پیام خراسان

آخرين مطالب

سازمان ملی استاندارد ایران در دولت سیزدهم 150 نشان حلال صادر کرده است اقتصادي

سازمان ملی استاندارد ایران در دولت سیزدهم 150 نشان حلال صادر کرده است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان- مهدی اسلام پناه روز یکشنبه در جمع برخی روسای اتحادیه ها و انجمنهای صنفی و صنعتی خراسان رضوی با تاکید بر برگزاری منظم نشستهای گفت و گو بین اداره کل استاندارد خراسان رضوی با فعالان اقتصادی استان افزود: توسعه، بدون استاندارد محقق نمی شود، همان طور که تولیدکنندگان نسبت به استاندارد و کیفیت محصولات خود دلسوز بوده اند، سازمان ملی استاندارد و کارکنان آن نیز حامی تولیدکنندگان هستند.

وی ادامه داد: در کشور کالاهای زیادی تولید می شود اما باید با رعایت استاندارد و کیفی سازی آن، میزان پذیرش آنها را از سوی جامعه هدف اعم از داخلی و خارجی افزایش داد، البته نقص هایی که در نظام آزمایشگاهی، نظام بازرسی و نظام تدوین استاندارد کشور وجود دارد را می پذیریم و در تلاش برای رفع آنها هستیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این که مهلت اعتبار پروانه های استانداردی که نشان ملی دارند از سه سال به یک سال تقلیل پیدا کرده است گفت: این سازمان در حال فعالیت بر روی استاندارد برندها و نامهای شرکتهاست که به زودی اصلاحیه مربوطه در این خصوص ابلاغ و نگرانی ها برطرف می شود و نشان ملی استاندارد هم باید آنقدر زیبا و گویا باشد که کاملا روی محصول به صورت برجسته نشان داده شده و همه به آن افتخار کنند.

اسلام پناه افزود: میزان نمونه برداری آزمایشگاه های همکار باید براساس قانون باشد و حتما محصولی که برای نمونه برداری دریافت کرده اند را به تولیدکننده بازگردانند، در غیر این صورت آزمایشگاه تخلف کرده است و مجوزش باطل می شود.

وی با اشاره به رشد قارچ گونه آزمایشگاه های همکار در کشور ادامه داد: سامانه ارجاع کار در سازمان ملی استاندارد دیجیتال شده تا ارتباط مالی بین آزمایشگاه ها و تولیدکنندگان قطع شود، برخی از مسائل و چالشها کهنه هستند و حل آنها زمان زیادی نیاز دارد اما با حذف این ارتباط های مالی، کیفیت محصول ارتقا می یابد، تاکنون این ارتباط مالی برای بخش خودروسازی حذف شده و برای سایر صنایع نیز اجرایی خواهد شد.

وی از آغاز به روزرسانی استاندارد لوازم خانگی در سازمان ملی استاندارد خبر داد و افزود: لوازم خانگی قاچاق کم کیفیت از مرزهای شرقی و غربی وارد کشور می شود و ما بارها مراتب اعتراض خود را در این خصوص که لوازم خانگی قاچاق، کاملا غیراستاندارد و کم کیفیت هستند به دستگاه های مربوطه اعلام کرده ایم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: حدود 80 هزار نفر مدیر کنترل کیفی در کشور وجود دارد که باید استقلال در کار و امنیت داشته باشند و درصدد هستیم تا نظام مدیران کنترل کیفی کشور سازماندهی شود لذا این موضوع را در برنامه هفتم توسعه گنجانده ایم.

اسلام پناه همچنین بر هوشمندسازی همه فرآیندها در سازمان ملی استاندارد تاکید و بیان کرد:کاغذ باید در این سازمان حذف شود لذا این موضوع به عنوان یک اصل در نظر گرفته شده و به این سمت در حال حرکت هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالات و دغدغه های فعالان اقتصادی خراسان رضوی آمادگی خود را برای تهیه و تدوین نسخه بومی استاندارد در حوزه برق و الکترونیک اعلام و اضافه کرد: تهیه استانداردها باید توسط خود زیست بوم و اکوسیستم آن محصول انجام گیرد در غیر این صورت هر دستگاه اجرایی به این موضوع ورود کند تخلف کرده است و دستگاه های اجرایی باید اجرای ضوابط و تکالیف خود را ذیل استاندارد تعریف شده برای آن پیش ببرند.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین در این نشست در خصوص پیگیری تدوین استاندارد اجباری برای تولید ماشین سنگ شکن و تصفیه آب، موازی کاری اداره استاندارد و اداره نظارت بر کنترل کیفی آرد در حوزه سبوس گیری، صدور آیین نامه جدید برای کارشناسان رسمی استاندارد، حمایت از مدیران کنترل کیفی در برنامه توسعه هفتم و بازنگری در آزمون های بلندمدت قول مساعدت داد.

بازدید رییس سازمان ملی استاندارد ایران از یک واحد دانش بنیان در مشهد

مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه سفر خود به مشهد از یک واحد دانش بنیان که در زمینه تولید انشعابات و کنتورهای آب فعالیت می کند بازدید و از نزدیک مراحل تولید و کیفیت محصولات آن را ارزیابی کرد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی و دانش بنیان طلائیه گفت: این مجتمع دارای پروانه بهره برداری با 10 خط تولیدی شامل قالب‌سازی و سی.ان.سی، ماشین سازی، کنتور، الکترونیک، تزریق پلاستیک، ریخته گری شیرآلات، ریخته گری کنتور، فورج شیرآلات، ماشین کاری و ریخته گری چدن است.

محمدرضا رحمانی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت 2 هکتار در کیلومتر 15 بزرگراه آسیایی مشهد قرار گرفته و دارای بزرگترین ظرفیت پروانه بهره برداری در صنعت انشعابات آب است و براساس آخرین آمار 400 نفر با میانگین سنی 28 سال در این مجتمع مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: این مجتمع تاکنون 45 نرم افزار در بخشهای مختلف از جمله تجمیع انبوه اطلاعات اصلی سیستم عملیاتی، تحلیل اطلاعات، محاسبه بهای تمام شده و سربار، تحلیل اطلاعات فروش، کنترل و مدیریت قراردادها، برنامه ریزی و کنترل تولید و مهندسی محصول تولید کرده است.

مدیرعامل این مجتمع صنعتی دانش بنیان به برنامه های توسعه این مجمتع اشاره کرد و گفت: این واحد دارای آزمایشگاه اکرودیته است که 150 آزمون در آن انجام می شود و از این طریق عضو شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی کشور نیز بوده و دارای گواهینامه ISO/IEC17025  از سازمان ملی تایید صلاحیت ایران و آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد ایران است.

رحمانی، اخذ نخستین نشان استاندارد کشور کنتور آب در کشور، طراحی و ساخت دستگاه های تست اتومات کنتورهای آب برای نخستین بار در کشور، کسب دانش فنی، طراحی و ساخت دستگاه جامع آزمونهای کنتور آب برای اولین بار در کشور، ایجاد نخستین آزمایشگاه تخصصی کنتورهای آب در کشور و منطقه، تولید محصولات الکترونیک شامل کنتور آب دیجیتال، دیتالاگر پالسر، دیتالاگر M-BUS طراحی و ساخت ماشین آلات خط تولید کنتورهای الکترومغناطیس، سامانه هوشمند مدیریت مصرف آب، ساخت سه هزار متر سالم برای توسعه تولید انواع کنتورها را از اقدامات در دست اجرای این واحد برشمرد.

وی ادامه داد: این واحد صنعتی در تلاش است گواهینامه CE/MID را از موسسه آزمایشگاهی معتبر اروپایی و  گواهینامه ISO 17025-2017  را از مرکز تایید صلاحیت ترکیه به دست آورد.

 رییس سازمان ملی استاندارد در سفر خود به مشهد قرار است در مراسم گرامیداشت روز ملی کیفیت و نشست شورای استاندارد خراسان رضوی حضور یابد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/478307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است