پیام خراسان

آخرين مطالب

بیش از 800 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند اقتصادي

بیش از 800 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان- دکتر مسعود میرزایی شهرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار  افزود: از ابتدای امسال که مزین به شعار "تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین" شده است 470 شرکت فناور به مجموعه پارک اضافه شده اند و تعداد شرکت های خلاق استان به 84 مورد رسیده است.

وی ادامه داد:در طول 11 ماه گذشته سعی شد تا با تغییر ریل نسبت به گذشته نگاه مأموریت گرایی و مساله محوری به مجموعه فعالیت های پارک اضافه شود و بر همین اساس شناسایی شبکه مسایل زیست بوم فناوری در کنار حضور در مراکز مختلف وابسته به پارک در سطح شهر مشهد و استان در دستور کار قرار گیرد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: احصای نیازهای مغفول مانده استان در حوزه فناوری، به دست آوردن نیازهای اشتراکی شرکت ها در 40 سرفصل اولویت دار همراه با دبیری قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان و حضور در ستاد تسهیل استان و حرکت در مسیر مرجعیت علمی کشور با حل مشکلات شرکت ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

میرزایی افزود: همچنین راه اندازی شبکه رابطان دانش بنیان ادارات و ارگانهای استان با بیش از 110 نماینده تام الاختیار، ‌ تغییر سیاست پارک از انحصار ایده های لوکس به نیازهای استان، اجرای طرح مردمی سازی، نقطه زنی، شبکه سازی همراه با مشارکت در ایجاد هفت پردیس فناوری، برگزاری پنج مرحله رویداد توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری استان(تانا) از دیگر اقدامات مجموعه پارک علم و فناوری خراسان است.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی ادامه داد: استان خراسان رضوی بر اساس آمار ثبت شده سالیانه دارای 30 میلیون زائر است و لازم است تا در این حوزه اقداماتی انجام شود و بر همین اساس تانای صنایع خلاق و فرهنگی با حضور 600 سرشاخه فرهنگی و صنایع خلاق، برگزار و منجر به آمادگی برای جذب 200 شرکت فناور صنایع خلاق تا پایان نیمه اول سال 1402 شد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حوزه معادن و صنایع بزرگ فولادی نیز با توجه به تنوع معدنی که در استان خراسان رضوی وجود دارد ایجاد پردیس صنایع معدنی با حضور 50 شرکت برنامه ریزی شد تا هدف حذف خام فروشی در صنایع معدنی و استفاده از باطله های معدنی در دستور کار قرار گیرد که در نهایت منجر به انعقاد قرارداد با مجموعه پارس جنوبی و مناطق نفت خیز به ارزش هزار میلیارد تومان شد.

توانایی های برتر شرکتهای فناور خراسان رضوی در عرصه‌های کشاورزی، پزشکی و دارویی، انرژی و اقتصاد دیجیتال

میرزایی افزود: در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، خراسان رضوی مرکز تامین امنیت غذایی است و حذف ضایعات قبل از تولید یکی از اقدامات موثر در این عرصه است. در مجموعه پژوهشکده صنایع غذایی بسیاری از برندهای برتر صنایع غذایی در استان فعال هستند و بایستی فناوری در این صنایع بزرگ رسوخ کند.

وی ادامه داد: در بسیاری از شاخه‌های کشاورزی مانند کود یا کاتالیست‌های شیمی، توانایی مرجع شدن در تمام کشور را داریم و بر همین اساس نخستین نشست شعور طبیعت و علوم مختلف همراه با ایجاد دبیرخانه دائمی آن در استان برگزار شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه سلامت، تجهیزات پزشکی و دارویی گفت: این استان یکی از استان های برتر در این عرصه است که در دوران همه گیری کرونا، شرکت‌های استان توانستند نیاز به دستگاه ونتیلاتور که در تولید اکسیژن نقش بسزایی دارد را تامین کنند همچنین می توان به فناوری فاکتور هشت که فقط در اختیار چهار کشور است اشاره کرد.

میرزایی افزود: این استان در حوزه صنعت، نفت و گاز و انرژی به عنوان مرکز تاثیر گذار در کشور مشغول به فعالیت است و بر همین اساس می‌توانیم در حوزه الکترونیک بویژه کانکتورها و یا پمپ، حرف اول کشور را بزنیم.

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT خراسان رضوی قطب فناوری اطلاعات در کشور است و بایستی این شرکت ها را به سمت سایر صنایع مورد نیاز استان سوق داد تا عصای دست مشکلات کشور شوند و بر همین اساس رویداد ملی فناوری اطلاعات در صنایع معدنی با محوریت شهرستان خواف و معادن این منطقه برنامه ریزی و اجرا شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های برخی از شرکت‌های دانش بنیان می تواند در حوزه نهضت ملی مسکن تاثیرگذار باشد، به گونه‌ای که با هوشمندی در ساخت می‌توانند سرعت ساخت را به یک سوم زمان فعلی کاسته و هزینه‌ها را نیز تا 40 درصد کاهش دهند.

میرزایی افزود: هم اکنون حدود 300 شرکت به علت اتمام منابع و تسهیلات، منتظر پذیرش در مجموعه پارک هستند و اگر این اتفاق رخ دهد معادل عملکرد 20 سال گذشته پارک قابل ارزیابی خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/510555/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

ویزیت رایگان 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

افزایش 47 درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود