوید و خوشحال است که برای اولین بار زائر حرم امام رئوف (ع) می‌شود.
زهرا به سبک جوانان بسیار علاقمند به گفت و گو و عکاسی و… است و با آغوش باز تقاضای خبرنگار مهر را برای گرفتن عکس می‌پذیرد.
اشاره‌ای به موکب‌های در مسیر زائران امام رئوف (ع)
ابراهیمی دبیر کانون‌های خدمت رضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موکب‌های متعددی به عنوان میقات الرضا (ع) برای زائران امام رئوف (ع) در مسیرهای مواصلاتی خراسان جنوبی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه یک موکب برای کاروان‌های پیاده در محل مرقد علامه بهلول گنابادی راه اندازی شد، گفت: سایر موکب‌های ما از هفته گذشته فعال شده است.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی با بیان اینکه یک موکب در نهبندان به صورت مشترک بین خادمین آستان قدس رضوی و اوقاف ایجاد شده است، بیان کرد: موکب‌های دیگری نیز برای زائران در بیرجند و خضری فعال است.
ابراهیمی با تأکید بر اینکه در مسیرهای شهرستان طبس نیز موکب هایی برای خدمت به زائران سایر استان‌ها وجود دارد، افزود: البته اوقاف در شهرهایی چون قاین نیز موکب برای زائران ایجاد کرده است.
وی یادآور شد: زائران پاکستانی که از مسیر زاهدان- بیرجند – مشهد به قصد زیارت عازم مشهد می‌شوند در موکب‌های ما مورد پذیرایی قرار می‌گیرند و در صورت تمایل استراحت می‌کنند.
علی اصغر عسگری مسئول کانون‌های زیارت خدمت رضوی خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با مهر بیان کرد: موکب میقات الرضا از تاریخ 29 شهریور ماه شروع به فعالیت کرده است که زائران پاکستانی در این موکب مورد پذیرایی با چای، دم نوش و وعده‌های غذایی قرار گرفته‌اند.
عبور بیش از 400 زائر پاکستانی از مسیر موکب میقات الرضا (ع)
وی با اشاره به اینکه موکب در هر روز حدود 50 میلیون تومان هزینه دارد، اظهار کرد: هزینه این موکب ها نیز از محل کمک خیرین و اوقاف و … تأمین شده است.
عسکری با اشاره به اینکه در یک روز 400 زائر پاکستانی از این مسیر عبور کرده‌اند، بیان کرد: پیش بینی شده است که در صورت تمایل برای اسکان بتوانند در سوئیت های مشخص شده استراحت کنند.
علیجان اصالتی مسئول کانون‌های خادمیاری مساجد بیرجند نیز از همکاری 100 خادمیار برادر و 45 خادمیار خواهر موکب میقات الرضا (ع) خبر داد و گفت: بعد از پایان ماه صفر موکب در مسیر برگشت زائران و در مسجد چهارده معصوم (ع) در نزدیکی روستای نوفرست قرار خواهیم داد.
زائران پاکستانی خستگی در کرده‌اند و آماده ادامه مسیر سفر هستند. چه زیبا و شیرین است لحظاتی که خستگی را از جان یک زائر می زداییم و با سلام و صلوات و آرزوی سفری بی خطر او را راهی مشهد الرضا (ع) می‌کنیم. چرا که خراسانی‌ها از قدیم بر نوکری آستان خورشید هشتم افتخار می‌کردند و زمزمه لب‌هایشان این بوده است که «ما خادمان کوی سلطان دین رضاییم مست از می سبوی سلطان دین رضاییم».
کد خبر 5597870

پیام خراسان

منبع: مهر
اخبار استان خراسان جنوبی
اخبار بیرجند
کلیدواژه: زیارت مشهد خادمیاران رضوی اغتشاش راهپیمایی اغتشاشات ایران بوشهر هفته دفاع مقدس کرمانشاه رژه نیروهای مسلح عکس استانها خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس ویروس کرونا گرگان دفاع مقدس شهادت امام رضا ع زائران پاکستانی زائر پاکستانی خراسان جنوبی میقات الرضا خبرنگار مهر گفت و گو امام رضا موکب ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36089333 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/473053/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد