پیام خراسان

آخرين مطالب

زاکانی در آیین آغاز ساخت بیش از 10 هزار واحد مسکونی:

ساخت 2060 واحد مسکونی با تامین همه سرانه‌های 7 گانه در منطقه 13/ سیاست‌های ابلاغی گذشته گره بر زندگی مردم زده بود/ جزئیات افزایش طبقات در بافت فرسوده شهرداری تهران

ساخت 2060 واحد مسکونی با تامین همه سرانه‌های 7 گانه در منطقه 13/ سیاست‌های ابلاغی گذشته گره بر زندگی مردم زده بود/ جزئیات افزایش طبقات در بافت فرسوده
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - شهردار تهران گفت: یکی از ویژگی‌های دوره جدید مدیریت شهری مسئولیت پذیری است؛ امری که اساس انقلاب و آموزه های دینی ما به عنوان یک بنیان در حوزه خدمت آن را مورد تاکید قرار داده است؛ وقتی بسته موضوعات خدمتی که در هر شنبه افتتاح می‌شود و 80 درصد آن اختتام پروژه و 20 درصد آن شروع است را می‌بینیم متوجه می‌شویم که همه ابعاد نیازهای مردم را هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین آغاز ساخت بیش از 10هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن که صبح امروز - شنبه 9 مهر 1401- در مجموعه جنگ افزارسازی منطقه 13 برگزار شد، اظهار کرد: آرزومندم شنبه های امید و افتخار که به همت و اراده شورای شهر دنبال می شود بتواند لبخند بر لبان مردم بنشاند. هر چند هر چه تلاش کنیم نمی توانیم گوشه ای از بزرگی های مردم را جبران کنیم؛ مردمی که با افتخار هر امتحانی را پشت سر می گذارند.
وی با تشکر از وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای همکاری با مدیریت شهری افزود: این تعامل آنقدر خوب است که منجر به پیشبرد گشایش های جدی در سطح شهر می شود. مثلا با تفاهم در پادگان جی امکان باز کردن یکی از گره های کور غرب تهران فراهم می شود. امروز نیز با تفاهم جدی در این نقطه از شهر، از 17 هکتار مجموعه جنگ افزارسازی، 11 هکتار آن به فضاهای عمومی اختصاص پیدا خواهد کرد و چهره دیگری از شهر در این نقطه به نمایش در خواهد آمد.
ساخت 2 هزار و 60 واحد مسکونی در 6 هکتار با تامین همه سرانه‌های 7 گانه
زاکانی ادامه داد: همچنین ساخت 2 هزار و 60 واحد مسکونی در 6 هکتار این مجموعه با تامین همه سرانه های 7 گانه اتفاق بزرگی است که نوسازی و الگوی گشایش برای منطقه خواهد بود.
تفاهم در دوشان تپه در کمیسیون ماده پنج؛ به زودی
شهردار تهران اضافه کرد: در آستانه بررسی موضوع مورد تفاهم در دوشان تپه در کمیسیون ماده پنج هستیم که آن اتفاق نیز بن بست های مرتبط با منطقه در خیابان های پیروزی و دماوند را خواهد شکست که امیدواریم به سرعت زمینه رسیدگی به آن فراهم شود و بتوانیم این تحول خاص را در شرق تهران ببینیم.
شنبه‌های امید و افتخار همه ابعاد نیازهای مردم را هدف‌گذاری کرده است
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های دوره جدید مدیریت شهری مسئولیت پذیری است، امری که اساس انقلاب و آموزه های دینی ما به عنوان یک بنیان در حوزه خدمت آن را مورد تاکید داشته است، عنوان کرد: لذا وقتی بسته موضوعات خدمتی که در هر شنبه افتتاح می شود و 80 درصد آن اختتام پروژه و 20 درصد آن شروع است رامی بینیم متوجه می شویم که همه ابعاد نیازهای مردم را هدف گذاری کرده است.
زاکانی با تاکید بر اینکه باید تلاش های خود را بیشتر کنیم و به گام هایی که برمی داریم قانع نشویم، بیان کرد: بر هم انباشتگی مشکلات آنقدر زیاد است که اراده بلند و گام‌های بلندی را می طلبد، لذا افتخار می کنیم که در دوره ای که دولت انقلابی، فعال و تلاشگر در عرصه های مختلف کشور است و مجلس و همه دست اندرکاران کشور در مسیر خدمتگزاری گام‌ برمی دارند، ما هم بتوانیم پیشران این تحولات قرار گیریم.
شهردار تهران یادآور شد: کوشش هایی که در سازمان نوسازی ما در ایجاد مسکن و الگوهای جدید آن دنبال می شود یکی از اجراهای این بسته خدمتگزاری و مسئولیت پذیری است. در قرارگاه مسکن برای هر منطقه ما به ازا تعیین شده و بنا شده که گره از ساخت وساز تهران برداریم.
سیاست‌های ابلاغی گذشته، گره بر گره‌های زندگی مردم زده بود
وی گفت: سیاست های ابلاغی گذشته، گره بر گره های زندگی مردم زده بود، لذا در این دوره تلاش شد که با کاهش زمان صدور پروانه خدمت عمومی برای کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند فراهم شود، چرا که هر 6 ماه کاهش زمان صدور پروانه، یک دوره خواب پول را به سرمایه گذار بر می گرداند. تلاش شد که این‌ بازه روز به روز کمتر شود و ما شاهد باشیم که در حداقل زمان، صدور پروانه را داشته باشیم.
جزئیات افزایش طبقات در بافت فرسوده
زاکانی با بیان اینکه تلاش ما معطوف به این شد که بتوانیم در ارائه مشوق ها و خدماتی که برای مردم جذابیت برای ساخت ایجاد می کند، نسبت به افزایش طبقات نیز توجه کنیم، افزود: در خصوص ماده 15 و افزایش طبقات در بافت های فرسوده، بین 50 تا 100 متر مجوز ساخت 4 طبقه داده می شود و بالای 100 متر یک طبقه تشویقی و بالای 400 متر به شرط تامین معبر 8 متر دو طبقه تشویقی داده خواهد شد.
شهردار تهران اظهار کرد: اگر مجموعه ای در یک معبر بن بست به ساخت اقدام کند، آن فضا به محیط ساخت آنها اضافه می شود و ناظر به سرانه های تأمینی در بافت فرسوده نیز یک توجه ویژه ای شد.
وی با بیان اینکه امروز مسیر کار را هموار و دقیق می بینیم، عنوان کرد: مشارکت در ساخت با همکاری با همه اجزای مرتبط نکته دیگری در این موضوع بود. کاهش صدور پروانه در شهر از سال 95 تا 1400 یک سقوط و به معنی فرسوده تر شدن شهر و ایجاد مشکلات برای شهروندان بود، لذا باید این گره ها باز و تشویق ها ارائه و این مسیر هموار شود.
زاکانی یادآور شد: توجه ما معطوف به ساختن یک مجموعه الگو است که همه سرانه ها را داشته باشد و هویت معماری ما را در کنار آسایش و امنیت و یک چشم نوازی خوب و هویت مبتنی بر سبک زندگی درست و معماری ایرانی-اسلامی را نمایان کند. بنابراین شهرک سازی الگو را نیز در دستور کار قرار دادیم که چند مورد از این شهرک ها در حال طراحی است.
باید مسکن از شرایط کالای سرمایه‌ای خارج شود
شهردار تهران خاطرنشان کرد: باید این آرزو که 66 سال طول بکشد که یک نفر صاحب خانه شود یا 65 درصد حقوق یک فرد برای مسکن هزینه شود را منتفی کرده و به جای آن تهیه مسکن را به یک واقعیت دست یافتنی تبدیل و شرایط نرخ مسکن را تعدیل کنیم تا مسکن از شرایط کالای سرمایه ای خارج شود.
اولویت اصلی ما بافت‌های فرسوده‌ای است که تهدید جان مردم است
وی در پایان با اشاره به بی توجهی به بافت های فرسوده در کشور در گذشته خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در نقاط جدید در صورت نیاز خوب است اما اولویت اصلی ما بافت های فرسوده ای است که تهدید جان مردم است، ضمن اینکه در بافت فرسوده همه امکانات و اقتضائات ساخت وجود دارد و به ایمنی شهر نیز کمک می کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/473395/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگان منتخب مشهد باید پاسخگوی رای باکیفیت مردم مشهد باشند

راز عمر 100ساله مردم این کشور چیست؟

جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود

امضای قرارداد میان طالبان و شرکت گاما

مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی

پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل های مشهد/ ماجرا چیست؟

سارق ساعت های 30 میلیاردی در شیروان دستگیر شد

ورود حدود 8 میلیون مسافر نوروزی به مشهد مقدس

ماجرای گوشت الاغ در یک هتل مشهد ناقص اطلاع رسانی شد

خدمات‌رسانی به بیش از 1000 مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی

فیلم/ برای اولین بار اذان با شهادت ثلاثه در امارت شارجه طنین‌انداز شد

امیرعبداللهیان عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد

حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند

ثبت حدود 5 میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز 1403

راز عمر طولانی نیکلا تسلا چه بود؟

ورود 7 میلیون و 810 هزار زائر به مشهد مقدس

تماس عجیب با پلیس: بیایید این گرگ را بکشید | جزئیات هیجان انگیز زنده‌گیری یک قلاده گرگ هار در مشهد | تصاویر

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

اولین واکنش به تصاویر تکان‌دهنده سرهای بریده خر در مشهد

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

واژگونی خودرو در خوشاب منجر به مصدومیت 5 نفر شد

توزیع جهیزیه و سبد غذایی در شهرستان قاین

زمین و منظومه شمسی کی و چگونه نابود خواهند شد؟

تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای

ماجرای حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد چه بود؟ +عکس

ورود مسافران نوروزی به مشهد نزدیک به 8 میلیون نفر رسید

تایید کشف گوشت خر در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی | این گوشت توسط مسافران مصرف شد؟

خرس‌های قهوه‌ای در جنگل‌های حفاظت شده قره داغ (فیلم)

امضای قرارداد احداث ادامه خط آهن خواف- هرات در افغانستان

(ویدئو) مکان ممنوعه‌ای در تخت‌جمشید که مردم برای اولین بار آن را دیدند!

تالو و ووشو برای اولین بار با دو کاندیدا در برترین‌های ایران + ویدیو

برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند

توقیف کامیون بار مرغ زنده قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان

رفع تصرف 652 هکتار از اراضی خراسان رضوی در سال 1402

(ویدئو) خرس‌های قهوه‌ای در جنگل‌های حفاظت شده قره داغ

اعمال محدودیت ترافیکی جدید در مشهد همزمان با شب‌های قدر

هلال احمر خراسان رضوی به 309 مصدوم خدمت رسانی کرد

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن خواستار تحویل خودروی نجات به این شهرستان شد

حادثه نهمین روز نوروز 1291؛ حرم رضوی به توپ بسته شد | روایت کشتار هولناک روس‌ها +تصویر

کشف و ضبط90 تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد

پلمب 2 واحد صنفی متخلف در مشهد

امحا3000 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد

دستگیری 2 متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر

ورود بیش از از 7 میلیون و 800 هزار زائر به مشهد

ورود بیش از 7 میلیون و 800 هزار زائر به مشهد

محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود

در روایتگری خوبی‌ها ضعف رسانه‌ای داریم/معروف گستری داشته باشیم

علی دایی و راز بزرگ آقای گل پرسپولیس

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

راز بزرگ آقای گل پرسپولیس و علی دایی | یک پرسپولیسی آقای گل را بیرون کرد