پیام خراسان

آخرين مطالب

آیت‌الله رییسی در جوار مضجع نورانی ثامن الحجج (ع) آرام گرفت اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - هزاران نفر از مردم مشهد و استان خراسان رضوی به همراه زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع) از ساعت‌ها پیش به انتظار نشسته‌اند تا با چشمان اشک بار و دل‌های پر از درد و آه فراق برای آخرین بار با رئیس جمهور محبوب خود وداع کنند.
به گزرش صدای ایران از ایرنا،مردم مشهدالرضا، دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و نیز استان‌های همجوار امروز حماسه‌ای دیگر از حضور خود را بر تارک تاریخ این سرزمین خلق کردند و حتی ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، با حضور گسترده و کم سابقه خود، خیابان‌های مشهد را مملو از جمعیت کرده اند.
مردم شهیدپرور مشهد و شهر‌های نزدیک به آن مانند قوچان، چناران، گلبهار، بینالود، فریمان نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و دیگر شهر‌های استان و همچنین زائرانی از دیگر نقاط کشور که خدمات آیت الله رئیسی در زمان عهده داری مسوولیت تولیت آستان قدس رضوی و نیز ریاست جمهوری را در خاطر دارند، از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم تشییع رئیس جمهور شهید، با شعار «عزا عزاست امروز» به سمت خیابان امام رضا (ع) حرکت کردند تا خود را به مراسم برسانند.
از همان ابتدای صبح مردم دوستدار آیت الله رئیسی در فرودگاه و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و همچنین بارگاه منور امام رضا (ع) به انتظار پیکر سید محرومان نشسته اند تا بتوانند پیکر مطهر او را بر دوش گرفته و تا خانه ابدی‌اش در جوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) مشایعت کنند.
19:25 | آیت‌الله رییسی در جوار مضجع نورانی ثامن الحجج (ع) آرام گرفت
پیکر خادم الرضا (ع) و سید محرومان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی با مشایعت تاریخی ملت ایران در خطه خورشید و در مشهدالرضا، شهر شهادت، در رواق «دارالسلام» حرم علی بن موسی الرضا (ع) و در آغوش سلطان مهربانی‌ها و ضامن آهو به خاک سپرده شد و آرام گرفت.
تاریخی ماندگار در حافظه ملت ایران
سوم خرداد 1403 (1403.3.3) مردم ایران، رییس جمهوری را به خاک سپردند که زندگی اش در مسیر خدمت به مردم به شهادت ختم شد و این تاریخ برای همیشه در اذهان ملت ایران زمین ماندگار شد.
 حضور مقامات لشکری و کشوری در حرم رضوی و وداع با شهیدجمهور
وزیران دولت سیزدهم، مسوولان کشوری و لشکری به همراه استانداران استان‌های مختلف کشور عصر پنجشنبه در صحن آزادی حرم مطهر رضوی به منظور وداع با پیکر شهیدجمهور، آیت‌الله رییسی شرکت کردند.
پیکر شهید سید ابراهیم رییس‌الساداتی (رئیسی) به حرم مطهر رضوی رسید و با همراهی زائران و مجاوران بارگاه امام رئوف در صحن پیامبر اعظم (ص) طواف داده شد.
حضور میلیونی و بی‌سابقه مردم مشهد در تشییع پیکر آیت الله رئیسی، بار دگر نشان داد که مردم این خطه از کشور چگونه قدرشناس شهیدی هستند که تا آخرین لحظه، عمر خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم کرده بود.
آیین وداع با شهید جمهور در حرم مطهر رضوی آغاز شد
آیین آخرین وداع با شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی با حضور گسترده و میلیونی اقشار مختلف مردم عصر پنجشنبه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی آغاز شد.
خدا حافظ آقای رئیس جمهور!
شور قیامت در شهر امام مهربانی‌ها پیش چشمان دنیا آمد امروز و سیل اشک‌های تلخ و اندوه پیکر‌های شهدای راه خدمت و در راس آنان سید محرومان، آیت الله سید ابراهیم رییسی را تا آستانه حرم عشق مشایعت کرد تا در مجاورت تربت اربابش، آرامشی ابدی بگیرد.
شهید آیت الله رییسی در اخلاص کم‌نظیر بود
رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، شهید جمهور در اخلاص و معرفت، فردی کم نظیر بود که بنده فردی با روحیه این چنینی را کمتر دیده بودم.
خودرو حامل پیکر شهید آیت الله رئیسی به باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی رسید
خودرو حامل پیکر شهید جمهور آیت الله رئیسی پس از طی خیابان امام رضا (ع) و در میان انبوه جمعیت به ورودی باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی رسید.
 امدادرسانی به حاضران در آیین تشییع شهیدجمهور به 422 نفر رسید
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران هلال احمر از زمان آغاز آیین تشییع و بدرقه پیکر رییس‌جمهور شهید در مشهد مقدس تاکنون به 422 نفر خدمات امدادی سرپایی و انتقالی ارائه کردند.
تسخیر صحن و سرای شمس الشموس توسط میلیون‌ها سوگوار شهید جمهور
صحن و سرای حرم شریف رضوی مملو از جمعیتی است که آمده‌اند رییس جمهور محبوب خود را به دیار ابدی بدرقه کنند و سیل جمعیت به حدی است که مسیر‌های منتهی به محل دفن شهید آیت الله رییسی بسته شده است.
محشر در مشهد امام رضا (ع) / سوگواران رئیسی به در‌های حرم رضوی رسیدند
جمعیت میلیونی تشییع‌کنندگان پیکر شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی پس از چند ساعت همراهی با خودرو حامل پیکر آن عزیز سفر کرده، فرزند این سرزمین را به نزدیکی حرم مطهر رضوی رساندند تا انیس النفوس وی را در آغوش گیرد.
 مشایعت میلیونی خادم خورشید تا خانه ابدی
این شهر خانه سید محرومان است، او که در مشهدالرضا دیده به جهان گشود و در طول زندگی سخت دوران کودکی‌اش در پس هر گرفتاری به دامان امام رضا (ع) پناه می‌برد، به شخصیتی تبدیل شد که امروز ملتی برای مرگ با عزت او به پا خاسته‌اند تا پیکرش را به انیس النفوس و یار قدیمی‌اش بسپارند.
شهردار مشهد: سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند
شهردار مشهد اعلام کرد که طبق برآورد‌ها تا کنون دست‌کم سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی شرکت دارند و حرکت خودرو حامل پیکر شهید جمهور و همراهان به کندی انجام می‌شود.
آیین تشییع و بدرقه شهید آیت الله رییسی به آرامگاه ابدی با حضور خروش خیل عظیم جمعیت مردم مشهد در حال اجرا است و ازدحام آنان به حدی است که خودرو حامل پیکر شهید جمهور در مسیر‌هایی متوقف شده و امکان حرکت نداشته است.
 توقف چند باره خودرو حامل پیکر رییس جمهور در میان سیل میلیونی جمعیت
سیل جمعیت میلیونی تشییع کنندگان پیکر رییس جمهور شهید در مسیر مشایعت به خانه ابدی‌اش در حرم مطهر امام رضا‍ (ع) به حدی بود که خودرو حامل پیکر ایت الله رییسی بار‌ها مجبور به توقف شد.
پیرمرد خمیده 74 ساله روستایی که به عشق آیت الله رئیسی در آیین تشییع پیکر شهید جمهور حضور داشت، گفت: آقای رئیسی، رییس جمهوری خیلی خوبی بودند و من برای خداحافظی با این مرد خوب به مشهد آمدم تا در تشییع جنازه اش شرکت کنم.
نمایی دیگر از حضور حماسی و قیام مردم در آیین تشییع شهید جمهور 
حضور میلیونی عزاداران پیش از آغاز رسمی آیین تشییع پیکر شهید «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی حماسه‌ای به یاد ماندنی خلق کرد.
جمعیت میلیونی زائر و مجاور بارگاه منور امام رضا (ع) پیکر خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی را بر دوش قرار داده اند و او را تا بارگاه ثامن الحجج مشایعت می‌کنند.
 تصاویر هوایی از حضور گسترده و میلیونی مردم در تشییع پیکر رییس جمهور شهید
جمعیت میلیونی مردم در تشییع پیکر رییس جمهور شهید 
 آمدم‌ای شاه پناهم بده...
مردمان مشهد در استقبال و میزبانی از پیکر آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی، با حضور میلیونی خود یکی از تاریخی‌ترین آیین‌های تشییع را در تاریخ ایران اسلامی به نمایش گذاشتند تا روز بدرقه خادم‌الرضا (ع) در شهر نور را، در سوم خردادماه 1403، در تاریخ به عنوان برگی زرین از قدرشناسی خود از خدمتگزاران و محروم‌نوازان ماندگار کنند.
 سفر خانواده اهل قزوین به مشهد برای شرکت در آیین تشییع پیکر رییس جمهور شهید
سیل خروشان مردم به سمت میدان 15 خرداد مشهد برای تشییع 
گزارش خبرنگاران ایرنا از سیل خروشان جمعیت به سمت میدان 15 خرداد مشهد برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله رییسی 
پیکر شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در میان بارانی از اشک حسرت مردم عاشق زائر و مجاور در آخرین سفر استانی به آغوش شهر شهادت رسید تا خادمی پاک و مخلص در جوار آستان سلطان نور و ضامن آهو، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آرام گیرد.
پیکر خادم‌الرضا، شهید جمهور، آیت الله «سیدابراهیم رئیسی»، جهت تشییع و تدفین در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) وارد فرودگاه مشهد مقدس شد.
حضور دیپلمات‌ها و مقام‌های خارجی برای تشییع رئیس‌جمهور شهید در مشهد
دیپلمات‌های خارجی مقیم مشهد و مقام‌هایی از کشور‌های همسایه امروز پنجشنبه با سفر به مشهد در آیین تشییع و خاک‌سپاری رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی حاضر شده‌اند.
حرم ثامن الحجج (ع) چشم انتظار خادم خود
انتخابات ریاست‌جمهوری 1400، بیست و هشتم خرداد برگزار شد و پس از پیروزی آیت الله رییسی، جشن پیروزی رییس‌جمهور جدید ایران در روز میلاد امام مهربانی‌ها برگزار شد شهیدی که اعلام کرد دلم پیش حرم امام رضا (ع) است ولی می‌روم برای خدمت به مردم و انجام وظیفه به عنوان خادم آن حضرت و امروز پنجشنبه حرم امام هشتم پذیرای پیکر مطهر خادم صادق و مجاهد خود است.
پیکر شهید جمهور به آغوش شهر شهادت رسید
پیکر شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در میان بارانی از اشک حسرت مردم عاشق زائر و مجاور در آخرین سفر استانی به آغوش شهر شهادت رسید تا خادمی پاک و مخلص در جوار آستان سلطان نور و ضامن آهو، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آرام گیرد.
خانواده آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برای شرکت در مراسم تشییع رییس‌جمهور شهید، دقایقی قبل وارد فرودگاه مشهد شدند.
رواق «دارالسلام» در حرم مطهر امام رضا (ع) جایی است که خانه ابدی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا، شهید جمهور و سید محرومان ایران اسلامی خواهد بود.
 خیزش مشهدالرضا برای استقبال از شهید خدمت
سوم خرداد همیشه یادآور حماسه ماندگار فتح خرمشهر بود، اما امروز زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا آخرین وداع را با پیکر شهید خدمت، خادم‌الرضا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خواهند داشت تا وی در جوار مضجع نورانی مولایش به آرامش ابدی برسد.
آماده‌سازی مشهد برای آیین تشییع خادم‌الرضا (ع)
خادم الرضا (ع) شهید سید ابراهیم رئیسی، امروز (پنجشنبه سوم خرداد) برای همیشه در کنار مضجع شریف رضوی به آرامش ابدی می‌رسد، برای هر چه باشکوه برگزار شدن آیین تشییع و خاکسپاری این بزرگ مرد، تمهید‌های لازم در حوزه‌های مختلف شهری اندیشیده شده است.
 500 مسجد مشهد زائران تشییع‌کننده پیکر شهید جمهور را اسکان می‌دهند
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: 500 مسجد با ظرفیت اسکان 100 هزار نفر در مشهد به پذیرش زائران حاضر در آیین تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اختصاص یافت.
در حال تکمیل...

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/678330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در نشست تجلیل از فعالان عرصه ارتباطات پنج استان برتردر ارزیابی عملکرد مناطق انتخاب و معرفی شدند

مطالبات شرکت آب و فاضلاب خراسان هزار و 200 میلیارد ریال است

برخورد با تغییر کاربری بیش از 33 هزار متر مربع زمین کشاورزی خراسان‌شمالی

سند توسعه و اشتغال 500 روستای خراسان شمالی تدوین شد

برق 47 مشترک اداری پرمصرف خراسان‌شمالی قطع شد

موافقت اصولی 10 طرح سرمایه گذاری در خراسان‌شمالی صادر شد

عرفه آخرین فرصت بخشودگی غفران انسانی/راز و نیاز عارفانه علوی‌تباران با معشوق در روز عرفه

فرهادی رییس ستاد مردمی ایثار قاضی‌زاده هاشمی شد

روزانه هشت مدرسه در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید

آثار مرگ‌بار گرمای ناگهانی روی بدن

شناسایی بیش از 500 مسئله در بحث حاشیه‌نشینی خراسان رضوی

2 معاون وزیر بهداشت از مرکز آموزشی شهید جمشیدیان طرقبه - شاندیز بازدید کردند

آئین افتتاح باشگاه لیگ سه فوتبال کشور در گناباد

خدمت‌رسانی 3800 دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد

کمبود اسکناس نو در برخی از بانک‌های مشهد + فیلم

حداقل انتظارات از رییس جمهور آینده از دیدگاه مردم مشهد

ششمین جایزه «ارغوان» به ایستگاه پایانی رسید

ترجمه «کودک خوب من» به کتابفروشی‌ها آمد

اهدای 315 عنوان کتاب به دانشگاه شهرکرد

هم‌قلم منتشر کرد/ مطالعات سیاسی مبتنی بر جغرافیای کشور ترکیه از مسیر استانبول

اطلاعیه دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی در خصوص اجرای قانون واردات خودرو جانبازان 50% به بالا مشمول

کاهش وزن فوری و رهایی از شر چربی‌ها

پیش‌بینی بارش پراکنده برای برخی مناطق خراسان جنوبی

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی و صدا و سیما امضا شد

برپایی بازارچه بانوان توانمند در قاین

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در خراسان جنوبی تشکیل شد

مشکلات بخش تعاون خراسان جنوبی بررسی شد

چند روایت از حج امسال از زبان یک زائر نام آشنا

اولین مستند انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی امروز پخش می شود

رفع آثار تغییر کاربری در 33 هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های خراسان شمالی

برگزاری نماز عید قربان در 70 نقطه خراسان شمالی

رفع آثار تغییر کاربری غیرمجاز در 33 هزار مترمربع از اراضی خراسان شمالی

سفیران انتخابات در گرمه شور انتخاباتی ایجاد می‌کنند

ساکنان غزه؛ در حسرت زیارت خانه خدا

مازندران سه بار رکورد جوجه ریزی کشور را شکست/ پویایی بازار برنج

180 اقدام عملیاتی صنعت برق فارس برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نماینده مردم اراک: کاشت یک میلیارد درخت در کشور نیازمند حمایت مالی ویژه است

اولویت‌ها و 33 برنامه راهبردی در حوزه شهری چناران

سگ مبتلا به هاری در طرقبه شاندیز معدوم شد.

کارگر فرودگاه مشهد هفت میلیارد ریال پول را به صاحبش بازگرداند

نظارت 104 بازرس علوم پزشکی مشهد بر مراکز عرضه دام زنده خراسان رضوی در روز عرفه

80 درصد چاه‌های کشاورزی سرخس مجهز به کنتور برق هوشمند هستند

نظارت بازرسان علوم پزشکی بر مراکز عرضه دام زنده خراسان رضوی در روز عرفه

بسیاری از مساجد و روستاهای تربت حیدریه به روحانی نیاز دارند

نمایشگاه کالا و لوازم خانگی ویژه اصحاب فرهنگ و هنر در مشهد

انتظارات مردم شهرستان خلیل آباد از رییس جمهور آینده

ببینید | لیز خوردن موتورسیکلت که منجر به تصادف 2خودرو در مشهد شد

برقراری هزار و 361 تماس و انجام 406 ماموریت توسط اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

پهپاد و هوش مصنوعی در تعقیب پشه‌ها!

مشاهده یک قلاده خرس در مناطق مسکونی ییلاقات تالش + فیلم