پیام خراسان

آخرين مطالب

پژوهشگاه تحقیقاتی علوم پزشکی «شهید جمهور» افتتاح شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش قدس خراسان، مجتمع آموزشی شهید خوارزمی به عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور به همراه 21 طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی دیگر امروز چهارم خردادماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب ادامه راه شهید خدمت، «شهید جمهور» آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسید.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز جمعه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 22 طرح بهداشتی درمانی و آموزشی و پژوهشی این دانشگاه گفت: مجتمع آموزشی شهید خوارزمی(بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور) با 50 هزار مترمربع زیربنا و صرف 13 هزار و 500 میلیارد ریال، به‌عنوان طرح پژوهشی و آموزشی به بهره‌برداری رسید.
محمد پهلوان افزود: در این مجتمع آموزشی به‌عنوان بزرگترین و مجهزترین فضای آموزشی در حوزه پزشکی، دانشکده‌های بهداشت، علوم و فنون نوین پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و طب ایرانی و مکمل استقرار یافته‌اند.
وی اضافه کرد: مرحله نخست پژوهشگاه تحقیقاتی علوم پزشکی «شهید جمهور» آیت الله رئیسی با 10 هزار مترمربع و هزینه ساخت و تجهیز سه هزار میلیارد ریال، اتاق تمیز سلول‌های بنیادی با 360 مترمربع زیربنا و هزینه ساخت و تجهیز 220 میلیارد ریال نیز به عنوان طرح‌های آموزشی و پژوهشی در مشهد به بهره‌برداری رسیدند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 22 طرح شامل یاد شده هم هشت طرح بهداشتی، 11 طرح درمانی و سه طرح آموزشی و پژوهشی با زیربنایی به مساحت 70 هزار و 155 متر مربع و 20 هزار و 267 میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.
پهلوان افزود: از این تعداد طرح، 16 طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی و پژوهشی در مشهد، یک طرح درمانی در طرقبه - شاندیز، یک طرح بهداشتی در قوچان، دو طرح بهداشتی در کلات، یک طرح بهداشتی در فریمان و یک طرح بهداشتی در رشتخوار به بهره‌برداری رسیدند.
وی ادامه داد: بخش اداره بیمارستان منتصریه با 700 متر مربع زیربنا و هزینه ساخت و تجهیز 175 میلیارد ریال، بخش دیالیز بیمارستان ولایت با 300 متر مربع زیربنا و هزینه ساخت و تجهیز 112 میلیارد و 500 میلیون ریال، دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان ولایت با 70 میلیارد ریال، بخش آی.سی.یو دو بیمارستان ولایت با 500 مترمربع زیربنا و هزینه ساخت و تجهیز 210 میلیارد ریال، افزایش ظرفیت تخت روانپزشکی بیمارستان ابن سینا با هزار و 500 میلیارد ریال، پایگاه اورژانس شهری عطار با زیر بنای 160 مترمربع و با هزینه ساخت و تجهیز 24 میلیارد ریال، از جمله پروژه‌های درمانی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: بازسازی بخش اتاق عمل بیمارستان طالقانی با 300 متر مربع و با هزینه ساخت و تجهیز 45 میلیارد ریال، توسعه بخش دیالیز بیمارستان طالقانی با 200 متر مربع زیربنا و هزینه ساخت و تجهیز 70 میلیارد ریال، افتتاح دستگاه سی تی اسکن 64 اسلایس بیمارستان طالقانی در فضایی به مساحت 150 متر مربع و با هزینه 800 میلیارد ریال، مرکز تلفن گویای گردشگری سلامت 191 در فضایی به مساحت 150 متر مربع زیربنا و با هزینه ساخت و تجهیز 30 میلیارد ریال در مشهد و پایگاه اورژانس زشک با زیربنای 160 متر مربع و با هزینه ساخت و تجهیز 36 میلیارد ریال در شاندیز از دیگر طرح‌های درمانی هستند که امروز به بهره‌برداری رسیدند.
پهلوان ادامه داد: سوله پشتیبانی انبار غذا و دارو در مشهد با دو هزار و 500 متر مربع و با هزینه 210 میلیارد ریال، خانه بهداشت «بردر» قوچان با 90 متر زیربنا و هزینه ساخت و تجهیز 13 میلیارد و 500 میلیون ریال، ستاد مرکز بهداشت شهرستان کلات با یک هزار و 50 متر مربع زیربنا و با هزینه ساخت و تجهیز 175 میلیارد ریال، زیست پزشک متخصصان بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در کلات با 160 متر مربع زیربنا و 24 میلیارد ریال، به عنوان پروژه‌های بهداشتی افتتاح شدند.
وی اضافه کرد: مرکز جامع خدمات سلامت احمد آباد در فریمان با 800 متر مربع زیربنا و با هزینه ساخت و تجهیز 95 میلیارد ریال، مرکز جامع زائرسرای چمن در مشهد با 200 مترمربع زیربنا و هزینه ساخت و تجهیز 90 میلیارد ریال، کلینیک سیدی سرج در مشهد با هزار متر مربع زیربنا و با هزینه ساخت و تجهیز 60 میلیارد ریال، مرکز جامع سلامت عبس‌آباد در رشتخوار با 525 متر مربع زیربنا و هزینه ساخت و تجهیز 94 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از دیگر پروژه‌های بهداشتی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.
افتتاح پژوهشگاه تحقیقاتی علوم پزشکی «شهید جمهور» آیت الله رئیسی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: قرار بود 137 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی پژوهشی در دومین دور از سفرهای ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی به بهره‌برداری برسد که با شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی این امر رقم نخورد.
محمود شبستری افزود: بنا به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای استمرار خدمت و به یادبود شهید خدمت و خادم الرضا «شهید جمهور» افتتاح 22 پروژه بهداشتی درمانی و آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا امروز پژوهشگاه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نام پژوهشگاه تحقیقاتی علوم پزشکی «شهید جمهور» آیت الله رئیسی نامگذاری و افتتاح شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این پروژه‌ها 116 پروژه بهداشتی درمانی و آموزشی و پژوهشی دیگر آماده بهره‌برداری هستند که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.
شبستری افزود: همچنین هم اینک 168 پروژه بهداشتی درمانی دیگر در دست اجراست که تا یک سال آینده تعداد بسیاری از این پروژه‌ها نیز تکمیل و افتتاح خواهند شد.
مراسم افتتاح 22 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع آموزشی خوارزمی برگزار شد.
مراسم بهره‌برداری سایر پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی و پژوهشی در شهرستان‌های قوچان، کلات، فریمان، رشتخوار و طرقبه و شاندیز از توابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت همایش مجازی برگزار شد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/678473/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قاضی‌زاده هاشمی: مصمم به حمایت از قانون افراد دارای معلولیت هستیم

برگزاری مراسم دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام بهشت رضا(ع) مشهد

حجت الله فرهادی رئیس ستاد مردمی انتخاباتی ایثار قاضی‌زاده شد

آتش‌سوزی جنگل‌های رستم مهار شده است

دلیل ورشکستگی هپکو بعد از خصوصی سازی به روایت جلیلی و دانش جعفری

برخورد 2 خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و 2 مصدوم برجا گذاشت

فیلم| مراسم دعای روز عرفه در بجنورد

کریستین اریکسن: این بار در یورو، داستان من بسیار متفاوت از دوره قبلی خواهد بود

ستاد انتخاباتی پزشکیان در خراسان جنوبی فعال شد

عکس| مدیرعامل پرسپولیس در حال زیارت حرم امام حسین (ع)

رئیس ستاد قاضی‌زاده‌هاشمی در بوشهر منصوب شد

واکنش جنجالی همسر روناک یونسی به ماجرای طلاقش

خادم خانواده ایثار؛ از فریمان تا پاستور

جلیلی:١١ سال مطالعه کردم و کتاب های زیادی خواندم /جلیلی چه وعده‌ای داد؟

آخرین اظهار نظر درباره‌ی زمان واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری

یوسفی برای چهارسال سکاندار هیئت شمشیربازی استان شد

قاضی‌زاده هاشمی: خود را مصمم به اجرای کامل قانون حمایت از افراد دارای معلولیت می‌دانم

مراسم پر فیض دعای عرفه در پارک ملت مشهد

لیز خوردن موتورسیکلت که منجر به تصادف 2خودرو در مشهد شد (فیلم)

دعای عرفه در حسینه جماران بیرجند

مستند تبلیغاتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی

افتتاح ستاد مسعود پزشکیان در خراسان شمالی

معمای کودکی رونالدو؛ هم تیمی ها جا ماندند، خودش پرده از راز برداشت! / زیرنویس فارسی

وعده جدید قاضی‌زاده هاشمی؛ این بار مسکن

فعال شدن جایگاه‌های عرضه دام در پایتخت

آمادگی شهرداری همدان برای رفع مشکلات کوی فردوس

نور امید در نقطه ی صِفر مرزی در سربیشه

شانزدهمین بسته انتخاباتی خبرگزاری صداو سیمای خراسان جنوبی

کوچک‌ترین خلل در روند برگزاری انتخابات، جبران ناپذیر است

قاضی‌زاده هاشمی: کم‌کردن شکاف درآمد و هزینه از اهداف دولت خانواده است

ببینید | فیلم کامل مستند انتخاباتی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

رای سبز قاضی استهبان برای متخلف محیط زیست

برای اولین بار در تاریخ؛ گلزنی دو بازیکن از اینتر با پیراهن ایتالیا در یک بازی از جام ملت‌های اروپا

بازسازی جنایت سیاه در مشهد

قضاوت داوران ایرانی برای اولین بار در هندبال ساحلی قهرمانی جهان

موتورسوار ایرانی برای نخستین‌بار قهرمان «سوپربایک» لیگ روسیه شد

افزایش 37 درصدی قیمت دام در آستانه عید قربان

برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه در شهر‌های خراسان رضوی

در حاشیه برگزاری جشن گلریزان گود زورخانه ذوالفقار فردوس: سید مهدی علیپرست به عنوان رئیس هیات ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای شهرستان فردوس منصوب شد.

13 هزار میلیارد ریال در حساب دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی است

180 واحد نهضت ملی مسکن در سبزوار تحویل متقاضیان می‌شود

اقدامات تحول ساز در حوزه اقتصادی خراسان جنوبی

عرفه ،فرصتی برای بندگی + فیلم

فیلم| اولین مستند انتخاباتی «قاضی‌زاده هاشمی»

روایت قاضی‌زاده هاشمی از شغل پدری و خودش در جوانی‌اش | فیلم

گوشه‌هایی از مراسم روح بخش دعای عرفه در انابد + فیلم

شعار جوان‌گرایی در دولت شهید رئیسی تحقق یافت

انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرا بهار ویژه طرح‌های خلاق انجمن‌های ادبی

نشست توجیهی و تبیینی انتخابات ویژه اصحاب رسانه در رشت برگزار شد

یادگیری مهارت‌ها پیش نیاز ورود جوانان به بازار کار است