پیام خراسان

آخرين مطالب

انجام 13 هزار و 700 بازرسی میدانی از دفاتر املاک در خراسان رضوی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان رضوی، کنترل بازار مسکن باوجود مشکلات فراوان این حوزه، به سهولت و یک‌شبه انجام‌پذیر نیست، ولی با برنامه‌ریزی، تلاش و کار جهادی خدمتگزاران و آشنایی آحاد جامعه با حقوق مسلم خود در زمینه انجام معاملات (خرید، فروش،رهن و اجاره) رسیدن به نتیجه مطلوب امکان‌پذیر است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با مروری بر اتفاقات روی‌داده در حوزه مسکن شاهدیم که در سال 1402 تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان و برگزاری جلسات متعدد در مرکز استان، منجر به تهیه نسخه اولیه سامانه تعیین اجاره‌بها شد که این نسخه به‌صورت آفلاین بود و توسط اکثر دفاتر املاک نصب و اجرا شد.
وی گفت: این مهم به‌صورت (بنرآبی رنگ) در ورودی دفاتر املاک نصب شد و به اطلاع مردم رسید. هرچند این نسخه در مرحله اجرا با چالش‌هایی مواجه شد که پس از ملاحظه چالش‌های به وجود آمده و آسیب‌های احتمالی دیگر طی جلسات متعدد در فرمانداری مشهد با حضور همه اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به دبیری اداره کل راه و شهرسازی منجر به تهیه نرم‌افزار و سامانه آنلاین محاسبه تعیین اجاره‌ بهای واحدهای مسکونی شد.
داعی به طرح مهم سامانه خودنویس گفت: راه‌اندازی و فعال شدن سامانه خودنویس بر بازار مسکن و به ویژه اجاره تاثیرگذاشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی بابیان اینکه سامانه خودنویس گام مثبتی جهت کاهش آشفتگی بازار اجاره و ایجاد فرآیند کارآمد برای ساماندهی بازار اجاره املاک است؛ اعلام کرد: این سامانه توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده و با حذف واسطه‌ها به ساده‌سازی ارتباطات بین مستأجران و صاحب‌خانه‌ها می‌پردازد و در کاهش تلاطمات بازار مؤثر است.
وی خاطرنشان کرد: سیستم این سامانه مبتنی بر خودنویسی است و به مستأجر و صاحب‌خانه اجازه می‌دهد بدون نیاز به‌واسطه قرارداد اجاره را منعقد کنند.
داعی همچنین گفت: سامانه خودنویس یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود که توانسته حق‌الزحمه‌های مشاوران املاک را ساماندهی کند.
وی ابراز کرد: با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده، مستأجران می‌توانند به‌راحتی املاک موجود را پیدا کنند، مستقیماً با صاحب‌خانه‌ها ارتباط برقرار کرده و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملاً رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند.
داعی با اشاره به اینکه با استفاده از سامانه محاسبه تعیین اجاره بها واحدهای مسکونی مشهد مقدس، نگرانی مستأجرانی که از افزایش و تغییر قیمت‌ها ناراحت بودند، کاهش خواهد یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی مهم‌ترین شاخصه این سامانه را قیمت‌گذاری اجاره بهاء در هر منطقه با بهره‌گیری و کمک از بانک اطلاعاتی همان منطقه در سال گذشته و کمک گرفتن از دفاتر املاک دارای مجوز و امین و کارشناسان خبره هر منطقه دانست و عنوان کرد: استفاده از نقشه و اپلیکیشن نشان و تبدیل 300 بلوک سامانه قبلی به 35 هزار منطقه قیمتی و نیز تبدیل 9 ضریب اولیه به 150 ضریب ثابت و متغیر که محاسبه قیمت را دقیق‌تر می‌کند از مزایای سامانه جدید محاسبه اجاره‌بهاست.
وی افزود: از دیگر مزایای سامانه جدید به‌روزرسانی اطلاعات دفاتر املاک است که به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای قابل رصد است که دفاتر املاک از این سامانه استفاده می‌کنند و یا خیر؟ این سامانه امکان اتصال به سامانه خودنویس را نیز دارد.
داعی ادامه داد: استعلاماتی که در این سامانه گرفته می‌شود در حافظه سامانه و حافظه پروفایل دفاتر املاک ثبت و قابل‌ردیابی و پیگیری است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: طبق مصوبه قانون جدید کنترل قیمت مسکن که به‌تازگی به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است ازاین‌پس کنترل بهتر و بیشتری بر بازار مسکن به ویژه بازار اجاره رقم خواهد خورد و طبق این قانون دست مسئولین تصمیم‌گیرنده در مورد کنترل بازار مسکن باز است و در صورت عدم رعایت تعرفه‌ها توسط دفاتر املاک و موجران قابل‌پیگیری و برخورد قضایی به درخواست مستأجران است.
وی گفت: حدود 13 هزار و 700 بازرسی میدانی از دفاتر املاک انجام شد که منجر به پلمپ حدود هزار و 500 دفتر املاک بدون مجوز و یا عدم رعایت قیمت‌گذاری شد.
داعی افزود: در راستای انجام این گشت‌های مشترک حدود 10 هزار اخطاریه برای دفاتر متخلف ارسال و نسبت به کنترل قیمت‌ها اقدامات مؤثری صورت گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: کنترل بازار مسکن باوجود مشکلات فراوان این حوزه، به سهولت و یک‌شبه انجام‌پذیر نیست، ولی با برنامه‌ریزی، تلاش و کار جهادی خدمتگزاران و آشنایی آحاد جامعه از حقوق مسلم خود در زمینه انجام معاملات (خرید، فروش، رهن و اجاره) رسیدن به نتیجه مطلوب امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات شورای مسکن و کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، گشت‌های مشترک ساماندهی بنگاه‌های املاک با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی و بازرسان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک و پلیس اماکن و بسیج اصناف برقرارشده؛ گفت: در این گشت‌ها وپایش‌های انجام‌شده حدود 13 هزار و 700 بازرسی میدانی از دفاتر املاک انجام شد که منجر به پلمپ حدود هزار و 500 دفتر املاک بدون مجوز و یا عدم رعایت قیمت‌گذاری شد.
داعی گفت: در راستای انجام این گشت‌های مشترک حدود 10 هزار اخطاریه برای دفاتر متخلف ارسال و نسبت به کنترل قیمت‌ها اقدامات مؤثری صورت گرفت.وی تصریح کرد: کنترل بازار مسکن باوجود مشکلات فراوان این حوزه، به سهولت و یک‌شبه انجام‌پذیر نیست، ولی با برنامه‌ریزی، تلاش و کار جهادی خدمتگزاران و آشنایی آحاد جامعه از حقوق مسلم خود در زمینه انجام معاملات (خرید، فروش، رهن و اجاره) رسیدن به نتیجه مطلوب امکان‌پذیر است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/678759/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمادگی کامل تیم‌های دامپزشکی خراسان جنوبی برای نظارت بر ذبح دام ویژه عید قربان

نماز عید قربان در خراسان‌شمالی اقامه شد

اقامه نماز عید سعید قربان در گوشه و کنار استان اصفهان

استاد دانشگاه: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها عوارض زیادی دارد

انهدام باند سارقان محتویات خودرو با 30 فقره سرقت درشیروان

نگاهی به مزرعه به بار نشسته گندم در بستان آباد + فیلم

200 پایگاه آماده جمع آوری خیرات و نذورات مردم خیر و نیکوکار خراسان شمالی

کتاب‌های خودیاری فلسفی: ابزاری برای تحمیق توده‌ها یا همان رسالت همیشگی فلسفه؟

انسداد محور سرخه سمنان در اثر سیل/ بازگشایی محور تهران مشهد

برگزاری مراسم دعای روز عرفه در کاشمر

قاضی‌زاده هاشمی: مصمم به حمایت از قانون افراد دارای معلولیت هستیم

برگزاری مراسم دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام بهشت رضا(ع) مشهد

حجت الله فرهادی رئیس ستاد مردمی انتخاباتی ایثار قاضی‌زاده شد

آتش‌سوزی جنگل‌های رستم مهار شده است

دلیل ورشکستگی هپکو بعد از خصوصی سازی به روایت جلیلی و دانش جعفری

برخورد 2 خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و 2 مصدوم برجا گذاشت

فیلم| مراسم دعای روز عرفه در بجنورد

کریستین اریکسن: این بار در یورو، داستان من بسیار متفاوت از دوره قبلی خواهد بود

ستاد انتخاباتی پزشکیان در خراسان جنوبی فعال شد

عکس| مدیرعامل پرسپولیس در حال زیارت حرم امام حسین (ع)

رئیس ستاد قاضی‌زاده‌هاشمی در بوشهر منصوب شد

واکنش جنجالی همسر روناک یونسی به ماجرای طلاقش

خادم خانواده ایثار؛ از فریمان تا پاستور

جلیلی:١١ سال مطالعه کردم و کتاب های زیادی خواندم /جلیلی چه وعده‌ای داد؟

آخرین اظهار نظر درباره‌ی زمان واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری

یوسفی برای چهارسال سکاندار هیئت شمشیربازی استان شد

قاضی‌زاده هاشمی: خود را مصمم به اجرای کامل قانون حمایت از افراد دارای معلولیت می‌دانم

مراسم پر فیض دعای عرفه در پارک ملت مشهد

لیز خوردن موتورسیکلت که منجر به تصادف 2خودرو در مشهد شد (فیلم)

دعای عرفه در حسینه جماران بیرجند

مستند تبلیغاتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی

افتتاح ستاد مسعود پزشکیان در خراسان شمالی

معمای کودکی رونالدو؛ هم تیمی ها جا ماندند، خودش پرده از راز برداشت! / زیرنویس فارسی

وعده جدید قاضی‌زاده هاشمی؛ این بار مسکن

فعال شدن جایگاه‌های عرضه دام در پایتخت

آمادگی شهرداری همدان برای رفع مشکلات کوی فردوس

نور امید در نقطه ی صِفر مرزی در سربیشه

شانزدهمین بسته انتخاباتی خبرگزاری صداو سیمای خراسان جنوبی

کوچک‌ترین خلل در روند برگزاری انتخابات، جبران ناپذیر است

قاضی‌زاده هاشمی: کم‌کردن شکاف درآمد و هزینه از اهداف دولت خانواده است

ببینید | فیلم کامل مستند انتخاباتی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

رای سبز قاضی استهبان برای متخلف محیط زیست

برای اولین بار در تاریخ؛ گلزنی دو بازیکن از اینتر با پیراهن ایتالیا در یک بازی از جام ملت‌های اروپا

بازسازی جنایت سیاه در مشهد

قضاوت داوران ایرانی برای اولین بار در هندبال ساحلی قهرمانی جهان

موتورسوار ایرانی برای نخستین‌بار قهرمان «سوپربایک» لیگ روسیه شد

افزایش 37 درصدی قیمت دام در آستانه عید قربان

برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه در شهر‌های خراسان رضوی

در حاشیه برگزاری جشن گلریزان گود زورخانه ذوالفقار فردوس: سید مهدی علیپرست به عنوان رئیس هیات ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای شهرستان فردوس منصوب شد.

13 هزار میلیارد ریال در حساب دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی است