پیام خراسان

آخرين مطالب

بررسی حوزه «حمل و نقل» در رویدادهای امید و افتخار؛

حمل و نقل عمومی تهران نفس تازه می‌کند شهرداری تهران

حمل و نقل عمومی تهران نفس تازه می‌کند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - چهار رویداد از مجموعه برنامه‌های امید و افتخار در مدیریت شهری دوره ششم به حوزه حمل و نقل اختصاص داشته است.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی شهردار تهران و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران همواره بر توجه به حوزه حمل و نقل پایتخت به عنوان اولویت اصلی شهر تأکید کرده اند و بر همین اساس، اولین طرح شهرداری در رویدادهای امید و افتخار به بخش حمل و نقل اختصاص یافت.
اولین رویداد امید و افتخار؛ افتتاح پایانه بزرگ اکباتان
در همین راستا اولین رویداد امید و افتخار در تاریخ 29 مردادماه با افتتاح پایانه بزرگ اکباتان آغاز شد تا بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور در پایتخت بهره‌برداری شود. این پایانه 70 هزار متر مربعی که 6 برابر یک ایستگاه معمولی مترو است و در بخش غربی خط 4 قرار دارد، پس از 14 سال به سرانجام رسید و به طور رسمی در چرخه خدمت به مردم قرار گرفت.
پایانه اکباتان که در دو طبقه طراحی شده و شامل هفت کیلومتر ریل‌گذاری معادل 30 درصد از ریل‌گذاری خط 4 است، 19 سوزن دارد؛ در حالی که پیش از این، خط 4 در مجموع 19 سوزن داشت و با احتساب ویژگی‌های قابل توجه این طرح، توسعه مترو با افتتاح پایانه اکباتان، آغازگر رویدادهای امید و افتخار شد. پایانه‌ای که به گفته مجتبی شفیعی معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در حوزه تعمیر و نگهداری، سرویس‌های دوره‌ای و… مزایای بسیاری دارد و می‌تواند کمک‌کننده مدیریت در شرایط اضطرار برای اعزام یا تخلیه قطارها باشد.

پیام خراسان


بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور، دهانه‌هایی به عرض 38 متر برای انجام تعمیرات دارد و ظرفیت پذیرش 21 رام قطار و 9 خط دارای سرویس تعمیراتی در این پایانه ایجاد شده است. پایانه اکباتان از بارانداز و جرثقیل های غول پیکر برخوردار بوده و به سیستم هوای فشرده مجهز است. این پایانه که به دلیل زیرزمینی بودن، حافظ محیط زیست است، 21 هزار متر مربع کانال تهویه هوا دارد. یکی از ظرفیت‌های قابل توجه پایانه اکباتان، پیش بینی امکانی برای ایجاد پلازای شهری و اماکن تفریحی روی سقف آن در فاز دوم است.
بنا بر اعلام مدیرعامل سابق شرکت متروی تهران، منحصر به فرد بودن این پایانه به دلیل زیرزمینی بودن آن است. در محلی همچون اکباتان که یکی از شهرک‌های هویت و شناسنامه‌دار پایتخت است، اگر این پایانه بر روی زمین احداث می شد، هزینه کمتری نیاز داشت، اما هویت منطقه به هم می‌خورد؛ لذا هزینه بیشتری برای ساخت این پایانه زیرزمینی صورت گرفت تا آسیبی به شهرنشینی و بافت این منطقه وارد نشود.
نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در هشتمین رویداد امید و افتخار
رویدادهای امید و افتخار در هشتمین هفته خود نیز با محوریت حوزه حمل و نقل دنبال شد و شهردار تهران از ناوگان تازه نفس حمل و نقل عمومی پایتخت رونمایی کرد.
آیین بهره‌برداری از 200 دستگاه اتوبوس، تحویل دوهزارمین تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده سال 1401 و 62 دستگاه مینی‌بوس همزمان با هشتمین رویداد امید و افتخار در تاریخ 23 مهرماه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دیگر مسئولان مدیریت شهری برگزار شد.

پیام خراسان


این 200 دستگاه اتوبوس جدید ذیل تفاهم‌نامه شهرداری تهران با وزارت کشور، به ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اضافه شد. همچنین با تحویل 300 دستگاه، تاکسی‌های جدیدی که از ابتدای سال به شبکه حمل‌ونقل عمومی تهران تزریق شده بود به 2 هزار دستگاه افزایش یافت.
سیزدهمین رویداد امید و افتخار؛ رونمایی از تاکسی‌ون‌های ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با همکاری وزارت کشور
درسیزدهمین رویداد امید و افتخار در بیست‌وهشتم آبان ماه 1401، آیین رونمایی از تاکسی‌ون‌های ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با همکاری وزارت کشور و با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مهدی اسماعیل‌بگی مدیرعامل وقت سازمان تاکسیرانی تهران، جواد توسلی‌مهر مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل و برخی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

پیام خراسان


در سومین رویداد با محوریت حمل و نقل، تعدادی تاکسی ون با عنوان وانا و با ظرفیت جابجایی 12 نفر به چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه شد.
بخشی از منابع مالی این ون‌های تاکسیرانی توسط شهرداری (معادل 30 درصد) و بخشی دیگر توسط وزارت کشور تأمین شده است و طبق ابلاغیه، تحویل این ون‌ها منوط به اسقاط ون‌های فرسوده خواهد بود.
رونمایی از چهار طرح حمل و نقل پاک در بیست و یکمین رویداد امید و افتخار
همزمان با اولین روز بهمن ماه و بیست و یکمین رویداد امید و افتخار نیز چهار طرح حمل و نقل پاک در پایتخت با حضور شهردار تهران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست رونمایی شد.
بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان حمل و نقل و ترافیک، شرکت کنترل کیفیت هوا و شرکت ملی پست، 90 دستگاه موتورسیکلت برقی مورد بهره برداری قرار گرفت، البته مقرر شده 500 دستگاه موتورسیکلت برقی با قابلیت سواپ باتری به شرکت پست تحویل داده شود که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و اگر اجرای این طرح موفقیت‌آمیز باشد، 300 هزار دستگاه از این نوع موتورسیلکت‌ها در تهران به‌کارگیری خواهد شد. 
یکی دیگر از طرح های رویداد بیست و یکم، رونمایی از 2 دستگاه اتوبوس برقی 9 و 12 متری بود که اعلام شد بر اساس قراردادی که بین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و بخش خصوصی منعقد شده، قرار است 50 دستگاه اتوبوس برقی برای پایتخت تأمین شود. این دو دستگاه اتوبوس برقی، نمونه‌هایی از اتوبوس‌هایی بودند که پس از اخذ تأییدیه استاندارد و مجوز شماره‌گذاری، در خط ویژه میدان بهارستان - میدان جمهوری اسلامی مشغول به کار می شوند.

پیام خراسان


راه‌اندازی مرکز مکانیزه معاینه فنی آزادی واقع در بزرگراه شهید فهمیده دیگر طرح این رویداد بود که با مشارکت صد در صدیِ بخش خصوصی راه‌اندازی شده و دارای دو خط معاینه فنی ویژه خودروهای سبک و یک سالن برای بازرسی چشمی خودروهای گازسوز است؛ همه تجهیزات این مرکز که از ظرفیت پذیرش سالانه 56 هزار دستگاه خودرو برخوردار است، در داخل کشور تولید شده است.
همچنین رونمایی از پروژه پایلوت به‌کارگیری موتورسیکلت برقی و اسکوتر اشتراکی در تهران در کنار سایر برنامه‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک انجام شد.
با آغاز دوره جدیدی از رویداد امید و افتخار از 12 بهمن همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و همچنین وعده شهردار تهران مبنی بر افتتاح و یا آغاز پروژه‌ها از این روز تا 28 اسفند به صورت همه روزه، شهروندان تهرانی باز هم شاهد اجرایی شدن طرح‌هایی با محوریت حمل و نقل در پایتخت خواهند بود.
همچنین با توجه به مذاکرات شهرداری با سازندگان و خودروسازان و تدوین بودجه سال 1402 با محوریت حمل و نقل و اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اضافه به این بخش، علاوه بر بودجه پیشنهادی، ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به تدریج رنگ و بوی تازگی به خود خواهد گرفت.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/501293/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

ژاوی: رئال مادرید دو بار بهترین تیم دنیا را حذف کرده و این شانسی نیست

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار

کلانشهر مشهد؛ الگوی نوآوری در مدیریت شهری

پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس

اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب