پیام خراسان

آخرين مطالب

آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی 287 شعبه اخذ رای اجتماعي

آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی 287 شعبه اخذ رای
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - خبرگزار، مهر، گروه استان ها- سمیه محمدی: 21 اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.
این دوره از انتخابات بین دو نفر از کاندیداهایی که در دور گذشته بیشترین رای را آوردند ولی موفق نشدند یک پنجم کل آرا را از آن خود کنند برگزار می شود.
گفتنی است با برگزاری این دوره پرونده نمایندگان استان در این مرحله از انتخابات بسته و نمایندگان منتخب مردم استان خراسان جنوبی مشخص خواهند شد و به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.
در همین زمینه علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: خوشبختانه مردم استان با مشارکت عالی مرحله قبلی انتخابات را پشت سر گذاشتند.
وی تصریح کرد: خراسان جنوبی به عنوان دومین استان کشور در زمینه مشارکت مردم در انتخابات بوده که این از افتخارات مردم این خطه است.
فرماندار بیرجند گفت: از چهار حوزه انتخابی که در انتخابات مجلس در خراسان جنوبی داشته‌ایم در سه حوزه در مرحله اول، کاندیداها 20 درصد آرا را کسب کردند و در همه حوزه ها به جز حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف نمایندگان و منتخبان مردم به مجلس راه پیدا کردند.
فاضلی فرد افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف به واسطه رقابت شدیدی که بین 33 کاندیدا وجود داشت هیچکدام از این کاندیداها نتوانستند یک پنجم کل آرا را کسب کنند لذا انتخابات بین دو نفر از کاندیداهایی که بیشترین آرا را آوردند یعنی آقایان سید حسن هاشمی و مولوی علی حقیقی به دور دوم کشیده شد.
وی با اشاره به اینکه 21 اردیبهشت ماه شاهد برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خواهیم بود، یادآور شد: قطعاً مردم عزیزمان آن تعهدی را که همراه با شعور سیاسی دارند با همان مشارکت بالای دوره قبل، در این دوره در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.
پیش بینی شعب سیار اخذ رای
فرماندار بیرجند گفت: انتخابات استان در 21 اردیبهشت ماه کامل خواهد شد و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد.
فاضلی فرد با اشاره به اینکه برای اخذ رای مردم در مرحله قبل 21 درصد شعب اخذ رای در حوزه انتخابی بیرجند، در میان و خوسف افزایش داده شد، بیان داشت: خوشبختانه وضعیت خوبی داشته‌ایم فقط مشکلی که به وجود آمد این بود که در دو سه شعبه به دلیل استقبال بی‌نظیر رای دهندگان و با توجه به اینکه ارائه مدرک حذف شد در خوابگاه‌های دانشجویان و زندانیان لزومی به ارائه مدرک رسمی وجود نداشت به صرف اینکه کد ملی آنها از سامانه هویت تشخیص داده می‌شد و تاییدیه از سامانه اخذ می‌گردید این افراد می‌توانستند رای بدهند به همین دلیل حجم زیادی از رای دهندگان وجود داشتند.
فرماندار بیرجند گفت: پیش بینی شده است در این مرحله دو صندوق سیار هم اضافه شوند، آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط وجود دارد و همه شرایط مهیا است.
فاضلی فرد بیان داشت: طبق ماده 13 قانون این انتظار وجود دارد که همه دستگاه‌ها همکاری کنند.
287 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
وی با اشاره به اینکه برای این مرحله از انتخابات برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف 287 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که 145 شعبه آن شهری 142 شعبه روستایی است، یادآور شد: از مجموع شعب 167 شعبه ثابت و 120 شعبه نیز سیار هستند.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه پیش بینی شده از 1400 نفر دست‌اندرکار به عنوان اعضای شعبه در حوزه انتخابیه شهرستان بیرجند، مشغول اخذ رای باشند، افزود: همچنین پیش بینی شده بین 7 تا 9 نفر اعضای شعبه و کاربران باشند، یک نفر نماینده فرماندار به عنوان مدیر شعبه، یک نفر بازرس وزارت کشور، 3 تا 5 نفر نیز ناظرین شورای نگهبان، دو تا چهار نفر هم بر اساس موقعیت شعبه محافظین صندوق هستند که همکاری خواهند کرد و یک نفر تا سه نفر هم نیروی راننده که به بحث نقلیه این دوره از انتخابات کمک کرده و حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد: در دور دوم انتخابات دیگر درصد اهمیت ندارد و هر کدام از کاندیداهایی که بیشترین رای را بیاورند به عنوان نماینده مردم وارد مجلس خواهد شد.
فرماندار بیرجند موضوع مشارکت مردم را کلید واژه شعار امسال دانست و تصریح کرد: اهمیت موضوع اقتصادی به عنوان چندمین سالی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند و ششمین سال متوالی که تاکید ایشان بر موضوع تولید بوده آن هم با توصیه در مشارکت مردم است.
فاضلی فرد ادامه داد: حقیقتاً مشارکت مردم در بسیاری از جاها مشکل گشا بوده و هرجا که به مردم تکیه شده تجربه نشان داده موفق شده‌ایم.
وی بیان داشت: در مرحله قبلی انتخابات با وجود شرایط بد آب و هوایی و یخبندان بودن بسیاری از مسیرها شاهد همکاری خوب مردم بودیم.
81 نقطه شهری برای تبلیغات کاندیداها
فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه تقویم اجرایی انتخابات در مرحله دوم 21 فروردین شروع شده و یک ماه زمان این تقویم اجرایی است، گفت: تبلیغات رسمی کاندیداها از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات یعنی 8 صبح بیستم اردیبهشت ماه تبلیغات مجاز آنها ادامه داشته و زمان دارد، کاندیداها نیز در چهارچوب قانون می‌توانند تبلیغات مجاز را همانند انتخابات دوره قبل انجام دهند.
وی از کاندیداهای این دوره از انتخابات و طرفدارانشان خواست تا در چهارچوب قانون حرکت کنند.
فرماندار بیرجند گفت: در سطح شهر 81 نقطه با همکاری شهرداری برای تبلیغات کاندیداهای این دوره از انتخابات پیش‌بینی شده که این مکان‌ها به صورت رایگان در اختیار این نامزدها قرار خواهد گرفت و می‌توانند آثار تبلیغاتی مجاز خود را در آنجا نصب کنند.
وی ادامه داد: سایر ظرفیت‌های تبلیغاتی این سه شهرستان و کل حوزه شناسایی شده و به تایید هیئت تبلیغات در انتخابات در استانداری رسیده و این ظرفیت‌های تبلیغی به هر دو کاندیدا اعلام شده است.
فرماندار بیرجند اضافه کرد: علاوه بر این‌ها هر آنچه را هیئت نظارت بر انتخابات مصوب کند اعم از بیلبوردها و اماکن دیگر تبلیغاتی در این حوزه انتخابیه می تواند مورد استفاده کاندیداها قرار گیرد.
فرماندار بیرجند عنوان کرد: آثار تبلیغاتی در هر ابعادی که باشد در محل ستاد مانعی ندارد اما در سایر اماکن به غیر از ستاد آثار تبلیغاتی حداکثر باید 100 در 70 سانتی متر باشد.
فاضلی فرد در رابطه با نقاط روستایی صعب‌العبوری که هنوز ارتباط اینترنتی ندارند برای برگزاری انتخابات گفت: مسیر خط 3 صندوق طوری تعریف شده که در ابتدای شروع به کار در روستاهای مستقر هستند که آنتن دهی دستگاه احراز هویت برخط بوده و ارتباط با سامانه‌ها برقرار است در این بین اگر چند روستای کوچک ارتباط نداشته باشند به صورت آفلاین رای آنها اخذ می شود.
کد خبر 6092750

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/667757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات جمع‌آوری نرده‌های BRT خیابان امام رضا(ع) مشهد

آزادی 30 زندانی جرائم غیرعمد خراسان شمالی در دهه کرامت

رتبه نخست گناباد در توزیع تخم نوغان و تولید «پیله تر» کرم ابریشم خراسان رضوی

امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشورهای خارجی در مشهد

اصلاحات اقتصادی رئیسی

ستاره سپاهان با ماسک محافظ در باغ فردوس (عکس)

مردم خراسان جنوبی در انتظار استقبال از رئیس جمهور شهید

شهید آیت‌الله رئیسی(ره) در حوزه زیارت صاحب ایده بود

برپایی نمایشگاه عطرگل یاس با حضور  400 دختر تحت حمایت کمیته امداد در مشهد

طرح هر خانواده روستایی حامی ایتام و محسنین در شهرستان نیشابور اجرا شد/ حمایت 200 هزار خیر از فرزندان کمیته امداد

اعلام ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهورشهید در مشهد

اعلام ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد

نامگذاری میدان و خیابانی در رادکان شهرستان چناران به نام خادم الرضا

پیام تسلیت امامان جمعه و جماعت مسجد «محمد المصطفی (ص)» دولت آباد کرمانشاه به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی

بازگشایی محور دوراهی سرخس - مشهد به سمت صالح آباد

عکس/ اعطای درجه سرتیپ دومی به شهید موسوی توسط سرلشکر سلامی

واگویه‌های پدر شهید از رئیس‌جمهور شهید

از خدمت خالصانه به مناطق محروم تا اندوه مردم خراسان جنوبی در ماتم شهید خدمت

موکب های مردمی در مراسم تشییع پیکر آیت الله شهید رئیسی فعال خواهند بود

روایت دست اول اسماعیلی از حادثه سقوط هلیکوپتر؛ چند بار با آقای آل هاشم صحبت کردیم، ایشان تا چهار ساعت بعد زنده بود/ هوا ابری نبود/ بقیه در دم شهید شده بودند

نامگذاری بزرگترین میدان شهر عشق‌آباد شهرستان میان جلگه به نام شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت کشور در صالح آباد

تعطیلی موزه‌ های خراسان رضوی در دوم خرداد 1403

تاثیر ورزش بر سلول های ایمنی حامی عملکرد مغز

شهید آیت‌الله رییسی از هیچ تلاشی برای بهبود اوضاع محرومان جامعه دریغ نکرد

2 هزار میلیارد تومان خسارت بارش‌های اخیر به باغات پسته مه ولات

یاد رئیس جمهور شهید در دل‌ها خواهد ماند

پیام تسلیت جبهه روحانیت مردمی در پی شهادت خادم الرضا (ع) آیت الله رئیسی

بسیج شدن همه امکانات برای تشییع باشکوه خادم‌الرضا (ع) در مشهد

ماجرای قرآنی که شهید رئیسی مقابل سازمان ملل به دست گرفت/بچه های فلسطینی بار دیگر یتیم شدند

دعوت جبهه اعتدال از مردم مشهد برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی

توقف پخش زنده آسوشیتدپرس از غزه؛ صهیونیست‌ها این بار سراغ رسانه آمریکایی رفتند

رژیم سالم مادران برای بارداری 9 ماهه: 50 هزار کالری غذایی

اعلام برنامه‌های کاهش مصرف برق مشترکان در استان تهران

رئیس جمهور مرد خدمت، عدالت و یاور محرومان بود

ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد

اقدامات آیت‌الله رئیسی زمینه‌ساز تحول در شرق کشور شد

تأکید سرپرست حجاج ایرانی بر الگوگیری از شهید خدمت

خیابانی با نام «شهید رئیسی» در بجنورد

13 کیلو موادمخدر تریاک توسط پلیس اسفراین کشف شد

دستگیری 2 نفر سارق احشام در راز و جرگلان

افزایش 75 درصدی بازرسی‌ها از واحدهای تولیدی خراسان شمالی

راز محبوبیت آیت الله رئیسی ادب و ولایتمداری محض در مکتب وجودی امام رضا (ع) بوده است

742 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

محکومیت 2 قاچاقچی سوخت در فریمان به پرداخت 15 میلیارد و 531 میلیون ریال جزای نقدی

پیام تسلیت منتخب مردم مشهد و کلات به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی

کنترل کیفیت آب شرب خراسان رضوی با انجام سالانه 1.2 میلیون آزمایش

تمهیدات ارتباطی در آیین وداع مردم با پیکر شهید جمهور در شهر‌های قم، تهران و مشهد

تصویری از سوگواری جمیله علم‌الهدی بر سر تابوت همسرش

خسارت بارش‌های اخیر به قطب پسته خراسان رضوی از مرز 2 هزار میلیارد تومان گذشت