پیام خراسان

آخرين مطالب

شهید رئیسی ایران را از بحران کرونا نجات داد اجتماعي

شهید رئیسی ایران را از بحران کرونا نجات داد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش همشهری آنلاین، بهرام عین‌اللهی در افتتاح پژوهشگاه پزشکی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 21 طرح دیگر اظهار داشت: ما به سوگ شهید بزرگی نشسته‌ایم، من روز یکشنبه برای افتتاح مرکز درمان ناباروری مشهد بودم و پس از بازگشت به تهران در راه جلسه هیات دولت بودم که از دفتر ریاست‌جمهوری با من تماس گرفته شد و حادثه بالگرد رئیس‌جمهور را به من اطلاع دادند.
وی افزود: ما سریعا به تبریز رفتیم و حدود ساعت 5 بعدازظهر به محل حادثه رسیدیم و دیدیم عاشورایی برپاست و همه نگران بودند. در راستای برنامه‌ریزی برای درمان سرنشینان بالگرد، تمام کم و کسری‌های مرکز درمانی مجاور معدن سونگون را تامین کردیم و نیروهای جراح، ارتوپد و... و داروهای لازم را به این مرکز آوردیم تا در صورت پیدا شدن مفقودین، سریعا به این مرکز منتقل شوند.
وزیر بهداشت گفت: اعلام می‌شد با آیت‌الله آل‌هاشم چند تماس تلفنی برقرار شده و بر همین اساس ما امیدوار بودیم بتوانیم مصدومین را پیدا کنیم. ما فکر نمی‌کردیم این عزیزان شهید شده باشند و در آن شرایط بیشتر نگران بودیم از بابت سرمای شدید هوا فوت کنند، نهایتا از سیگنال‌های دریافت‌شده موبایل، توانستیم محل سقوط را مشخص کنیم و ساعت 5 و نیم صبح دوشنبه پیکر مطهر شهدا را پیدا کردیم.
عین‌اللهی خاطرنشان کرد: در طی 3 سال دولت سیزدهم، دشمن با تمام قدرت و با عوامل داخلی و خارجی خود سعی در تخریب دولت شهید رئیسی را داشت، اما مردم با حضور خود نشان دادند ملت امام و رهبری‌اند و به این تخریب‌ها توجهی ندارند و راه را ادامه خواهند داد،پیام این حضور برای دشمن، ایستادگی بر سر آرمان‌های انقلاب بود.
وی با بیان اینکه من و همکارانم نیز هم‌قسم شده‌ایم راه آیت‌الله رئیسی را ادامه دهیم عنوان کرد: رئیس‌جمهور فقید یک وطن‌دوست واقعی بود ، تمام این‌هایی که از نهضت آزادی و لیبرالیست دم می‌زنند، هیچ کدام وطن‌دوست واقعی نیستند، اگر بودند، به خاطر منافع خود وطن را ترک نمی‌کردند.
وزیر بهداشت گفت: شهید رئیسی با تمام وجود عاشق ایران بود، یک فرد انقلابی و حزب‌اللهی بود که استراحت نداشت و هرگز حتی در داخل هواپیما نماز شبش ترک نمی‌شد. ایشان ذوب در رهبر انقلاب بود و محال بود امروز رهبری موضوعی را بفرمایند و فردا آقای رئیسی در جلسه هیات دولت روی آن کار نکند. هر هفته با رهبر انقلاب دیدار داشت تا ضمن ارائه گزارش کار، رهنمودهای ایشان را دریافت کند.
عین اللهی با اشاره به آخرین جلسه هیات دولت با حضور رئیس‌جمهور فقید، خاطرنشان کرد: ایشان گفت من تمام فشارها را تحمل می‌کنم، اما در معرض دید مردم یک جمله تفرقه‌آمیز بیان نمی‌کنم؛ شهید رئیسی یک شهید بهشتی دیگر بود و در تمام مسائل دانش بسیار بالایی داشت و خداوند قدرت تجزیه و تحلیل بالایی به شهید رئیسی داده بود.
وی افزود: برخی می‌گفتند آیت‌الله رئیسی دانش و تحصیلاتی ندارد، در حالیکه ایشان دانشمندترین فرد بود؛ کما اینکه در دولت سیزدهم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دو برابر شد از طرفی هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه شهید رئیسی در حوزه سلامت کار نکرد، وقتی ما به بیمارستان‌ها می‌رفتیم و ایشان کودکان بیمار را می‌دید، احساس می‌کرد این‌ها فرزندان خودش هستند و آن‌ها را نوازش می‌کرد و می‌بوسید و حتی خیلی اوقات تاکید می‌کرد حتما هدیه‌ای به این کودکان داده شود. ما با این همه مشکلات اقتصادی، درمان کودکان زیر هفت سال را رایگان کردیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه شهید رئیسی یک دیپلمات واقعی بود، عنوان کرد: چنان بامحبت با سران کشورها رفتار و محبت می‌کرد که همه شیفته شخصیت ایشان می‌شدند. شهید امیرعبداللهیان نیز چنین بود و عملا تبلور ادب و دیپلماسی محسوب می‌شد.
عین اللهی ادامه داد: رئیسی شخصا فرماندهی ستاد مقابله با کرونا را بر عهده گرفت. تا شروع دولت تنها 18 میلیون نفر واکسن زدند و در شرایطی قرار داشتیم که کرونا روزانه 700 فوتی می‌گرفت. با فرماندهی شهید رئیسی در همان هفته‌های اول 10 میلیون واکسن وارد شد و سپس آنقدر واکسن وارد شد که با سیل واکسن روبرو بودیم و از واکسیناسیون 700 هزار نفر در روز به واکسیناسیون یک میلیون و 600 هزار نفر در روز رسیدیم. در هنگام بروز امیکرون، 500 تخت PICU داشتیم اما با دستور آیت‌الله رئیسی این میزان دو برابر شد.
وی بیان کرد: در نتیجه مدیریت و فرماندهی آیت‌الله رئیسی، در سال 1401 در سازمان بهداشت جهانی ایران به عنوان کشور ممتاز و اول در درمان و پیشگیری از کرونا معرفی شد، این در حالی است که عده‌ای از سلبریتی‌های بی‌دین مدام آیه یاس می‌خواندند و می‌گفتند مملکت سقوط کرده است. این شهید رئیسی بود که ما را از کرونا نجات داد.
وزیر بهداشت با اشاره به روحیه مردمی شهید رئیسی، اضافه کرد: مکتب رئیسی، یعنی محرومیت‌زدایی، فسادستیزی و عدالت‌خواهی،در دولت سیزدهم پنج دهک پایین جامعه به طور رایگان بیمه شدند. من در اکثر سفرها وقتی از مردم می‌پرسم، ندیدم کسی بگوید بیمه ندارد. امروز محرومین در مراکز دولتی، رایگان درمان می‌شوند.
عین اللهی با اشاره به افتتاح پژوهشگاه پزشکی شهید جمهور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان اولین در کشور، گفت: ما همیشه در تهدید دشمنان هستیم، لذا خودکفایی ضرورت دارد. انواع دستگاه‌های پیشرفته در این پژوهشگاه موجود است. مجمتع آموزشی خوارزمی که آن هم امروز افتتاح شد، با 55 هزار متر زیربنا و 50 کلاس درس، از بهترین‌ها در کشور است که ان‌شاءالله دانشمندان بزرگ و انقلابی در آن تربیت خواهند شد.
وی ادامه داد: اتاق تمیز سلول‌های بنیادی، 11 طرح درمانی در حوزه‌های مختلف و 8 پروژه بهداشتی از دیگر طرح‌های افتتاح‌شده امروز بود. تا امروز دانشگاه علوم پزشکی مشهد 160 پروژه با اعتبار 7 هزار میلیارد تومان افتتاح کرده که ماحصل آن ایجاد 750 تخت بیمارستانی جدید، آغاز واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس، اضافه شدن سه هزار قلم تجهیزات پزشکی پیشرفته، افتتاح بهترین مرکز درمان سرطان به زودی، رشد پنج برابری پیوند اعضا، غربالگری نوزادان نارس و... است.
رئیس جمهور با بیان اینکه مشهد محور اصلی گردشگری سلامت در کشور است، عنوان کرد: گردشگری سلامت دارای ابعاد فرهنگی است. لذا حمایت‌های جدی از سمت وزارتخانه برای توسعه گردشگری سلامت مشهد انجام می‌شود.
کد خبر 854491 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم کرونا در ایران سید ابراهیم رئیسی سانحه بالگرد رئیسی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/678486/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قاضی‌زاده هاشمی: مصمم به حمایت از قانون افراد دارای معلولیت هستیم

برگزاری مراسم دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام بهشت رضا(ع) مشهد

حجت الله فرهادی رئیس ستاد مردمی انتخاباتی ایثار قاضی‌زاده شد

آتش‌سوزی جنگل‌های رستم مهار شده است

دلیل ورشکستگی هپکو بعد از خصوصی سازی به روایت جلیلی و دانش جعفری

برخورد 2 خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و 2 مصدوم برجا گذاشت

فیلم| مراسم دعای روز عرفه در بجنورد

کریستین اریکسن: این بار در یورو، داستان من بسیار متفاوت از دوره قبلی خواهد بود

ستاد انتخاباتی پزشکیان در خراسان جنوبی فعال شد

عکس| مدیرعامل پرسپولیس در حال زیارت حرم امام حسین (ع)

رئیس ستاد قاضی‌زاده‌هاشمی در بوشهر منصوب شد

واکنش جنجالی همسر روناک یونسی به ماجرای طلاقش

خادم خانواده ایثار؛ از فریمان تا پاستور

جلیلی:١١ سال مطالعه کردم و کتاب های زیادی خواندم /جلیلی چه وعده‌ای داد؟

آخرین اظهار نظر درباره‌ی زمان واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری

یوسفی برای چهارسال سکاندار هیئت شمشیربازی استان شد

قاضی‌زاده هاشمی: خود را مصمم به اجرای کامل قانون حمایت از افراد دارای معلولیت می‌دانم

مراسم پر فیض دعای عرفه در پارک ملت مشهد

لیز خوردن موتورسیکلت که منجر به تصادف 2خودرو در مشهد شد (فیلم)

دعای عرفه در حسینه جماران بیرجند

مستند تبلیغاتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی

افتتاح ستاد مسعود پزشکیان در خراسان شمالی

معمای کودکی رونالدو؛ هم تیمی ها جا ماندند، خودش پرده از راز برداشت! / زیرنویس فارسی

وعده جدید قاضی‌زاده هاشمی؛ این بار مسکن

فعال شدن جایگاه‌های عرضه دام در پایتخت

آمادگی شهرداری همدان برای رفع مشکلات کوی فردوس

نور امید در نقطه ی صِفر مرزی در سربیشه

شانزدهمین بسته انتخاباتی خبرگزاری صداو سیمای خراسان جنوبی

کوچک‌ترین خلل در روند برگزاری انتخابات، جبران ناپذیر است

قاضی‌زاده هاشمی: کم‌کردن شکاف درآمد و هزینه از اهداف دولت خانواده است

ببینید | فیلم کامل مستند انتخاباتی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

رای سبز قاضی استهبان برای متخلف محیط زیست

برای اولین بار در تاریخ؛ گلزنی دو بازیکن از اینتر با پیراهن ایتالیا در یک بازی از جام ملت‌های اروپا

بازسازی جنایت سیاه در مشهد

قضاوت داوران ایرانی برای اولین بار در هندبال ساحلی قهرمانی جهان

موتورسوار ایرانی برای نخستین‌بار قهرمان «سوپربایک» لیگ روسیه شد

افزایش 37 درصدی قیمت دام در آستانه عید قربان

برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه در شهر‌های خراسان رضوی

در حاشیه برگزاری جشن گلریزان گود زورخانه ذوالفقار فردوس: سید مهدی علیپرست به عنوان رئیس هیات ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای شهرستان فردوس منصوب شد.

13 هزار میلیارد ریال در حساب دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی است

180 واحد نهضت ملی مسکن در سبزوار تحویل متقاضیان می‌شود

اقدامات تحول ساز در حوزه اقتصادی خراسان جنوبی

عرفه ،فرصتی برای بندگی + فیلم

فیلم| اولین مستند انتخاباتی «قاضی‌زاده هاشمی»

روایت قاضی‌زاده هاشمی از شغل پدری و خودش در جوانی‌اش | فیلم

گوشه‌هایی از مراسم روح بخش دعای عرفه در انابد + فیلم

شعار جوان‌گرایی در دولت شهید رئیسی تحقق یافت

انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرا بهار ویژه طرح‌های خلاق انجمن‌های ادبی

نشست توجیهی و تبیینی انتخابات ویژه اصحاب رسانه در رشت برگزار شد

یادگیری مهارت‌ها پیش نیاز ورود جوانان به بازار کار است