پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیران به صورت میدانی، مشکلات واحدهای تولیدی را پیگیری کنند گفتگو

مدیران به صورت میدانی، مشکلات واحدهای تولیدی را پیگیری کنند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت میدانی، مشکلات واحدهای تولیدی را احصا و پیگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز_ یکشنبه ششم خرداد_ در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان در سال‌جاری اظهار کرد: ما باید با هر اقدامی به تولید کمک کنیم و از ظرفیت‌های قانونی به نفع واحدهای تولیدی، صنایع و معادن استفاده کنیم.
وی با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر تأمین و تخصیص سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی و معدنی استان افزود: لازم است جلسه تخصصی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و برخی سرمایه‌گذاران معادن و دستگاه‌های متولی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اهتمام بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه ضروری خواند و ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، فرمانداران باید مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی شهرستان‌ها را احص و به معاونت اقتصادی استانداری اعلام کنند و با برگزاری کارگروه استانی در شهرستان‌ها مشکلات این واحدها پیگیری و رفع شود.
وی با اشاره به لزوم حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی در واحدهای تولیدی برای احصا و شناسایی مشکلات آنان، گفت: باید بهتر از گذشته شاهد حضور میدانی مدیران متولی برای شناسایی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی باشیم، چرا که این موضوع، جزو اولویت‌های اصلی دولت است‌.
قناعت با بیان اینکه انجام اقدامات لازم به منظور حفظ وضعیت موجود واحدهای تولیدی استان مورد تأکید است، افزود: باید همه تلاش کنیم که حداقل شرایط فعلی واحدهای تولید استان را حفظ و حمایت کنیم، هر چند این وضعیت حداقلی مدنظر ما نیست.
وی گفت: اطلاعات واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد به منظور احیا و تعیین تکلیف آنان باید به‌روزرسانی شود.
استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: به‌روزرسانی اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی دارای پرونده قضایی یا در تملک بانک‌ها را در زمینه احیا و تعیین تکلیف آنها ضروری برشمرد و افزود: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نسبت به تعهدات خود در کارگروه تسهیل پایبند باشند.
وی بیان کرد: واحدهای تولیدی استان باید با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان نسبت به اصلاح ساختارهای خود برای ارتقاء بهره‌وری و افزایش تولید اقدام کنند.
قناعت با تأکید بر اینکه به منظور احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، پرداخت تسهیلات از محل منابع تسهیلات تکلیفی در اولویت قرار گیرد، گفت: هدایت منابع داخلی استان به سمت توسعه سرمایه‌گذاری و تولید باید در دستور کار شبکه بانکی استان باشد.
وی گفت: به منظور اجرای مصوبات کارگروه، حوزه‌های نظارتی همکاری لازم را با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به عمل آورند و عدم اجرای مصوبات توسط مدیران ذیربط را در قالب ترک فعل لحاظ کنند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان مدیریت باید اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار دهد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت هیئت خبرگان اقتصادی و بانکی به منظور تسهیل و رفع مشکلات واحدهای اقتصادی استان استفاده شود.
وی در ادامه از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خواست تا به تعهدات خود در قبال اجرای مصوبات پایبند باشند و دبیرخانه کارگروه تسهیل، ابلاغ و پیگیری مصوبات را به صورت ویژه و مستمر در دستور کار خود قرار دهد و به نسبت به ارائه گزارش عملکرد فصلی به معاونت اقتصادی استانداری اقدام کند.
قناعت در ادامه با اشاره به حضور تاریخی و بی‌نظیر مردم خراسان جنوبی در مراسم تشییع و وداع با پیکر آیت‌الله رئیسی و همراهانش، گفت: براساس آمارها 450 - 500 هزار نفر در مراسم تشییع شهدای خدمت در بیرجند شرکت کردند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: برای مراسم تشییع شهدای خدمت مسیر خوبی در مرکز استان انتخاب شد و مردم خراسان جنوبی هم در این مراسم سنگ تمام گذاشتند و حق مطلب را ادا کردند و انعکاس مثبتی را از این مراسم در رسانه‌های داخلی شاهد بودیم.
وی با اشاره به برپایی 110 موکب برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی در بیرجند، بیان کرد: مردم با تشییع تاریخی خود قدردانی از خدمات جهادی و خالصانه آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت را به تصویر کشیدند.
مهدی جعفری، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این کارگروه تذکر داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید افرادی را که برای اولین بار می‌خواهند از تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استفاده کنند در اولویت قرار دهند و اینگونه نباشد که برخی از افراد به صورت مستمر از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
کد خبر 757285

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/678990/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز

تعهد اشتغال خانگی در خراسان رضوی 8 هزار نفر است

آمادگی خراسان رضوی برای پذیرش زائران مشهد الرضا در دهه ولایت

در گذشت پدر شهید غلامرضا حیدری در قاین

افزایش 33 درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های سربیشه

عید قربان نماد وحدت، همبستگی و همدلی مسلمانان جهان

هشدار نارنجی هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز

عید قربان پیروزی انسان‌های متعهد بر غرایز و هوای نفس است

دعوت امام جمعه اهل سنت مسجدالنبی بجنورد به شرکت در انتخابات

دعوت امام جمعه اهل سنت باغلق راز و جرگلان به شرکت در انتخابات

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد کرامت

ویدیو/ نماز عید سعید قربان در مشهد و قم

تداوم قطعی آب بزرگترین روستای خراسان رضوی

رونمایی از کتاب میم مثل محمد در منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور

«دستار و گل سرخ»؛ بداهه نگاری‌های یک سفیر در قالب کتاب

آغاز اجرای سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید»

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: خانواده های شاهد و ایثارگر سفیران فرهنگی نظام اند

نماز عید قربان در بیرجند

برپایی 236 پایگاه جمع آوری نذر قربانی در خراسان‌ جنوبی

نمایش مناظره ها در شهربازی بجنورد

کمیته امداد خراسان‌شمالی در طرح نذر قربانی 354 راس دام ذبح کرد

تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در کوه «اوزوم و بهار» جاجرم

این سکانس بین حسین انتظامی و سعید جلیلی به اندازه چندین فیلم سینمایی، حرف برای گفتن داشت /راز تصویب 6 قطعنامه تحریمی علیه ایران

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز دوشنبه 28خرداد + ساعت اکران «تگزاس3» و قیمت بلیت

شهرستان‌های خراسان شمالی به ایستگاه‌ سنجش کیفیت هوا تجهیز می‌شوند

دولت چهاردهم؛ چه عاقبتی در انتظار ناشران پخته‌خوار است؟

خبر مهم درباره بورس؛ دامنه نوسان تغییر می‌کند

بزرگترین زاد و توشه انسان برای آخرت تقوا است

نماز عید قربان در 26 نقطه خراسان جنوبی اقامه شد

مقررات بومی مالیات برای استان‌ها پیش‌بینی شود

دنیا در آستانه یک تغییر بزرگ است؛ باید بیدار باشیم

زمان افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد؟

خدمات گروه جهادی در روستای سوخسوهاشم راز و جرگلان

اقامه نماز عید قربان در خراسان شمالی

پلنگ ایرانی در زیستگاه «اوزوم» جاجرم خراسان‌شمالی مشاهده شد

انتخابات یک جشن ملی برای ایران اسلامی است

حرکت اولین اتوبوس آبی کشور

گفتمان نوآوری در کشور شکل گرفته است

شکوه بندگی در جوار گنبد فیروزه‌ای حرم شاهچراغ (ع) در شیراز

حرکت اولین اتوبوس آبی در کشور

عید قربان؛ روز ذبح منیت ها

توجه‌ به استقلال سیاسی از شاخصه‌های کاندیدای ریاست جمهوری

اقامه نماز عید قربان در خراسان جنوبی

اقامه نماز عید سعید قربان در مسجد جامع انابد + فیلم

نیشابور اولین اتوبوس آبی کشور را به حرکت درآورد

قطع گسترده درختان بلوط در بویراحمد؛ فاجعه‌ای در سکوت

تعهد اشتغال خانگی در خراسان رضوی هشت هزار نفر است

امام جمعه بیرجند: بیداری جهانی فراگیر شده است

اقامه نماز عید قربان در خراسان جنوبی + تصاویر