پیام خراسان

آخرين مطالب

ما باید یک بار دیگر امام خمینی (ره) را بشناسیم اجتماعي

ما باید یک بار دیگر امام خمینی (ره) را بشناسیم
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مراسم رونمایی کتاب مبارزه به روایت احمد هوایی به قلم مرتضی میردار که توسط انتشارات ایران منتشر شده و در برگیرنده خاطرات شفاهی مرحوم سید احمد هوایی از انقلابیون مبارز و بنیانگذاران حفاظت بیت امام خمینی (ره) می‌باشد، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در فرهنگسری امام (ره) برگزار شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در این مراسم که با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی و خانواده مرحوم هوایی و دوستان و همرزمان ایشان برگزار شد، تنی چند از حاضران ضمن سخنانی درباره اهمیت ثبت خاطرات انقلابیون و ایثارگران انقلاب اسلامی و نقش آن در جهاد تبیین، از شخصیت و خصلت‌های کم نظیر مرحوم سید احمد هوایی تجلیل کردند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
از انقلاب اسلامی، گنج‌ها استحصال می‌شود.
محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یکی از مهمانان و سخنرانان برنامه ضمن بزرگداشت همزمانی دهه فجر و ماه رجب و این نشست اظهار داشت من اگرچه با مرحوم هوایی توفیق مصاحبت، همنشینی و همکاری مستقیم نداشتم، اما وقتی کتاب را خواندم دیدم خاطرات مالوف ما هم هست و در منطقه‌ای ایشان بوده که من هم زندگی کرده ام. موضوعاتی را هم در کتاب مورد اشاره قرار می‌دهد که اگر من هم بخواهم انقلاب را توصیف کنم، از همین جا وارد می‌شوم.
ایشان در ادامه گفتند من فکر می‌کنم هر یک از ما‌ها باید بیاییم و یک عکس یادگاری در مراسم رونمایی از کتاب این بزرگوار بگیریم و بگوییم که ما هم اهل این چیز‌ها بودیم و حضور کسی مثل من هم در این نشست می‌تواند به همین دلیل باشد.
وی با اشاره به کتاب "الف لام خمینی" هدایت الله بهبودی افزود ما باید وقت بگذاریم و یک بار دیگر امام را بشناسیم و وقتی این کتاب الف لام خمینی را می‌خوانیم، می‌بینیم امام چقدر از آنچه در ذهن ما بود بزرگتر است و، چون این جور بود توانست امثال مرحوم هوایی را به بار بیاورد که اینگونه شیفته انقلاب و امام باشند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به حوادث چند ماهه اخیر اشاره کرده و گفت وقتی مضحکه این چند ماهه را دیدم که مدعی انقلاب شده بودند، شرم می‌کردم که بگویم آن انقلاب چه بود و این جریانات چیست! اینکه کسانی که برای خودشان هم اعتباری قائل نیستند، می‌خواهند نقش رهبری داشته باشند و تصویر مضحک این بود که سران مجاهدین خلق که زمانی لباس مبارزه به تن داشتند، اما امروز با کراوات می‌روند و با نمایندگان مجلس آمریکا عکس می‌گیرند و آنقدر حقیر هستند که افتخارشان این است که جایی دیده شوند، اما در مقابل، امام در چنته اش سید احمد هوایی بود و آدم خجالت می‌کشد که این‌ها را با هم مقایسه کند، لذا انقلاب اسلامی خیلی بزرگ است و نمی‌شود با آن بازی کرد و از این انقلاب گنج‌ها استحصال می‌شود و حیف است که جوانان ما که شیفته حقیقت هستند، در معرض این حقایق قرار نگیرند و ارزش کتاب‌هایی از این قبیل این است که اگر نسل کنونی این کتاب‌ها را بخوانند، خجالت می‌کشند بگویند که ما هم انسان هستیم و این انسان است که همه هستی خود را حاضر است برای آرمان فدا کند.
وظیفه ما این است که راویان صادق و صالح انقلاب و جامعه باشیم از دیگر سخنرانان مراسم قاسم تبریزی، پژوهشگر و تاریخ نگار معاصر بود که با اشاره به اهمیت ثبت تاریخ شفاهی گفت تاریخ، هویت و شناسنامه جامعه است و گنجینه و پیشینه و ثروت سرشار جامعه‌ای که تاریخ خود را نداند آن را تکرار می‌کند، چون کودکی که فاقد حافظه است، خاصه که دشمنانی در کمینند تا تاریخ ما را تحریف کنند.
وی با اشاره به اینکه نخستین منابع تاریخی ما را غربی‌ها نوشتند، اظهار داشت آن‌ها برای تبرئه خود به دنبال تطهیر خاندان پهلوی هستند، چون در حقیقت تطهیر پهلوی تطهیر آمریکا و انگلیس هم هست، چون همه این دولت‌ها وابسته به آن‌ها بودند و از این جهت به تعبیر امام خمینی جلادان را مصلح معرفی می‌کنند و شهیدان و بندگان خالص خدا را ارتجاع می‌نامند و از دشمنان نیز بیش از این توقع نیست.
مورخ تاریخ انقلاب اسلامی در ادامه افزود وظیفه ما این است که راویان صادق و صالح انقلاب و جامعه باشیم و از سویی وقایع را آنگونه که بود نشان دهیم و دشمنان را معرفی کنیم و از سوی دیگر افراد صالح را به عنوان الگو به جامعه ارائه دهیم. وی ادامه داد مرحوم سید احمد هوایی مبارزه کرد و طعم تبعید و شکنجه و زندان را چشید و اکنون این بار را بر دوش ما گذاشته و حالا که ایشان به آرامش رسیده و در بهشت جای گرفته، وظیفه خانواده و دوستان است که نسل جدید را با زندگی او آشنا کنند و تجلیل از آقا سید احمد هوایی تجلیل از مبارزه، ایثار و فدائیان اسلام است.
مرحوم هوایی انسان خود ساخته و کم نظیری بود در ادامه مراسم سردار سید محمد آقا میر فرمانده اسبق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران و از همرزمان مرحوم هوایی ضمن سخنانی اظهار داشت تدوین خاطرات سید احمد هوایی که یکی از نیرو‌های انقلاب بود و در شکل گیری کمیته‌های انقلاب و حفاظت بیت امام و جای جای این نظام تاثیر داشت، به معنای جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری است و نقل خاطرات نسل انقلاب نیز به معنای جهاد تبیین است و باید استمرار پیدا کند و این گونه بزرگداشت‌ها به معنی امر به معروف است و به همین دلیل به خاطر کار ارزشمندی که انجام شده، وظیفه داریم که از بانیان آن تشکر کنیم.
وی افزود مرحوم هوایی انسان خود ساخته و کم نظیری بود و با گروه‌های انقلابی در پیش از انقلاب همکاری داشت و از جمله با شهید بروجردی و شهید اندرزگو هم ارتباط داشته و یک انقلابی و مومن به تمام معنا بود.
فرمانده اسبق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران ادامه داد ساده زیستی، شفافیت، حلال خوری و حس خدمت از ویژگی‌های ایشان بود و در حالیکه در حفاظت خدمت می‌کرد، اما جایی برای مچ گیری نمی‌رفت و در حوزه ماموریتی خود نگاه پیشگیرانه داشت نه نگاه مچ گیری و از این رفتار باید اسوه سازی کرد و تعریف از ایشان جهاد تبیین و تحقق مدل مدیریت حفاظتی است و باید به این مسائل به طور جد توجه کرد.
جمهوری اسلامی به دست رزمندگانی گمنام به پیروزی رسید همچنین سردار کمال لوح موسوی از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس و دبیر انجمن جانبازان شیمیایی نیز طی سخنانی گفت جمهوری اسلامی حکومتی است که به دست رزمندگانی گمنام به پیروزی رسید و الان دنیا برای نابودی اش به زانو درآمده و هر کاری می‌کند، موفق نمی‌شود و در همین اغتشاشات هم که یک جنگ ترکیبی بود، موفق نشدند و افتخار ما این است که سربازان امام خمینی بودیم و خداوند را شکر می‌کنیم که هستیم و این راه را ادامه می‌دهیم.
برادر سید احمد هوایی با اشاره با اینکه مرحوم هوایی فرزند بزرگ خانواده بود اظهار داشت زندگی ایشان مثل شهدا بود و مرد مجاهدی بود که ایشان را به عنوان یک شهید می‌شناسیم و طلب دعا برای ایشان می‌کنیم.
وی افزود به عنوان خانواده که با او زندگی کردیم، نقطه سیاه یا حرکت نامعقول از ایشان ندیدیم و ناگفته‌های این مرد بسیار زیاد است و این کتاب بخشی از روایت مبارزه است و همه زندگی ایشان را به تصویر نکشیده است، اما به هر حال این کاری که دوستان برای مبارز گذشته می‌کنند برای تبیین انقلاب لازم است و با تبیین این مجاهدت‌ها می‌تواند الگو بماند.
وی در پایان گفت به عنوان نماینده جانبازان شیمیایی کشور خواسته مان این است که بزرگانی که رنج‌ها کشیدند و مظلومانه شهید شدند، اما اسمی از آن‌ها نیست، باید این گنج‌ها استخراج شود و بیشتر از این به آن‌ها پرداخته شود.
همچنین در این مراسم حسین جودوی به عنوان کارشناس مجری صفحاتی از کتاب را برای حضار روایت کرد و گروه سرود دانش آموزی سرود‌های انقلابی اجرا کردند که مورد تشویق حاضران قرار گرفت و در پایان مراسم با حضور مدعوین و همسر مرحوم هوایی و خانواده ایشان، از کتاب رونمایی شد. گفتنی است کتاب مبارزه به روایت سید احمد هوایی به خاطرات مرحوم سید احمد هوایی و حوادث انقلاب اسلامی و دهه شصت اختصاص دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/501527/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب