پیام خراسان

آخرين مطالب

افزوده شدن 500 هزار متر مربع به فضای درمانی خراسان جنوبی اجتماعي

افزوده شدن 500 هزار متر مربع به فضای درمانی خراسان جنوبی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون 500 هزار متر مربع فضا به ارزش 15 هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت خراسان جنوبی احداث شده است.
حسین دهقانی، عصر امروز چهارشنبه 19 بهمن در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر در استان 11 شبکه بهداشت و درمان، 15 بیمارستان، 9 دانشکده، پنج مرکز تحقیقاتی و 82 پایگاه اورژانس فعال است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
به گزارش ایسنا، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان‌جنوبی که تا سال 98 بلاتکلیف و روی زمین مانده بود بر اساس اولویت تعیین تکلیف شد، ادامه داد: در بحث تامین و سازماندهی نیروی انسانی نیز عمده خدمات مربوط به نیروی انسانی را پوشش دادیم. 
دهقانی به خریدهای جزیره‌ای در حوزه‌ها اشاره و بیان کرد: مدیریت هزینه و تمرکز خرید و در اختیار حوزه‌ها گذاشتن از اقداماتی بود که باعث مدیریت هزینه و اتمام پروژه‌ها بود. 
وی در مورد فرسودگی آمبولانس‌ها نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی در بحث تعمیر آمبولانس‌ها اقدام که این کار باعث صرفه جویی در هزینه و سرعت تعمیر هزینه و مدیریت‌ها شده است. 
دهقانی بیان کرد: در بخش تاسیسات نیز در یک مرکز کار تاسیسات را پیگیری و مدیریت کردیم که این نیز منجر به صرفه‌جویی هزینه‌ها شد؛ در بحث استفاده از دستگاه‌های پزشکی بلااستفاده بکارگیری این تجهیزات را در دستور کار قرار دادیم که در این خصوص 12 میلیارد تومان صرفه جویی و بسیاری از دستگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به تمرکز انبارهای سطح دانشگاه و پخت غذا در یک بیمارستان اشاره و اظهار کرد: با این کار نیز صرفه‌جویی هزینه‌ای انجام شده است. 
دهقانی با بیان اینکه تکمیل و بهره برداری از 53 پروژه بهداشتی به متراژ بیش از 24 هزار متر مربع و ارزش ریالی دو هزار میلیارد ریال در 18 ماهه اخیر انجام شده است، افزود: با تکمیل این پروژه‌های درمانی 94 تخت به سرانه تخت‌های درمانی استان اضافه شده است. 
وی در مورد بیمارستان بشرویه، تصریح کرد: این بیمارستان نیاز به تامین زیرساخت دارد و زیرساخت برعهده شهرستان است که در صورت تامین زیرساخت این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید. 
دهقانی با اشاره به فعالیت کلنیک تخصصی دندانپزشکی در فردوس، اظهار کرد: دولت و وزارت بهداشت توجه خاصی به حوزه بهداشت مناطق محروم دارد. 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به مشکل مسکن متخصصان، اظهار امیدواری کرد: دولت و وزارتخانه در این خصوص به استان کمک کند. 
دهقانی گفت: در بحث ارتقاء شاخص‌های دسترسی مردم به مراکز درمانی تاکنون 4110 متر به ارزش 41 میلیارد تومان به مراکز بهداشت استان افزوده شده است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد شاخص‌های خدمات درمانی، بیان کرد:
اتمام پروژه بیمارستان بشرویه و افزایش تخت‌های فعال شهرستان به 64، توسعه بخش‌های بیمارستانی و افزایش 9900 مترمربع به فضاهای درمانی دانشگاه با اعتبار 1.102.000 میلیون ریال، ایجاد پنج پانسیون اقامتی پزشکان به مساحت 490 مترمربع در شهرستان‌های مختلف با اعتباری بیش از 49 هزار میلیون ریال و 
برنامه‌ریزی برای تکمیل بیمارستان 32 تخت‌خوابی خوسف و همچنین 9 پروژه مختلف توسعه درمانی دیگر به مساحت 9880 مترمربع در سال 1402 از جمله ارتقای شاخص‌های درمانی است. 
وی ادامه داد: افزایش 873 تخت فعال بیمارستانی استان با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب بیمارستانی در حال اجرای دانشگاه را شاهد خواهیم بود. 
دهقانی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب بیمارستانی دانشگاه شاخص تخت فعال به یک‌ هزار نفر جمعیت استان ضمن افزایش 72 درصدی به شاخص 2.53 خواهد رسید که از متوسط کشوری آن 0.76 واحد بالاتر خواهد بود. 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در بحث بیمارستان خوسف نیز مشکل اصلی با پیمانکار بود که با پیگیری‌های استان و وزارتخانه اکنون مشکل مرتفع شده و حدود 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در این بیمارستان هنوز زیرساخت‌ها فراهم نیست.
وی به پروژه‌های آماده بهره‌برداری اشاره و اظهار کرد: در بخش توسعه خدمات تشخیصی درمانی با خریداری، نصب و بهره‌برداری از تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی در بیمارستان‌های مختلف استان با ارزش تقریبی 901 میلیارد ریال را شاهد هستیم. 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد خدمات اورژانس پیش بیمارستانی نیز گفت: بهره‌برداری از 6 پروژه پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی با اعتباری بیش از 72 میلیون ریال و ایجاد چهار پایگاه جدید در اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است. 
وی با بیان اینکه در بخش خدمات آموزشی و دانشجویی نیز شاهد توسعه بودیم، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تکمیل 20 پروژه شاخص بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی در سال 1402 به متراژ 34 هزار و 630 متر مربع و پیش‌بینی برآورد مورد نیاز جهت تکمیل به مبلغ 2.975 میلیارد ریال است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برنامه‌ریزی برای اتمام و بهره‌برداری از 8 پروژه شاخص بهداشتی در سال 1402 و برنامه‌ریزی برای اتمام و بهره‌برداری از 10 پروژه شاخص درمانی در سال 1402 از دیگر برنامه‌ها است. 
وی افزود: درصد سهم دانشگاه از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در سال جاری نسبت به میانگین درصد چهار ساله حدود 137 درصد افزایش داشته است و جذب 100 درصدی اوراق خزانه اسلامی و هزینه‌ای تملک دارایی سال قبل به مبلغ 993 میلیارد ریال انجام شده است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد بیمارستان شمال شهر نیز اظهار کرد: برای این بیمارستان عنوان بیمارستان محلی مطرح شد که وزارت بهداشت عنوان محلی را نمی‌پذیرد و در صورت پذیرش، اعتبار خواهد گرفت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/501609/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند