پیام خراسان

آخرين مطالب

جذب سه سرمایه‌گذار برای احداث ساختگاه خورشیدی در خراسان جنوبی اقتصادي

جذب سه سرمایه‌گذار برای احداث ساختگاه خورشیدی در خراسان جنوبی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - سه سرمایه‌گذار برای احداث 70 مگاوات ساختگاه انرژی تجدیدپذیر در استان ورود پیدا کردند و در حال انجام اقدامات اولیه هستند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات در دستور کار دولت برای استفاده حداکثری از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به تابش 300 روزه خورشید و وزش باد‌های 120 روزه در خراسان جنوبی افزود: در دولت سیزدهم، ساز و کار وزارت نیرو و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) در زمینه احداث پنل‌های خورشیدی بزرگ مقیاس، متفاوت است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
شریعتی‌فر گفت: نقاط دارای ظرفیت ایجاد پنل خورشیدی در استان‌ها شناسایی می‌شود و مکان‌های شناسایی شده برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ مقیاس به ساتبا ارسال و ظرفیت‌های شناساسی شده توسط این سازمان به مناقصه گذاشته می‌شود که سرمایه‌گذاران متقاضی با شرکت در مناقصه، اقدام به سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها می‌کنند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون 16 نقطه برای احداث ساختگاه خورشیدی بزرگ مقیاس (10 تا 50 مگاوات) به ظرفیت 630 مگاوات در این استان شناسایی شده است.
وی افزود: طرح‌های ساختگاه خورشیدی بزرگ مقیاس به ظرفیت 90 مگاوات در سایت ساتبا به مناقصه گذاشته شده که تاکنون سه سرمایه‌گذار برای احداث 70 مگاوات اعلام آمادگی کرده و در حال انجام اقدامات اولیه هستند.
شریعتی‌فر گفت: 75 مگاوات برای نیروگا‌های خورشیدی کوچک مقایس (زیر 10 مگاوات) نیز شناسایی و برای برگزاری مناقصه به ساتبا ارسال شده که در مرحله مناقصه است.
وی افزود: در حال حاضر خراسان جنوبی یکی از استان‌های مستعد نیروگاه‌های خورشیدی و جزو پنج استان اولویت‌دار وزارت نیرو است و براساس دستور استاندار، مکان‌های نیروگاه‌های خورشیدی را در استان شناسایی کردیم که به دلیل سرعت کار و حجم بالای مگاوات شناسایی شده، ساتبا از اقدامات استانداری خراسان جنوبی تقدیر کرده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: این پنل‌های خورشیدی در بازه زمانی سه تا پنج سال باید در استان اجرایی شود که اجرای کامل این طرح‌ها در آینده نزدیک زیرساخت برق پایدار را برای منطقه تامین خواهد کرد.
وی گفت: در صورت اجرای کامل این طرح‌ها خراسان جنوبی صادرکننده برق به کشور افغانستان نیز خواهد بود.
شریعتی فر گفت: همچنین اجرای چهار هزار پنل خورشیدی کوچک مقیاس تا پایان سال مالی جاری در استان خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی افزود: تفاهم‌نامه مشترک بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی در فاز نخست برای احداث 110 هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با اولویت مناطق محروم و دورافتاده به امضا رسید.
وی گفت: سهمیه خراسان جنوبی در فاز نخست این تفاهم‌نامه، ایجاد چهار هزار پنل خوشیدی کوچک مقیاس هر کدام به ظرفیت پنج کیلو وات و در مجموع به ظرفیت 23 هزار کیلو وات است که باید تا پایان سال مالی جاری اجرایی شود.
شریعتی‌فر افزود: این طرح ملی با هدف ایجاد اشتغال، رفع فقر و توانمندی اقتصادی گروه‌ها و اقشار کم‌برخوردار ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها با اولویت مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در دستور کار قرار گرفته و تامین مالی اجرای این پنل‌ها از محل تسهیلات بند "ب" تبصره 16 است.
وی گفت: در خراسان جنوبی نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی همچنین بسیج سازندگی تسهیلات خوبی از محل بند "ب" تبصره 16 دارند و سقف پرداخت تسهیلات از این محل 100 میلیون تومان با نرخ چهار درصد است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هدف در خراسان جنوبی تسریع در اجرای این پنل‌ها است گفت: در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکارانی که سال‌های گذشته در زمینه نصب و راه‌اندازی پنل‌ها کار کرده‌اند، حداکثر استفاده را خواهیم داشت.
وی گفت: تاکنون نهاد‌های حمایتی و بسیج سازندگی استان متقاضیان را برای نصب پنل‌های خورشیدی شناسایی کرده‌اند، اما از لحاظ فنی مکان‌هایی که متقاضیان برای نصب پنل خورشیدی در نظر گرفته‌اند باید مورد تایید کارشناسان فنی شرکت توزیع نیروی برق استان قرار گیرد.
شریعتی‌فر گفت: در راستای تسریع در روند اجرای این پنل‌های خورشیدی کمیته‌های مربوطه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی با محوریت فرمانداری‌ها تشکیل می‌شود تا با بررسی موانع و ارائه راهکار‌ها روند اجرای طرح‌ها شتاب گیرد.
وی افزود: همچنین پیمانکاران بومی استان با بسیج سازندگی به عنوان مجری طرح، جلسات تخصصی و کارشناسی خواهند داشت تا پنل‌ها با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت اجرایی شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: متقاضیان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی برای قرارداد خرید تضمینی برق باید در سامانه مهرسا ثبت‌نام کنند و در حال حاضر قیمت تضمینی هر کیلو وات برق از مشترکان پنل خورشیدی هزار و 450 تومان است.
وی گفت: مقرر شده که قیمت هر کیلو وات برق طبق قرارداد جدیدی که به‌زودی ابلاغ خواهد شد، 2 هزار و 200 تومان باشد.
شریعتی‌فر خاطرنشان کرد: هزینه تمام‌شده هر پنل خورشیدی پنج کیلو واتی براساس نرخ تورم و کیفیت تجهیزات استفاده شده بین 95 تا 130 میلیون تومان متغییر خواهد بود که 100 میلیون تومان هزینه آن از محل بند "ب" تبصره 16 تامین می‌شود و بقیه آورده متقاضیان است.
وی گفت: اگر دولت قیمت خرید تضمینی برق را از هزار و 450 تومان به 2 هزار و 200 تومان افزایش دهد، علاوه بر پرداخت اقساط این پنل‌ها، ماهانه بیش از 500 هزار تومان برای متقاضیان درآمد ایجاد خواهد شد و بعد از اتمام اقساط تمامی سود فروش برق به جیب خانوار‌ها خواهد رفت.
انتهای پیام
خبرنگار:مرضیه شهریاری
آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/476904/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زیرکوه در محاصره سیلاب

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

آبگیری 30 درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

88 مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به 109 کلاس درس

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد

کشف 50 تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

400 هزار مترمربع معابر روستاهای خراسان شمالی آسفالت شد

تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب

لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود

بیش از سه هزار و 500 دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

آخرین وضعیت سیلاب در زیرکوه خراسان‌جنوبی؛ کنکوری‌ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

(ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند

لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی

سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال 700 نفر را فراهم کردند

خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی

ادامه بارش‌های سیل‌آسا و رگباری در نیمه شرقی خراسان جنوبی

پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

تبدیل به ضایعات بیش از 3 هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است

ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی

زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر