پیام خراسان

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

بغضی که بعد از 40 سال ترکید سياسي

بغضی که بعد از 40 سال ترکید
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- ثریا عبداللهی گفت: فرزندان ما در دستان منافقین اسیر هستند، بغض خانواده‌های گرفتار در دست منافقین بعد از 40 سال در جشنواره فجر امسال ترکید.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، فریبا عندلیب‌الشهداء: این روزها مشهد مقدس برای بیستمین بار میزبان اکران فیلم‌های جشنواره فجر است و علاقه‌مندان به سینما می‌توانند فیلم‌های منتخب این جشنواره بین‌المللی را در شش پردیس سینمایی شهر خود به تماشا بنشینند.
دوشنبه 17 بهمن‌ماه، اکران فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد با اکران فیلم‌های «در آغوش درخت» و «هفت بهار نارنج» در سینما هویزه، «هفت بهارنارنج» و «در آغوش درخت» در سینما آفریقا، «کت چرمی» در سینما ویلاژتورسیت ، «جنگل پرتقال» و « عطرآلود » در سینما سیمرغ، «شماره 10» در سینما برفی و فیلم «روایت ناتمام سیما» در پردیس سینمایی پارک بازار آغاز شد.
سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه نیز پنج عنوان فیلم بر پرده سینماهای مشهد نقش بست که تمایز روز دوم با روز آغازین جشنواره، در حضور عوامل فیلم «سرهنگ ثریا» در اکران این فیلم بود.
اکران فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا»، عصر سه شنبه با حضور تهیه کننده و کارگردان فیلم و همچنین «ثریا عبداللهی» مادر یکی از افراد گرفتار در فرقه منافقین صورت انجام شد.

پیام خراسان


خوشحالی از رضایت مادران چشم به راه
لیلی عاج، نویسندہ و کارگردان فیلم در حاشیه اکران مردمی این فیلم، اظهار کرد: بیشتر از اینکه نگران داوری و قضاوت در جشنوارہ باشم، از بازخورد مثبت و رضایت مادران چشم به راه و خانم ثریا عبداللهی خوشحال هستم۔
وی گفت: با توجه به اینکه تجربه ساخت اولین فیلم سینمایی من است، به لطف امام رضا (ع)، اولین اکران استانی در مشهد اتفاق افتاد که این را به فال نیک می‌گیرم، همینطور دیدن نظرات مختلف در اکران‌های شهرستان‌ها و بازخوردهای مخاطبین در سالن سینما می‌تواند برای من بسیار کمک کننده باشد۔
کارگردان فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» در مورد استفاده از ساختار تئاتری گونه در این فیلم سینمایی، بیان کرد: با توجه به سابقه کارگردانی من در تئاتر، این ممکن است از ناخودآگاه ذهن برآمده باشد، می‌توان اسمش را یک سبک کارگردانی گذاشت و احتمالاً اگر فیلم دوم را هم بسازم، از همین سبک استفاده کنم۔
استفاده از توان بازیگران تئاتر
وی افزود: بیشتر بازیگران این فیلم از بازیگران تئاتری و به واسطه اعتمادی که من به آنان داشتم و آنان را می‌شناختم انتخاب شدہ‌اند، مانند دیبا زاهدی، سلیمه رنگزن و حتی خود خانم ژاله صامتی که ایشان را فردی فعال در زمینه تئاتر می‌دانم، بازیگرانی که انتخاب شده‌اند در تئاتر شهرت خوبی دارند۔
عاج در ادامه گفت: قرار بود نقش پر رنگ را سرهنگ ثریا ایفا کند چون نشان دهنده انتظار و مشقت‌هایی که مادران در این مدت کشیدند، باشد و قرار نبود از جزئیات کمپ اشرف گفته شود.
وی در مورد انصراف برخی از بازیگران از جشنواره فجر امسال، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به کسی بگوییم چگونه بیاندیشد همانطور که آنان نیز نمی‌توانند به ما بگویند چگونه بیندیشیم۔
ثریا عبداللهی، شخصیت اصلی کاراکتر «سرهنگ ثریا» نیز در این اکران مردمی گفت: بغض خانواده‌های گرفتار در دست منافقین بعد از 40 سال در جشنواره فجر امسال ترکید، کسانی که فرزندانشان در فرقه‌ای قرار گرفته بودند که خانواده‌هایشان کاری از دستشان برنمی‌آمد و در حضور رسانه‌ها با عکس نشان دادن انزجار ما از این فرقه کثیف که قاتل ملت ایران هستند، می‌گوئیم ما بی‌گناهیم و فقط فرزندانمان اسیر این فرقه شده‌اند۔

پیام خراسان


او گفت: ما خانواده‌های اسیران بعد از چهار سال تحصن پشت درهای اردوگاه اشرف تنها برای یک لحظه دیدن فرزندانمان با وجود اینکه خیلی‌ها را فراری دادیم، اما موفق به دیدار فرزندانمان نشدیم، فرقه‌ای که سالیان سال به تمام خانواده‌های امثال ما خیانت کرده است.
وی بیان کرد: روایت فیلم واقعی است و بر اساس فیلم‌هایی است که من از آن روزها در اختیار خانم لیلی عاج کارگردان فیلم قرار دادم و از ایشان خواهش کردم بعد از چهل سال انتظار، فریاد ما را به جهانیان و به گوش حامیان حقوق بشر برسانند۔
عبداللهی گفت: فرزندان ما حق ازدواج ندارند، حق داشتن هیچ دوستی ندارند، حق زندگی ندارند و خانواده در فرقه رجوی ، ام‌الفساد معرفی شده است.
منافقین، «اوباش رجوی» هستند
وی با تأکید بر این‌که هرگز این فکر را نکنید که این‌ها مجاهدین یا حتی منافقین هستند بلکه این‌ها «اوباشان رجوی » هستند، تصریح کرد: خیلی از افرادی که ماهیت رجوی را فهمیدند که یک اوباش و شیاد است، فرار کردند و جدا شدند.

پیام خراسان


وی افزود: بچه‌های نگون‌بخت ما نمی‌دانند سیاست را با سین می‌نویسند یا صاد، هنوز در اسارت این فرقه به سر می‌برند؛ خانواده‌هایی که از آنان در این فیلم یاد شد، بعد از 4 سال درب اردوگاه اشرف را گل گرفتیم، اکنون نیز دولت آلبانی نام ثریا را به بخش امنیت خود در فرودگاه اعلام کرده و اجازه ورود به این کشور را به ما نمی‌دهد زیرا می‌داند که اگر ثریا پایش به آلبانی هم برسد، کابوس رجوی می‌شود.
در پایان، جلیل شعبانی، تهیه کننده فیلم نیز گفت: به دلیل اینکه خانم لیلی عاج سابقه طولانی در کارگردانی تئاتر داشتند، به ایشان اعتماد کردم و تهیه کنندگی اولین فیلم ایشان را بر عهدہ گرفتم۔

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/501260/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پهن‌شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

جذب 49 درصدی تسهیلات تبصره 18 در خراسان جنوبی

ماجرای گروگانگیری خون‌بار در سبزوار

برپایی 1064 شعبه اخذ رأی در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین

ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد

قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان

کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

خوشحالی مردم از آبرسانی به 7روستای قلندرآباد فریمان

افتتاح مدرسه 6 کلاسه در شهر نشتیفان خواف

«نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا

مصرف آب مشهد هفت هزار و 150 لیتر بر ثانیه است

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

5 رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد

5 رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد

مشارکت 43 درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال

قدردانی از 87 فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی

رقابت 2 نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات

مجوز اولین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند صادر شد

اطفای حریق منزل مسکونی در بولوار شهیدچراغچی مشهد

صرفه جویی 1200 مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند

ساخت 25 کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند

پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک

«آقای قاضی» به شبکه دو می آید

سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه‌قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟

رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور

آفت واردات بر بار برنج مازندران

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

افزوده شدن6 کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

عکس| تصویر رضا قوچان نژاد در کنار پسرش

نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد

اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن

زندگی دوباره 4 بیمار با اهدای عضو در مشهد

مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است

حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد

دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان

سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

عامل درگیری و قدرت‌نمایی با سلاح تقلبی در بجنورد دستگیر شد

میلیاردر زاغه‌نشین در بجنورد!

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار 2024