پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس سازمان امور مالیاتی:

نرخ‌های مالیاتی برای سال آینده تغییر نکرده است سياسي

نرخ‌های مالیاتی برای سال آینده تغییر نکرده است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد ـ رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان برای سال آینده پایه مالیاتی جدیدی وضع نکرده و نرخ‌های مالیاتی نیز تغییر نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، داوود منظور ظهر چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار کرد: سازمان برای سال آینده پایه مالیاتی جدیدی وضع نکرده و نرخ‌های مالیاتی نیز تغییر نکرده است و حتی در این راستا نسبت به امسال حدود هفت واحد معادل 18 درصد کاهش یافته است.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی در خصوص تولید آن است که بار مالیاتی این بخش را سنگین وضع نکند اما نرخ مالیات نیز خود به خود متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یابد همان طور که به تناسب نرخ 40 درصدی تورم، مالیات بر ارزش افزوده نیز 40 درصد افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به سایر منابع در بخش وصول مالیاتی گفت: پرونده‌های معوق مالیاتی زیادی در هیأت‌های حل اختلاف وجود دارد که عدد آنها به 290 هزار میلیارد تومان می‌رسد که از این میزان امسال 40 درصد گرفته شده و باقی آن مانده است و پیش بینی می‌شود با تعیین تکلیف این پرونده‌ها، 60 تا 70 هزار میلیارد تومان وصول کنیم.
منظور افزود: پرونده‌های زیادی از بانک‌ها در خصوص اختلافات در بخش ارز و پرداخت سود سپرده‌ها نیز وجود دارد که تا چند سال آینده تعیین تکلیف می‌شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه 300 هزار شرکت در کشور از سال 98 تاکنون اظهارنامه مالیاتی نداشته اند افزود: اطلاعات این شرکتها استخراج شده و برای نخستین بار برای آنها اظهارنامه برآوردی صادر شده است و در این راستا سه میلیون واحد صنفی و مشاغل دیگر در کشور فعالیت دارند که طی سه سال گذشته اظهارنامه مالیاتی نداده اند .
وی گفت: در مجموع اشخاص حقیقی و حقوقی که جز مودیان سازمان امور مالیاتی بوده و قبلاً ثبت نام شده اما اظهارنامه نداده اند شناسایی شده اند و برای آنها اظهارنامه برآوردی تولید شده است که رقم برآوردی مالیات در این بخش 90 هزار میلیارد تومان است که البته در این بخش اعتراض‌هایی هم وجود خواهد داشت که به آنها رسیدگی می‌کنیم.
منظور افزود: پارسال 2.2 میلیون مودی مالیاتی جدید شناسایی شدند که در سامانه‌های سازمان ثبت نام نکرده اند ، امسال نیز با شناسایی 1.5 میلیون اظهارنامه جدید در حوزه مشاغل، تعداد مودیان جدید در این بخش از 2.2 میلیون به چهار میلیون و 450 هزار مودی رسیده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی بیان کرد: از آن طرف امسال اظهارنامه یک میلیون و 250 هزار مودی در کشور را قطعی و مالیاتشان را صفر کردیم و تلاش کردیم به خوداظهاریها توجه بیشتری کنیم، برخی مودیان خوش حساب هستند یعنی اظهارنامه سال قبل آنان با مالیات تشخیصی ما تفاوت زیادی ندارد.
وی گفت: سرجمع از محل تبصره ماده 11 و اظهار نامه‌هایی مالیاتی که هنوز رسیدگی نشده است، حدود 77 درصد اظهارنامه‌ها را بدون رسیدگی قبول می‌کنیم و رسیدگی اظهارنامه‌ها را به 23 درصد کاهش داده ایم .
منظور از انتخاب 200 مودی بزرگ مالیاتی در کشور خبر داد و افزود: این مودیان از استان‌های مختلف شناسایی شده اند تا حسابرسی باکیفیتی روی آنها انجام شود و رسیدگی‌های مالیاتی نسبت به گذشته متفاوت باشد.
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه 33 درصد از بخش درآمدهای مالیاتی مربوط به بخش حقوقی است ادامه داد: 300 ممیز برجسته از کل کشور انتخاب شده اند که 180 پرونده در بخش حقوقی را بررسی می‌کنند که اعتماد به مردم و خوداظهاری بیشتر و استفاده از اطلاعات و آمار و مستندات سرلوحه کار آنهاست.
وی‬ با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: به زودی رسیدگی ما در حوزه‌های مالیات به عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده نیز خواهد رسید چنان که طی سه ماه گذشته 400 شرکت در کشور 12 میلیون صورت حساب الکترونیکی ارسال کردند که رقم آنها 500 هزار میلیارد تومان فروش و 37 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده است و در این بخش 50 هزار شرکت خریدار نیز مشخص شده است.
منظور با بیان اینکه سهم استان‌ها در بخش مالیات با دقت تعیین شده است افزود: مالیات استان‌هایی مانند کرمان و یزد که معدن خیز هستند رشد داشته است اما مالیات خراسان رضوی در سه سال گذشته روند کاهشی داشته و این در حالی است که سهم خراسان رضوی در تولید ناخالص داخلی پنج درصد اما سهم آن در پرداخت مالیات سه درصد است، لذا ما به عدالت بین استانی توجه داشته ایم .
رئیس سازمان امور مالیاتی بیان کرد: براساس قانون بودجه، پرونده‌های مالیاتی شرکتهایی که محل فعالیتشان در استان‌ها بوده شناسایی شده و تاکنون سه هزار پرونده در این زمینه به محلی که فعالیتشان هست، منتقل شده است تا ارزش افزوده آنها نصیب استانشان شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 400 هزار میلیارد تومان وصول مالیات در کشور انجام شده که تا پایان سال به 460 میلیارد تومان می‌رسد.
منظور با بیان اینکه سال آینده رشد مالیاتی در کشور به صورت متوازن و در همه بخشهای مالیات‌های مستقیم، شرکتها و مشاغل خواهد بود ادامه داد: تغییر رویکردی که وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم داشته نگاه ویژه به بخش خصوصی بوده به طوری که بخش خصوصی را اصل و مکمل بخش دولتی می‌داند و تلاش ما نیز بر این مهم استوار است که انتظارات بخش خصوصی را در نشستهای شورای گفت و گو بشنویم که در این راستا تاکنون در پنج نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استانی حضور یافته ام .
رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: پارسال هدفگذاری وصول مالیات برای شرکتها در بودجه پایین بود از این رو سهم شرکتها از این بخش در لایحه بودجه سال 1402 نسبت به بودجه سال 1401 حدود 120 درصد افزایش دارد و نسبت به عملکردشان در این بخش از رشد 60 درصدی برخوردار است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/501261/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

دستگیری 5 متهم حفاری غیرمجازو کشف 2 دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

داورزن هزار و 700 نفر شتر دارد

بارش شدید باران در بردسکن

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر