پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد

اعزام زائران حج تمتع خراسان جنوبی در قالب 15 کاروان فرهنگي

اعزام زائران حج تمتع خراسان جنوبی در قالب 15 کاروان
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: امسال با احتساب عوامل اجرایی 2100 نفر از استان در قالب 15 کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: تشرف زائران حج تمتع امسال از سوم خردادماه به طور رسمی در ایران آغاز می‌شود. قرار است 87 هزار و 550 ایرانی به زیارت حج مشرف شوند البته در خراسان جنوبی زائران حج از نیمه خردادماه به این سفر تشرف می‌یابند.
حسین دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال 2 هزار و 20 نفر زائر برای حج تمتع در استان ثبت نام کرده‌اند.
وی تصریح کرد: ثبت نام از 10 اسفندماه 1401 آغاز شد و تقریباً در چند روز گذشته ظرفیت کاروان‌های استان تکمیل شده است.
اعزام 2100 نفر از خراسان جنوبی به حج تمتع
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال با احتساب عوامل اجرایی 2100 نفر از استان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، گفت: این تعداد در قالب 15 کاروان هستند.
دستگردی با اشاره به اینکه اولویت‌هایی که اعلام شده تا پایان تیرماه 1386 را فراخوان کرده‌ایم که ظرفیت کاروان‌های استان تکمیل شده است، یادآور شد: اگر افرادی هستند که شرایط این اولویت را دارند و موفق به ثبت نام نشده‌اند لیست انتظار را تهیه کرده‌ایم تا مشخصاتشان را اعلام و در صورت انصراف امکان اعزام این افراد ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: از مجموع کاروان‌های اعزامی به حج و تمتع از استان دو کاروان اهل تسنن و 13 کاروان اهل تشیع هستند.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: هزینه‌های حج و زیارت امسال افزایش داشته که بی تأثیر در انصراف برخی از متقاضیان نبوده است.
دستگردی اضافه کرد: هزینه‌ها برای هر زائر بر اساس خدماتی که ارائه می‌شود متفاوت بوده و مهم‌ترین بخش هزینه‌ها مربوط به هتلی که مورد استفاده قرار می‌گیرد است و این هزینه بین 115 تا 136 میلیون تومان متغیر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امسال مبلغ خوبی دولت برای هزینه‌های ارزی زائران حج تمتع اختصاص داده است، گفت: برای هر زائر 25 دلار بر مبنای هر دلار 28 هزار و 500 تومان اختصاص داده شده و بر اساس آن کاروان‌ها قیمت گذاری شد.
پرواز زائران حج تمتع استان از 13 تا 16 خردادماه از فرودگاه بیرجند
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: هزینه‌های پروازی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، تغذیه، تدارکات و هتل از مهم‌ترین هزینه‌های یک زائر است.
دستگردی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته زائران حج تمتع استان از 13 خردادماه تا 16 خردادماه از بیرجند وارد فرودگاه جده می‌شوند، بیان داشت: در برگشت بعد از انجام اعمال خود در مکه به مدینه رفته و از فرودگاه مدینه به فرودگاه بیرجند بر می‌گردند.
وی گفت: سفر معنوی حج تمتع سفری خاص بوده که شرایط اعزام بعد از 16 سال برای زائران فراهم آمده بنابراین باید از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنند در راستای آمادگی زائران استان 12 جلسه آموزشی پیش بینی شده و در این جلسات بایدها و نبایدها سفر را در بحث اجرا بر اساس قوانین عربستان به زائران آموزش داده می‌شود.
برگزاری همایش متمرکز ویژه زائران حج تمتع در خراسان جنوبی
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بحث اجرای مناسک و اسرار حج در این جلسات آموزش داده و در ضمن یک همایش متمرکز را در مرکز استان و در شهرستان‌های استان پیش بینی کرده‌ایم تا آمادگی زائران بیشتر شود.
دستگردی به زائران توصیه کرد: حال که این فرصت محقق شده جلسات را جدی بگیرند تا با شناخت و معرفت بیشتری مشرف شوند.
وی با اشاره به اینکه بحث مواد مخدر موضوع تلخی بوده که ابعاد سو بسیاری را در پی دارد، افزود: توصیه داریم زائران به هیچ عنوان فکر حمل مواد مخدر را نکنند زیرا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران افرادی که اقدام به حمل مواد مخدر نمایند از سفر باز می‌مانند و این موضوعات توسط پلیس فرودگاه و ناجا در جلسات آموزشی به زائران گوش زد می‌شود.
قوانین سخت‌گیرانه عربستان برای برخورد با زائران متخلف
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بر اساس قانون، گذرنامه افرادی که اقدام به حمل مواد مخدر نمایند یک تا 5 سال فاقد اعتبار خواهد شد.
دستگردی به قوانین سخت‌گیرانه عربستان در مورد افرادی که اقدام به حمل مواد مخدر نمایند اشاره داشت و گفت: حبس در زندان‌های بسیار سخت و حتی حکم گردن زدن از جمله قوانین عربستان برای برخورد با این افراد است.
وی اضافه کرد: اگر زائری به دلیل مریضی مواد مخدر مصرف می‌کند و نمی‌تواند بدون آن دوام بیاورد توصیه می‌شود از این سفر انصراف دهد تا بعد از ترک ذیل نظر پزشک متخصص به این سفر معنوی مشرف شود.
مدیر حج و زیارت خرسان جنوبی با بیان اینکه مباحث امنیتی به زائران اعلام می‌شود، یادآور شد: زائران باید به قوانینی که از سوی کشور عربستان اعلام شده توجه کنند که یکی از این مباحث بحث ضبط صدا بوده که شرایط سخت‌گیرانه‌ای نسبت به این موضوع وجود دارد.
دستگردی بیان داشت: طبق توافق انجام شده سفارت و کنسولی دو کشور فعال سازی می‌شوند و در سازمان حج و زیارت کشور نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم که بعد از مراسم حج تمتع شاهد حج عمره باشیم.
وی در مورد بازار گردی به زائران توصیه کرد: خریدهای خود را از داخل ایران و استان انجام دهند تا وقت زائران صرف بازار گردی نشود چون اجناسی که توسط زائران از عربستان خریدار می‌شود نامرغوبی بوده و زائران می‌توانند از اجناس ایرانی با کیفیت استفاده کنند.
11.5 هزار نفر مشتاق اهل بیت (ع) از استان به عراق اعزام شدند
مدیر حج و زیارت خرسان جنوبی یادآور شد: زائران از آوردن داروهای گیاهی منعی ندارند اما داروهای گیاهی که به مواد مخدر شباهت دارد پلیس منع می‌کند.
دستگردی با اشاره به اینکه نسبت به جمعیت، خراسان جنوبی در اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات جایگاه سوم را در کشور دارد، افزود: این نشان از علاقه مردم استان به اهل بیت (ع) است.
وی اضافه کرد: سال گذشته 11 هزار و 500 نفر از استان در قالب 288 کاروان به سفر عتبات عالیات مشرف شدند.
مدیر حج و زیارت خرسان جنوبی با بیان اینکه در شرایط فعلی هفته‌ای 7 اتوبوس از استان به سفر عتبات عالیات اعزام می‌شوند، یادآور شد: یکی از دغدغه‌های که در مورد اعزام افراد به سفر عتبات عالیات وجود دارد، فعالیت افراد فاقد مجوز در این حوزه بوده و پیگیری این موضوع جز مطالبات مردم می‌باشد که در این راستا جلساتی با دادستان و معاون استاندار برگزار شده و خوشبختانه دید حمایتی خوبی وجود دارد تا این موضوع ساماندهی شود.
دستگردی گفت: مردم باید بدانند که تشرف به عتبات عالیات با کاروان‌های فاقد مجوز پیوست امنیتی ندارند به ویژه در کاظمین و سامرا در اعزام‌های قانونی نیروی امنیتی در کاروان حضور دارد و پشتیبانی می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که از طریق کاروان‌های فاقد مجوز به این سفر معنوی اعزام می‌شوند از بیمه کامل برخوردار نیستند.
تلاش برای اخذ مجوز کاروان‌های ارزان قیمت
مدیر حج و زیارت خرسان جنوبی از مردم استان خواست برای اعزام به سفر عتبات عالیات به کاروان‌های دارای مجوز مراجعه کنند و افزود: در استان 37 دفتر زیارتی دارای مجوز فعالیت دارند که صلاحیت سنجی شده و موارد قانونی را رعایت می‌کنند.
دستگردی از راه اندازی کاروان‌های ارزان قیمت در استان برای اعزام به عتبات عالیات خبر داد و گفت: این کاروان‌ها سال گذشته راه اندازی شده و امسال هم پیگیر برای گرفتن مجوز فعالیت این کاروان‌ها در استان هستیم تا اعزام‌های هیأتی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اسکان این کاروان‌ها در داخل حسینه و مساجد است تا با شرایط ارزان‌تر بتوانند علاقمند به اهل بیت (ع) اعزام شوند و حدوداً هزینه دریافتی از زائران در این کاروان‌ها 3 میلیون تومان ارزان‌تر از کاروان‌های دیگر خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/537715/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور