پژوهشکده تعلیم و تربیت عباسزادگان، مرجع علمی آموزش و پرورش خراسان رضوی میشود
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام خراسان -
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی مصطفی اسدی مدیرکل آموزش و پرورش استان، در جلسه شورای معاونان، بر ارتقاء جایگاه پژوهشکده تعلیم و تربیت عباسزادگان به عنوان مرجع علمی و پشتیبان پژوهشی معلمان تأکید کرد.
مصطفی اسدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در این نشست با اشاره به ظرفیتهای مغفولمانده پژوهشکده عباسزادگان اظهار داشت: بسیاری از معلمان، بهویژه معلمان دارای مدارج تحصیلی بالا همچون دکتری، از وجود یک پشتوانه علمی معتبر در سطح استان بیاطلاع هستند؛ پژوهشکده عباسزادگان میتواند به مرکزی علمی و کاربردی تبدیل شود که نهتنها در تولید محتوا، بلکه در پشتیبانی از فعالیتهای پژوهشی معلمان و رسالههای دانشگاهی ایفای نقش کند.
اسدی با بیان اینکه این پژوهشکده باید به عنوان یک مرجعیت علمی در سطح کشور شناخته شود، افزود: میخواهیم پژوهشکده عباسزادگان برای معلمان ما – از فرهنگیان جوان تا دکترمعلمها – قابل اتکا باشد. باید بدانند چنین مرکزی وجود دارد که میتواند مسیرهای علمیشان را هموار سازد.
وی همچنین با پیشنهاد نصب تابلو هویتی و شاخص بر فراز ساختمان پژوهشکده گفت: تابلویی درخور شأن این مجموعه، با طراحی فاخر و نورپردازی شبانه، میتواند هویت پژوهشکده را به عموم معرفی کند. این اقدام نمادین، آغاز راهی است برای تثبیت جایگاه علمی پژوهشکده در نگاه فرهنگیان و پژوهشگران.
اسدی ضمن اشاره به ظرفیتهای موجود در دانشگاه فرهنگیان، پیشنهاد داد جلسات تخصصی مشترکی میان پژوهشکده و معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان برگزار شود تا امکان بهرهمندی متقابل از امکانات، بهویژه در حوزههایی چون هوش مصنوعی فراهم گردد.
او همچنین با اعلام واگذاری مسئولیت عملیاتیسازی کارگروه هوش مصنوعی به پژوهشکده عباسزادگان گفت: این پژوهشکده نهتنها باید در حوزه نظری و علمی فعال باشد، بلکه میخواهیم به مرکز اقدام و اجرا نیز تبدیل شود. محتواهای تولیدی ما در زمینه هوش مصنوعی، اکنون برای دورههای مختلف آموزشی آمادهسازی شده و در اختیار فرهنگیان قرار گرفتهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اهمیت کادرسازی و توانمندسازی نیروی انسانی تأکید کرد: ما نیازمند تشکیل بانک تخصصی نیروی انسانی هستیم تا فرهنگیان توانمند در سطح استان شناسایی و در پروژههای علمی مشارکت داده شوند. ظرفیت بالای علمی و عملیاتی در سطح شهرستانها، فرصتی است که نباید نادیده گرفته شود.
اسدی در پایان از تشکیل اتاق وضعیت و رصد پروژههای مدرنسازی آموزشی خبر داد و گفت: این پروژه یک اقدام جهادی است و حضور همه معاونان، مدیران و کارشناسان استان را میطلبد. همانگونه که جهاد سازندگی دهه 50 با ترکیبی از اراده، علم و انگیزه انقلابی تحولات شگرفی رقم زد، ما نیز باید در آموزش و پرورش امروز، چنین حرکتی را پایهگذاری کنیم.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/875702/