پیام خراسان

آخرين مطالب

نمایندگی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی خراسان جنوبی افتتاح شد سياسي

نمایندگی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی خراسان جنوبی افتتاح شد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- نمایندگی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی خراسان جنوبی به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور مدیرعامل این صندوق افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی قمصریان عصر سه شنبه در این مراسم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم ( ص) که بهترین و برترین مردم کسی است که بیشتر به مردم خدمت می‌کند، گفت: طلیعه این حدیث، سیاست‌های انقلاب اسلامی است که توسط بنیان گذار انقلاب پایه‌ریزی شده و به گفته امام راحل (ره) این نظام، نظام محرومین و پابرهنگان است.
مهدی قمصریان با اشاره به افتتاح بیست و نهمین شعبه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور در خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی سرشار ظرفیت‌ها است اما محرومیت‌هایی هم دارد، هر چند بعد از انقلاب کارهای زیادی در این منطقه انجام گرفته ولی برای جبران کاستی‌های گذشته باید تلاش بیشتری انجام شود.
وی به برگزاری اولین جلسه شورای مدیران در شعبه بیرجند برای ترسیم ارائه خدمات به مردم استان اشاره کرد و افزود: پیش از این مردم استان مجبور بودند به شعبه خراسان رضوی مراجعه کنند و رنج سفر را متحمل شوند.
وی با اشاره به اینکه منابع صندوق عمومی و متعلق به مردم و به عبارتی بیت الناس است، افزود: منابع اصلی صندوق از محل 8 درصد حق بیمه‌های شخص ثالث تأمین می‌شود.
مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته چنین خدمتی ارائه می‌شود، گفت: در این کشورها صاحبان خودرو، ریسک نمی‌کنند که بدون این بیمه نامه خودروهای خود را حرکت دهند.
پرداخت خسارت 3 هزار و 659 میلیاردی صندوق در سال گذشته به خسارت دیدگان
قمصریان از پرداخت سه هزار و 659 میلیارد تومان خسارت توسط صندوق در سال گذشته به زیان دیدگان خبر داد و افزود: این آمار نگران کننده است چرا که تراز عملیاتی صندوق سال گذشته سر به سر بوده و ممکن است در آینده عملکرد صندوق را با چالش روبرو کند.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌های مرتبط باید در این حوزه به وظایف قانونی خود عمل کنند و نگاه‌ها تنها متوجه صندوق و یا به دنبال مطالبه در دستگاه قضا نباشد.
وی با بیان اینکه صراحت قانون در ماده 42 شخص ثالث وظیفه نیروی انتظامی را مبنی توقف وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه، عدم ارائه هرگونه خدمت برای خودروهای فاقد بیمه نامه اعم از شماره گذاری، مالی انتقال سند و… را مشخص کرده، گفت: ماده 48 قانون شخص ثالث هم صراحت دارد که وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه نباید برایش کارت سوخت صادر شود.

پیام خراسان


افزایش دوره بخشودگی جرایم صندوق از 60 به 100 روز
قمصریان از جرایم بیمه نامه شخص ثالث به عنوان یکی از منابع درآمدی صندوق نام برد و افزود: سال‌های گذشته دوره بخشودگی این بیمه نامه 60 روزه بوده که امسال برای اولین سال با حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی، بخشودگی آخری که اعلام شده از 15 بهمن ماه آغاز و تا 19 اسفند ماه ادامه دارد و دوره بخشودگی برای اکثر خودروها به بیش از 100 روز می‌رسد.
مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور ادامه داد: از یک طرف صندوق موظف است خسارات مالی را به بیمه شده بپردازد ولی از طرف دیگر طبق قانون موظف است که در بازیافت از مقصران حادثه هم ورود پیدا کند.
قمصریان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از 8700 نفر را که فاقد بیمه نامه بوده‌اند را حمایت کرده و از معرفی به مراجع قضائی و زندان رهایی یافته‌اند، افزود: با این وجود ما مکلف به بازیافت خسارات هستیم.
وی ادامه داد: صاحبان موتور سیکلت می‌توانند با پرداخت مبلغ کمتر از یک میلیون تومان و پرداخت آن به صورت ماهانه به مبلغ 80 هزار تومان از این بیمه نامه و مزایای آن بهره مند شوند.
رسیدگی به پرونده‌ها در محل دادسرا و کاهش زمان رسیدگی به یک ماه
وی از مردم خواست به سمت این بیمه نامه بروند و از مسئولان استانی بخصوص مرجع قضائی، پلیس، اورژانس، پزشکی قانونی و.... خواست با این صندوق همراهی و همدلی لازم را داشته باشند تا صندوق بتواند از منابع خود صیانت کند.
مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به ابلاغ جدید صندوق مبنی بر ثبت شماره حساب در زمان تشکیل پرونده اشاره کرد و اذعان داشت: از سال گذشته رسیدگی در محل دادسرا را اولویت قرار داده‌ایم و در همین راستا 15 هزار پرونده در معاونت حقوقی به کمتر از 5 هزار مورد رسیده و تلاش داریم پرونده‌ها به محاکم قضائی ارجاع نشود.
وی بیان کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها و پرداخت خسارات در صندوق تا سال گذشته بیش از 150 روز بوده که الان به زیر یک ماه رسیده است.

پیام خراسان


خراسان جنوبی از قانون مدار ترین استان‌های کشور است
قمصریان هم چنین در راستای تکریم از مقام شهدا عنوان کرد: ساختمان‌های صندوق در سراسر کشور بنام شهدای مدافع حرم همان استان مزین و نامگذاری می‌شوند که در خراسان جنوبی این ساختمان به نام شهید مرتضی بصیری پور نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از قانون مدار ترین استان‌های کشور است، گفت: میزان حوادث، میزان تصادفات و میزان عدول از قوانین در خراسان جنوبی بالا نیست.
رویکرد امور اقتصادی و دارایی حذف بروکراسی‌های اداری است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به نامگذاری صندوق تأمین خسارت بدنی خراسان جنوبی شعبه بیرجند بنام شهید بصیری پور گفت: رویکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم این است که خیلی از بروکراسی‌ها را حذف کند و از طریق سامانه‌های هوشمند و درگاه‌های اینترنتی و پنجره واحدها خدمات را ارائه دهد.
مرتضی ذاکریان افزود: در گذشته اگر حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد مشمول استفاده از خدمات صندوق مجبور بود به خراسان رضوی مراجعه کند و حادثه بر حادثه در این مسیر بار می‌شد.
وی اذعان داشت: افتتاح صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در استان اتفاق بزرگ و میمونی است که مردم فرهنگ مدار خراسان جنوبی از آن بهره مند می‌شوند.

پیام خراسان


وی اعلام آمادگی کرد که مجموعه امور اقتصادی و دارایی در خراسان جنوبی برای خدمات رسانی بهتر به مردم با مدیران صندوق همراهی لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی بیش از 1200 طرح و پروژه در خراسان جنوبی در ایام دهه فجر گفت: امید می‌رود این طرح‌ها منشأ خیر و برکات برای خراسان جنوبی باشد.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به عفو گسترده رهبری برای آزادی زندانیان اغتشاشات اخیر گفت: در سنوات گذشته و قبل از این اغتشاشات برنامه‌ریزی های زیادی شده بود تا هر جور شده نگذارند جشن پیروزی انقلاب برگزار شود.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد افزود: عدد چهل در تمامی مذاهب علامت پختگی است و دشمنان نظام نمی‌خواستند مردم این پیروزی را جشن بگیرند که به لطف الهی و مدد امام زمان مردم 44 مین جشن انقلاب اسلامی را گرفتند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر شعار می‌دادند که امسال زمستان را نخواهیم دید که به لطف الهی هم زمستان و هم برف را دیدیم و دشمنان بار دیگر شکست خوردند.
وی بیان کرد: هیأتی به صورت 24 ساعته تمام پرونده‌های زندانیان استان را بررسی می‌کند چرا که عفو رهبری دو قسمت داشت یک عفو مربوط به اغتشاشات و یک عفو هم مربوط به بقیه زندانیان که پس بررسی کسانی که شامل این عفو شوند از زندان‌ها آزاد خواهند شد.
وی از راه اندازی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در خراسان جنوبی به عنوان یک اتفاق خوب و میمون یاد کرد و افزود: بخش زیادی از چالش‌های تصادفات با راه اندازی این صندوق مرتفع شده ولی یکی از چالش‌ها این است که جلوی کلاه برداری‌ها باید گرفته شود چرا که وجوه این صندوق حق الناس است.
وی افزود: آمار کلاهبرداری در خراسان جنوبی اندک و ناچیز است و این حکایت از دیانت مردم دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/500966/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از 20 سال متوقف شد

اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

جزئیات کشف 90 خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال 1403 برگزار شد

میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود

دستگیری قاتل فراری پس از 5 روز در بردسکن

40 درصد معادن نیشابور فعال است

مهدی فضائلی این دستخط رهبری را برای اولین بار منتشر کرد /عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز...

عکس| غزلی از رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد

انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»

2 هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد

هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد

درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری | شوهرم دیپلمه بود، من او را آقای دکتر کردم!

سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت

ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی

کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد

انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟

کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» روانه بازار نشر شد

اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

تنش آبی در 40 شهر خراسان رضوی

ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه

اهدای 165 میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی

تنفس هوای سالم در همه مناطق مشهد

برخورد 3 تریلی و یک سواری حادثه آفرید

طراحی چهره شهید محمد منتطر قائم در یکی از مدارس طبس

راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی

اعزام زائران حج تمتع از 24 اردیبهشت

تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد

نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد

سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه 4 اردیبهشت

تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی

آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در شهرستان مشهد مقدس

پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد

گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

8 مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس

برخورد با شتر 8 مصدوم برجای گذاشت