پیام خراسان

آخرين مطالب

مرتضوی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

افزایش یک‌ میلیون و 775 هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران در سال 1402/‌ ایجاد تعادل در حقوق دریافتی کارگران با کارمندان دولت وزارت رفاه

افزایش یک‌ میلیون و 775 هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران در سال 1402/‌ ایجاد تعادل در حقوق دریافتی کارگران با کارمندان دولت
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یک‌ میلیون و 775 هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران در سال 1402 خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» پس از پایان سیصد و چهاردهمین نشست شورای عالی کار و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از برگزاری چندین نشست کارشناسی در کمیته مزد و جلسات متراکم شورای عالی کار با حضور «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت، در نهایت با اجماع و اتفاق آراء میزان افزایش حقوق کارگران برای سال 1402 مشخص شد.
وی به تشریح جزئیات مصوبه نشست شورای عالی کار پرداخت و گفت: معدل افزایش حداقل حقوق و دستمزد برای حداقل‌بگیران کارگری 27 درصد و برای سایر سطوح 21 درصد افزایش پیدا کرد.
مرتضوی تصریح کرد: حداقل مزد ماهانه کارگر بدون‌سابقه و مجرد با 27 درصد افزایش به 7 میلیون و 308 هزار و 284 تومان رسید و بر این اساس میزان سایر سطوح مزدی نیز تا 21 درصد به‌اضافه‌ی روزانه 83/596 ریال آخرین مزد سال 1401 افزایش پیدا کرد.
رئیس شورای عالی کار ادامه داد: حداقل دریافتی یک خانواده کارگری با بُعد 3‌/3 نفری از مبلغ 6 میلیون و 433 هزار و 117 تومان در سال 1401 به 8 میلیون و 208 هزار تومان رسید که نسبت به سال گذشته این رقم یک‌ میلیون و 775 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
مرتضوی افزود: براساس تصمیم شورای عالی کار، پایه مزد ماهانه کارگران از چهار میلیون و 179 هزار به پنج میلیون و 308 هزار و 284 تومان رسید. همچنین بُن کارگری به یک میلیون و 100 هزار تومان و حق مسکن به 900 هزار تومان افزایش یافت در شرایطی که امسال مبلغ بن کارگری 850 هزار تومان و حق مسکن 650 هزار تومان بود.
وزیر کار گفت: رایزنی‌های چندروزه و فشرده میان نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برای تصویب میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌آفرینی دنبال شد.
وی خاطرنشان ساخت: این مذاکرات سه‌جانبه در روز یکشنبه 28 اسفندماه با رویکردی مثبت در خصوص تعیین حداقل دستمزد در پیش گرفته شد و با تمرکز بر روی اشتراکات و مذاکره بر روی اختلاف نظرها خوشبختانه به جمع‌بندی مناسبی رسید.
مرتضوی با تأکید بر وجود نگاه مثبت حوزه کارگری و کارفرمایی به موضوع تولید و اقتصاد کشور گفت: میزان افزایش حقوق کارگران با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌آفرینی تصویب شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تلاش‌های دولت برای کاهش تورم و ایجاد ثبات در بازار اشاره کرد و افزود: تلاش دولت به دنبال توقف روند افزایش تورم و کاهش آن و اصلاح اقتصادی در حوزه‌های ارزی و یارانه‌ها نیز در همین راستا بوده است.
وی با بیان این‌که دولت مردمی سیزدهم مسیر اصلاحی را در اقتصاد پیش گرفته، گفت: قاعدتاً آثار اصلاحات اقتصادی و تغییر شاخص‌های کلان به‌مرور در معیشت مردم و به‌ویژه کارگران عزیز مشهود خواهد بود.
رئیس شورای عالی کار توجه به مطالبات صنفی و خواسته‌های جامعه کارگری و انتظارات کارفرمایان را لازمه ثبات اقتصادی و رونق تولید عنوان کرد و اظهار داشت: کارگران قشر بزرگ و پایه‌ی اصلی اقتصاد و معیشت کشور هستند که در پیشرفت اقتصادی و استقلال کشور نقش اساسی دارند و دولت به این مهم توجه ویژه‌ای دارد.
مرتضوی با اشاره به سیاست‌های دولت مردمی در پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد گفت: مصوبه شورای عالی کار در راستای ایجاد تعادل در حداقل حقوق دریافتی کارگران با کارمندان دولت حاصل شد.
وی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله در سال 1402 با برنامه‌ریزی‌های دولت مردمی سیزدهم بر مشکلات اقتصادی موجود در کشور فائق خواهیم آمد.
مرتضوی در خاتمه از «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان و همچنین از وزرای اقتصاد و صمت که در نشست شورای عالی کار حضور داشتند، قدردانی کرد.
سیصد و چهاردهمین نشست شورای عالی کار شامگاه یک‌شنبه 28 اسفندماه در محل وزارت کار و با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «مهدی اسلام‌پناه» رئیس سازمان ملّی استاندارد ایران، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی کار و «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد و پس از ساعت‌ها مذاکرات فشرده و چانه‌زنی طرفین، به اتفاق آراء با تعیین حداقل نرخ دستمزد کارگری سال 1402 توافق نهایی حاصل گردید.
29 اسفند 1401 05:42
کد خبر : 303,154
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/519417/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

اشتغال 700 نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

پاکسازی بیش از 912 هکتار از اراضی خراسان رضوی

سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

حال‌وهوای بارانی حرم مطهر امام مهربا‌نی‌ها

زوایای جدید از جنایت هولناک «چشم‌آبی‌ها» در بزرگراه آسیایی

کشف بیش از 7 تُن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت‌به رگبار باران و باد شدید در برخی استان‌ها

وزیر کشور وارد مشهد شد

تجلیل از 24 معلم نمونه بیرجند

هوشمندسازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

هوشمند سازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود

آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب