پیام خراسان

آخرين مطالب

نامه رهبر معظم انقلاب مبنای نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا است اجتماعي

نامه رهبر معظم انقلاب مبنای نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت بانوی کریمه اهل بیت (ع) اظهار کرد: بسیاری از خصوصیاتی که برای حضرت زینب کبری (س) ذکر شده، در وجود اقدس حضرت معصومه (س) نیز وجود داشته است.
یکی از این‌ها، وابستگی به برادر است. همانطور که زینب کبری (س) وابسته به سیدالشهدا (ع) بود و فاطمه معصومه (س) وابسته به علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است. ولادت باسعادت این بانوی باکرامت را به همه شما برادران عزیز و خواهران گرامی خودم تبریک عرض می‌کنم.
سرکوب جنبش دانشجویی، تابلوی دموکراسی آمریکایی
امام جمعه مشهد با اشاره به تحولات اخیر دانشگاه‌های آمریکا و اعتراض دانشجویان در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که امروزه ما با آن مواجه هستیم، موضوع جنبش دانشجویی در ایالات متحده آمریکاست. این موضوعی است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در آمریکا سابقه نداشته و وقوع آن در آمریکایی که حامی اصلی صهیونیست‌هاست، اهمیت مضاعف دارد. خصوصاً اینکه در دل مردم آمریکا و آن هم نخبه‌ترین طبقات جامعه آمریکا که دانشجویان و اساتید باشد، این حرکت ضدصهیونیستی به صورت یک جنبش کامل، کوبنده و توفنده صورت گرفته است.
وی ادامه داد: سرکوبی این جنبش توسط آمریکا، تابلویی شده که دموکراسی لیبرالی آمریکایی را به همه عالم نشان داده و همه فهمیده‌اند حقیقت حرف اینها چیست. چگونه می‌شود یک استاد دانشگاه توسط یک پلیس روی زمین کشیده شود و دستبند بخورد فقط به این دلیل که با صهیونیست‌ها موافق نیست؟
نامه رهبر معظم انقلاب، مبنای جنبش دانشجویی آمریکا
علم‌الهدی با تأکید بر ضرورت جریان‌شناسی جنبش دانشجویی آمریکا تصریح کرد: ریشه این جنبش دانشجویی در دو نامه‌ای است که در سال‌های 1393 و 1394 خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی توسط رهبر معظم انقلاب نگاشته شد. آن زمان که این نامه خطاب به دانشجویان آمریکایی نوشته شد، یک عده در داخل کشور می‌گفتند مگر امکان دارد دانشجوی آمریکایی دلبسته این مبانی و معارف شود؟
امام جمعه مشهد تأکید کرد: در آن نامه گفته شد «من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده ملّت و سرزمینتان را در دستان شما می بی نم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمی‌کنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند».
فلسطین، دغدغه امروز جوانان اروپا و آمریکا
وی گفت: با این لحن و خطابی که رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان داشت، از همان‌جا این جریان آغاز شد. نامه‌ای که توسط ولی امر مسلمین جهان نوشته شده و با آن نفوذ کلام جریان یافته، مسلم است در دل هر جوان و انسان آزاده‌ای حتی آمریکایی و اروپایی اثر می‌گذارد. مسئله فلسطین هم از آن زمان مطرح شد تا این جوانان حقیقت جو با دغدغه‌های انسانی و اخلاقی بیشتر آشنا شوند.
علم‌الهدی با اشاره به فرازهایی از نامه دوم رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان در آن نامه نوشتند «یک خانواده فلسطینی ده‌ها سال است که حتّی در خانه خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیست در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را می‌توان از نظر شدّت قساوت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیست مقایسه کرد؟»
امام جمعه مشهد افزود: سوال محوری حضرت آقا این بود که «این رژیم بدون اینکه هرگز به‌طور جدّی و مؤثّر مورد سرزنش متّحدان پرنفوذ خود و یا لااقل نهادهای به‌ظاهر مستقل بین‌المللی قرار گیرد، هر روز خانه فلسطینیان را ویران و باغ‌ها و مزارعشان را نابود می‌کند، بی‌آن‌که حتّی فرصت انتقال اسباب زندگی یا مجال جمع‌آوری محصول کشاورزی را به آنان بدهد و همه این‌ها اغلب در برابر دیدگان وحشت‌زده و چشمان اشک‌بار زنان و کودکانی روی می‌دهد که شاهد ضرب و جرح اعضای خانواده خود و در مواردی انتقال آنها به شکنجه‌گاه‌های مخوفند. آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی می‌شناسید؟ به گلوله بستن بانویی در وسط خیابان فقط به جرم اعتراض به سربازِ تا دندان مسلّح، اگر تروریسم نیست پس چیست؟ این بربریّت چون توسّط نیروی نظامی یک دولت اشغالگر انجام می‌شود، نباید افراطی‌گری خوانده شود؟ یا شاید این تصاویر فقط به این علّت که شصت سال مکرّراً از صفحه‌ی تلویزیون‌ها دیده شده، دیگر نباید وجدان ما را تحریک کند.»
دانشجویان آمریکا، هم زبان با ملت ایران
وی خاطرنشان کرد: این نامه‌ها، جوانانی را ساخت که امروز در برابر همه جنایات دولت، پلیس و سربازان آمریکایی مقاومت می‌کنند و از شعار ضدصهیونیستی دست برنمی‌دارند. اینها حتی شعارهایی را که در دانشگاه‌هایشان می‌دهند، به زبان مادری نمی‌گویند و به زبان فارسی شعار می‌دهند. در این شرایط، بدیهی است دولت آمریکا به وحشت بیفتد زیرا جوانان هموطن آنها با زبان خمینی کبیر و ملت ایران به جریان مقاومت پیوسته‌اند.
علم الهدی ادامه داد: در مقابل دشمن، سه راه وجود دارد؛ جنگ، تسلیم یا بازدارندگی. کامل‌ترین راهبرد نیز همین بازدارندگی است یا همان با قدرت زندگی کردن است تا دشمن جرأت نکند وارد جنگ شود. این موضوع را اخیراً به چشم شاهد هستیم و مدت‌هاست دیگر هیچکس از سردمداران نظام سلطه جرأت نکرده ما را تهدید به جنگ کند. آن هم حتی در شرایطی که ایران اسلامی توسط پایگاه‌های ارتش تروریستی آمریکا محاصره شده و آن‌ها مثل سگ پارس می‌کنند اما جرأت ندارند پا پیش بگذارند.
امام جمعه مشهد با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه ابراهیم تصریح کرد: همه اینها به برکت اقتدار رهبری است که به دشمن قدرت نشان داده و ملت ما را به این بازدارندگی و صلابت رسانده است. این رهبری و فرماندهی مدبرانه در درگاه خدا شکر دارد زیرا خداوند عالم فرمود «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ» و این شکرگزاری است که ختم به زمینه‌سازی برای ظهور حجت بالغه الهی بر زمین خواهد شد.
کد خبر 6102164

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/670694/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام برنامه‌ گرامیداشت شهادت آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش در بیرجند

یادی از حضور شهید خدمت در جمع مردم خراسان جنوبی

بیرجند میزبان پیکر شهید آیت‌الله رئیسی می‌شود

تشدید بارش در 17 استان؛ احتمال وقوع سیلاب

اطلاعیه سپاه امام رضا (ع) در پی شهادت آیت الله رئیسی

محرومیت‌زدایی علت محبوبیت آیت الله رئیسی در بین مردم بود

آیت الله رئیسی برای سربلندی ایران تلاش کرد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

بسیجیان اصناف مشهد پای کار همشهری های آسیب دیده آمدند

برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت رئیس جمهور در خراسان جنوبی

مطالبه مردم خراسان جنوبی برای تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی

پیکر شهید آیت الله رییسی پنج شنبه در بیرجند تشییع می شود

برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور در بیرجند

مردمی و ولایی بودن از ویژگی‌های آیت الله رییسی بود

شورای برنامه‌ریزی: برنامه‌ های حج ایرانی‌ ها در عربستان بدون تغییر اجرا می‌شود

پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد

برنامه‌های حج ایرانی‌ها در عربستان بدون تغییر اجرا می‌شود

جزئیات برنامه‌های حج ایرانی‌ها در عربستان پس از شهادت رئیس جمهور

پیام تسلیت سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج در پی شهادت رئیس جمهور

میدان اصلی مشهد به نام رئیسی نامگذاری شد

فرماندار تایباد: خادم ملت چهره‌ای متفاوت از خدمت را به یادگار گذاشت

آذربایجان خون گریه می‌کند/ مشترک مورد نظر «برای اولین بار» در دسترس نمی‌باشد +عکس

آوارگی بی‌پایان؛ روایت هفت بار کوچ اجباری اهالی غزه

نیمه افراشته شدن پرچم سرکنسولگری های خارجی مقیم مشهد

انتشار بخشی از خاطرات آیت‌الله رئیسی برای نخستین بار

حال و هوای مشهد پس از شهادت آیت‌الله رئیسی/ حرم موسی الرضا(ع) آماده میزبانی از خادم‌الرضا(ع) شد+فیلم

(ویدئو) انتشار بخشی از خاطرات ابراهیم رئیسی برای نخستین بار

ببینید | فیلم منتشر نشده از دوران جوانی شهید ابراهیم رئیسی برای اولین بار

انتشار بخشی از خاطرات رئیسی برای نخستین بار +فیلم

سوگواره شعر خادم‌الرضا(ع) برگزار می‌شود

خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور در مشهد

خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس‌جمهور در مشهد

اجتماع عزاداری «شهید جمهور» با حضور پر شور مردم مشهد برگزار شد

اجتماع عزاداری «شهید جمهور» با حضور پرشور مردم مشهد برگزار شد

تجمع خودجوش دانشجویان و مردم نیشابور در پی شهادت رییس جمهور

پرچم کنسولگری‌های مستقر در مشهد به حالت نیمه افراشته درآمد

حال و هوای مشهد/ از روضه خوانی تا دسته روی در فراق خادم الرضا(ع)

اجتماع امام رضایی‌ها برای شهادت خادم الرضا-مشهد

مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد برگزار می شود/ مسیر تشییع در قم مشخص شد

اعضای 147 بیمار مرگ مغزی سبزوار اهدا شد

آیت الله رئیسی زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد

تغییرزمان برگزاری یادواره شهدای عشایری خراسان رضوی

مراسم عزاداری مردم مشهد برای رئیس‌جمهور برگزار شد

چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است

سیاه‌پوشی سبزوار در رثای «سید شهیدان خدمت» و یارانش

مادر شهید زرهرن: داغ دلم با شهادت سید محرومین تازه شد

اجتماع مردم خراسان شمالی در فراق رئیس‌جمهور شهید

پایان لیگ کتابخوانی شاهرود

امام رضا(ع) نزد اهل سنت

پیام انجمن همسران شهدای استان فارس در پی عروج شهادت گونه رئیس جمهور و همراهانش