پیام خراسان

آخرين مطالب

نظارت میدانی وزیر کار بر ذوب‌آهن اصفهان؛

مرتضوی: حمایت همه‌جانبه از ذوب‌آهن اصفهان تا دستیابی به توان حداکثری تولید در سال 1402 در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است/ خودکفایی ذوب‌آهن از واردات کُک با راه‌اندازی پروژه باتری شماره دو وزارت رفاه

مرتضوی: حمایت همه‌جانبه از ذوب‌آهن اصفهان تا دستیابی به توان حداکثری تولید در سال 1402 در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است/ خودکفایی ذوب‌آهن از واردات کُک با راه‌اندازی پروژه باتری شماره دو
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با هدف نظارت میدانی، از خط تولید از جمله کوره بلند و کارگاه تولید ریل ملّی و پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ذوب‌آهن اصفهان بازدید و بر حمایت همه‌جانبه از این کارخانه تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، «سیدصولت مرتضوی» دوشنبه 29 اسفندماه با حضور در شرکت سهامی خاص ذوب‌آهن اصفهان از نزدیک در جریان اقدامات و فعالیت‌های این مجتمع عظیم صنعتی به‌عنوان مادر صنعت فولاد ایران قرار گرفت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه برای حمایت همه‌جانبه از ذوب‌آهن اصفهان در کنار این شرکت هستیم، گفت: امیدوارم با همت کارکنان این مجتمع عظیم صنعتی، تولید این شرکت در سال آینده افزایش چشمگیری پیدا کند و به حداکثر ظرفیت برسد.
وی افزود: با راه‌اندازی پروژه باتری شماره دو تولیدات کُک و مواد شیمیایی در سال آینده، ضمن افزایش تولید، خودکفایی در این محصول برای ذوب آهن حاصل می‌شود.
مرتضوی تولید ریل توسط ذوب‌آهن اصفهان را دستاورد بزرگی برای کشور عنوان کرد و گفت: در گذشته برای تأمین ریل در قطار شهری و بین‌شهری مجبور به واردات ریل بودیم که خوشبختانه امروز با همت مهندسین و تلاشگران ذوب‌آهن دانش تولید ریل بومی‌سازی شده است و امیدوارم با این اقدامات مؤثر، بستر توسعه خطوط ریلی کشور بیش از گذشته فراهم شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حمل‌و‌نقل ریلی، ارزان، ایمن و زود‌بازده است، افزود: حمل‌و‌نقل ریلی در ارتباط ایران با کشورهای آسیای میانه، روسیه و ... نقش زیادی دارد و همچنین ایجاد کریدور شمال - جنوب کشور از طریق خط ریل در دستور کار دولت قرار دارد و مجموعه این‌ها نشان‌دهنده اهمیت تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان است که نیاز این پروژه‌ها به ریل را تأمین می‌کند. وی در نشست با مسئولین شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان تحولی بزرگ در صنعت کشور تأسیس شد و پس از انقلاب با دستاوردهای مهمی که در این صنعت حاصل شد، امروز صادرکننده فولاد در جهان هستیم.
مرتضوی گفت: ارزش‌افزوده در صنعت فولاد فراهم است و باید آن را مدیریت کرد تا به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به توان معادن زغال‌سنگ کشور و تجهیزات ایجادشده، امکان تأمین کُک ذوب‌آهن در ایران فراهم است و می‌توان به تدریج واردات کک را قطع کرد که نقش مهمی در هزینه تمام‌شده این شرکت دارد و راه‌اندازی باتری شماره 2 کک‌سازی این شرکت نیز در این راستا مهم است. مرتضوی یکی از مشکلات ذوب‌آهن اصفهان را قیمت‌گذاری دستوری دانست و افزود: برای عبور از کمند قیمت‌گذاری دستوری باید از اقتصاد دانش‌بنیان مدد گرفت و در این راستا باید محصولات خاص تولید کرد تا ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد کنند. وی بر توجه بیشتر ذوب‌آهن به مسائل زیست‌محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی در قبال جامعه اطراف این مجموعه صنعتی تأکید کرد و گفت: اگر همه از جمله مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی، مسئولین استان و شهرستان و ... با هم متحد باشیم، موانع را از پیش‌رو بر می‌داریم و اهداف مورد نظر حاصل خواهد شد.
«حسین رجایی» نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ذوب‌آهن، یک صنعت مادر در کشور است و نیروی انسانی بسیار متخصصی در ذوب‌آهن آموزش دیده‌اند که در صنایع دیگر منشاء خدمات مهمی شدند.
وی افزود: متأسفانه ذوب‌آهن به خوبی حمایت نشد و چندین سال این شرکت از معدن برخوردار نبود و با مشکل مواد اولیه مواجه گردید اما اتفاقات خوبی در این زمینه آغاز شده که می‌تواند این مشکلات را حل کند.
نماینده مردم شهرستان لنجان گفت: ذوب‌آهن اصفهان بخشی از هویت شهرستان لنجان است و پیشرفت آن برای مردم این شهرستان اهمیت بسیاری دارد. ذوب‌آهن باید به جهت تأمین مواد اولیه مورد حمایت قرار گیرد، به‌ویژه از طریق هلدینگ شستا تا بتواند با ظرفیت کامل تولید کند. همچنین در جهت تأمین مالی با شیوه‌های مختلف از جمله افزایش سرمایه هم باید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه آمادگی حمایت کامل از این شرکت را دارد، گفت: ذوب‌آهن باید در خصوص مسائل زیست‌محیطی و اشتغال‌زایی برای منطقه، فعالیت‌های مداوم داشته باشد تا رضایت مردم بیشتر حاصل شود؛ البته اقدامات خوبی در این شرکت صورت گرفته است اما لازم است که بیشتر پیگیری شود.
«مهدی کوهی» مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان نیز در ادامه این نشست گفت: برای افزایش تولید دانش‌بنیان باید مواد اولیه پایدار داشته باشیم. این در حالی است که برای تولید 3 میلیون و 600 هزار تُن نیاز به 5 میلیون و 700 هزار تن سنگ‌آهن داریم هر چند با معدن ققنوس بخش کمی از مواد اولیه مورد نیاز ما تأمین می شود اما همچنان به دنبال سهمیه یک میلیون و 700 هزار تنی ذوب‌آهن هستیم که در دوسال گذشته به این شرکت اختصاص نیافته است و با حمایت دولت دوباره برقرار می‌شود.
وی به اقدامات این شرکت جهت کاهش واردات اشاره کرد و گفت: عمده واردات ما مربوط به کُک و زغال است. اخیراً جلساتی با معادن زغال‌سنگ و تولیدکنندگان کک داشتیم که امیدوارم نتایج آن منجر به تأمین این مواد از داخل کشور شود و در نهایت 10 درصد قیمت تمام‌شده ما نیز کاهش می‌یابد. مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: در مبحث تولید، باید محصولاتی تولید کنیم که ارزش‌افزوده بالاتری داشته باشند. بررسی ما در کشورهای همسایه نشان می‌دهد که محصولات سنتی خریدار ندارد. تیرآهن‌های بال پهن و محصولات آلیاژی با استقبال مواجه می‌شوند و لذا تلاش می‌کنیم بیش از 40 درصد تولید شرکت به این محصولات اختصاص یابد که هر سال این میزان بیشتر خواهد شد. کوهی اظهار امیدواری کرد: ذوب‌آهن با توجه به تولیدات خود می‌تواند نقش مهمی در نهضت ملّی مسکن داشته باشد. صدور خدمات مهندسی و محصولات، دیگر برنامه ماست که می‌توان از طریق هم‌افزایی با سایر شرکت‌ها، حضور فعال‌تری در کشورهای همسایه داشته باشیم. وی در ادامه سخنان خود، اتمام پروژه‌های توسعه‌ای، خود تأمین‌شدن در بخش انرژی، توسعه ساخت داخل و انجام پروژه‌های مربوط به پدافند غیرعامل را از جمله دیگر اولویت‌های این شرکت دانست و گفت: یکی از برنامه‌های شرکت اصلاح ساختار مالی از طریق افزایش سرمایه است که این امر مستلزم انتقال سهام ذوب‌آهن از سازمان تأمین اجتماعی به هلدینگ شستا می‌باشد و امیدواریم این مهم با حمایت خوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاصل گردد.
29 اسفند 1401 22:32
کد خبر : 303,204
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/519775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توضیح پلیس درباره انتشار فیلم سارقان زورگیر در بیرجند

توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است

حج رزمایش قدرت سیاسی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است

11000 قلم داروی غیرمجاز در بجنورد کشف شد

ماجرای غزه اربعین سال 1403 را متفاوت و منحصر به‌فرد کرده است

تولید 3.6 میلیون نهال در خراسان شمالی طی سال جاری

طوفان شدید شن در مسیر سبزوار به شاهرود (فیلم)

تولید پایدار برق در اوج بار مصرف/ به استقبال تابستان می‌رویم

شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید 32 هزار تن در مشهد

نتیجه حمل بار چوب با موتورسیکلت سه چرخ (فیلم)

خدمت‌رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب

خبر خوب یک وزیر برای کارمندان دولت

حضور نشر «خبر امروز» در نمایشگاه مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب

آیین افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

خروج بیش از 2 هزار کیسه آرد غیرمجاز از شبکه پخت نان مشهد

ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی

دقایق سرنوشت‌ساز بازی/ حمایت مسؤولان از هندبال قوچان حیاتی است

دقایق سرنوشت‌ساز برای هندبال قوچان/ حمایت مسؤولان حیاتی است

معتادان متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند

سهم انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب

تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست

وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

سهم سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب

90 درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است

هدیه 400 هزار تومانی خرید کتاب برای بیمه‌شدگان جدید تامین اجتماعی

هدیه 400 هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

محکوم متواری 300 میلیاردی در این شهر به دام افتاد

ستاد مدیریت بحران گناباد به حالت آماده‌باش کامل درآمد

معتادین متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند

انواع هزینه ها در سفر داخلی

صادرات مرغ برای نخستین بار در کشور انجام شد

ببینید | لحظه ورود طوفان وحشتناک شن به شهر بردسکن

نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است

کتاب اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی است

اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است

پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

درخواست ابطال افزایش 35 درصدی حقوق کارگران به دیوان عدالت اداری

برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند

شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم

بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور

اصلاح 44 نقطه از گره‌های ترافیکی مشهد تا پایان سال جاری

هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب

برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند

مصائب روستای سوخته؛ این‌بار ماشین آتش‌نشانی آب داشت، اما نیرو نه!

تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند

پیشرفته‌ترین موشک‌ کروز روس‌ها سالم در جنگل پیدا شد | تصویر