پیام خراسان

آخرين مطالب

عاشقی در بین‌الحرمین مشهد تا قم اجتماعي

عاشقی در بین‌الحرمین مشهد تا قم
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - - فاطمه سعادتیان نیک: در حالی روزهای پایانی این هفته را سپری کردیم که وضعیت آب و هوا اردیبهشت متفاوتی را در مشهد رقم زده است؛ تگرگ و باران‌های بهاری پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه در کنار نصب کتیبه‌های منقش به نام دو خواهر و برادر کریم از خاندان اهل بیت عصمت و طهارت فضایی خاص، معنوی و خاطره انگیز را مهمان آخرین پنجشنبه ماه شوال در جوار حرم مطهر رضوی کرده بود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
عصر همین روز بود که حضور جمع کثیری از بانوان و دختران مشهدی در عرصه میدان شهدا خبر از آمدن بهاری معنوی در این شهر می‌داد.

پیام خراسان

دختران و بانوان مشهدی در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر امام رئوف را با زمزمه شادی و قدم‌هایی از سر شوق پیمودند تا اولین افرادی باشند که در آستانه شب اول ذی‌القعده و میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تبریک و تهنیت میلاد فرخنده این خواهر بزرگوار را به محضر امام رضا علیه السلام عرضه کنند.
دختران و بانوان زائر و مجاور که در میان نوای مدح و ثنای ذاکران و مدیحه‌سرایان اهل‌بیت (ع) خود را به حرم علی‌ابن موسی الرضا علیه السلام رسانده بودند پس از استقبال خادمان این بارگاه کبریایی وارد رواق امام خمینی (ره) شدند و در جشن میلاد این بانوی کریمه شرکت کردند.
خادمان بارگاه منور رضوی که از ماه‌ها قبل در تدارک برگزاری جشن‌های باشکوه دهه کرامت در این آستان مقدس بودند با چراغانی، ریسه‌بندی و نصب کتیبه در صحن‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا زمینه برگزاری جشن‌های دهه کرامت و به ویژه میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام را به بهترین نحو و با شور و شوق خاصی برای زائران این بهشت زمینی فراهم کنند.
علاوه بر اینکه گل آرایی ضریح مطهر امام رضا علیه السلام به یمن ولادت خواهر کریمه‌شان به صورت ویژه انجام شده است، امسال گل‌آرائی‌های ویژه روضه منوره حضرت معصومه (س) نیز با حضور خادمان امام رضا (ع) در شب قبل از میلاد این بانوی کریمه انجام گرفته است.
برگزاری برنامه‌های عمومی و معرفتی در دهه کرامت حرم مطهر رضوی
در ایام پر برکت دهه کرامت رضوی، برنامه‌های عمومی و معرفتی نیز تدارک دیده شده است که پرسمان معارف رضوی، کرسی تلاوت بین‌المللی رضوی، جشنواره قرآنی امام رضا (ع)، مراسم اذن خدمت با حضور خادمان و پاکبانان شهرداری مشهد، ایستگاه ترویج سبک زندگی فاطمی همه روزه صبح و بعداز ظهر در ورودی‌های اصلی حرم مطهر بخشی از آن‌ها است.
اجرای بیش از 2000 سرود در حرم مطهر و حریم آن و برپایی جشنواره سرودهای رضوی، اجرای بیش از 30 گروه همخوانی و تقدیر از زحمات آنان، از مراسم‌های هنری و فرهنگی ویژه در این ایام است.
ابعاد زندگی حضرت معصومه (س) سرمشق تربیت و مسیر هدایت است
عبدالله ابراهیمی، کارشناس دینی با بیان اینکه تمام ابعاد زندگی حضرت معصومه (س) مملو از نکات اخلاقی است، آن حضرت نشانگر و نماد جامعیت اسلام در مسؤولان شناسی آن هم در حیات فردی و اجتماعی است.
کارشناس دینی بیان کرد: حضرت معصومه نشان دادند که در هر سنی و در هر موقعیت جنسی و اجتماعی قرار داشته باشیم می‌توانیم راهبر بسیاری امورات دنیوی و اخروی جامعه باشیم.
وی ادامه داد: آن حضرت دختری جوان و غیر متأهل بود که همسری هنوز نداشت اما در حرکت عظیم فرهنگی و دینی امام رضا علیه السلام نقش بی بدیلی داشت.

پیام خراسان

ابراهیمی گفت: اگر امام هشتم در مسیر ایران و طوس پایه‌های توحید و اعتقادات را با احادیثی چون سلسله الذهب بنا می‌نهاد حضرت معصومه نیز در حرکتی زینب وار در پی برادر در جای جای سفر و محل اسکان خود پایه‌های توحید را تحکیم می‌بخشید.
کارشناس دینی اظهار کرد: وجود مقدس و پاک آن حضرت به عنوان یک دختر پاک، عالم و ولایتمدار با بهره گیری از الگوی زنان عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهم، الگوی کامل دختران در جهان تا ابدیت تاریخ شد ایشان حجت را برهنه تمام کرد که می‌توان در عین دختر بودن الگوی عملی همه مردان و زنان و جوانان بویژه دختران جوان شد.
وی بیان کرد: امروز بیش از همیشه به وجود الگوی کاملی چون آن حضرت نیاز داریم ابعاد زندگی آن حضرت برای همه ما بویژه دختران جوان ما سرمشق تربیت و مسیر هدایت است.
ابراهیمی اظهار کرد: بارگاه با عظمت این بانوی الهی بعد از حرم مطهر حضرت رضا دومین پایگاه شیعی جهان اسلام است بواسطه و برکت آن حضرت است علوم اسلامی در جوارش رشد و نمو پیدا کرده و روز به روز دانش دینی گسترش می‌یابد.
کارشناس دینی ادامه داد: با وجود حضرت معصومه علیها السلام گویی خداوند تربیت نمونه موسوی را به انسان‌ها نشان می‌دهد و حجت را برای پاک ماندن و مؤثر بودن بر همه تمام می‌کند
برگزاری برنامه‌های متنوع در دهه کرامت
حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه رویداد دختران خورشید در قالب اجتماع بانوان، همراه با برنامه‌های مادرانه و دخترانه همراه با مولودی خوانی در رواق امام خمینی برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر برنامه‌های متعدد برای زائران ایرانی، جشن‌هایی نیز به همت مدیریت زائران غیرایرانی با عنوان «بشائر المیلاد» برای زائران اردو و عرب زبان پیش‌بینی شده که در رواق غدیر برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: از جمله برنامه‌های مردم محور در این ایام در حوزه سبک زندگی و معارف رضوی، جلسات پرسمان معارف رضوی و مناظرات رضوی هر روز قبل از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
وی برگزاری جشنواره قرآنی امام رضا (ع) با محوریت فراز خوانی قرآن کریم، کتابت مردمی قرآن کریم، ثبت نام نهضت ملی آموزش قرآن کریم، حفظ سوره‌های قرآن، نهج البلاغه و احادیث رضوی، نقاشی و خوشنویسی با محوریت حدیث سلسله الذهب و نامه حضرت رضا به عبدالعظیم و برگزاری مسابقات روزانه و نیز دلنوشته به امام رضا (ع) را از جمله برنامه‌های این ایام بیان و تصریح کرد: جشنواره سرود رضوی با شرکت 30 گروه همخوانی نیز از جمله جشنواره‌های مردمی است.
شریعتی‌نژاد، نمایش فیلم‌های سینمایی رضوی اکران شده در جشنواره فجر و عمار در سالن همایش‌های آستان قدس را از برنامه‌های هنری دهه کرامت عنوان و خاطرنشان کرد: پاتوق سرود با حضور گروه‌های سرود از 6 استان کشور و 2 هزار اجرای سرود در حریم و حرم رضوی پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: آزادی زندانیان با عنوان «یا ضامن آهو»، اعزام 182 نفر از خدام به سفرهای «زیر سایه خورشید»، برنامه «رهپویان وصال» و دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران و «ارمغان رضوی» ارسال هدایای رضوی به ادارات و تشکل‌های سراسر کشور بخشی دیگری از برنامه‌های دهه کرامت است که مانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

پیام خراسان

زیارت از زبان زائران
شمسی ثانی یکی از زائرانی که به همراه همسر و فرزندانش در صحن انقلاب اسلامی حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: حضور در این حریم نورانی همیشه حس و حال خاصی برای من داشته است که الان که واسه اولین بار حضور در این ایام را تجربه می‌کنم آن حس و حال متفاوت‌تر و خاص‌تر از همیشه است.
صلاحی دانشجوی یکی از دانشگاه‌های مشهد که در رواق امام خمینی حضور داشت در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه امسال دانشجوی مشهد شدم سعی می‌کنم روزهای تعطیل مثل جمعه‌ها به پابوسی علی ابن موسی الرضا علیه السلام مشرف بشوم که خدا را شاکرم امروز با میلاد خواهرشان همزمان شده است.
محبتی هم که از مجاوران حرم امام رضا علیه السلام است و به همراه همسرش در حرم حضور داشت در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: ما هرچی داریم از وجود این امام رئوف است و امروز هم امدیم تا تبریک بگویم و عیدی بگیریم.
دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه علیهاالسلام در اول ماه ذی‌القعده آغاز و با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در یازدهم ذی القعده پایان می‌یابد فرصت خوبی است تا در کنار مشارکت و حضور در آئین‌های جشن و سرور ایام ولادت خاندان اهل بیت با مطالعه، تفکر و شناخت ابعاد شخصیتی و سبک زندگی و همچنین ارتباط صمیمانه این برادر و خواهر مهربان بتوانیم شیعیان و رهروان عاملی برای آنها باشیم.
کد خبر 6102398

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/670743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی تربیت نیروهایی در تراز مکتب نبوی است

اولین تصویر مادر شهید رییسی بعد از شهادت ایشان

صبح پنجشنبه؛ تشیع شهید جمهور در خراسان‌جنوبی

تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی در خراسان جنوبی

تشییع پیکر آیت الله رئیسی؛ پنج‌شنبه در خراسان جنوبی

فیلم| اجتماع عزاداری بجنوردی‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور

راز موفقیت کریستیانو رونالدو: چگونه هر روز با انگیزه از خواب بیدار می‌شوم و تمرین می‌کنم؟ / زیرنویس فارسی

پیام تسلیت روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

شب حزن انگیز بجنورد با مراسم عزاداری برای شهادت رییس جمهور

عزاداری مردم بجنورد در سوگ رئیس‌ جمهور شهید

روایت خبرنگار مهر از غم عظیم میدان بسیج مشهد

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در دانشگاه فردوسی مشهد+فیلم

رئیسی چند سال عمر کرد؟

پرچم کنسولگری‌های مستقر در مشهد نیمه افراشته شد

پیام تسلیت امامان جمعه خراسان رضوی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی

پرچم 6 کشور و سازمان ملل در مشهد نیمه افراشته شد

پیام تسلیت امام جمعه سمیع آباد و  علمای بخش پایین جام تربت جام

مراسم بزرگداشت شهادت خادم‌ الرضا (ع) در سبزوار و فیروزه

مراسم عزاداری به مناسبت شهادت رئیسی و همراهان در مشهد (فیلم)

مراسم بزرگداشت خادم الرضا شهید آیت الله رییسی در کاشمر

مداحی سیدمهدی میرداماد در مشهد برای شهادت رئیس‌جمهور + فیلم

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در گناباد برگزار شد

ببینید | تصاویری از عزاداری مردم مشهد مقابل منزل مادر شهید ابراهیم رئیسی

مراسم عزاداری به یاد سید شهیدان خدمت در بردسکن

کلیپ| مشهد در سوگ خادم الرضا(ع)

اعلام برنامه‌ گرامیداشت شهادت آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش در بیرجند

یادی از حضور شهید خدمت در جمع مردم خراسان جنوبی

بیرجند میزبان پیکر شهید آیت‌الله رئیسی می‌شود

تشدید بارش در 17 استان؛ احتمال وقوع سیلاب

اطلاعیه سپاه امام رضا (ع) در پی شهادت آیت الله رئیسی

محرومیت‌زدایی علت محبوبیت آیت الله رئیسی در بین مردم بود

آیت الله رئیسی برای سربلندی ایران تلاش کرد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

بسیجیان اصناف مشهد پای کار همشهری های آسیب دیده آمدند

برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت رئیس جمهور در خراسان جنوبی

مطالبه مردم خراسان جنوبی برای تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی

پیکر شهید آیت الله رییسی پنج شنبه در بیرجند تشییع می شود

برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور در بیرجند

مردمی و ولایی بودن از ویژگی‌های آیت الله رییسی بود

شورای برنامه‌ریزی: برنامه‌ های حج ایرانی‌ ها در عربستان بدون تغییر اجرا می‌شود

پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد

برنامه‌های حج ایرانی‌ها در عربستان بدون تغییر اجرا می‌شود

جزئیات برنامه‌های حج ایرانی‌ها در عربستان پس از شهادت رئیس جمهور

پیام تسلیت سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج در پی شهادت رئیس جمهور

میدان اصلی مشهد به نام رئیسی نامگذاری شد

فرماندار تایباد: خادم ملت چهره‌ای متفاوت از خدمت را به یادگار گذاشت

آذربایجان خون گریه می‌کند/ مشترک مورد نظر «برای اولین بار» در دسترس نمی‌باشد +عکس

آوارگی بی‌پایان؛ روایت هفت بار کوچ اجباری اهالی غزه

نیمه افراشته شدن پرچم سرکنسولگری های خارجی مقیم مشهد

انتشار بخشی از خاطرات آیت‌الله رئیسی برای نخستین بار